Smartwatch

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 15:33

laran schreef:
Bagheera_206 schreef:
Gebruiken jullie eigenlijk wel eens livetrack als jullie alleen op buitenrit gaan? Werkt dat een beetje fijn?

Niet op buitenrit, maar wel met mtb/race fiets rondjes alleen. Ik vind het wel fijn werken. Mijn man krijgt een mailtje met een link naar een pagina zodat hij mij kan volgen. Werkt perfect. Heb ook nog zo'n functie aanstaan dat als ik val hij ook een berichtje krijgt, dat vind ik zeker op de mtb een fijne gedachte aangezien ik soms niemand tegen kom op mijn rondjes. En als er echt iets ernstigs zou gebeuren je dan best een tijd ergens kan liggen.

Moet Livetrack dan ook maar eens een keer uitproberen. Helaas doet ongeval detectie het niet voor activiteit paardrijden. -O-

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 16:57

Bagheera_206 schreef:
Gebruiken jullie eigenlijk wel eens livetrack als jullie alleen op buitenrit gaan? Werkt dat een beetje fijn?

Altijd automatisch aan als ik een activiteit start.
En ja, dat werkt heel prima.
Mijn man kijkt niet continu waar ik uithang, maar af en toe checkt hij even, welke route ik rijd, bijvoorbeeld (dan weet hij ook ongeveer hoelang ik nog wegblijf _O- )
Maar ook of ik idd al bijna het bos weer uit ben.

Hij vindt het goed werken.

Ik heb mijn eigen mail adres ook bij de standaard contacten voor livetrack staan.
Als ik ergens (onbekend) wandel kan ik dan via de link zien waar ik ben en evt mijn route nog aanpassen of makkelijker zien waar ik heen wil.

Bagheera_206

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 17:47

Dat is ook wel een goede tip van jou. +:)+

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 21:36

Wie kan mij helpen in het bos der smartwatches? Ik heb de afgelopen jaren de Polar Ignite 2 en 3 gehad. Beide helaas snel onherstelbaar kapot gegaan, de ignite 2 net buiten de garantie (aanraakscherm werkte niet meer) en de 3 binnen de garantie (batterij laadde niet verder dan 30%). Inmiddels ben ik ruim een half jaar horlogeloos en dat bevalt me niet zo. Dus ik wil graag een nieuwe.

Wensen: langer meegaan dan een jaar :') de looks van een normaal horloge, maximaal 43mm doorsnee, functie voor paardrijden, goede hartslagmeter, eventueel koppelbaar met hartslagmeter voor paard, goede batterijduur, verwisselbare band (krijg uitslag van de silliconenbandjes). Qua telefoon heb ik een vrij nieuw model iPhone.

Zat zelf te kijken naar een Garmin Venu 3s/4s, maar vind beide behoorlijk aan de prijs. Suggesties zijn welkom. Budget liefst zo rond de 200, max 250

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 21:42

Een niveau onder de Venu 4 zit de Vivoactive 6. Is dat wellicht een optie?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 12:47

Mijn vent heeft met dezelfde eisen de Venu 3 gekocht, niet de 3S versie, ondanks dat hij een klein horloge wou. Scheelde teveel batterij en deze past ook heel mooi. Hij is wezen passen bij een fysieke winkel.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 13:10

De venu 3 is 45mm, dat is best heel groot voor mijn polsen (16 cm omtrek). De vivoactive 6 lijkt inderdaad een alternatief. Ik ga eens kijken of ik die fysiek kan passen ergens.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 18:09

Ik heb de Venu 3s en die heeft een prima batterij hoor :) nu ruim een jaar oud en ik laad hem 1x per week. Ik wilde ook een klein, niet zo lomp ding en ben er heel blij mee.

Ik kreeg toevallig vandaag mail van de Consumentenbond dat ze weer nieuwe smartwatches getest hebben, ook de Venu 4.
Beste koop is een Huawei voor 177 euro, misschien is dat iets?

Friezenkind

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 09:45

Iemand ervaring met de huawei gt5?
Gewoon voor het bijhouden va simpele activiteiten (wandelen, fietsen).

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 10:48

Ik ben van ignite 3 overgestapt naar venu 4. Erg tevreden, maar een aantal zaken zijn bij Polar iets uitgebreider en weer andere bij Garmin.

Polar
De slaaptracking vind ik beter
App is vrij simpel en goed inzichtelijk

Garmin
De synchronisatie met de app is beter
Veel meer mogelijkheden en data, daarmee kan het ook weer teveel zijn
Geeft ook benodigde herstel aan
Bodybattery is voor mij positiever dan het halen van 100%
Batterij gaat ongeveer een week mee

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 09:08

Ik blij dat ik Android heb. Was een hoop aan de hand voor de connectie tussen Garmin en appel wat betreft de laatste update van de app. := Hebben jullie er nog last van gehad?

