Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chanen

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 21:02

Gelijk toen ik thuiskwam de verwarming maar opengezet. Ik wil niet weer een ontdooid vriesvak, want ik heb net mijn voorraden weer aangevuld.

Vanavond heb ik voor het eerst de vega kaasballen klaargemaakt en gegeten. Wow, wat zijn die dingen lekker! :oo Het vergde behoorlijk wat wilskracht om de tweede niet ook meteen op te eten, maar die ligt nu keurig in de diepvries te wachten tot de volgende maaltijd. :D
En morgen mijn restje pastasaus van vorige week verwerken in de lasagne. Wat extra gezeefde tomaat erdoor voor het vocht, benieuwd of dat wat wordt.

Was de courgette en tuinerwten trouwens vergeten te noemen in mijn boodschappenlijstje van gisteren. Ik dacht al dat er iets miste, vond al dat er zo weinig groente op mijn lijstje stond. :o

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 21:22

Bij de digros zijn n ude bonduelle zakken in de aanbieding. Best handy. 1 zak voor 1 euro.

Bloemkool zag ik op de markt liggen maandag maar niet meegenomen. Had nog een zakje van bonduelle in de vriezer.
Morgen hebben wij gebakken aardappels (restje van vandaag opbakken) gebakken kipfiletje en spinazie.
Donderdag heb ik en uitgebreide lunch met mn Oma en eten we savonds soep uit de vriezer.
De andere bakken soep die er nog staan gaan deels naar oma en deels naar mn moeder.
Oorspronkelijk zijn ze allemaal voor Oma gemaakt, maar mn moeder wilde er graag een paar overnemen :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 21:46

Ik ben net weer naar Extreme Couponing aan het kijken :'). Ergens wel jammer dat dat hier niet kan, maar aande andere kant vind ik die enorme hoeveelheden spullen die niet echt nodig zijn een beetje eh... veel te veel consumptiemaatschappij en een beetje sneu.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 00:15

tamary schreef:
manzano schreef:
Moet je wel tijd hebben om voor te bereiden of klaar te maken :')
Als ik een avond thuis ben ben ik blij dat ik dan voor die dag kan koken. Ovenschotel ga ik dan echt niet staan maken.
Overigens moet mijn oven vaak 10min opwarmen en de schotel er toch zeker wel 20 min in. Eet ik alsnog laat.

Kan jouw over op een tijdklok?

Hoe bedoel je? Dat ie aangaat voor ik thuis kom??

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 00:17

Ik hou eigenlijk helemaal niet van ovenschotels.... ja lasagne :')

Ik eet het overigens altijd zonder bechamelsaus. Ik heb altijd saus van Honig (zo'n oranje pakje). Die heb je in 2 varianten.... ene met en ander zonder bechamel.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 00:19

Ik wilde brocolli soep maken morgen, gng ik vandaag bij mijn moeder eten, aten we brocolli haha.
Vandaag nog schoonmaakazijn en nep boursin gehaald voor 0,90.- cent. Voor de hele week genoeg te eten voor 17,50 nu klaar en had dan van waardebonnen 5,50.- in de dure supermarkt nog wat gehaald :) .

hmm en ovenschotels kunnen heel lekker zijn! Ik kom allemaal op lekkere ideeen hier alleen ik kan gewoon niet elke dag koken voor m'n uppie :P

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 08:14

manzano schreef:
Ik hou eigenlijk helemaal niet van ovenschotels.... ja lasagne :')

Ik eet het overigens altijd zonder bechamelsaus. Ik heb altijd saus van Honig (zo'n oranje pakje). Die heb je in 2 varianten.... ene met en ander zonder bechamel.

bechamel doe ik ook maar af en toe hoor....vind puur tomatensaus met een laagje kaas er op lekkerder :j

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 09:25

Chantal, lekker goedkoop dus! :))

Lasagna eigenlijk nog nooit gemaakt sinds ik op mezelf woon.

Vanmiddag weer naar de Lidl voor boodschappen. Zullen nu wel duurder uit zijn dan normaal. Ik wil iedere morgen gaan ontbijten met fruit en daarbij 's avonds groenten eten en vriendje normaal eten, dus het is beetje dubbelop. Maar tot nu toe redden we het nog makkelijk met 60 euro per week, zelfs nu vriendje weer is gaan roken en zo'n 3 pakjes sigaretten per week rookt.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 09:27

De bechamelsaus vond ik ook niet echt een toegevoegde waarde hebben , die laat ik er
denk ik ook uit de volgende keer dat ik lasagne maak.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 09:49

'S avonds groente en vriendje normaal eten..... Hoe bedoel je dat?? Groente is toch normaal??

