Leven als Laura. Mijn kleine huis op de prairie.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Re: Leven als Laura. Mijn kleine huis op de prairie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 00:48

Hahaha, een kerstraadsel....
Misschien een hondje of een kat?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 07:23

Nou... lekker dan.
Zit ik op het puntje van mijn stoel van de spanning... weten we het nog niet.

Je heb echt een heel mooi kado gemaakt voor Sander.
Ik geniet van je verhalen ga er in het nieuwe jaar ook mee door.
Je schrijft zo leuk.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 14:30

Ik lees nog altijd mee en ben ook zo nieuwsgierig naar de cliffhanger, laat ons niet te lang in spanning :Y)

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 15:54

Oh Thea, ben nu ook wel heel benieuwd wat Sander voor je gemaakt heeft. En wat ziet zijn jas en gilet er goed uit zeg. Wat super dat je zo handig met naald en draad bent ( geworden)
Het is iedere keer weer een feest om een stukje van je te lezen :)

TheaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-24 17:07

Haha,iedereen in spanning! Ik zal jullie niet langer pesten en nu mijn deel 2 posten. Dank voor alle fijne complimenten zowel over het schrijven als de kleding <3 dat is misschien nog wel het beste kerstkado van allemaal <3

Ik kan wel vast verklappen dat het geen hondje, katjes of een reis met een Cruiseschip geworden is :P

Veel leesplezier!

Het kado

Afbeelding

De deur kraakt als ik hem open doe voor Sander. Hij heeft zijn handen vol met het pakketje en ik moet gauw aan de kant stappen, als hij een beetje onhandig door de deuropening manoeuvreert. Een grote oude paardendeken bedekt het kado.
“Wat dacht je, dat ik jou vergeten was?” zegt hij, terwijl hij het object voorzichtig op vloer legt om zijn schoenen bij de deur te zetten.

In de kamer wil ik de deken van het kado optillen. “Ho, ho, niet gelijk aan het grote beginnen! Eerst kun je dit uitpakken” met een zwierige beweging haalt hij een kleiner pakketje onder zijn jas vandaan. Het bruine papier is stevig omknoopt met een stukje sisalgaren. Het is een stevig iets… Of voel ik twee dingen? Ik frummel aan de knoop en na, wat een eeuwigheid lijkt te duren, kan ik het draad eraf wikkelen. Voorzichtig wikkel ik het papier eraf. Oh, kijk! Twee boterspatels! Ik spring op van mijn stoel en geef Sander een stevige omhelzing. Zo mooi gemaakt uit berkenhout. “Dankjewel!” Fluister ik.

Afbeelding

“Nu het andere kado!” Ik pak een puntje van de oude paardendeken vast en licht hem een beetje op! Daar, onder het kleed, ligt precies wat ik mij al zolang had gewenst. Ik kijk Sander aan met een vragende blik. “Hoe ben je aan het materiaal gekomen? We hadden toch geen planken meer?”
Daar, op de vloer, op de oude paardendeken, ligt een halfrond tafeltje om aan de muur te hangen. Het lichtgekleurde hout glanst van de bijenwas. Hij is perfect.

Afbeelding

Sander pakt het tafeltje op en draait de schroeven stevig in de muur. Wat ziet het er mooi uit, zo onder de oude klok. Ik strijk mijn hand liefkozend over de geschaafde planken. Wat een werk moet het geweest zijn om van een paar oude planken van een kippenhok zoiets moois te maken. Al onze bouw/maak projecten die hout vereisen blijven al tijden liggen, bij gebrek aan planken. Die kunnen we pas bestellen als we voldoende projecten hebben, de leveringskosten zijn zo hoog! En elk plankje wat we nog hadden, is in de afgelopen jaren wel opgebruikt…. Maar nog twee planken lagen achter het onbruikbare kippenhok. Nadat al het rotte zwarte hout er zorgvuldig afgeschaafd is, heeft hij er het tafeltje van gemaakt, die ik al een jaar geleden ontworpen had. Dit maakt het tafeltje nog meer bijzonder voor mij.

Afbeelding

De rest van de dag glijd voorbij. We musiceren, snoepen van de koekjes, nemen teugjes van de hot cider en genieten van een dagje rust. En om onze gårdsnisse in opper beste stemming te houden, speel ik speciaal voor hem, de “tanz der gluckszwerge”. Mogen geluk en voorspoed met ons allen zijn!

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 17:11

Wat een cliffhanger!

Ik reageer niet vaak, maar lees nog altijd mee. En ik blijf het zeggen .... je moet (! :D ) echt een boek laten maken van je schrijfsels, inclusief foto's, want je schrijft zo mooi.

Je kerstcadeaus staan Sander echt goed. Maar wow ... ik had hem bijna niet meer herkend, hij ziet er zo anders uit dan hoe ik hem kende. :)

Edit: Je postte net voor me aan, haha. Hele leuke cadeaus en wat speel je mooi op de harp!
Laatst bijgewerkt door Victory-Boy op 28-12-24 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 17:11

Wat een mooi tafeltje! Het staat prachtig daar.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 17:12

Wat een ontzettend mooi tafeltje <3 Het lijkt me zo gaaf als je van iets wat andere misschien al lang hadden weggegooid, zo iets moois kan maken <3

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 17:45

Prachtige cadeaus zeg! Geniet samen van deze donkere tijden samen met de dieren en de gårdnisse! <3

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 18:24

Wat heb jullie elkaar prachtige cadeaus gegeven. Heel erg mooi. En je speelt prachtig je harp!

