Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 21:06

Jtragter schreef:
Wat ik ook weleens doe is dat ik vlees koop met 35% korting (vaak de laatste dag) en dan leg ik dat in de vriezer. Sowieso is op vlees echt heel veel te besparen door naar de Aldi of Lidl te gaan en door vlees met de folderaanbiedingen te kopen.

Had vandaag trouwens pangasiusfilet van de Jumbo uit de vriezer. Ik vond het echt heel smerig :( Was wel goedkoop maar dus geen aanrader _/-\o_

Doe ik inderdaad ook wel eens, al wordt dat vaak ook afgeraden. Maar werkt perfect. Ik ben dan ook wel blij met mijn koel/vries combi met no-frost. Ik hoef 'm eigenlijk nooit echt te ontdooien, in tegenstelling tot een zeer oude vriezer bij mijn ouders eerder zonder no-frost.

Panga(sius)filet vind ik zelf eigenlijk 1 van de meest niets-zeggende, nergens naar smakende vis. Is volgens mij ook 1 v/d goedkoopste vissen. Die verwerk ik het liefst in wokgerechten of bijv. paella samen met wat andere witvis soorten als koolvis e.d.
Of lekker kruiden en er wat meer mee doen. Kibbeling en lekkerbekjes maak je 't liefst van Kabeljauw, maar als je 't goed doet kun je er ook Pangasius voor gebruiken.

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 21:39

JoyCiej007 schreef:
Jtragter schreef:
Wat ik ook weleens doe is dat ik vlees koop met 35% korting (vaak de laatste dag) en dan leg ik dat in de vriezer. Sowieso is op vlees echt heel veel te besparen door naar de Aldi of Lidl te gaan en door vlees met de folderaanbiedingen te kopen.

Had vandaag trouwens pangasiusfilet van de Jumbo uit de vriezer. Ik vond het echt heel smerig :( Was wel goedkoop maar dus geen aanrader _/-\o_

Doe ik inderdaad ook wel eens, al wordt dat vaak ook afgeraden. Maar werkt perfect. Ik ben dan ook wel blij met mijn koel/vries combi met no-frost. Ik hoef 'm eigenlijk nooit echt te ontdooien, in tegenstelling tot een zeer oude vriezer bij mijn ouders eerder zonder no-frost.

Panga(sius)filet vind ik zelf eigenlijk 1 van de meest niets-zeggende, nergens naar smakende vis. Is volgens mij ook 1 v/d goedkoopste vissen. Die verwerk ik het liefst in wokgerechten of bijv. paella samen met wat andere witvis soorten als koolvis e.d.
Of lekker kruiden en er wat meer mee doen. Kibbeling en lekkerbekjes maak je 't liefst van Kabeljauw, maar als je 't goed doet kun je er ook Pangasius voor gebruiken.

Ja had ooit pangasiusfilet gegeten en toen vond ik het wel lekker. Deze was al gekruid, maar niet lekker.

Voordeel van 1 keer in de week boodschappen doen (Lusitana) is dat mensen dan minder in de verleiding komen om dingen te halen die niet nodig zijn. Maar niet iedereen is daar vatbaar voor. Ik ga bijvoorbeeld een winkel in met het idee dat ik sla nodig heb en dan kom ik eruit met sla, chocola en aardappelen.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 22:06

Dat heb ik ook als ik vaker boodschappen doe per week. Dan haal ik veel meer dan normaal. Nu haal ik 1 zak chips en daar moeten ze het mee doen de hele week. Anders zou ik vaker chips meenemen. Of snoep of andere lekkere dingen.
Vlees met korting neem ik ook vaak mee en gooi ik in de diepvries.
Panga vind ik ook niet lekker. De ah had (heeft ?) Wel lekkere panga die was al gekruid. Die kocht ik alleen in de aanbieding. Maar ik kom nog amper bij de ah.
Jtragter; het is nog erger als ze om half 5 al gaan alles gaan opruimen/afwassen. Dan heb ik de neiging om nog wat langer te blijven. := :+

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 23:10

Ik drink zowiezo eigenlijk heel veel, ook melk/thee/ranja.

