Bezuinigen op boodschappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MMIDV

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:16

van het vuur af halen is even nastomen maar een keramische plaat blijft echt nog heet waardoor kokend water ook nog even blijft koken... daar zit dus wel degelijk verschil in.
Het scheelt iets in de kosten om zo te koken, ik vergeet het alleen altijd :))

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:20

Ik draai de platen pas uit als ik de pannen eraf haal :j Mijn moeder zette ze altijd eerder uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:31

ik denk niet dat het een echte besparing is om je gas eerder uit te zetten.

Zo, de reclameboekjes waren weer binnen. het weekmenu voor volgende week is alweer klaar :)

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 19:42

Het is wel een besparing om je keramische platen iets eerder uit te zetten, koken nog even door.
Maar ik vind het hopeloos koken zo. Geef mij maar gas, kan hier helaas niet.

Wat ook niet zo fijn is, is dat de koelkast naast de kookplaat staat. Die wordt meteen hysterisch van al die warmte en gaat gieren om te kunnen koelen.

Essent geloofde vorig jaar al niet dat ik zo weinig gas verbruik, tja, alle ramen op het zuiden en electrisch koken scheelt in je gasverbruik. Maar elektriek kost ook geld hè...

AH doet nu alsof ze een marktkraam hebben. Is een bloemkooltje van 1,89 dan zo voordelig?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 19:45

bloemkool is sowieso altijd duur toch?
Daarnaast ook nog veel minder smaak dan broccoli dus imo kun je beter broccoli kopen :P

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 19:46

@ flicka, nee want bij de groentewinkel verderop heb je voor 1 euro een bloemkool. En dan een met heel veel groen eraan wat mijn konijnen lekker kunnen op eten ;). Maar buiten het seizoen heb ik ook weleens bloemkolen van 3,5 euro gezien. Sowieso de komkommers waren nu ook 69 cent terwijl je die van de zomer met die bacterie voor 20 cent had. Dat waren pas goedkope komkommers!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:07

Waren dat niet die komkommers van de aldi of Lidl?
In ieder geval schil ik komkommers altijd, ben nogal huiverig wat ze in de schil kunnen spuiten.

Broccoli is zeker goedkoper in deze tijd. Ik vind het echter niet lekkerder. Bloemkool moet ik maar weer op het menu zetten in het seizoen. Of eens een actie van de C1000 afwachten. Die heeft nu wel goeie aanbiedingen, zoals appels voor 1,50 per 2 kilo. Of, jammie, entrecote, 250 gr voor 3€ Misschien ga ik mezelf maar eens verwennen, ik heb zo'n lekker recept voor entrecote.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:18

Quellian schreef:
Ik heb een keramische plaat en wát een ellende om dat schoon te houden/krijgen.
Als het water van de aardappelen over de rand komt met koken, dan brandt dat in en dat is er met geen mogelijkheid meer af te krijgen. Ik las onlangs dat er schrapertjes bestaan, heeft iemand daar ervaring mee of heeft iemand DE tip om het weer glanzend te krijgen?

*krabt elke avond de kookplaat*

Met iets anders krijg ik 't er niet af :+

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:19

Ik wil ook graag komkommer eten..... (Maar vond 1,20€ voor een banketstaaf komkommertje toch iets te veel van het goede....)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:21

wow waar zijn ze zo duur dan?!
Volgens mij betaal je bij de Aldi enz. zo'n 60 a 70 cent voor een komkommer momenteel?
Afgelopen zomer inderdaad veel komkommers gegeten maar vond het wel heel sneu voor de boeren :(:)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:23

In Frankrijk :+
Keek mijn ogen uit in Nederland vorige week met de prijzen... Denk dat ik met de prijzen in Nederland mijn budget flink omlaag kan gooien....

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:32

Waarom zou Frankrijk zo duur zijn dan? Wij importeren hier veel groentes nu, komkommers komen dan wel uit de kassen maar die hebben ze in Frankrijk toch ook wel.
De boeren verdienen aan de melk ook amper iets hoor. Ik weet niet waar daar nog enige winstmarge ligt.
Ik koop de goedkoopste melk, scheelt bijna de helft met Campina. Om de boeren te "steunen" heb ik een tijdje Campina gekocht maar het kon niet meer uit.

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:41

flicka schreef:
AH doet nu alsof ze een marktkraam hebben. Is een bloemkooltje van 1,89 dan zo voordelig?

2 weken terug waren ze 2,49 bij de AH.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 21:11

Daarom eet ik geen bloemkool. Als ik terug reken is dat bijna 6 gulden. Nou ja!
Als je daar met een gezin van kunt eten is het nog te doen. Voor een alleenstaande is dat dus een dure groente. Nu kun je dan beter witlof, zuurkool, boerenkool, spitskool e.d. eten. En natuurlijk hutspot.

De prijzen in Kapellen zullen ook niet mis zijn?