Mag ik vragen hoe oud jullie zijn?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 18:41

Wat een mooi kado heeft Sander gemaakt voor je.
Geniet van deze dagen.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 19:28

Wat een mooie cadeaus heb je gekregen van Sander (en hij ook van jou)! <3 Het tafeltje staat heel mooi zo en de boterspatels zullen vast goed van pas komen.
Prachtig en heel knap hoe jullie van niets, iets kunnen maken.

En wat speel jij goed harp, het was prachtig! <3 Had echt even kippenvel.

Verder eens met Victory-Boy; als er een boek van jou uitkomt Thea, dan pre-order ik hem meteen! :j

Fijne jaarwisseling alvast!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 19:34

Nou wat fijn dat jullie elkaar zo hebben kunnen verwennen met echt goede, dankbare cadeaus +:)+

En wat tof dat die oude planken toch nog te redden waren tot zo'n mooi tafeltje!

Ik had eigenlijk gedacht dat hij misschien dat grotere weefgetouw zou repareren voor je, of wat was het ook alweer dat kapot was, waar je het een tijdje geleden over had...? :)

Maar je klinkt super blij met je tafeltje dus denk dat dat wel de goede keuze was :j

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 21:12

Oh wauw wat een prachtige cadeaus heeft Sander voor je gemaakt. De cliffhanger was het absoluut waard. Muziek luister is thuis een keer rustig.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 22:00

Wat een prachtig cadeau! Kan me goed voorstellen hoe blij je daar mee bent. En wat een fijne manier om de kerst te vieren. Je speelt ook echt prachtig harp.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 23:31

Ik val met mijn neus in de boter :))

Heerlijk rustgevend altijd, harp :)

Wat een fijne cadeaus voor elkaar, mooi hoor!

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 01:07

Wat een prachtige, persoonlijke cadeaus maken jullie toch , ik heb weer genoten van je beide verhalen.

En inderdaad, ik werd even stil van je speelkunsten op de harp :j Heel mooi ! Dank je wel voor het delen met ons <3

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 07:59

Nu even de tijd gehad om naar jouw harpspel te luisteren. Práchtig! Je spel komt heel krachtig op mij over en dat vind ik mooi.
(Meestal vind ik de harp een beetje tsja..uhm.. zeikerig klinken. Het zijn vaak bekende melodieën, popnummers, waar dan zoveel noten omheen gemaakt worden. Snap je?)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 10:48

Ik ken alleen goede harpisten en TS speelt inderdaad heel mooi dit prachtige instrument.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 14:12

Helemaal vergeten om op je harp spel te reageren.

Wat knap en wat speel je mooi.
Werd er gelijk relax van.

TheaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-24 18:58

Wat veel reacties :oo en wordt gewoon verlegen van al jullie lieve reacties op mijn harp liedje. Ik ben eigenlijk nog maar een beginner met zowel de harp als muziek in het algemeen. Maar het is leuk dat jullie het in ieder geval ook konden waarderen en ik het met jullie kon delen *\o/*

victory-boy wat leuk dat je nog steeds meeleest :) kan mij voorstellen dat je Sander haast niet meer herkent, het 13 jaar geleden dat we uit Nederland vertrokken, de tijd vliegt. :)

Bedankt voor je fijne complimenten <3

Een boek uitbrengen staat hoog op mijn dromenlijstje, maar het is moeilijk... Als ik hem uitgeef in Nederland moet ik een uitgever vinden die in mijn verhaal geïnteresseerd is, waarschijnlijk lastig... Als ik de boeken hier laat drukken worden de verzendkosten zo hoog dat niemand mijn boek zou kopen. Mocht jij, of iemand anders, hier raad op weten, hoor ik het graag :)

Dammie dankjewel <3

eclair98dankjewel, wat lief om te zeggen <3

DankjewelCeetje_bokt, dat gaan we zeker doen <3 Ik snap helemaal wat je bedoeld met dat harpspel. Nu is het zo, ik had niet zo kunnen spelen, al had ik gewild... maar gelukkig wil ik het ook niet :P

Bedankt pien_2010 <3 en vragen staat vrij.... maar je weet toch wel dat je eigenlijk een dame niet naar haar leeftijd kunt vragen :P maar ik zal je tegemoet komen en het voor je omschrijven. Ik ben geboren in het jaar dat de Berlijnse muur viel en in het jaar dat de rollende stenen alles zwart verfden kwam mijn man ter wereld. Succes ermee :D

mando dankjewel <3

Dankjewel Myfairytale wat leuk om te horen <3

pmarena dankjewel <3, de weefstoel had hij nooit kunnen repareren zonder dat ik het gezien had, die had ik gelijk gemist van zijn vaste plekje... maar ben heel blij met mijn tafeltje.

Bedankt jeetje77 <3

sharani dankjewel <3

prairy dankjewel <3

Bedankt Cheytjuh <3

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 19:01

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 19:22

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 23:16

Wauw, echt prachtig die harp _/-\o_ en wat een mooie, bijzondere levensweg heb jij gekozen.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 19:28

Stille lezer heeft de oplossing al van jullie leeftijd verschil. Maar ik hou mij mond dicht. :D

Fijne jaarwisseling en een mooi 2025.
Laatst bijgewerkt door cam op 31-12-24 19:46, in het totaal 2 keer bewerkt