Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MMIDV

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:47

Moo dat hadden wij ook :j
wij hebben het omgezet naar een goedkoper pakket maar hebben deze maand het oude pakket betaald met de meerprijs zeg maar. Volgende maand wordt dat verrekend volgens de persoon aan de telefoon....

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:06

Dat FM ken ik helemaal niet..... ook niet nu ik de link gezien heb :) maar ik koop eigenlijk maar 1x per jaar make up en dat is van Loreal en Lancome, bevalt prima. Komt eigenlijk altijd wel zo uit dat ik het in december kan kopen. Gebruik het niet zoveel.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:39

Wij willen ook wat gaan (be)sparen en dankzij jullie tips gaat dat wel lukken!
Vooral die weekmenu's maken adh van de aanbiedingen.

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:42

Luchtjes gebruik ik heel zelden - makeup nooit - dus dat spaart lekker.

Ik ben vandaag naar de kapper geweest, daar hebben ze een stempelkaart, na 12 keer knippen is de 13de keer gratis.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:44

Bij de action koop ik ook vaak dingen.
Shampoo en tandenpasta komt altijd uit de aanbieding. Vriendje is het duurst, die gebruikt zo veel deo en gel, krijg het niet aan gesleept := en wilt alleen maar dure merken die bijna nooit in aanbieding zijn..

Ik ga eens kijken voor nieuwe tv provider, die van ons loopt volgende maand af.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:44

Bij luchtjes gebruik ik altijd proefmonstertjes, daar doe je maanden mee en het is gratis :)
De action kan inderdaad wel fijn zijn voor goedkope spullen, al haal ik er zelf nooit wat. Soms een cadeautje, of een vaasje als ik een bos bloemen heb gekregen.

Het is hier deze tijd wel erg saai in huis: ik reis aldoor heen en weer zodat ik nooit boodschappen kan doen, wat mijn huisgenoot nu doet. Ik kom thuis en de kasten zijn leeg, op brood, boter en hagelslag na. En voor het avondeten kon ik kiezen uit een diepvriespakket spinazie of een diepvriespakket groente. Sausje moesten we maar niet doen, of zelf fabriceren van alleen melk, wat hij ook nog had.

Ik ga wel uit eten :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:58

Ik heb voor morgen een afspraak met een thuiskapper. Ben benieuwd. Scheelt best....

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:59

De dikste besparing zou voor mij zijn dat ik stop met de paarden....
Net weer een rekening van de rijvereniging € 550,-

Komende 2 weken worden hier wel heel karig.
Afgelopen week ziek geworden en dus bijna geen loon.
Deze week ook de hele week niet gewerkt dus dat wordt alleen nieuwjaarsdag aan loon (60,-)

Ik kan wel werken, maar niet het werk wat ik de hele dag doe. En dat is telefoneren, ik doe de hele dag niets anders dan hoesten.
Helaas heb ik niet de mogelijkheid dat ik kan mailen, anders had ik dat wel gedaan.
Kijk even aan hoe vannacht loopt, anders morgen weer aan het werk.

Binnenkort ga ik permanent laten zetten door de thuiskapper. Nog duur, maar scheelt wel weer zo'n 30,- bij de kapsalon

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:23

annastasia schreef:

Voor velen van ons denk ik, maar dat doen we niet. :P
Hoewel onze paarden eigenlijk niet echt veel kosten - staan aan huis, we hooien zelf. Hoeven alleen stro en zo nu en dan een zak biks te kopen. Hoefsmid, wormenkuur en inentingen zijn de grootste kosten.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:24

annastasia schreef:

Annastasia, Dat dacht ik ook, maar viel me vies tegen... Ik reken namelijk alles om in weken stalling en dan gaat het alsnog hard :')
Ik was gemiddeld 800 euro in de maand kwijt aan mijn paard :x

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:33

@Manzano, nee dat was dus niet, heb precies aan de makelaar gevraagd wanneer wat gemoderniseerd of vervangen was, was allemaal daarvoor gedaan, de keuken en badkamer waren ook aan de 'oude kant' en maar een raam had dubbel glas, de rest was nog enkel en een paar kozijnen waren ook rot. Ben blij dat we ons hoofd erbij hebben gehouden want we zagen ons zelf er al helemaal wonen.

