Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 17:12

Ik zoek even om een tip... Ik ben mijn trapkast aan het ordenen/organizen... Mijn trapkast is een soort van kelder/pantry. Of een Harry Potter kast, zoals sommige bezoekers het noemen... Dat is ook het formaat wat het dichtst bij komt. Met mijn 1.86m kan ik er niet in staan.

Anyhow... Hier zitten legplanken in, super praktisch. Moet nog even een plank bij. Maar nu kom ik op het punt 'flessen'. Ik heb vrijwel nooit frisdrank in huis, a. omdat ik een sodastream heb en spa rood met eventueel wat ranja prima is, b. omdat ik de schurft heb aan het inleveren van die rommel en c. omdat ik het niet lekker kan opruimen.

Nu heb ik van mijn verjaardag wat over en wil ik toch zulke dingen graag in huis hebben voor als er visite is. Dus ik zoek een flessenrek. Ik kom wel kratten tegen. En een hele hoop fancy wijnrekken, prachtig maar ik wil liever praktisch.

Kwam ik deze tegen:
https://www.soclever.nl/stapelbare-fles ... ottez.html
Heel mooi en praktisch en betaalbaar... Maar gaat maar tot 9cm. Coca cola 1,5 liter flessen zijn 9,5 cm. :\
Ze hebben ook een versie van 9,5cm maar op de foto's zitten daar ook alleen maar wijnflessen in, dus vind ik die ook twijfelachtig.. :+

Wie o wie heeft de perfecte tip? En wat gebruiken jullie?

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 17:13

MarlindeRooz schreef:
Goed bezig! De ramen moet ik ook nog eens doen. :=

Ja we zuigen de trappen regelmatig maar echt boenen doen we zelden. De ene trap is ook heel lelijk geverfd dus dat motiveert slecht.

Ah dit is al echt weer een stuk frisser! Heerlijk gevoel en de moeite waard :D

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 22:07

@Janine1990 Wij hadden jarenlang in de garage een frisdrankkrat staan met wat flessen frisdrank erin. Gewoon zo'n krat met statiegeld erop. Maar ook hier gaat nog maar weinig frisdrank.

Nu staat er een boodschappenkratje met voorraad sap, chocomel, houdbare melk, ijsthee en wat flessen frisdrank erin.

Het ziet er misschien niet heel strak en sexy uit, maar is wel goedkoop en functioneel.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 22:17

Of mss voor een volgende keer blikjes halen? Niet dat je daar nu iets aan hebt :')

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 23:02

Janine1990 schreef:
Ik zoek even om een tip... Ik ben mijn trapkast aan het ordenen/organizen... Mijn trapkast is een soort van kelder/pantry. Of een Harry Potter kast, zoals sommige bezoekers het noemen... Dat is ook het formaat wat het dichtst bij komt. Met mijn 1.86m kan ik er niet in staan.

Anyhow... Hier zitten legplanken in, super praktisch. Moet nog even een plank bij. Maar nu kom ik op het punt 'flessen'. Ik heb vrijwel nooit frisdrank in huis, a. omdat ik een sodastream heb en spa rood met eventueel wat ranja prima is, b. omdat ik de schurft heb aan het inleveren van die rommel en c. omdat ik het niet lekker kan opruimen.

Nu heb ik van mijn verjaardag wat over en wil ik toch zulke dingen graag in huis hebben voor als er visite is. Dus ik zoek een flessenrek. Ik kom wel kratten tegen. En een hele hoop fancy wijnrekken, prachtig maar ik wil liever praktisch.

Kwam ik deze tegen:
Heel mooi en praktisch en betaalbaar... Maar gaat maar tot 9cm. Coca cola 1,5 liter flessen zijn 9,5 cm. :
Ze hebben ook een versie van 9,5cm maar op de foto's zitten daar ook alleen maar wijnflessen in, dus vind ik die ook twijfelachtig.. :+

https://www.home24.nl/product/flessenre ... iumkleurig
Is dit iets wat je zoekt.

Als zou persoonlijk niet eens een rek oid kopen als ik zelf geen fris drink.
Voor een verjaardag haal je een paar flessen , na het feestje inleveren en weer ruimte.
En voor de toevallige visite zou ik een paar blikjes in huis halen.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 00:10

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 12:39

Avelienvd schreef:
Zit hier iets bij?

https://www.soclever.nl/bijkeuken/#sqr:(q[Flessen])

Helaas dezelfde producten als onder keuken - flessenrek :(

astrea schreef:
https://www.home24.nl/product/flessenre ... iumkleurig
Is dit iets wat je zoekt.

Als zou persoonlijk niet eens een rek oid kopen als ik zelf geen fris drink.
Voor een verjaardag haal je een paar flessen , na het feestje inleveren en weer ruimte.
En voor de toevallige visite zou ik een paar blikjes in huis halen.