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 21:18

Sheran schreef:
Goed bezig :)

Aangezien velen van jullie schoonmaakmiddelen e.d. een grote kostenpost vinden: wat kopen jullie dan? Ik ben echt nauwelijks iets kwijt aan schoonmaakmiddelen (en ik maak wel schoon) :P

Standaard hebben we:
- soda
- schoonmaakazijn
- afwasmiddel
- schuursponsjes

samen zo'n 3 euro?

We hebben geen keukenrollen, wc-papier werkt ook.

En hier doen we echt wel een maand of 8 mee?

Ik heb de goedkope schoonmaakmiddelen van Deen gehad maar ook van de Action. Ik ben weer terug bij de duurdere merken.

vond het toch een stuk beter schoonmaken. Haal wel goedkope sponjes, doekjes etc.

Ik heb ook antical, bleek etc voor de badkamer en wc en zo.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 21:23

Geen idee waarom het hier op het moment zo duur is :n
Wij hebben gister witlof gegeten (1,79€ de kilo) en vanavond vis met spinazie (die ik zelf met crème maak anders eet vriendje het niet) en tomaten soep vooraf.

Ik moet nu snel de groente tuin om laten ploegen en dan kunnen we dit jaar voor het eerst groente uit eigen tuin eten *\o/* zaadjes zijn al binnen, deze zomer dus goede en goedkope groenten :D

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:20

flicka schreef:
Daarom eet ik geen bloemkool. Als ik terug reken is dat bijna 6 gulden. Nou ja!
Als je daar met een gezin van kunt eten is het nog te doen. Voor een alleenstaande is dat dus een dure groente. Nu kun je dan beter witlof, zuurkool, boerenkool, spitskool e.d. eten. En natuurlijk hutspot.

De prijzen in Kapellen zullen ook niet mis zijn?

Ik werk in Breda dus kan, als ik binnendoor naar huis rij, wat nederlandse winkels aandoen. Vroeger ging ik naar Super de Boer, daar zit nu de Action. Eindje verder kom ik de AH tegen en in Belgie zelf de Aldi. Ben tegenwoordig wel aan het opletten wat ik nodig heb (of ik het echt nodig heb) en of ik tijd heb om het op te eten ;)
2 weken terug dus voor mij zelf een bloemkool meegenomen, die gaat helemaal op (en ik ben dus alleen he) Voor een vriendin had ik er ook 1 meegenomen, die heeft er 2 dagen mee gedaan, met zijn tweeën :o

Er zit tegenwoordig een AH in Brasschaat, dat is hier 4 km vandaan en kom ik op de weg naar huis langs, prijzen zijn precies hetzelfde als in NL.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:21

1 bloemkool in je eentje opeten? wow!

Een galiameloen opeten in mn eentje kan ik wel :P

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:25

Tja, echte groenten eter, een stukje vlees erbij voor een lekkere jus te maken en aardappelen.
Met 3 kilo aardappelen doe ik ongeveer 1 week, dat kan varieren van week tot week.
Prei, dan neem ik 3 stukken, eet ik allemaal, helemaal alleen op (gekookt)
Broccoli, helemaal op....
Witlof, 6 stronken, helemaal op....
Zak boerenkool met aardappelen, worst en uitgebakken spek doe ik dan weer 2 keer mee :D

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:28

mariska32 schreef:
de choco is ook net 1 van de goedkoopste om te maken. :D
aarbei zal ik morgen even voor je opzoeken [als ik het niet vergeet]
weet waar je aan begind want die is verslaaaaaaaaaaavend.

aardbei recept al gevonden?

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:28

Kreeg net melding dat Bokt geïnfecteerd is door malware. Via Lycos.

Ga even afsluiten en opstarten.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:41

Geen meldingen meer, vreemd hoor.

Jola, ongelooflijk dat je dat allemaal naar binnen krijgt. Je hebt volgens mij ook niet durven zeggen wat je weekbudget is :)
Haha, een hele bloemkool opeten, en 6 witlofstronken........echte herbivoor.

Met 3 kilo aardappelen doe ik te lang. Ze werden nu ook blauwig dus dan snijd je meer weg dan je kookt. Maar weer een nieuwe zak gekocht en buiten gezet.

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:43

Heb het van de week nog gemeld hoor mijn weekbudget :D Heb het de laatste maand bijgehouden, € 80,- inclusief schoonmaak en persoonlijke dingetjes. Maar ook een bezoekje aan de Action, verjaardagskaarten etc.
Sigaretten en benzine geld is het enige dat er niet in zit. Benzine budget is bijna net zoveel als het huishoudbudget helaas ;(

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:44

Ik vind vooral de combi van zoveel groenten EN 3kg aardappels per week heel erg veel :=

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:45

Richtje schreef:
Ik vind vooral de combi van zoveel groenten EN 3kg aardappels per week heel erg veel :=

Tja... en ik ben echt maar alleen. Maar ik zei er wel bij dat het kan varieren he, als ik eens een week een keer pasta of rijst eet dan eet ik minder aardappelen :)