Paarden zou hier ook een grote besparing zijn, maarja niet echt een optie. Ik denk weleens aan een pensionstal zonder binnenbak want zoveel rijd ik niet meer, maar ik heb best een goedkope stalling voor hier in de regio, scheelt dan 30-40 euro per maand en dan moet ik maar weer zien of de hele dag op de wei beloftes kloppen.
Vroeger had ik altijd niveau 2+2 gratis verzorgingsproducten maar daar kan ik niet meer tegen. Heb nu neutral shampoo en nu toevallig dagcreme van de lidl, bevalt best goed voor die 2,5€. Mijn luchtjes zijn allemaal bijna op, en ik ken dat FM dus niet ben ook benieuwd!
Ici Paris had geloof ik ook wel fijne 50% aanbiedingen, het lekkerste vind ik Chanel maar die is nooit in de aanbieding en altijd duur :(.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:02

manzano schreef:
Ik heb voor morgen een afspraak met een thuiskapper. Ben benieuwd. Scheelt best....

:j Voor heen was ik in de salon zo,n 75 Euro kwijt , verven , plukjes , wassen , föhnen .
Dat is echt te gortig , vooral omdat bij mij het grijs aardig door zet :( , en ik om de 2 maanden
moet .
Nu ben ik met een thuis kapster met 20 Euro klaar , verfen ,knippen en föhnen .
De verf haal ik bij de groothandel en daar doe ik eeuwig mee .

Vandaag cola gekocht die in de aanbieding was ....3,30 voor 6 x 1,5 liter ,en 10 kiwi,s voor 1,10 .

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:13

Oh ja, ik doe sowieso alleen maar knippen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:14

odenxia schreef:
Kan ik me voorstellen als je er zelf niet tevreden over bent. Maar ik ben blij dat ik er wel op kan besparen en een hoop mensen met mij. En verdien er ook nog een leuk zakcentje mee :))

Gelijk heb je!!! Als je gewoon tevreden bent, zeker doen!!!
Ik snap bijv. ook niet dat de mensen die het hardst roepen dat ze geen verschil proeven tussen Coca Cola en bijv. 3S, toch stug Coca Cola blijven kopen :? :+

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:34

Ik ben echt n miep als t gaat om cola,
Had altijd coca cola light,
Maar drink sinds kort cola light van de lidl en t is heel goed te doen.
:)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:38

Ik proef het verschil wel, heeeel duidelijk!
Ik drink thuis eigenlijk altijd water, thee en aanmaaklimo dus als ik dan cola drink dan de echte :))

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:41

Het was ook als voorbeeld bedoeld he?! :)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:42

Snapte ik :)

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:45

Mootje schreef:
annastasia schreef:

Annastasia, Dat dacht ik ook, maar viel me vies tegen... Ik reken namelijk alles om in weken stalling en dan gaat het alsnog hard :')
Ik was gemiddeld 800 euro in de maand kwijt aan mijn paard :x

Oei, ja dat is wel een besparing. Maar waarom was het zo duur?
Die 2 van ons kosten dat ongeveer per jaar schat ik.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:48

Stalling was al 400 euro per maand... Dan elke week op cc, eventingwedstrijden in heel NL, 2x privéles per week want verenigingen zijn hier alleen maar papieren verenigingen :)

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:50

Ja als ik de cola's naast elkaar drink, merk je zeker verschil.
Maar dit is de eerste cola die ik te drinken vind naast coca cola.
Maar smaak is natuurlijk heel persoonlijk.

Heb wel lol iedere keer als ik afreken! :P

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:57

Heeft iemand ook zo'n boodschappen pakket van de Plus?
Mijn moeder heeft er eentje voor mij gespaard :D
Nu gaan we proberen om nog een kaart vol te krijgen voor vriendin van me, zij heeft maar 75 euro per maand om boodschappen van te doen. Dus hoop dat ik er voor haar nog een kaart vol krijg, maar ben bang van niet. Misschien geef ik dan m'n eigen pakket wel weg. Zij heeft het immers harder nodig :)

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:06

Mijn schoonmoeder heeft 2 volle kaarten. En de derde weet ze niet of ze die nog volkrijgt. (zij,bezuinigd alles behalve op boodschappen. :+ en ik geef mijn zegels ook aan haar en haar dochter ook.) Ben wel benieuwd wat erin zit !
Wb drinken ik drink alles, boeit niet welk merk. Al vind ik fanta toch niet zo lekker als bijvoorbeeld sinas van aldi of lidl. Veel te waterige smaak.
Ik heb vanmiddag nog eens de kasten opgeruimd en opgeschreven wat ik allemaal heb liggen. En ga daarvan volgende week koken.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:11

Ik proef het verschil in cola ook duidelijk. Ik vind coco cola heel lekker, maar ben ook tevreden met die van de lidl, C1000 en ah en zelfs pepsi vind ik dus echt niet te drinken.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:17

Ik vergeet gewoon dat het als cola zou moeten smaken en dan is het allemaal best lekker :). Hoe vaker je iets drinkt, hoe meer je eraan went.

De Euroshopper cola vind ik trouwens de minst lekkere. Die smaakt nog meer naar suiker dan alle andere.