Je link is stuk, maar ik gok dat het om deze resultaten ging?
https://www.home24.nl/search?query=flessenrek
Die zouden perfect zijn, als ze lager waren :j

Ik krijg op de een of andere manier error in mijn hoofd van blikken, geen enkel probleem als ik een blikje krijg als ik ergens anders ben. Maar zelf schenken uit een blik gaat er nog niet helemaal in :') Call me crazy :+

Albertina71 schreef:
@Janine1990 Wij hadden jarenlang in de garage een frisdrankkrat staan met wat flessen frisdrank erin. Gewoon zo'n krat met statiegeld erop. Maar ook hier gaat nog maar weinig frisdrank.

Nu staat er een boodschappenkratje met voorraad sap, chocomel, houdbare melk, ijsthee en wat flessen frisdrank erin.

Het ziet er misschien niet heel strak en sexy uit, maar is wel goedkoop en functioneel.

Zo'n krat hebben mijn ouders inderdaad ook! Alleen gezien het gebrek aan ruimte zal het niet heel functioneel werken. Zo'n krat zal namelijk moeten liggen en dan donderen alle flessen er uit :o
Het hoeft ook niet strak en sexy, maar wel heel functioneel.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 13:27

Janine1990 schreef:

Kwam ik deze tegen:
Heel mooi en praktisch en betaalbaar... Maar gaat maar tot 9cm. Coca cola 1,5 liter flessen zijn 9,5 cm. :

Ikea?
Wij hebben de metalen, omar heten die (snel opgezocht).

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 13:57

Janine1990 schreef:
Zo'n krat hebben mijn ouders inderdaad ook! Alleen gezien het gebrek aan ruimte zal het niet heel functioneel werken. Zo'n krat zal namelijk moeten liggen en dan donderen alle flessen er uit :o
Het hoeft ook niet strak en sexy, maar wel heel functioneel.

En als je een wigje onder de krat legt zodat hij iets verhoogt is? Zodat de flessen er niet uit vallen?

https://images.app.goo.gl/ZH2PvyBPyqrNoNyQ7

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 14:04

Dom dat ik nog niet aan Ikea heb gedacht! Ik was gisteren in de Blokker en toen ze het daar niet hadden ben ik er vanuit gegaan dat het niet echt iets Nederlands is ofzo :')
De OMAR is helaas iets aan de hoge kant. Zag wel een wijnrek wat wel geschikt zou zijn, alleen weet ik niet of daar een fles in past. Goed excuus voor een ritje Ikea! Thanks, Optiwolk!

_Natasja_; ook een goed idee als ik zo'n krat ga vinden! Ga ik zeker onthouden, bedankt!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 16:12

Gelukkig. We zijn van de vliegen af.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 16:29

Fijn Rien +:)+
Ik haat vliegen, echt zo onhygienisch!

Yummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 17:00

Ik had wc eend met een roze fles gekocht, helemaal in de hoop dat het roze zou zijn. Ik gebruiken, was het geel |( :')

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 17:24

Yummy schreef:
Ik had wc eend met een roze fles gekocht, helemaal in de hoop dat het roze zou zijn. Ik gebruiken, was het geel |( :')

_O-
Das een tegenvaller!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 19:05

Yummy schreef:

Jeeeeee wat misleidende reclame!
Allemaal boycotten!

Graag gedaan Janine!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 21:39

Yummy schreef:

Hahahahha ik ook!

Je hebt wel een andere die roze is en ook roze inhoud heeft!

Yummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 21:54

Janine1990 schreef:
Yummy schreef:

Hahahahha ik ook!

Je hebt wel een andere die roze is en ook roze inhoud heeft!

Ohhhh vertel, ik was echt zwaar teleurgesteld

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 22:16

Ik weet het zo even niet Yummy :')
Ik heb 'm namelijk niet meer staan..

Kan ook zijn dat het die van Harpic is :?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 22:18

Ik heb een roze wc eend die echt roze is. Zal morgen eens kijken welke het is. Ik dacht Cosmic Peach.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 22:24

Berry magic is geel/oranje (heb ik nu)

Ik denk dat ik eerder dazzling petals heb gehad...

Of Harpic Pink blossom...

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 22:25

Ik gebruik altijd deze, die ruikt heerlijk en is ook roze :D

Afbeelding

Hier doe ik dus ook wel eens de badkamer mee en dat gaat dus prima, iemand had het nog over zwarte aanslag op kranen e.d. maar daar heb ik dus geen last van. :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 22:37

Dat lijkt me ook alleen van toepassing op nep RVS??

Ik heb ook zo'n plastic kraan, daar moet je die rommel niet op smeren :')

Maar mijn geborstelde RVS kraan in de keuken zal het prima kunnen hebben.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 23:45

Zou kunnen hoor, was een kraan van de woningbouw maar de wasbak dan van mijn aanrecht? Lijkt me sterk dat die van plastic was :o?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 09:54

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 17:22

Afbeelding

Net mijn bestelling binnen gekregen, ik kan even vooruit denk ik