[VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 14:04

Dat is precies wat mijn schatje ook doet. Kop in de bak. Wroeten. Helft er naast gooien. Daarop gaan staan. Eten. Verontwaardigd zijn dat er niet genoeg ligt... :roll:

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 14:05

MarliesR schreef:
Voor netten aan palen ga ik denk ik iets met rubber er onder doen.

Wat bedoel je hiermee?

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-20 14:09

Ir111 schreef:
Dat is precies wat mijn schatje ook doet. Kop in de bak. Wroeten. Helft er naast gooien. Daarop gaan staan. Eten. Verontwaardigd zijn dat er niet genoeg ligt... :roll:

Hahaha, zelfde typje dus qua eten :') :')

neile schreef:
MarliesR schreef:
Voor netten aan palen ga ik denk ik iets met rubber er onder doen.

Wat bedoel je hiermee?

Ik wil ook nog (minimaal) een voerpunt erbij waar ik een net tussen twee palen ga ophangen. Maar met een hangend net krijg je altijd veel meer knoei dan wanneer het in een bak zit. Dan wil ik er wel *iets* onder zodat ze gevallen hooi niet uit het zand eten. Dus denk dat ik dan een plaat rubber/rubbertegels oid er onder ga leggen.

xXutopiaXx

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 14:28

Hier ook precies zo'n typje: opa Splash :') Héél irritant, want hij is ook de enige die zijn netten in 1 dag helemaal verrot heeft. De rest doet al zo'n beetje een jaar met hun net, maar bij opa heeft 't geen nut :n :') Dus nu maar los in z'n bak en zo vaak mogelijk langslopen om 't weer terug z'n bak in te gooien _O-

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 14:56

Hier valt het geknoei uit het net tussen de 2 palen me alles mee moet ik zeggen. Ligt wel wat, maar veel minder dan ik had verwacht. Ik wil wel gaan kijken nu naar rubber tegels er onder, maar dat is meer voor de modder dan geknoei

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 15:06

Ik wil ook nog voerpunten erbij.

Zou iets willen dat ze iets vaker de heuvel op gaan om iets te zoeken. Het groeit daar allemaal wel, maar ze eten het ook wel op wat langs de randjes groeit en dan is het op.

Dus of een paal of bak in het midden, maar dat vind ik iets spannend. Of aan de hekjes iets vast. En dan grote maas en niet zoveel. Dus 1 plakje.

En aan onze grote oude boom. Maar wil het daar hoog hebben. Ook weer 1 plakje voor wat rek en strek oefeningen, maar ik kan er dan zelf niet bij. We hebben iets met katrol bedacht, maar heb ik wel koord langs het net en daar moeten ze niet in gaan hangen zelf.

De 2 ibc vaten hebben netten en daar trekken ze juist enorm aan hier. Laatst stond een bak geheel op zijn kant.
Ik ga ze nog betimmeren, dus is nog steeds tijdelijk, maar zegt genoeg over een bepaalde dame.......( ja, weet wie het doet )

Die hoek bakken eten ze zonder netten juist netjes leeg en morsen ze weinig.

Maar het meest morsen ze in de schuilstal waar de netten op borst hoogte hangen zo ongeveer. Zijn allemaal 3cm maas.

Heb daar tijdelijk matten en die kan ik straks elders hergebruiken.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-20 16:37

Even hoor....
Kijk eens wie er vandaag zijn eerste stapjes voor de wagen heeft gedaan <3 <3 ! Hij deed het zó goed! Ik ben echt helemaal trots <3

We hebben twee rondjes gestapt en toen ook weer uitgespannen zodat het allemaal goed behapbaar voor hem bleef en we hebben zo mooi goed afgesloten voordat zijn koppie te vol liep.
Afbeelding

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 17:14

Wat super stoer! Staat ook mooi zo voor de koets!

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 17:32

Wat leuk!! Mooie combi zo.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-20 20:29

Ja ik vind de wagen hem ook echt ontzettend goed staan! En het is zo leuk dat hij er zelf ook echt veel aardigheid aan lijkt te hebben zo :D

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 01:43

Knapperd hoor! Zag hem al op FB voorbij komen. Staat hem goed zo ingespannen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 07:48

Wat leuk zeg! Wat super dat hij het zo goed deed. En nu dus langzaam opbouwen?

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 08:35

Geweldig! Doet 'ie goed zeg!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-20 10:28

Bagheera_206 schreef:
Wat leuk zeg! Wat super dat hij het zo goed deed. En nu dus langzaam opbouwen?

