Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 23:02

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-22 00:37

Cer schreef:
Ik ga van de week die p1 meter erin prikken… en ik ben heel benieuwd hoe het ondertussen met TS gaat.. is er al een beter vooruitzicht? -O-

Lief van je, dank je, ik volg nog rustig mee en pak op wat ik oppakken kan. Heb volgende maand wat centjes om IR panelen aan te schaffen (ben nog kijkende welke nou het beste zijn) deel van het huis wordt afgesloten en ben gestopt met mijn hobby (2 aquaria).

Tis me een beetje onduidelijk of ik nou in aanmerking kom voor de 130% boven bijstand nivo energietoeslag. Ik zit daar netto onder maandelijks, zolang ik vakantiegeld niet meetel (dat is 1x per jaar in mei, maar daar kom ik de winter niet mee door natuurlijk :').

Ik weet het niet, ik zie het wel, wordt case is er nu dan dat potje waar ik hulp uit kan krijgen als dat toch nodig is. Veel mooier kan ik het niet maken.

Ik wens iedereen succes die met dezelfde problemen rondlopen, ik hoop dat we er aan het einde van de streep allemaal goed uit komen...

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 05:39

Lijkt me wel toepasselijk
Afbeelding

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 06:27

Cer schreef:
Ik ga van de week die p1 meter erin prikken… en ik ben heel benieuwd hoe het ondertussen met TS gaat.. is er al een beter vooruitzicht? -O-

Wij hebben die P1 meter ook sinds vorige week.
Je krijgt een goed inzicht van je verbruik, zo zien wij dat ons gasverbruik bij douchen (max 5 minutenper dag per persoon) is maar 13 cent
Wij zijn vooral heel benieuwd wanneer wij gas verbruiken bij het aanzetten van de verwarming.
Wij stoken onze houtkachel in de winter en hebben onze kamertemperatuur altijd zo rond de 20 graden en de kachel gaat pas aan bij 14 graden, daar komen wij eigenlijk nooit aan, maar toch verbruiken wij in de winter veel meer aan gas (in de zomeperiode zo'n 10 kuub per maand , in de 4 wintermaanden toch nog zo'n 100 kuub per maand)

Misschien is hier een andere verklaring voor, maar we zijn benieuwd

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 06:49

OleJon schreef:
[ [url=m/QiYdQ8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waar schaar je de BTW verlaging en de energiebelastingverlaging dan onder?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 07:10

DuoPenotti schreef:
Het eerlijkste blijft tot x m3 een lage prijs.
Van x tot y een hoge prijs.
Van x tot z exteem hoog.

Welke getallen daar dan bij horen mag nader over nagedacht worden.

Zo heeft iedereen er wat aan.
Welk inkomen ook.
Kunnen we samen proberen minder te verbruiken.

Helemaal mee eens! :j

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 07:20

secricible schreef:
OleJon schreef:
[ [url=m/QiYdQ8.jpg]Afbeelding[/url] ]

De btw gaat weer naar 21% als ze megalomane plannen doordrukken.
Er moet een prijsplafond komen voor gemiddeld gebruik zodat mensen überhaupt niet in de schulden hoeven komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 07:26

Men moet enkel een oplossing in no time zien te vinden, waardoor we niet krom komen te liggen na die tijd. Vaak is de meest eenvoudige "gewoon ff prijsplafond" dus niet de beste oplossing voor de lange termijn. Negeer verder vooral dat wat ze al wel gedaan hebben. Laten we hier weer ontopic gaan, maak eventueel een nieuwe discussie aan hierover :j Plaats dan even de link, zodat degene die erop door willen de weg weten.

Secricible, die met het dopje er nog stevig op. Qua kleur is nog een discussie.

Heeft iemand ervaring met zo'n oodie ding en een onesie, welke het warmste is? Nadeel van de laatste is naar de wc gaan.. dus als zo'n ander ding net zo warm is. Met een onesie heb ik altijd het idee dat de verwarming beter uit kan. Dus een goede optie voor komende winter :')

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 07:44

Ik kan een elektrische fleecedeken van harte aanbevelen. Dat geeft echt lekkere warmte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 07:48

Ik heb al een stoov kussen :j

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 07:50

Maar dat kun je niet om je heen slaan.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 08:02

elnienjo schreef:
secricible schreef:

Er moet een prijsplafond komen voor gemiddeld gebruik zodat mensen überhaupt niet in de schulden hoeven komen.