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 09:55

zoals ik het nu berekend heb moet ik alleen nog afbak broodjes (helaas zijn de goedkope niet meer te krijgen omdat leverancier failliet is), een zakje pijnboompitjes (Xenos), een zak/bak veldsla (turkse supermarkt ws, die zit vlakbij de Xenos), een pak diepvries spinazie (+/- 50 cent voor 450gram) en nog wt groente van de markt, dan vast nog iets wat ik nu vergeten ben :+
Ohja, zaterdag ochtend brood kopen voor het weekend!

Zaterdag avond komen mn schoonouders eten, dan eten we gebakken aardappels, met kip uit de oven en groente (= afhankelijk van wat er op de markt te krijgen is vrijdag)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 09:58

manzano schreef:
'S avonds groente en vriendje normaal eten..... Hoe bedoel je dat?? Groente is toch normaal??

Haha, ja, dat wel. Maar ik ben helemaal 'clean' aan het eten, dus geen kruiden, geen tarwe enzo. En ik ga vriendje niet iedere keer aan alleen de groenten en een kipfiletje zetten. Voor hem maak ik gewoon pasta of aardappels enzo. Meestal doe ik dan wel dezelfde groenten hoor. Gisteren heeft vriendje pasta op met sperziebonen en courgette en ik sperziebonen, courgette en een kipfiletje.
Het is voor mij voor een speciaal dieet. En vriendje wilt best mee eten hoor, maar vind het anders ook zo sneu voor hem! En heb veel dingen in de vriezer die ik nu niet mag, dus koop ik er voor mij iets anders bij :) Probeer het zoveel mogelijk te combineren, maar gewokte groenten en voor hem saus apart. Maar doordat ik dan alleen de groenten eet, eet ik meer groenten dan normaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:05

Weinig tijd laatste dagen, maar ik probeer af en toe snel bij te lezen.

Ik heb vorige week ook de kaasballetjes gemaakt, die in de pan veranderde in kaasburgers. Maar was inderdaad erg lekker! Heb de ene avond er 2 op, volgende dag tussen de middag 1 op brood (was ook erg lekker) en de laatste die avond opgegeten. Wilde er eigenlijk 1 eten en 3 invriezen, maar m'n vriezer zit helemaal volgepropt :P

Gister wat minder zuinig gegeten... groot Mcmenu + extra kipnuggets. Maar hoort er een beetje bij na het shoppen. Heb ook eindelijk een blender gekocht (aanbieding €14) dus dat wordt deze zomer lekker aan de smoothies :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:18

Bezuinigen is bij ons niet echt gelukt.

Vrijdag kwam vriendlief thuis met Chinees, zaterdags bij schone ouders gegeten, zondag bij mijn ouders, maandag bij de McDonalds en gisteren restjes vd chinees (had het ingevroren)
Vandaag maar beginnen weer aan een weekmenu, al begint mijn vriend te klagen dat ie variatie mist. Ik probeer minder uit pakjes te maken..

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:22

Hé, leuk topic :). Woon net samen dus kan mooi wat meekijken en mee doen :).

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:23

Maar variatie kan je toch juist veel aanbrengen?

Pasta, lasagne, AGV, rijst, ovenschotel, soep, wraps,
Dan heb je al 7 verschillende dingen... en variatie kan je gemakkelijk aanbrengen door een andere groente erbij te pakken, kip ipv rund etc.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:27

Blingh, alles uit een zakje is ooit eens gemaakt zonder dat zakje ;)
dus in principe zou je gewoon exact hetzelfde kunnen eten, alleen dan een stuk gezonder :)

kost alleen een stuk ruimte in de keuken ivm de kruiden en specerijen ... ik wil volgende week eindelijk mijn kruidenrek gaan bouwen , kopen heeft geen zin want alles wat ik kan vinden is te klein (gruwelijk te klein) en ik heb maar beperkte kastruimte ivm woningbouwblokje, waar we zelf al een smalle ladenkast bij hebben geplaatst aan de inbouw oven vast (is inbouw ovenkast+ ladenkastje er naast )
dus wil een kruidenrek gaan maken met twee fotolijsten als deurtjes waar 1 kant een magneetbord moet worden en 1 kant schoolbord.
en dan kan ik weer eens de voorraad kruiden etc gaan aanvullen

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:28

Of gewoon eens even googelen, je vindt zoveel recepten op internet en dat hoeft allemaal niet duur te zijn. Ik zoek meestal een paar recepten uit waarbij ik ook porties groenten kan combineren voor verschillende recepten. Ik ben zelf sinds kort wat meer recepten aant gebruiken van 24kitchen. Zitten ook vrij gemakkelijke recepten tussen en er wordt ook niets gebrukt van pakjes ofzo, worden allemaal verse producten gebruikt en kruiden enzo en er zitten echt heerlijke recepten tussen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:31

Mri schreef:
Maar variatie kan je toch juist veel aanbrengen?