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 10:04

Nee, ik vind het vele malen fijner dan Polar. Alles staat er direct op. Eén keer had ik issues, maar die kwamen nadat ik hem een keer helemaal leeg heb gehad. Daarna even weer uit en aan doen en het was verholpen.

Rox87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 12:06

Bagheera_206 schreef:
Ik blij dat ik Android heb. Was een hoop aan de hand voor de connectie tussen Garmin en appel wat betreft de laatste update van de app. := Hebben jullie er nog last van gehad?

Ja hier wel. Maar even opnieuw pairen en alles deed het weer.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 09:24

Ik ben op zoek naar een nieuwe smartwatch. Ik heb nu de Garmin Venu 2S sinds de zomer van 2023. Altijd heel blij mee geweest, maar sinds deze zomer merk ik dat de batterijduur heel erg verslechterd is. Ik krijg geen melding meer als hij onder de 10% komt en hij valt ineens uit. De ene keer als ik hem dan aan de lader hang geeft hij 1% aan, maar ook regelmatig gehad dat hij met 20% of 30% weer aan gaat. Hoewel dat steeds minder voorkomt.

Meestal vergeet ik hoe lang geleden ik hem geladen heb, maar toevallig had ik dat nu wel onthouden. Zaterdagochtend tijdens het douchen heeft hij aan de lader gehangen en vanochtend kort voor ik uit bed kwam moet hij uitgevallen zijn (obv tot wanneer hij mijn hartslag heeft geregistreerd). Nog geen drie dagen dus. En dat valt vies tegen als je gewend bent dat hij zeker een week meegaat.

Dus ik ben er klaar mee en ik wil een nieuwe. Mijn voorkeur gaat uit naar Garmin. Ik twijfel alleen of ik weer voor een Venu ga of voor eentje uit een hoger segment.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 10:31

Denk dat de Venu4 dan prima upgrade is of heb je budget voor een Fenix 8? 8-) Als alternatief is er ook nog de Enduro 3 die een fractie goedkoper is dan de Fenix 8. Alleen dat formaat. _O- Ik heb een hele smalle pols. Ik had eerst een 40mm horloge en nu een 45mm horloge. Denk dat 47mm nog wel kan, maar heb het idee dat 50mm of 51mm echt te groot is voor mijn pols. :=

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 11:03

Ik wil alleen niet over twee jaar weer hetzelfde gezeik hebben met de batterij. Zo’n horloge moet toch veel langer mee kunnen?
De voornaamste reden dat ik voor de Venu 2S heb gekozen is vanwege de leren band, en omdat hij goed uit de bus kwam bij mijn moeder haar analyse. Die is overigens voor de sq gegaan want die wilde persee een vierkante.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 12:03

Mijn accu van mijn Instinct 2s solar werd helaas ook slechter. Ben er nog niet achter of hij nou vervangen kan worden. := Misschien kan dat bij jouw Venu? De moeite waard om te vragen aan Garmin?

Kreeg alleen feedback met dat ik paar tips op moest volgen. Had hem gereset en echt lang aan lader gehangen. Als ik hem niet draag kan hij nu een dag of 4 a 5 mee. _O- Als ik GPS+Galileo aan heb staan op buitenrit kan het zomaar dat hij het dan nog maar een dag red. :')

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 14:57

Mijn man zijn FR 55 is de batterij ook overleden.
Start met 67% een rondje hardlopen en na 2 km is het horloge dood...
Was al de derde keer dat zijn hardlooprondje voortijdig is afgebroken.
Terwijl van de week met wandelen hij 1,5 uur gewoon de volledige route heeft getracht en maar iets van 5% is leeg gelopen. Echt heel vreemd.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 21:26

Marije_jiplover schreef:
Mijn man zijn FR 55 is de batterij ook overleden.
Start met 67% een rondje hardlopen en na 2 km is het horloge dood...
Was al de derde keer dat zijn hardlooprondje voortijdig is afgebroken.
Terwijl van de week met wandelen hij 1,5 uur gewoon de volledige route heeft getracht en maar iets van 5% is leeg gelopen. Echt heel vreemd.

Verschillende GPS instellingen van hardlopen en wandelen?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 21:49

Ik was in de veronderstelling dat dat horloge alleen GPS had, maar al zoekend kom ik in de gebruikshandleiding het instellen van de verschillende satelliet systemen tegen.
Ik zal morgen eens in de instellingen gaan neuzen of ik nog wat kan vinden daarin.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik die opties op mijn Fenix ook heb en geen idee heb wat "het beste resultaat" geeft bij welke instellingen.
Weet dus niet eens waarop mijn eigen horloge staat ingesteld wat dat betreft.

