Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MMIDV

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 11:30

ja maar bij koffie is het heel normaal om dat niet aan kinderen te geven, want cafeine blabla dat is niet voor kinderen. Maar vervolgens zijn energiedrankjes met veel cafeine dan in een kopje koffie ineens wel heel normaal en worden die per tray ingeslagen ;)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 11:55

Ik vind het echt heel erg lekker, denk dat 3 blikjes per week niet zoveel kwaad kan. De ene drinkt koffie, de ander neemt een biertje en weer een ander een blikje energy.
Ik vind het geen kinder drinken nee... de klasgenootjes van mijn neefje (groep 8) krijgen het ook mee en drinken het in de pauze.

Davinia_ , sterkte met je hond!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 11:58

Kan iemand mij vertellen wat er lekker is om te eten bij een dorade of pangasiusfilet ?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:18

1 kop Koffie en red bull heeft zelfde hoeveelheid.

Ik had heeeel veel klasgenootjes die koffie dronken.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:19

maroescha schreef:
Kan iemand mij vertellen wat er lekker is om te eten bij een dorade of pangasiusfilet ?

Ik hou van worteltjes en aardappelpuree (verse) bij vis :9 Maar aardappelkroketjes en een lekkere salade erbij is ook erg fijn!

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:38

maroescha schreef:

puree met spinazie

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:48

maroescha schreef:

Wij eten zelf altijd braadstomen van maggi met pangafilet
Dan doe je de vis in een zak, wat van die poeder erbij en in de oven. :9
wij eten het met rijst :))

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 14:15

Wat een leuk topic!

Ik werk zelf bij de C1000 en dat is niet zo best voor je centen. Alle lekkere dingen uit de folder wil ik hebben :') . Gisteren kwam ik weer thuis met een bak B&J's... omdat het in de aanbieding is. Ik koop veel te veel eten wat gewoon niet nodig is, maar een pizza meenemen omdat het eten wat thuis voor je klaar staat niet lekker genoeg is, is ook veel te verleidelijk :o . En het roken natuurlijk... Ik rookte afgelopen zomer op een gegeven moment gewoon een pakje per dag (en als ik op stap ging soms 2 :oo ), en dan is je geld heel gauw op (kostte me ongeveer 50 euro per week). Ben nu flink geminderd en rook nu 2 tot 3 pakjes per week (gemiddeld 15 euro), maar wil het eigenlijk nog meer beperken. Helemaal stoppen gaat me toch niet lukken, want op stap en in de auto is een sigaretje zooo lekker.
Nou heb ik nog wel het geluk dat ik bij mijn ouders woon, maar ik kan straks echt niet meer rondkomen van mijn geld als ik mijn rijbewijs heb, want dan wil ik ook een 'normale' auto (scheur nu in een 45km bakkie rond), dus dan moet ik ook wegenbelasting en alles betalen. Mijn abbonement voor telefoon wordt ook nogsteeds door mijn ouders betaald, daar heb ik echt geluk mee.

Ik heb thuis ook weekmenu's maken aan de hand van reclamefolders voorgesteld, dat vond mam wel iets om te proberen!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 14:28

Zo, mijn boodschappen zijn weer in huis, ik hoop er 1,5 week mee te kunnen doen (2 personen) en er zit wat voorraad bij

67 euro bij de AH

2 zakken aardappelen (2e gratis)
griekse yoghurt
salade kaas
rookworst
spekjes
catalaanse worstjes
stoofpeertjes
6 appels
6 bananen
2 flessen siroop
4 bakjes kwark
roosvicee ferro
1,5l melk
biefstuk
2x broccoli
filetlapjes
1 kilo kipfilet
kookroom
roomkaas kruiden
roerbakmix
2x boterhamzakjes
choc vlokken
kokosbrood
2x basterd suiker
hagelslag
fruithagel
grote sponzen
2x toastjes
appelstroop
pindakaas
eieren
2x beschuit
bruine bolletjes
6 rollen keukenpapier

ik had 7,40 aan bonus korting, maar dat is in bovenstaande bedrag al verrekend

14,80 bij de C1000

6 kilo perssinaasappels
knolselderij
spitskool
paksoi
3x boemboe voor boontjes/groente/nasi
2x kattensnoepjes
zak boerenkool
4x zak afbakbroodjes

