Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 18:15

Vind dat heel erg mooi! (traprenovatie) Ik weet nou niet meer wie ik er laatst over sprak, die had dat en was er super tevreden over!
is niet goedkoop, maar je hebt wel iets moois!
Ik vind die halve maantjes ook niets. Wij gaan de trap verven met een soort van (antislip) trappenverf. M'n zwager heeft dat en het scheelt echt qua gladheid!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 18:22

Welke is dat? (merk?)

Is ook nog een optie namelijk.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 10:54

Nicolletje schreef:
Wie heeft trouwens ervaring met traprenovatie van Cando? (of een andere?)

Mijn vriend wil halve maantjes maar ik vind die dingen vies!
Net de oude eraf getrokken en bah bah wat komt er een rotzooi vanaf :r

Met Cando geen ervaring. Mijn ouders hebben van t winter een loper op de trap laten leggen in dezelfde kleur als ze boven ook hebben liggen. Ideaal en je ziet niet zoveel rommel op de trap liggen (wij hebben katten). En t is lekker aan je voeten.

Wij moeten de deuren, deurposten en trappen helaas ook gaan schilderne. Maar denken dus ook over stofferen van de trap.... lastig hoor :\ (is overigens op advies van schoonpaps die dus in raamdecoratie en vloerbedekking doet)

Mootje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 11:07

Rowo, Ik zou ook (als ik een trap heb) mijn trap laten stofferen. Als ik zie hoe de meeste geschilderde trappen eruitzien, vind ik dat maar armoedig :')
Halve maantjes vind ik ook niets persoonlijk... Alhoewel, in antraciet met een witte trap vind ik het wel sjiek!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 11:09

Schoonpaps adviseerde dus iig het zelfde als jou, zeker voor de trap van de BG naar de 1e verdieping. Plus dat geheel schuren en schilderen een rotklus is, blijft een geschilderde trap nooit helemaal mooi. Je ziet gewoon snel beschadigingen. Nog maar ff zien wat we doen....

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 11:12

En voor de katteneigenaren : wij hebben een trap bekleed met heel dik sisaltapijt. Oke het blijft niet jaren mooi, maar ik zie liever dat ze dat als mega krabpaal gebruiken, dan mijn meubels :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 11:13

Ik was laatst bij iemand met een geschilderde trap. Zij woonden er 4 jaar, en hij zag er niet meer uit... Alsof er in 20 jaar geen onderhoud aan gepleegd was.

Mijn ouders hebben ook een geschilderde trap, maar zij lopen altijd op pantoffels en de trap wordt ong. elke 3 jaar geschuurd en geschilderd door een prof. Bij hen ziet hij er wel netjes uit, ondanks dat hij al 30 jaar oud is.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 11:14

Ja ik wil dus juist niet dat mijn katten de trap als krabpaal gebruiken :o Dat doen ze nu dus wel met de hele oude vloerbedekking, maar ik hoop echt dat ik het ze af kan leren......
Als ik straks een kapitaal in nieuwe vloerbedekking steek doe ik ze wat als ze het slopen :=

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 11:16

Hahaha, Manz... Vriendinnetje vertelde mij laatst hoe zij de twee kittens het gordijnen klimmen heeft afgeleerd :') Hebben ze maar 1x gedaan en ze waren meteen genezen!

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 11:28

Wij krijgen ook vloerbedekking op de trap, antraciet.. En op de open trap naar zolder in de zelfde kleur maantjes.. Op een witte trap.. Én we hebben katten..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 19:20

Nicolletje, ik heb nog geen antwoord op welk merk verf hij heeft gebruikt, maar daar kom ik nog op terug!

mmmmmm, na al deze reacties hier, twijfel ik steeds meer of ik wel een geschilderde trap wil..... Waren van de week bij vrienden die net hun trap opnieuw hadden laten bekleden (zij vonden verven wel mooier, maar dan kon de hond de trap niet meer veilig op en af :P ) en hadden nu een mooie antraciet tapijt met een stippie erin. Vond het heel sjiek staan!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 19:23

Suuss wat leuk zeg, spannend!

