Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:09

Ik ga in Gorinchem. Ik vind het wel een aardig grote winkel en koop er vrijwel alles. Vind het vooral fijn dat er zo'n lange datum op zit. Ik kan zo melk mee nemen voor 2 weken, dat kan bij de Plus echt niet hoor :=

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:13

Ik wil alleen donkere pasta, dus dan ben je beperkt in de merken... Het is sowieso duurder. Volgende week naar de Ekoplaza om speltpasta te kopen, daar is het sowieso duur :+

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:17

De plus is sowieso wel slecht qua data vind ik := In L'dam hebben ze veel dingen die erg kort aan datum zijn ( 1 a 2 dagen), fruit is vaak met plekken, groente ook..
Ik koop dat soort dingen daar nooit :+ .
Ga eens in Gorinchem kijken dan! Ben heel benieuwd!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:21

Ja inderdaad! Maar aangezien wij hier alleen de Plus hebben, hadden we geen keus. Vandaar dat we nu ook eens per 2 weken naar de Lidl gaan. Scheelt een stuk qua geld en het ziet er beter uit.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:35

Oke, haal je daar dan ook verse producten?

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:46

Hetgeen wat ik nodig heb wel de komende dagen wel ja. Maar omdat wij iedere 2 weken de boodschappen doen, durf ik het niet voor 2 weken te halen. Vleeswaren wel, daar zit een lange datum op. Maar ik merk wel dat de courgette en paprika na 1 week nog goed zijn, bijvoorbeeld.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:47

Weet je zo uit je hoofd wat een courgette/paprika/komkommer etc daar kosten :) ?
Aldi prijzen weet ik wel uit m'n hoofd: Courgette en komkommer 0,35 p.s. en rode paprika's 0,79 voor 2 :)
Ben wel benieuwd welke goedkoper is!

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:50

Hoe doen jullie dat voor 2 weken halen ?
Gewoon standaard boodschappen, of maken jullie lijstjes met iedere dag erop wat jullie gaan eten en wat jullie daarvoor nodig hebben ?
Ik vind het erg lastig om 1week menu op te stellen en daarvoor boodschappen te doen, waardoor ik vaker naar de winkel ga en zo ook onnodige dingen meeneem. Waar ik dus op kan besparen.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:52

Ik maak dus echt een menu, haal nu wel vaak voor 1 of 1,5 week tegelijk.
En dan verse dingen halen wij soms sowieso nog tussendoor. Brocolli bijv wordt na een paar dagen bruin, dus die kun je beter halverwege de week halen..

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:53

Sannert, een week menu is zo gemaakt hoor. En als je een diepvries hebt, kan daar wel vlees, groente en brood in voor de hele week. Ik maak sinds kort ook een week menu en het bevalt me prima. We kopen veel gerichter en daardoor minder dingen die niet echt nodig zijn. En het bespaart me ook veel tijd. Ik ga vanmiddag na het werk gelijk weer alles halen voor de hele week.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:55

Halen jullie aanbiedingen dan wel in grotere aantallen Paan?
Of haal je echt enkel wat je nodig hebt?

Als er bijv dubbelfris in de aanbieding is dan halen wij bijv wel 6 of 9 pakken. Daar kunnen we dan weer een maandje mee vooruit :j

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:57

Ik maak ook een menu voor 2 weken en hou me daar ook aan. Verder kopen wij gewoon 1 pak koekjes, 1 zak chips en 1 zak nootjes per week en op=op.

Chantal, de courgette gaat daar per gewicht, maar gemiddeld ben je zo'n 0.30 of 0.35 kwijt. Paprika precies hetzelfde, maar dan ben je volgens mij rond de 0.45 of 0.50 kwijt. De komkommers enzo weet ik eerlijk gezegd niet uit m'n hoofd, maar volgens mij ook zo rond de 0.35.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:58

Destino schreef:
Halen jullie aanbiedingen dan wel in grotere aantallen Paan?
Of haal je echt enkel wat je nodig hebt?