:+ de btw gaay omhoog en de belasting juist weer omlaag... dus het blijft alsnog verlaagd, alleen ipv de btw juist de belasting. Dat weet je ondertussen wel, toch?

Je wilt zo graag dat politici eerlijk zijn, wees dat dan zelf ook en stop eens met expres dingen verzwijgen en proberen te insinueren dat het alleen maar weer verhoogd wordt.

Ik heb 2 onesies en die zijn heel fijn. Met naar de wc gaan wat lastiger, maar dat benen ook volledig ingepakt zijn is juist heerlijk. Ik heb daar ook gewoon nog kleding onder aan dus die paar seconden op de wc is niet kouder als bij zo'n lange trui.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 08:14

Onesie heb ik een hekel aan als ik moet plassen. Ik kies dan liever voor een warm joggingpak.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 08:16

Ik heb nog geen warm jogging pak gevonden dat warm genoeg is alleen. Dat draag ik eronder, maar ik vind het ook niet lastig haha

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 08:16

MyWishMax schreef:
elnienjo schreef:

:+ de btw gaay omhoog en de belasting juist weer omlaag... dus het blijft alsnog verlaagd, alleen ipv de btw juist de belasting. Dat weet je ondertussen wel, toch?

Je wilt zo graag dat politici eerlijk zijn, wees dat dan zelf ook en stop eens met expres dingen verzwijgen en proberen te insinueren dat het alleen maar weer verhoogd wordt.

Ik heb 2 onesies en die zijn heel fijn. Met naar de wc gaan wat lastiger, maar dat benen ook volledig ingepakt zijn is juist heerlijk. Ik heb daar ook gewoon nog kleding onder aan dus die paar seconden op de wc is niet kouder als bij zo'n lange trui.

Maar hoeveel goedkoper wordt het dan onder de streep? Want daar hebben ze het niet over. Tot maximaal een verdubbeling van wat we vorig jaar deze tijd betaalden kunnen we nog wel hebben, maar een viervoudiging zoals het nu is zeker niet. Door aan de ene kant bijv. 10% eraf te halen en aan de andere kant weer 12% erbij, schieten we er niks mee op. Zo de tarieven nu zijn moet er minstens 50% vanaf.

Bovendien valt er niks te verzwijgen want ze hebben toch helemaal niks losgelaten over het percentage wat er mogelijk afgaat? Niks over wat er onder de streep dan over blijft. Vind het ook minachting van het volk dat er geen enkele persconferentie is gehouden trouwens. Je moet het altijd maar weer uit de berichtgeving vernemen dat Kaag in Brussel is geweest en geen prijsplafond voor de Nederlanders wil omdat we dan geen prikkel hebben te besparen voor het klimaat. Klimaat is de nieuwe religie die gepusht wordt. Mijn hoop is nu op de EU gevestigd om dit waanzinbeleid te beteugelen. Bij zaken die goed zijn voor Nederland laten ze hun oren altijd hangen naar Brussel, maar nu het 'ns in ons voordeel zou kunnen zijn, gaan ze tegen Brussel in. Volslagen krankzinnig!
Laatst bijgewerkt door elnienjo op 13-09-22 08:22, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 08:21

Ik gok dat daar na volgende week dinsdag wel antwoorden over komen. Officieel is dit allemaal slechts uitgelekte info natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 08:23

Zullen we deze offtopic discussie hier nu eens stoppen? Voor iedereen die graag bespaartips ziet is dit denk heel vervelend aan het worden.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 09:09

idinn schreef:
Heeft iemand ervaring met zo'n oodie ding en een onesie, welke het warmste is? Nadeel van de laatste is naar de wc gaan.. dus als zo'n ander ding net zo warm is. Met een onesie heb ik altijd het idee dat de verwarming beter uit kan. Dus een goede optie voor komende winter :')

Met een Oodie kan de verwarming prima uit (daar heb ik het ding ook voor). Gisteravond toen het wat fris werd deed ik 'm aan over een hemdje en een joggingbroek en binnen een halfuur had ik het zo warm dat ik 'm maar weer uittrok en voor een 'gewone' hoodie ging :))

