Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 23:01

Judith voor zover wij weten is de oplevering ook in februari dus we zien 't wel. Alles eerder is mooi meegenomen. Volgens mij is het wel prefab maar we hebben straks ook de bouwvak nog tussendoor. Ik gok er eigenlijk een beetje op dat de bouwterrein voor hun dan voorbij is, dat dat in die brief stond.
En dat van die boom. Ik moest er stiekem wel een beetje om lachen. Opzich denken ik dat we er weinig last van hebben, ik hoop gewoon dat als ie omgaat dat ding niet onze kant op gaat.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 23:25

Judith_H schreef:
Noviceh, veel plezier morgen! Weer een mijlpaal dichterbij je huis *\o/* ! Gek idee dat je dan eigenaar bent van een huis wat er nog helemaal niet staat. Wij vonden dat wel een apart gevoel.
Dat is 't m nou juist, het huis staat er al voor de helft :D Maar dat kost allemaal wel extra geld natuurlijk, dus dan weer een zorg minder!

collendoorn

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 23:27

Haha Jaa dan heb je in ieder geval "waar" voor je geld haha.

Onze laatste rekeningen zijn binnen! 10e deel en het meerwerk, weg centjes ! En hallo huis, bijna bijna :)

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 00:26

Ja die laatste rekeningen doen pijn

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 08:06

Mijn god, ik heb jullie niet bijgehouden in mijn vakantie hoor! :+ ik lees vanaf hier weer lekker mee!

Nanda wij kregen de rekeningen ook binnen! Wij kregen geld terug haha.

Onze opleverdatum is 28 juni! Ik heb al een mooi schema gemaakt met de stukadoor, elektricien, loodgieter etc.
De verwachting is, als alles meezit, dat we er na zo'n 4 weken ingaan!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:14

Heb je voorbeeld Joyce van jou planning ??

En hoe kan je nou geld terug krijgen? Haha wij moeten bijlappen! -O-
Onze hypotheek is ook van het bouwdepot afgegaan en het meerwerk betalen we uit "eigen zak"

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:07

Wij hebben de keuken laten vervallen en het sanitair.
En ons meerwerk is verekend met dat bedrag!

Bij ons start mijn vader 28 juni met het sanitair.
De stukadoor komt voorstrijken.
29 juni is de elektricien de hele dag bezig en wordt de hele bovenverdieping gestuukt.
De avonden maakt mijn vader de leidingen gereed zodat de stukadoor vervolgens beneden kan stuken.

Dan kunnen we gaan schilderen.
11 juli wordt de keuken geleverd.
Dan de vloeren erin en daarna de meubels :D

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:23

Strakke planning!!!

Ik heb net alles ingepakt en morgen word het tijd om te verhuizen de keuken is vanmorgen geleverdAfbeelding

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:29

Goeie planning Joyce !! Word er veel aan elektriciteit veranderd ??

Hebben jullie wel al die tijd al hypotheek betaald ? Of ging dat bij jullie ook vanuit het bouwdepot ?
Oohh Jaa dat hebben wij ook idd dat het verrekend word, maar wij hebben natuurlijk die aanbouw haha dus daar kunnen die tegeltjes niet tegenop haha.

Hoppate malih! Alles ingepakt en straks weer uitpakken

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:43

Wij hebben idd de hypotheek in fases betaald na elk termijn werd hij een beetje düurder

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:09

Dat is vrijwel bij iedereen? Tenzij je er voor kiest eerst je eigen geld er in te stoppen en dan pas je bouwdepot aan te breken.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:23

Ja dat was bij ons ook, per termijn komt je uiteindelijk tot 100%
Maar wij hebben deze maanden geen hypotheek hoeven te betalen omdat dit vanuit het bouwdepot was. Ik snap er ook geen reet van, maar daardoor is dat bouwdepot wel op, bijna voor het laatste termijn

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 17:23

Spannend Joyce! Jullie planning ziet er goed uit :j

Wow Malih, wat een pakketten! Gaan jullie het zelf doen of komt er nog een 'mannetje' :D