14,50 bij de kruidvat:

3x kattensnoepjes
zakdoekjes
2x deodorant
2x tandenborstel
pot nivea creme

96,30 euro kwijt dus, vanaf afgelopen maandag want een stukje AH boodschappen had ik maandag al gedaan en daar hebben we dus ook gewoon van gegeten in ons weekmenu :)
Ik kan nu ook een groot deel van aankomende week eten en hoop dus pas volgende week donderdag ofzo weer boodschappen te hoeven doen.
Misschien volgende week 1 of 2x bij mijn schoonouders eten, dan hoeven we volgende week zaterdag pas weer :D

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 14:30

@mistid, Probeer zelf sigaretten te draaien. Scheelt mij zeker de helft in de kosten.
En ik vind het prima te roken.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 14:33

Ik ben net bij de Plus boos geworden en ik schaam me best wel, maar het heeft wel z'n vruchten afgeworpen!
Het is namelijk bij brood 2 voor 3 euro en nu greep ik alweer mis! Dit was al de 2e keer deze week dat ze dan nog maar 1 brood hebben en daar mag je dan 2 euro voor betalen. Dus ik tegen een andere klant 'Lekker he, zo kan ik ook wel aanbiedingen bedenken! Gewoon zorgen dat je het niet hebt! Lekker klantvriendelijk'. Waarom die andere klant (een bekende van me :P ) zei dat ze dan inderdaad het brood ook niet meer hoefde.
En toen mochten we hem voor 1,50 mee nemen :D

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 15:40

ik vind 1,50 nog veel voor een brood uit de supermarkt :o

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 15:45

Bij de AH is het meestal 3 voor 2,- volgens mij.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 15:59

Moderatoropmerking:
Dames, zouden jullie het wel over het bezuinigen op boodschappen willen blijven hebben? Een discussie over of koffie of red bull wel of niet lekker is kan leuk zijn, maar is in dit topic niet op zijn plaats. :) Ik zie dat deze pagina wel weer ontopic gaat, maar even ter herinnering. Alvast bedankt!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:03

Wat is het probleem om over bepaalde zaken uit te wijden als we daarna gewoon weer 'ontopic' gaan?!
Het bespreken van producten die op boodschappenlijstjes staat lijkt me toch ook best 'ontopic'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:06

Ik drink eigenlijk alleen redbull op rock werchter. Daar stuiter je toch heel de dag/deel nacht rond en in verhouding met een cola is het goedkoper (zelfde prijs, groter flesje). Voor de rest van het jaar vind ik het gewoon belachelijk duur en slecht spul. Neem wel bakkie koffie!

Senseopads kunnen volgens mij ook wel oud worden. Maar ik heb een zak cappuccino pads en die is echt al heel lang open maar smaakt nog prima. Had tussendoor perongeluk een nieuwe opengemaakt..

Vanavond niet zo goed bezuinigen: bezoekje aan de Mac gepland tijdens het rondje hardlopen net haha. Kreeg daar echt heel erg zin in, dus ach omdat m'n ouders bijna op vakantie gaan en ik voor het weekend dan eetgeld krijg. Gaat toch nooit op, want als ze op vakantie zijn probeer ik vriezer en voorraadkast beetje op orde te krijgen. M'n ma doet boodschappen zonder lijstje en dat is te zien aan de inhoud van de kast :')

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:40

DebGizmo schreef:
ik vind 1,50 nog veel voor een brood uit de supermarkt :o

Ons brood wat we normaal hebben kost 2.20 per brood :=
Verder heb ik vandaag wel lekker ingeslagen bij de Plus. Was 10 euro kwijt en had:
2 pakjes wc papier
2 zakken boerenkool
2 zakken chocopinda's
chocoladepasta
2 zakken harde broodjes om af te bakken
zak snoep
brood
Grillworst

Voor de plus was ik dus goedkoop uit :))

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:45

Maar Divinia betaal je ook 2,20 voor brood uit de supermarkt? Wij betalen dat namelijk voor brood bij de bakker..

