DuoPenotti schreef:Wij zijn gewoon heel zuinig met energie, altijd al, niet alleen nu.
Zouden wij het dan niet krijgen zouden we afgestraft worden op zuinig zijn. Tegenover mensen die het hele huis op 22 graden stoken.
Dus ja wel eerlijk dat wij het ook krijgen vind ik dan.
Voor de rest pissen we overal al naast.
Het zou fijn zijn als het op de gewone rekening zou komen om daar boodschappen mee te compenseren. Maar zoals ik begrijp is dat dus niet.
Eens. Omdat ik altijd al zuinig ben, zou ik dus naast de pot piesen. Overigens heb ik niet meer mijn oude contract en betaal ik meer dan het dubbele dan begin dit jaar toen ik nog een vast contract had. Ik betaal nog niet het 5x, dat niet, maar wel veel meer dan ik gewend was. Zou ik dan niets mogen krijgen, omdat ik zo zuinig leef? Mensen die enorm hebben geinvesteerd in zonnepanelen, isoleren etc. zouden het dan ook niet mogen krijgen, terwijl die juist zoveel investeringen hebben gedaan? Dan iemand die 22 graden stookt zonder die investeringen....
Ik vind dit juist een meer eerlijke regeling dan die 1300 waar juist zoveel mensen net buiten vielen terwijl die het zo hard konden gebruiken....
Misschien dat er een uitzondering mag komen voor mensen die nog op de oude lage tarieven zitten de komende tijd, maar iedereen die vanaf begin crisis heeft moeten overstappen heeft er gewoon recht op vind ik.
Roodvos schreef:Maar even hè, hoe kan dit?
Ik betaal alleen al bijna 60 euro per maand aan vaste leveringskosten en netbeheerkosten. Dan heb ik nog niets verbruikt. Zelfs al ik alleen maar elektriciteit zou afnemen zou ik maandelijks al 29 euro moeten betalen.
Hoe komen jullie aan bedragen als 2 en 10 euro

Mijn vaste kosten zijn al een minbedrag elke maand, als je de vermindering van de energiebelasting daarin meeneemt. Vaste kosten gas is 16,26 per maand, vast voor stroom 26,09. Maar vermindering energiebelasting is -61,92 per maand (-742,98/12).
Daarnaast heb ik zonnepanelen waardoor ik mijn stroom kan wegstrepen, en is mijn verbruik erg laag (alleen staand, klein huis, zuinig met stoken). Mijn vorige jaarrekening was stroomverbruik -1100 kwh en gasverbruik 334 m3.
Overigens is mijn gasverbruik niet super veel verminderd nadat mijn huisje een aantal jaren terug is aangepakt (dubbelglas, geïsoleerd dak). Maar qua stroom sinds de panelen wel echt heel snel verschil.