En vanaf vandaag zijn wij definitief eigenaar van ons paleisje!!! Wat ben ik blij en opgelucht! *\o/*

Oh Wieldop, wil je mij nog een pb sturen met gegevens van de behangman? En een indicatie van de kosten? Thnx!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 18:56

Hahaha vandaag had ik 2 mannetjes die kwamen bezorgen en maandag komt er een mannetje voor de installatie haha

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 19:00

Gefeliciteerd noviceh *\o/*

Handig al die voorbeeld planningen.
Enigste planning die wij nu nog hebben is eerst de "garage" af zodat we beetje bij beetje spullen kunnen verhuizen.

Nu even spannende tijd de buren die andere huizen kopen hebben nog wat problemen met de bouwer dus ik hoop niet dat het voor vertraging gaat zorgen :(

Makkelijk al die mannetjes

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 19:16

Daar zijn de mannetjes weer, ideaal malih haha!

Hoop ik ook voor jullie Natasja, zou vervelend zijn als het daardoor langer duurt

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 20:01

Sjeempie, rekening houden met februari is wel verstandig inderdaad!

Oh hahahah dat had ik even niet begrepen noviceh, maar alsnog gefeliciteerd *\o/* !!

Oei, ja die laatste rekeningen zullen vast pittig zijn inderdaad! Maar wel bijna je huis af :D

JoyceXlynn, wat fijn een opleverdatum :D , mooi na 4 weken erin! Hopelijk gaat het lukken :)
Mooie planning, komt vast goed!

Malih, wat een dozen weer he, voor zo'n keuken! Spannende dag morgen :):) ! Succes!

Wij betalen wel al hypotheek inderdaad, dus wel een paar maanden dubbele lasten, maar het is niet anders.
Wij betalen vrijwel al het meerwerk uit eigen zak inderdaad.
Ik moet zeggen dat ik niet zo thuis ben in de hypotheekzaken, mijn vader heeft ons hierin geadviseerd en de hypotheker natuurlijk, dus zal vast wel goed gaan zo :o !

Nog meer mannetjes, we blijven aan de gang met die mannetjes van ons :') ...

Ojee natasja, dat klinkt niet zo goed, hopelijk komt het toch nog goed!

He, even een vraagje, maar ik kom even ergens niet uit.

Wij krijgen een prefab huis wat betekend dat het met 2 maanden staat *september worden de elementen geplaatst, november opgeleverd*.
Nu hebben wij in januari dit jaar een keuken besteld en een leverweek afgesproken (die staat nu op week 40, toendertijd gewoon een gokje).

Nu kregen we vandaag een mailtje, of week 40 nog de geplande week moest zijn en dat we vanaf inmeten nog op zo'n 12 weken levertijd moeten rekenen.

Maar het huis is dan toch veel sneller klaar, dat betekend dat ik nog en x aantal weken zonder keuken zit? Want stel we hebben ergens medio oktober een kijkmiddag, waarbij er ingemeten mag worden, dan gaan die 12 weken dan pas in.

Hoe moet ik dit nou regelen? Straks zit ik in mijn huis zonder keuken, kan er verder niks afgemaakt worden omdat het wachten is op de keuken en zit ik er 3 maanden later nog niet in....

Ben even kwijt wat nu handig is om te doen, misschien weet een van jullie het?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 21:39

Wij hebben ook een prefab woning ,

Ik zou even met de bouwer overleggen vaak krijg je dan namelijker eerder een moment voor inmeting. Dat kan namelijk als de benede verdieping staat. Huis hoeft nog geen dak te hebben bijv tijdens de inmeting.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 21:50

Noviceh, je hebt Pb.

Malih bij ons ziet het er precies hetzelfde uit, ook dezelfde stickers en kastjes aan de onderkant :+ . Alleen staat het bij ons nog wat voller. 8)7

Ik heb het plezier weer een beetje terug in het huis. Wat vrij en een goede nachtrust wel niet kan doen (o, en een inloopkast) :))

12 weken? Die zijn gek! Ze hoeven toch alleen het blad in te meten? De rest zien ze toch vanaf tekening?