Als er bijv dubbelfris in de aanbieding is dan halen wij bijv wel 6 of 9 pakken. Daar kunnen we dan weer een maandje mee vooruit :j

Zo doen wij het ook :j Vriendje drinkt graag Crystal Clear, dus op dit moment staan er nog 4 flessen in de voorraadkast.
Ons brood was bijvoorbeels 1+1 gratis en toen hadden we 4 broden in de vriezer liggen. Helaas pastte er niet meer :+

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:00

Da's opzich wel een goede, 1 pak koekjes per week en 1 zak chips.. Vind je vriend dat geen probleem?
Mijne is nogal een snoepkont en gooit zo de halve wagen vol met nootjes/chips/chocolade en koekjes :=

Lidl is dus ook echt niet duur! :) Maar eens kijken of we er volgende week eens heen kunnen gaan!

Brood 1+1 is echt heel fijn! Daar kun je er dan wel 4 voor halen :j
Wij hebben een extra vriezer in de schuur met 4 laden en binnen hebben we een vriezer (combi met koelkast) met 3 laden. In de schuur kunnen we dus best wel wat extra dingen kwijt, ideaal! :D

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:03

Ja, maar ik vind het zo lastig. :')
Bedenken wat we gaan eten, en me daar ook aan houden.
Brood, vlees gooi ik inderdaad in de vriezer.
ik probeer het wel, maar het gaat altijd mis.
Of ik vergeet wat, maak netjes een briefje en vergeet die mee te nemen. Heel irritant.
En ik moet een maxi cosie meenemen, dus dan is de kar ook al meteen vol.
Heb nu boodschappen gedaan, 3 broden, yoghurt, kaas, vlees, en nog wat dingetjes waarvan ik dan denk waarom heb ik het gekocht. Allemaal losse dingen die ik niet kan combineren waardoor ik weer naar de winkel moet maandag.
Ik ga nu echt voor maandag een briefje maken waarmee ik hopelijk een week mee door kan.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:04

Vind je het lastig om een gevarieerd menu te maken?
Dan kun je bijv aanhouden 2x rijst, 1x pasta, 2x AVG, 1x makkelijk en 1x ovenschotel ofzo?
Zo probeer ik het vaak te doen :+

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:05

Aanbiedingen kopen wij ook wel groot in hoor. Dat scheelt weer.

Ik zal vanavond ons week menu hier wel even noteren, Sannert. Misschien kun je er inspiratie uit halen.
Zit nu op m'n werk en heb m'n schriftje niet bij de hand.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:06

Destino schreef:
Da's opzich wel een goede, 1 pak koekjes per week en 1 zak chips.. Vind je vriend dat geen probleem?
Mijne is nogal een snoepkont en gooit zo de halve wagen vol met nootjes/chips/chocolade en koekjes :=

Lidl is dus ook echt niet duur! :) Maar eens kijken of we er volgende week eens heen kunnen gaan!

Brood 1+1 is echt heel fijn! Daar kun je er dan wel 4 voor halen :j
Wij hebben een extra vriezer in de schuur met 4 laden en binnen hebben we een vriezer (combi met koelkast) met 3 laden. In de schuur kunnen we dus best wel wat extra dingen kwijt, ideaal! :D

Mijn vriend is ongeveer gemiddeld 3 avonden per week thuis, dus dan heeft ie genoeg :+ Verder is hij totaal geen snoepkont, ik ben de grote snoepkont van ons tweetjes. Maar als ik met hem ga winkelen gooit hij het liefste ook de halve kar vol met lekkere dingen. Het gevolg is dan dat ik degene ben die het op eet en anders blijft het weken liggen.

Handig dat jullie een extra vriezer hebben :j

Sannert schreef:
Ja, maar ik vind het zo lastig. :')
Bedenken wat we gaan eten, en me daar ook aan houden.
Brood, vlees gooi ik inderdaad in de vriezer.
ik probeer het wel, maar het gaat altijd mis.
Of ik vergeet wat, maak netjes een briefje en vergeet die mee te nemen. Heel irritant.
En ik moet een maxi cosie meenemen, dus dan is de kar ook al meteen vol.
Heb nu boodschappen gedaan, 3 broden, yoghurt, kaas, vlees, en nog wat dingetjes waarvan ik dan denk waarom heb ik het gekocht. Allemaal losse dingen die ik niet kan combineren waardoor ik weer naar de winkel moet maandag.
Ik ga nu echt voor maandag een briefje maken waarmee ik hopelijk een week mee door kan.