Ja! Hij heeft nu even een paar dagen vrij zodat alles even goed kan bezinken. En mijn menjuf die helpt met beleren heeft nu weekje vakantie dus tusendoor ga ik vanaf de grond nog even een paar keer bezig. En volgende keer gaan we dan wat meer rondjes doen en dan vanuit daar rustig opbouwen!

Voorlopig kunnen we helaas ook nog niet echt op pad. Ten eerste zou Vi dan alleen achter blijven, niet een optie. En ten tweede is hij nog niet (afdoende) verkeersmak. Daar hoop ik van de winter mee bezig te kunnen wanneer er straks een paardje bij is!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 22:13

Ooh dat staat hem goed!

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 09:12

Je geeft me ideeën. Ga mijn merrietje ook eens optuigen en kijken wat dat geeft! :D

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-20 09:36

neile schreef:
Je geeft me ideeën. Ga mijn merrietje ook eens optuigen en kijken wat dat geeft! :D

Ik moet zeggen dat ik het tot dusver wel echt leuk vind :D Is ook weer eens wat anders dan aan de hand werken (of rijden).

Ik heb vanochtend een begin gemaakt met het weghalen van de twee pruimenbomen die langs de schuur staan die afgebroken gaat worden. Stom genoeg weer vergeten een goede voorfoto te maken. Heb de eerste hoge takken er nu af, ziet er gelijk zo kaal uit al :+

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-20 15:25

Laten we het houden op "het moet eerst slechter worden, voor het beter wordt" :+

Je ziet zo zonder het al overwoekerende groen er over heen ook nog een stuk beter in hoe zo'n enorm slechte staat dit bouwsel is.

Op deze foto had ik het boompje rechts dus al grotendeels toegetakeld en links is er ook al een grote zijtak af :(:) . Die rechts was nèt ietsje kleiner dan die links.
Afbeelding

Ik was ook nog een beetje aan het trekken aan dat kruipspul om ondertussen ook een groene container te vullen. Op enig moment had ik toevallig net de verkeerde juiste 'tak' te pakken en kwam opeens alles naar beneden :') :')

Boompje links ook ontmanteld. Alleen de stammen moeten nog.
Afbeelding

Als dit schuurtje eenmaal weg is gaat het wel echt een zee van ruimte geven!

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 19:09

Wat een werk weer! En inderdaad... dat krot aan de kant!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 15:58

OMG valt mij mee dat niet het hele dak mee naar beneden kwam met planten :=

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-20 16:20

Mer1980 schreef:
OMG valt mij mee dat niet het hele dak mee naar beneden kwam met planten :=

Mij ook :') :') :')
Hoorde wel wat pannen schuiven dus zag de bui al hangen. Maar het zat zowaar een keertje mee :+

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-20 18:32

Vandaag weer even met de drone wezen vliegen. Had al bijna geen drone meer gehad.... Had de paarden op de wei staan, dus ging er vanuit dat ik wel even veilig over de track kon vliegen en wat kon oefenen met nette bochtjes draaien enzo.

Maar Vi besloot dat ze zich er mee moest bemoeien, kwam in volle galop van de wei en zo de hoek om zeilen, ik had niet genoeg tijd om de drone hoog genoeg te krijgen en mevrouw Muts rent zo recht de drone in }:0 :+ . Echt hoor... Drone vloog aardig tuimelend door de lucht en was even zijn oriëntatie kwijt. Gelukkig na even landen en opnieuw calibreren leek hij het gewoon wel weer goed te doen :Y) Misschien volgende keer toch met de veiligheidskooi er omheen vliegen :+

Heb ook nog een klein rondje van de paarden over de track op film kunnen krijgen. Daarna weigerden ze verder nog te bewegen :+ . Het was ook wel vrij warm en benauwd vandaag.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-20 19:23

Oh en deze is ondanks alle "foutjes" misschien toch ook nog wel leuk om vast te delen. Ik heb een rondje gevlogen over de helft van de track. Zie je wel ook gelijk waarom ik zeg dat ik nog wat meer moet oefenen met soepele bochtjes vliegen :+ En dat ik soms de controls nog wat door elkaar haal _O-

Dus nog niet echt mooi etc. Maar geeft wel beeld van hoe de lagere trackhelft er op dit moment bij ligt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 19:25

Schimmel hè?
Ik zie die van ons er ook voor aan een soortgelijke stunt uit te halen in voorkomend geval.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-20 19:35

ikke schreef:
Schimmel hè?
Ik zie die van ons er ook voor aan een soortgelijke stunt uit te halen in voorkomend geval.

Nee, palomino. Maar ja, dat is feitelijk natuurlijk gewoon een beetje een te heet gewassen vos merrie :D :D