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 22:44

Gek! Maar vooral lastig, eventueel als het echt zo lang duurt kan je misschien een afspraak maken om eerder in te meten, als er al genoeg is huis staat natuurlijk

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 23:47

Bij ons was het 10 weken volgens mij. Weet t eigenlijk niet meer precies.

Waar hadden jullie de keuken vandaan wieldop? Heb nog een foto waarop je de bende goed kan zien alleen die krijg ik niet geplaatst :-(

Ik heb echt een pieeep hekel aan verhuizen ben echt bloed chagarijnig

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 08:50

Bij ons zijn vandaag de tuinmannetjes bezig, eindelijk! Kan jullie btw niet meer bijhouden hoor :P zal een foto maken als het klaar is.

Paar pagina's terug hadden jullie het over bedden, nou, ik heb toch een hemels bed. Koste 5 ribben maar dan heb je wel wat. Een droom om in te slapen en wil niets anders meer. Ben ooit in Los angels op vakantie geweest en heb daar toen in het Meriot in een bed geslapen, wij hadden toen al, als we dit bed in NL kunnen kopen doen we dat. En wat hebben we, jawel HET bed! Het is 1.80 x 2.00

Afbeelding

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 09:38

Ik snap ook werkelijk niets van die hypotheekzaken. Dan denk ik dat ik m door heb, maar dan is het toch weer anders.

Lastig Judith! Ik denk dat een keukenboer niet levert zonder ingemeten te hebben. Is natuurlijk allemaal maatwerk, wat weer iets kan afwijken van de bestaande maten van de bouwtekening.

Dank voor je pb Wieldop! Dat mannetje ziet er aantrekkelijk uit! Figuurlijk gezien dan hè := Fijn dat bij jullie de rust weer iets teruggekeerd is.

De laatste loodjes, nog even volhouden Malih! :(:)

Woooooooowwww......wat een bed Lucifertje! Dat ziet er zo op de foto al supercomfortabel uit! Wat goed dat jullie het bed in Nederland hebben gevonden +:)+ Ben benieuwd naar jullie tuin!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 13:18

Lucifertje wauw !! Ziet er echt heel
Comfi uit!!
Tuinmannetjes voor straten of ook schutting enz?
Wij krijgen een swiss Sense !! Ook heel blij mee, kan niet wachten tot ik erin kan liggen.

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 11:01

Goedemorgen!

Wieldop, wat fijn dat je het plezier weer terug hebt in het huis! Gaat soms echt met ups en downs, zo'n huis!

Malih, ben je al helemaal over? Al geslapen in het nieuwe huis???

Wow, lucifertje wat een bed zeg :oo ! Ziet er echt super comfortabel uit :~ ...

Wij hebben nog niet zo lang een boxspring, dus die gaat fijn nog even mee. Die ligt ook echt heel erg lekker!

Gelijk gisteren naar de keukenboer geweest en die heeft ons gerustgesteld. Ze hebben nu een levertijd van 12 weken omdat de bouwvak eraan komt, maar wij zitten na de bouwvak dus dan hebben ze een veel kortere levertijd.

Ze heeft de leverdatum een week veranderd voor ons (naar voren gehaald) en weet nu dat ons huis zo snel klaar is, ze zegt dat het allemaal goed komt qua inmeten en leveren, daar zijn ze echt heel erg soepel in.

Ze geeft aan dat ze zich qua inmeten aan ons aanpassen, ze weten allang dat dat altijd op korte termijn word aangekondigd bij nieuwbouwhuizen en geeft inderdaad aan dat er echt niet veel van het huis hoeft te staan, alleen het gedeelte waar de keuken komt bij wijze van spreken.

Ze geeft ook aan dat de levering van de keuken echt niet zolang gaat duren als in de mail stond. Zeker niet na de bouwvak.
Dus ik ben weer gerustgesteld :D !