Mandy, wij doen ook vloerbedekking op de trap, kort en stevig.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 19:44

Wij krijgen dan de zelfde vloerbedekking op de trap als op de 1e verdieping. En die is wat langer en lekker zacht aan je voeten :j

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 19:55

Ik zit te kijken voor andere gordijnen,heb wel al super leuke gezien op mp.
Maar helaas nog geen reactie gehad vanaf vorige week af.

Nu zat ik te kijken voor een zelfde soort,of zelf maken.
Toen kwam ik deze site tegen,en dacht misschien voor de handige onder ons wel een leuke en makkelijke site.

http://www.gordijnenmaken.nl/index.html

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:01

Mijn ouders hebben ook vloerbedekking. Het is wel zacht :j en het kraakt bijna niet meer, maar ik vind het niet mooi :o

Die gordijnen maken met van die sliertjes zou in principe makkelijk moeten zijn :j mijn vriend had dat in zijn vorige huis.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:05

Het ziet er wel simpel uit,maar of het mij gaat lukken ahaha.
Ik heb nu al soms ruzie met de naaimachine als ik hangmatjes moet maken voor me ratten.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:12

Nicolletje schreef:
Mijn ouders hebben ook vloerbedekking. Het is wel zacht :j en het kraakt bijna niet meer, maar ik vind het niet mooi :o .

Ik dacht hetzelfde altijd hoor.... beneden zou ik het ook noooooooit willen. Maar op slaapkamers is het gewoon lekker aan je voeten als je uit bed stapt. Laminaat ofzo is gewoon koud aan je voeten. En het staat eigenlijk ook best gezellig als je de juiste kleur kiest.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:16

Wij doen boven en op zolder ook pvc, zelfde als beneden. Is voor mij fijner ivm allergie, gewoon makkelijker schoonmaken. Mn vriend wil wel een kleedje naast zn bed en dan op de trap komt allergie vriendelijk tapijt.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:16

Wie van jullie heeft een allergie dan?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:17

Nu heb je wel tapijt toch?
Ik wil boven weer tapijt (nu ook in de slaapkamers), maar dan een iets donkerdere kleur. Hier zie je alles op :P (cognackleur)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:18

Moi :)
Ik scoor dikke punten bij allergie testen :P oa huisstofmijt.

Ja nu wel tapijt maar dat lag al bij vriendje, gelukkig is niet hoogpolig.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:20

Wij gaan boven voor vinyl.
Stukken warmer dan laminaat, veel minder naden, goed geluiddempend! Het is echt net laminaat. Je voelt gewoon ook de structuur :D Vind ook dat je dit mooier om de duurposten kunt verwerken dan laminaat.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:24

In mijn vorige huis had ik boven tapijt omdat het zo koud was daar in de winter.
Alleen mijn kat had het geweldige :? idee dat ze elke keer als ze moest kotsen, naar boven rende :(

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:40

Das wel zuur Nicolletje. Maat goed met katten kan het ook gewoon goed gaan.
Wij willen ool katten en/of een hond maar ga daar geen rekening mee houden met vloerbedekking etc.

@ karen: een allergie sucks! Je hebt dan idd niet zoveel keus.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:52

Mag ik me hier ook melden?"
Twee weken terug het huis verkocht en sinds gisteren een nieuw huis. Koopakte moet nog wel ondertekend worden.
Nu kijk ik al dagen op internet hoe en wat ik allemaal wil.
De keuken is nog vrijwel nieuw en ook wel naar onze zin. De badkamer is oud en lelijk (lees: groene badkuip e.d.) dus die moet nieuw. Dit doen we niet direct omdat mijn vriend in de winter meestal veel minder werkt en dan dus alle tijd heeft.
Op de bovenverdieping ligt gloednieuw vloerbedekking dus dat laten we eerst nog even liggen tot we ook de badkamer aan gaan pakken.
Huis ziet er keurig uit maar er moeten wel andere vloeren in, ik wil graag een gipsplaten wandje gesloopt hebben, maar die discussie met vriendlief is nog niet helemaal ten einde.
Onze huidige meubels nemen we mee want die zijn dik een jaar oud, moet wel het één en ander bij want het nieuwe huis is nogal wat groter :+