Soms switch ik wel van dag hoor. Als ik de ene dag pasta heb staan en de volgende dag gebakken aardappels, dan ruil ik dat gewoon om :+

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:11

Ohh jij doet zonder vriendje boodschappen! Da's wel een goede!
3 avonden thuis is niet veel.. * denkt na * wij vaak ook maar 3/4 avonden, maar vriendje móét elke avond koek eten (ook al is het half 11 savonds) en hij wil vaak een magnum als toetje :=
Als je het zelf op gaat eten is het ook niet slim om het mee te nemen :+

Dat switchen doen wij idd ook wel vaak!

Ik zal zo ons weekmenu eens opschrijven voor aankomende week!

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:12

Maken jullie een weekmenu aan de hand van de aanbiedingen van de supermarkten? Dat doe ik wel vaak, zo kun je ook besparen op je boodschappen.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:13

Pimmetje, wij soms.. Maar lang niet altijd!

Zaterdag: Broodje gezond
Zondag: Friet
Maandag: Aardappels, spinazie, schnitzel
Dinsdag: Rijst, met roerbak (teriyakisaus champignons, paprika, ui, ½ courgette, kipfilet)
Woensdag: Pasta met kipfilet, rode pesto, tomaat, sperziebonen, ui, ½ courgette, tomatenpuree
Donderdag: Gekookte aardappels, doperwten/wortels, pangafilet
Vrijdag: Wraps met paprika, kipfilet, yoghurtsausje, appel, ui
Laatst bijgewerkt door Destino op 14-09-12 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:13

Nou, ik doe vaak boodschappen zonder vriendje, maar naar de Lidl gaat ie dan wel mee. Kan ie sjouwen :D Maar dan probeer ik hem toch wel te beperken in dingen kopen. Maar zoals ik al zei, het kan hier weken liggen, dus de eerste keer kocht ie super veel, de laatste keer al niet meer, omdat ie al die dingen nog had liggen :+
En Magnum als toetje is natuurlijk wel lekker, maar ook erg duur :=
En het is gewoon voor mij slimmer om niet te veel snoep enzo in huis te hebben, anders snoep ik de hele dag door en eet ik nauwelijks :=

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:14

Paan schreef:
Aanbiedingen kopen wij ook wel groot in hoor. Dat scheelt weer.

Ik zal vanavond ons week menu hier wel even noteren, Sannert. Misschien kun je er inspiratie uit halen.
Zit nu op m'n werk en heb m'n schriftje niet bij de hand.

Graag dankje ! Nou heb ik ook een.lastige vriend die agv niks vindt. En ik ben ook niet zo'n keukenprinses dat ik vanalles bij elkaar gooi en het ook nog smaakt. :')
Dus vaak kom ik dan uit bij pakjes, maar daar wil ik vanaf. Pasta maak ik helemaal zelf, daar heb ik nu wel de handigheid in, maar met rijst oid kom ik snel weer uit op het kant en klare. Dus lekkere gerechtjes zijn ook welkom !

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:15

Sannert, wie weet heb je iets aan mijn weekmenu hierboven :)

Davinia_ schreef:
Nou, ik doe vaak boodschappen zonder vriendje, maar naar de Lidl gaat ie dan wel mee. Kan ie sjouwen :D Maar dan probeer ik hem toch wel te beperken in dingen kopen. Maar zoals ik al zei, het kan hier weken liggen, dus de eerste keer kocht ie super veel, de laatste keer al niet meer, omdat ie al die dingen nog had liggen :+
En Magnum als toetje is natuurlijk wel lekker, maar ook erg duur :=
En het is gewoon voor mij slimmer om niet te veel snoep enzo in huis te hebben, anders snoep ik de hele dag door en eet ik nauwelijks :=

Sjouwen is idd wel handig :+
Vertel mij wat := Maar als ie geen magnum wil, dan wil hij schepijs, vienetta of een cornetto :P Ik eet dan overigens zelf niet mee hoor :P
Kan me voorstellen dat je het dan niet te veel in huis wil hebben.. Dan is de verleiding erg groot!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:16

pimmetje222 schreef:
Maken jullie een weekmenu aan de hand van de aanbiedingen van de supermarkten? Dat doe ik wel vaak, zo kun je ook besparen op je boodschappen.

Nou, als wij groenten eten bij onze aardappels, koop ik wel van op de reclame is. Tenmisnte, als het dan niet te duur is en we het lekker vinden :+