Ik ben overigens niet zo heel groot, dus als ik zit komen alleen mijn enkels en voeten eronderuit. Om die warm te houden trek ik sloffen aan (of gevoerde huissokken). En je kunt er uitstekend mee naar het toilet zonder dat je koud hoeft te worden, want er hoeft niets open of uit. Wel even opletten dat de achterkant niet in de pot komt te hangen ;-)

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 10:12

karrij schreef:
Cer schreef:

Wij hebben die P1 meter ook sinds vorige week.
Je krijgt een goed inzicht van je verbruik, zo zien wij dat ons gasverbruik bij douchen (max 5 minutenper dag per persoon) is maar 13 cent
Wij zijn vooral heel benieuwd wanneer wij gas verbruiken bij het aanzetten van de verwarming.
Wij stoken onze houtkachel in de winter en hebben onze kamertemperatuur altijd zo rond de 20 graden en de kachel gaat pas aan bij 14 graden, daar komen wij eigenlijk nooit aan, maar toch verbruiken wij in de winter veel meer aan gas (in de zomeperiode zo'n 10 kuub per maand , in de 4 wintermaanden toch nog zo'n 100 kuub per maand)

Misschien is hier een andere verklaring voor, maar we zijn benieuwd

Wij hadden vorige winter de cv in de nacht voor heel het huis op 15 graden staan, ik vermoed eens dat daar het grootste verbruik inzit. Aangezien de nachten kouder zijn, en je dan geen houtkachel of andere bijverwarming gebruikt.

Denk dat we voor komende winter (als de cv weer aangaat, en dat moment gaan we zo lang mogelijk proberen uit te stellen), voor een groot deel van de ruimtes koeler gaan zetten als die 15 graden.
Dat zou best nog een heel deel kunnen besparen.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-22 11:14

Hey kan iemand toevallig aan mij uitleggen hoe het zit met het dauwpunt? Ik wil graag mijn apperatuur goed houden dus ben benieuwd op welke minimale temperatuur ik mijn huis moet houden daarvoor.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 12:13

Nou, hier inmiddels ook de nieuwe tarieven. Maar stroom is dus 30% duurder en gas 25%? Terwijl ik iedereen hoor over dat gas?

Nu is stroom zelf op te wekken (hier niet overigens) en gas niet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 12:17

Oh, bij mij wordt allebei 3x duurder. Stroom wordt idd ook duur, maar wij hebben zonnepanelen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 12:21

Ik heb maar een grote Stoov besteld. Lekker in de wol en dan zitten broeien op die Stoov voor over de stoel of bank. Hoop dat het een beetje werkt en meevalt qua stroomverbruik. Denk wel dat dat het beste is, om jezelf te verwarmen als je zittend werkt of eens neerploft op de bank.

Als we bezig zijn dan redden we het wel met onze wolletjes :)

Ben benieuwd of het dan handig is om er nog 1 bij te bestellen voor op de bank, of voor in de hangmatstoel ofzo. Dat zal wel rimpelig gaan aanvoelen en dan is zo'n kussen in de rug misschien handiger...?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 12:23

Xyris schreef:
Hey kan iemand toevallig aan mij uitleggen hoe het zit met het dauwpunt? Ik wil graag mijn apperatuur goed houden dus ben benieuwd op welke minimale temperatuur ik mijn huis moet houden daarvoor.

Vind ik ook lastig hoor. Ik heb boven de radiatoren op de laagste stand staan maar daar is wel mijn kleding kamer en pc staat er. Dat moet allemaal wel goed blijven? En ik wilde kijken of ik lager kon als die 15 graden maar dat moet dan wel veilig kunnen?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 13:05

dauwpunt in huis?
Nog nooit van gehoord. Daarmee zeg ik niet dat het niet bestaat hoor :)

Boven stoken wij niet. PC staat er geen maar wel een tv, die we amper tot nooit gebruiken. Maar de keren dat we hem aanzetten doet hij het gewoon.

En daar is he in de winter echt kouder dan 15 graden, heerlijk!
Wel de ramen open, dus vocht van bijvoorbeeld ademen kan gewoon weg.