Mri schreef:Maar variatie kan je toch juist veel aanbrengen?
Pasta, lasagne, AGV, rijst, ovenschotel, soep, wraps,
Dan heb je al 7 verschillende dingen... en variatie kan je gemakkelijk aanbrengen door een andere groente erbij te pakken, kip ipv rund etc.
AGV wil ie niet meer. Lasagna lust ik ab-so-luut niet. Ovenschotels vind ik lastig voor 2 personen omdat ik altijd superveel overheb. Ik had laatst ovenschotel met bloemkool, kaas en macaroni. Ik vond het heerlijk vriendlief vond alleen de macaroni en kaas lekker
Soep doen jullie dat met brood? En de wraps zijn ook een goed idee
Ik ben ook ingeschreven op die maillijst van de budgetmenu`s en vaak zoek ik ook op budget recepten.
Ik probeer meestal 1 x per week spaghetti te maken omdat hij dat erg lekker vindt en dan altijd met andere groentes.
Kruiden en specerijen hebben wij veel, ik ben dol op Indonenisch koken.
Wat hier er goed ingaat is bijv indische worst met rijst en komkommer.
Je hebt nodig, worstjes (runderworst bijv), ketoembar, ketjap en een diepere pan (om te smoren)
In de worst maak je gaatjes en de worst rol je goed door de ketoembar. Dan olie in de pan aanbakken met teentje knoflook (geperst) worstjes erin en een suddersausje maken van ketjap, water, ketoembar en zout+peper. Vraag me niet naar de hoeveelheden ik kook op gevoel. Deksel erop en laten smoren (best lang) Nou en dan rijst koken en komkommer erbij. Vaak doe ik er nog kroepoek/emping bij gebakken uitjes en seroendeng. Alleen door het lange smoren heb ik doordeweeks geen tijd om dat te maken..