Hij heeft nu iig het horloge terug naar fabrieksinstellingen gereset en opnieuw ingesteld.
En alsnog een mail naar de klantenservice van Garmin, omdat het gewoon waardeloos is dat je batterij van je sporthorloge uitvalt tijdens het sporten, zelfs dus met behoorlijk volle batterij.

Maar eigenlijk heeft die al wat langer spatjes.
Rond kerst liep het horloge in een uurtje van 100% naar 65%.
Keer uitzetten en opnieuw opstarten 2x heeft dat probleem toen wel verholpen.
Maar nu heeft het zich dus verplaatst naar enorm stroomverbruik tijdens het hardlopen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 20:12

Jouw Fenix heeft SatIQ. {:} Dat wil zeggen hij kan gebruik maken van meer dan 1 GNSS en ook multi-band dus kan gebruik maken van de L1 en L5 frequentie. Zeker op buitenrit in het bos is dat fijn en ook voor een snelle fix. Hoe meer GNSS je gebruikt en ook multi-band dat kost een hoop stroom. Bij SatIQ gebruikt hij zelf wat hij nodig heeft. Bij goed bereik ik open veld schakelt hij terug en weinig stroom en in dik bos of midden in de stad tussen hoge gebouwen schakelt hij op en gebruikt hij meer stroom.

Mijn oude Instinct 2s solar had geen multi-band en kon maar gebruik maken van maximaal 2 GNSS. Stond bij mij standaard op GPS + Galileo. Als ik hem alleen op GPS zou zetten verbruikte hij al minder stroom, maar nadeel is minder nauwkeurig en minder snelle fix.

Op mijn nieuwe Instinct 3 zit gelukkig ook SatIQ. Dat scheelt echt enorm. <3

Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 20:25

Volgens mij heeft mijn Fenix geen SatIQ.
Ik heb die term nog nooit gezien en ik kan alleen kiezen uit de combinaties die jij hier boven ook noemt van je Instinct2.

Heb dan ook een vrij oud model, de Fenix 6S pro solar.

Dus ik heb nog een heleboel niet, wat op nieuwere modellen wel zit, maar deze voldoet nog prima voor wat ik ermee doe en ik vind de nieuwe modellen echt veel te veel geld kosten.
Heb de mijne gekocht toen de 7 serie allang uit was, met 50% korting, dat vond ik nog acceptabel.
Heb m bijna 4 jaar in gebruik nu en ben er nog super tevreden over. De batterijduur is bij mijn horloge nog geen issue.

Alleen ik weet dus nooit wat een handige combinatie is van welke satellietsystemen ik aan zou moeten zetten.

Bij paardrijden heb ik GPS+Galileo staan. En bij wandelen GPS+Glonass.
Geen idee waarom ik dat zo heb ingesteld _O-

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 20:35

Ah dan heb je een iets ouder model Fenix. Dacht dat je een nieuwer modelletje had. De Fenix is onbetaalbaar voor mij dus vandaar de Instinct. Helemaal prima. Eigenlijk gewoon een soort van klassiek Casio G-Shock horloge, maar wel met alle toeters en bellen erop.

Op mijn oude Instinct 2s solar had ik deze keuzes. Waarschijnlijk dezelfde als die jij hebt op je Fenix 6s.

Afbeelding

GPS is van Amerika
Galileo is van Europa
GLONASS is van Rusland
Beidou is van China
QZSS is van Japan

Ik deel liever niet mijn locatie met de Russen. :') Maar met SatIQ ontkom ik daar geloof ik niet aan. :=

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 20:42

Ja snap ik hoor, een nieuwe Fenix zit er hier ook niet in.
Door die 50% korting én het verkopen van mijn oude Instinct (de "1" alleen heette die gewoon Instinct) had ik voor minder dan 200,- dus wel een splinternieuwe Fenix die ik er ook nog echt mooi uit vind zien als "net" horloge.
Dat vond ik het grootste bezwaar van mijn Instinct, dat was een knalrood sporthorloge en omdat ik hem inmiddels dag en nacht droeg, ging het uiterlijk me tegenstaan.

Maar dus eerst de Instinct op facebook aan een endurance ruiter verkocht en toen op zoek naar een model dat ik wel mooi vond en toen liep ik dus tegen deze enorme aanbieding van de Fenix aan.

Waar in de app stel jij die satellieten in?
Ik kan het alleen op mijn horloge zelf vinden per activiteit.

En had alles op Galileo staan, behalve wandelen. Die staat nu ook op Galileo.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 20:51

Garmin Vivoactive 5. Voor een leuk prijsje te koop in de ING winkel mocht je daar klant zijn.

Meet alles dat je wilt en is lekker klein op je pols. Batterij gaat zo'n 11 dagen mee en is in 45 minuten opladen weer vol.