Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Binck8 schreef:Hier scheelt het nauwelijks in de maandlasten, maar een paar euro, maar ook ik wil het totaal aan hypotheek langzaamaan wat verlagen...
PSvanLot schreef:Binck8 schreef:Hier scheelt het nauwelijks in de maandlasten, maar een paar euro, maar ook ik wil het totaal aan hypotheek langzaamaan wat verlagen...
Dat dacht ik inderdaad ook. Als ik er 1,5 ton in steek is het een serieus verschil, maar voordat ik die 1,5 ton terug gespaard heb dan maakt die aflossing ook niet meer zoveel uit.
Heb er gelukkig al 9 van de 20 jaar op zitten en kunnen we het prima betalen.
PSvanLot schreef:Charaz schreef:Ik wil dit jaar proberen om wat meer extra aan mijn hypotheek af te lossen, zou prettig zijn als ik deze kosten structureel omlaag kan krijgen.
Scheelt dat zo veel in je maandlasten?
fokfanaat schreef:Aan de andere kant, als de inflatie zo blijft stijgen wordt je leenbedrag in relatie met je inkomen steeds kleiner. Kan je beter nu leuke dingen doen van je geld.
fokfanaat schreef:We hebben beide een goed pensioen en verwacht tegen die tijd ook nog wel een erfenis. Ik gebruik ons extra geld nu liever om mijn dochter schuldenvrij door de studie te helpen en mijn zoon te helpen met aankoop van een woning.
Ons huis is wel beganegrond, maar wel veel werk om de deur, misschien dat we later toch nog wel verkassen, maar gok dat het lastig wordt om minder vrij te wonen en weer rekening met andere te moeten houden.