De mensen die in NL flessen water kopen snap ik dan ook eigenlijk niet zo goed, tenzij je geen kraanwater ter beschikking hebt. :+

Dit wist ik eigenlijk al, maar wordt overal ook bevestigd:
https://www.businessinsider.nl/wat-je-e ... -verschil/

Ik koop dus overal de goedkoopste melk.

Eergisteren zo'n 2liter kan van Ok€ gekocht bij de plus; vandaag al bijna leeg en komt vanavond of morgen ook wel leeg.

8nnemiek

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 23:19

Gewoon bronwater koop ik alleen voor op ons bootje, dat is wat veiliger dan ongekookt uit de watertank :+
Maar bubbeltjeswater koop ik wel vaak voor thuis. Kost over de grens maar 19 cent per fles :Y)

Melk drinken we niet, dus we kopen vooral sojamelk en rijstmelk, maar dat is eigenlijk heel makkelijk zelf te maken, dus daar moet ik echt weer eens tijd voor vrij maken :=

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 23:22

Ik drink vooral thee, spa en water, 's zomers gooi ik nog weleens flessen met een beetje ranja (de bolletjes onderin net gevuld zegmaar) en veel water of enkel water in de koeling en vriezer.
Die bevroren flessen zijn ook nog erg handig als koelelement als je eten mee moet nemen ergens naartoe. :))

Wat ik verder doe is plannen qua boodschappen, bijv als ik morgen pasta met roomsaus maak en ik heb daar broccoli en sperziebonen voor nodig, gebruik ik de andere helft vd broccoli en sperziebonen in andere gerechten, bijv boontjes in spek en broccoli met kaassaus of ik maak een quiche/ovenschotel waar ik dit in kan verwerken.
Eerder gooide ik best veel groenterestjes weg, nu veel minder en als ik na het verwerken in gerechten nog groenterestjes over heb maak ik een groentesoep oid.
Meestal koop ik sperziebonen, broccoli, mais, paprika, champignons, uien, prei, rode pepers en evt doperwten/wortels/komkommer/sla, prima om wraps/quiche/pasta/goulash/soep/salade van te maken, al dan niet met meer groenten aangevuld.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 07:42

Koop soms wel flessen water. Van die 0.5 flesjes om dan paar weken mee te nemen en weer opnieuw te vullen en dan af en toe een 1,5 liter fles voor thuis in koelkast en dan vullen :)

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 11:29

Ik koop voor de kinderen water voor mee naar school. Die vullen ze dan de rest van de week opnieuw en op vrijdag gaan ze weg. Bekers gaan hier altijd stuk....

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 12:15

Djoopie: Waarom maar 1 week gebruiken? Als je het flesjes thuis steeds even omspoelt en er alleen water in doet gaat het vaak best wat langer mee.

Ik heb vanmorgen bij de Aldi flink bezuinigd! De pakketten met vlees voor 10 euro (6 soorten) hadden ze nu met 30% korting liggen en dan ook losse verpakkingen. Vaak eet ik alleen bio/beter leven-vlees maar nu even ingeslagen met 5 dozen voor 5,50. Kan ik toch weer 20 keer vlees van eten, dus ik denk dat ik er 2 maanden mee vooruit kan? Eet lang niet altijd vlees ;), ook vaak een eitje of vleesvervanger (ook nog een volle vriezer van de Coop actie voor 1 euro ;) ).

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 12:18

Ik hergebruik kleine plastic flesjes ook altijd ja; mijn ouders deden dat al jáaaren. Die halen we goedkoop bij de aldi, bijv. met jus d'orange of bitterlemon, spa rood, etc.

Na gebruik van het product wat oorspronkelijk in het flesje zat wordt de boel omgespoeld, schoongemaakt, en doe ik er van alles in. Met regelmaat ook overschenken van een grote fles in een klein flesje om mee te nemen.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 13:34

Ik koop altijd zes waterflesjes bij de lidl en gebruik die dan om mee naar het werk te nemen en hervul ze een week of 6 en neem daarna weer andere. Gaat alleen water in dus geen last van andere smaken

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 13:37

Je kunt op school of op je werk toch ook gewoon uit de kraan drinken?

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 14:02

Lusitana schreef:
Je kunt op school of op je werk toch ook gewoon uit de kraan drinken?