Pasta, lasagne, AGV, rijst, ovenschotel, soep, wraps,
Dan heb je al 7 verschillende dingen... en variatie kan je gemakkelijk aanbrengen door een andere groente erbij te pakken, kip ipv rund etc.

AGV wil ie niet meer. Lasagna lust ik ab-so-luut niet. Ovenschotels vind ik lastig voor 2 personen omdat ik altijd superveel overheb. Ik had laatst ovenschotel met bloemkool, kaas en macaroni. Ik vond het heerlijk vriendlief vond alleen de macaroni en kaas lekker _-:(
Soep doen jullie dat met brood? En de wraps zijn ook een goed idee :j
Ik ben ook ingeschreven op die maillijst van de budgetmenu`s en vaak zoek ik ook op budget recepten.

Ik probeer meestal 1 x per week spaghetti te maken omdat hij dat erg lekker vindt en dan altijd met andere groentes.
Kruiden en specerijen hebben wij veel, ik ben dol op Indonenisch koken.

Wat hier er goed ingaat is bijv indische worst met rijst en komkommer.
Je hebt nodig, worstjes (runderworst bijv), ketoembar, ketjap en een diepere pan (om te smoren)
In de worst maak je gaatjes en de worst rol je goed door de ketoembar. Dan olie in de pan aanbakken met teentje knoflook (geperst) worstjes erin en een suddersausje maken van ketjap, water, ketoembar en zout+peper. Vraag me niet naar de hoeveelheden ik kook op gevoel. Deksel erop en laten smoren (best lang) Nou en dan rijst koken en komkommer erbij. Vaak doe ik er nog kroepoek/emping bij gebakken uitjes en seroendeng. Alleen door het lange smoren heb ik doordeweeks geen tijd om dat te maken..

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:35

Ik had dat probleem ook met ovenschotels blingh.. maar ik heb nu een kleintje schaaltje gekocht, precies genoeg voor 2 personen. Echt handig.

Ik vind punchfork.com echt een fijne receptensite, maar die gaat eind van de maand over in pinterest.. dus moet iets nieuws vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:45

Olikea schreef:
Ik had dat probleem ook met ovenschotels blingh.. maar ik heb nu een kleintje schaaltje gekocht, precies genoeg voor 2 personen. Echt handig.

Ik vind punchfork.com echt een fijne receptensite, maar die gaat eind van de maand over in pinterest.. dus moet iets nieuws vinden.

Ook al deel ik de ingrediënten door 2 ik blijf veel overhouden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:50

Dan doe je toch iets verkeerd :+ Ik heb een kleine ovenschaal en als ik een ovenschotel maak dan eet ik daar ongeveer de helft van en andere helft vries ik in. En komt er iemand eten, dan heb ik precies genoeg aan die schaal vol. Alleen als ik er lasagne in maak tot de rand toe vol (vooral gehakt, heel veel groente, paar bladen en kaas) kan ik er 3x van eten. Gewoon kijken wat je normaal eet qua groente/vlees etc. en dan diezelfde hoeveelheden ongeveer de ovenschaal ingooien. En als je overhoudt, gewoon lekker invriezen voor als je keer haast hebt of alleen moet eten :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:45

poging twee, ik heb dez epost al gepost, maar hij is op 1 of andere manier in ene heel ander topic geplaatst ? staat er opeens ene kookpost tussen de interieurtips ...vaag
ik doe niet aan recepten volgen/delen,
ik gebruik gewoon de hoeveelheid groente/vlees(vervanging) en pasta/rijst/aardappel die ik voor twee personen geschikt vind en dan doe ik de kruiden etc er door van het recept maar vaak ook maar 1/3de
dus, ja, eigenlijk doe ik wel aan volgen/delen, maar niet door twee idd, meestal ook gewoon losse polswerk om een recept te benaderen. anders is het idd veel te veel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:07

Nou kom maar eens op met een lekere ovenschotel. Morgen ben ik vrij dus da heb ik de tijd om te kokkerellen!

Mijn moeder deed vroeger in het weekend wel eens voor de hele week koken. En dan in de koelkast of invriezen. Zijn er bokkers die dit ook doen?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:21

Nee, dat vind ik teveel werk op 1 dag ;) En wij zijn heel erg van het last minute bedenken waar we zin in hebben, willen dat niet al een week van tevoren vastleggen.