Ik heb het vanavond lekker makkelijk en goedkoop! Eten bij mijn schoonouders!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:47

Ja, dat betalen we ook voor brood uit de supermarkt. Maar het is wel erg lekker brood hoor := Vind dat goedkope brood echt niet lekker. Komt ook omdat wij geen bakker in het dorp hebben, we moeten het echt met supermarkt brood doen. Onze supermarkt heeft een apart winkeltje voor zijn brood, ze hebben ook heel veel brood, dus misschien dat ze wel soort van kleine bakker zijn dan ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:51

De dubbeldonker van de jumbo die ze zelf bezaaien en bakken vind ik ook erg lekker :j Lekkerder als sommige broden van de echte bakker. Als ik brood eet zonder te roosteren moet het wel donker zijn en met pitjes. Maar dat soort broden zijn in de supermarkt ook +€2.

Ze verkopen bij mij in dorp nu sinds een week ook mijn favoriete pringles smaak (die ik uit Italië mee had genomen en nergens kon vinden hier). Ook niet goed voor de centjes, hopelijk wil m'n ma die regelmatig kopen voor het weekend. Die is van de chips en nootjes dan dus mag ze wel even langs die winkel.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:58

Wij eten inderdaad van dat soort brood. We eten korenlanders extra donker. Dus ook lekker donker met veel pitjes :9

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:00

Bij ons in de MCD (supermarkt) kost het vers gebakken brood ook 2,09.. Die kopen wij ook altijd, omdat het een stuk lekkerder en langer vers is! Bij de MCD is elke week een soort in de aanbieding voor 1,59, dus meestal kopen we die soort, tenzij het witte brood in de aanbieding is.
Korenlanders zijn in elke plus te koop trouwens :j

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:05

_bloempje_ schreef:
Koffie in de vriezer lees ik hierboven! Worden mijn senseo pads ook oud als ik ze niet gebruik?

Ja Senseo wordt ook oud, die kan ook prima in de vriezer.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:41

Marley schreef:
Wat is het probleem om over bepaalde zaken uit te wijden als we daarna gewoon weer 'ontopic' gaan?!
Het bespreken van producten die op boodschappenlijstjes staat lijkt me toch ook best 'ontopic'

Ik vind het zelf wel degelijk offtopic en ook lichtelijk storend, omdat ik in dit topic graag wil lezen hoe je kunt bezuinigen op boodschappen. De inhoud van de boodschappenlijstjes bespreken heeft daar helemaal niets mee te maken, of het moet gaan over iets als 'B&J is heel lekker maar wel duur, maar af en toe doe ik het toch. Een goedkoper alternatief is het Vanilleschepijs van de Euroshopper, waar je zelf chocolate chip cookies doorheen mengt'.

Ik zeg dit trouwens niet vanuit het moderatorteam, mocht dat niet duidelijk zijn :)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:44

Maar het gaat 9 van de 10 keer volgens mij over ontopic zaken, dat daar andere dingen bij besproken worden lijkt mij niet vreemd? dat krijg je in een langlopend topic.... Zolang het kort daarna weer over de boodschappenlijstjes gaat, lijkt het me relevant en kun je er overheen lezen.
Overigens wordt er met de betreffende lijstjes die opgesteld worden niet altijd even veel gedaan ;)

En als dat zo wordt bevonden, bijvoorbeeld door jou :) geef dan een gil.... heb er niemand over gehoord behalve nu een modje die verder nooit in dit topic post :)