Ik drink dan niet genoeg als ik op kantoor zit. Als ik dalijk weer op de groep sta dan drink ik wel genoeg omdat ik met de kids mee drink. Ik vul mijn flesjes trouwens gewoon op het werk als ze leeg zijn

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 14:07

Of waar dan ook...... ik heb altijd wel een gevuld flesje met "iets" mee, of een leeg flesje.
Ik moet vanwege mijn gezondheid ook veel drinken, en de medicatie die ik slik zijn er een aantal van die als bijwerking dorst/droge mond/geen speeksel aanmaken etc. hebben.

Zo staat er naast mijn bed op het nachtkastje altijd wel een flesje/fles/beker water.
Als ik eenmaal mijn slaappillen (op recept van psychiater) heb ingenomen en er uit moet voor toilet/drinken dan gebeurd het vaak dat ik val, mezelf stoot en dat soort dingen.

Daarnaast spierverslappers voor m'n blaas en bekkenbodem ter voorkoming van aandrangs-incontinentie.

De jaren dat ik te weinig dronk omdat ik anders te pas en te onpas DIRECT moest plassen zijn nu zo ongeveer voorbij, maar heeft wel z'n schade en sporen na gelaten -O-

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 19:40

Maar nou zijn waterflesjes nou ook niet de duurste producten, je kunt er echt niet veel op besparen als je ze hervuld

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 20:08

Ik was niet bewust bezig met bezuinigen. Maar we zijn verhuisd en nu hebben we een hoogvliet en een liddl in de buurt. Eerst een ah en jumbo en dat scheeld een hoop geld. Ik blijf me ook verbazen over het aanbod en kwaliteit van brood, groente en vlees bij liddl. Ik geef nu zo'n 50 euro pw minder uit en dat zonder dus bewust te bezuinigen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 13:33

Jtragter schreef:
Maar nou zijn waterflesjes nou ook niet de duurste producten, je kunt er echt niet veel op besparen als je ze hervuld

Maar het helpt wel het milieu, natuurijk.

Ik doe het zelf nooit, ik drink niet uit flesjes, vind ik smerig. Ik koop wel water in per fles maar dat is meteen 6 liter.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 13:55

Ik gebruik daarvoor een dopler, dit vind ik persoonlijk hygiënische dan een gewoon flesje omdat je die moeilijker schoon krijgt.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 14:18

C_arola schreef:
Ik gebruik daarvoor een dopler, dit vind ik persoonlijk hygiënische dan een gewoon flesje omdat je die moeilijker schoon krijgt.

Wat is een dopler?

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 14:33

Een dopper ;)

Is een fles bedoeld voor water

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 14:35

Ik dacht toen ik het had geplaatst dat ik het verkeerd had geschreven, een dopper inderdaad :j

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 14:59

Ik heb zelf ook heel lang gedacht dat het dopler's waren hoor :D Zag t laatst toen ik de fles eens goed bekeek :')

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 15:04

Hier ook doppers, heb er 2 en ze gaan gewoon de vaatwasser in.
Eentje gebruik ik zelfs voor thee sochtends in de auto :o
Ik doe er dan een beetje koud water in en de rest kokend water dat het niet gloed en gloed heet is en gaat prima eigenlijk.

Bij ons op het werk claimt men dat ze het verschil tussen spa en kraanwater goed proeven en ons kraanwater vies is.
Maar als je dan een lege spa blauw fles stiekem vult met kraanwater is er geen haai die er naar kraait :')

Dat van de melk wist ik inderdaad! Bizar eigenlijk dat dat gewoon mag...

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 15:42

Dat dus. Dat trucje met de fles heeft mijn vader ook een keer uitgehaald! Ik vond kraanwater niet lekker en wilde altijd bronwater. Totdat op een dag er 2 flessen water op tafel stonden. Welke vind je het lekkerste? Vol overgave wees ik de fles met kraanwater aan..... vanaf die tijd drink ik dus kraanwater. Eerst nog koud uit de koelkast, ondertussen recht uit de kraan.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 16:11

Grappig he. En maar vol blijven houden dat ons kraanwater niet te drinken is, terwijl ze dat al een week aan het drinken waren.

Nooit geen haan naar gekraaid.. een haai ook niet overigens :')