[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 07:46

vonneke schreef:
Volgens behoorlijk wat mensen zit de rabobank echt hoog in vergeleken met andere hypotheekverstrekkers.

We hebben ook alles bij Rabobank/hypotheek maar gaan morgen toch ook eens luisteren naar een onafhankelijke adviseur via de makelaar.

Kan hoor, maar wij houden niet van onafhankelijke adviseurs :o, zeker niet
als het om een paar tientjes gaat :), maar wellicht komt er wat positiefs voor jullie uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 07:47

BloemBloem schreef:
Grietje_1 schreef:
Wat een leuk vooruitzicht Bloem, leuk leuk..
Hou je ons op de hoogte met foto's?

Goedemorgen Grietje, natuurlijk, ik zal mijn best gaan doen.

Zie er stiekem ook best tegenop hoor :o :=, voordeel is dat we
geen haast hebben, dat scheelt.

Heb ook moeite gehad met al die beslissingen, met een beetje geluk
kies je alleen een nieuwe keuken, maar wij moesten natuurlijk alles opnieuw :oo. Hoop dat ik niet verwend overkom, maar doordat het zoveel was, had ik er soms niet eens plezier meer in :o MAAR ... alles is uitgekozen, desbetreffende bedrijven wachten alleen op ons startsein :D

Begrijp dat er bij jou ook veel achterstallig onderhoud is?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 07:50

vonneke schreef:

Bij mij zelf ook ja, heb je even :+ :P

Grapje natuurlijk. Ja ons huis is vreselijk :') ....... maar gelukkig niet zo vreselijk aan de buitenkant. Kozijnen, veluxramen ed zijn allemaal in goede staat, evenals het schilderwerk buiten, niet onze smaak, maar het kan er mee door :)

Binnen moet alles gebeuren :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 07:50

BloemBloem schreef:
[naam] schreef:
Volgens behoorlijk wat mensen zit de rabobank echt hoog in vergeleken met andere hypotheekverstrekkers.

We hebben ook alles bij Rabobank/hypotheek maar gaan morgen toch ook eens luisteren naar een onafhankelijke adviseur via de makelaar.

Kan hoor, maar wij houden niet van onafhankelijke adviseurs :o, zeker niet
als het om een paar tientjes gaat :), maar wellicht komt er wat positiefs voor jullie uit.

Hebben nu een hypotheek van een ruime €1300. Dat moet beter kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 07:51

BloemBloem schreef:
[naam] schreef:

Bij mij zelf ook ja, heb je even :+ :P

Grapje natuurlijk. Ja ons huis is vreselijk :') ....... maar gelukkig niet zo vreselijk aan de buitenkant. Kozijnen, veluxramen ed zijn allemaal in goede staat, evenals het schilderwerk buiten, niet onze smaak, maar het kan er mee door :)

Binnen moet alles gebeuren :j

Zo ongeveer hetzelfde als hier. Enkel zijn bij ons ook de kozijnen rot

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 07:51

Blijf jij in de buurt van Leiden Bloem?

BloemBloem

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 07:53

Gewoon in Leiden Grietje, ga hier nooit meer weg :o

Vonneke, je zult zien door de lage rentestand dat je zowiezo voordeliger uit bent.

Wij gaan straks minder betalen voor onze eengezinswoning dan wij betaalde voor ons appartement :oo

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 07:56

Dat is wel heel erg lekker Bloem. Waar in Leiden heb je een huis gekocht?
Mijn schoonzusje en zwager wonen ook in Leiden en willen ook nooit meer weg uit Leiden.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 08:00

Ik stuur je even een PB :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 08:01

BloemBloem schreef:
Gewoon in Leiden Grietje, ga hier nooit meer weg :o

[naam], je zult zien door de lage rentestand dat je zowiezo voordeliger uit bent.

Wij gaan straks minder betalen voor onze eengezinswoning dan wij betaalde voor ons appartement :oo

Dat zal zeker Bloem! Super spannend bij jullie ook!!

Maar war een gedoe. Toch wel erg spannend allemaal

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 08:04

Ik vind het ook gedoe, gelukkig heeft mijn man er heel veel verstand van.
Hebben daar wel om gelachen, hij had het zo bedacht dat de medewerker van de Rabo wel 3 collega's erbij moest halen om te bevestigen dat het lukt, waar mijn man al die tijd al van overtuigd was :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 08:05

We willen alles door een aannemer laten doen. Er komen 4 goed aangeschreven bedrijven uit het dorp. Ze krijgen alle 4 dezelfde brief met onze wensen. Ze mogen alle 4 tekeningen maken en met een prijs en mogelijkheden komen.

Ben bijzonder benieuwd naar de verschillen in prijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 08:06

BloemBloem schreef:
Ik vind het ook gedoe, gelukkig heeft mijn man er heel veel verstand van.
Hebben daar wel om gelachen, hij had het zo bedacht dat de medewerker van de Rabo wel 3 collega's erbij moest halen om te bevestigen dat het lukt, waar mijn man al die tijd al van overtuigd was :D

Dat is fijn. Van hypotheken weten we niks.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 08:08

Wij nemen geen aannemer, wij hebben voor iedere klus een ander :)

Loodgieter
Schilder
Stucadoor
Electriciën
Timmerman
Tegelzetter

En misschien ook nog een hovenier, maar dat ligt er een beetje aan hoe
hard ons budget gaat :D :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 08:24

Als we geen aanbouw gedaan hadden dan had ik het ook in eigen beheer gedaan. Maar nu is het net zo makkelijk alles in 1.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 08:31

Daar is het leuk wonen Bloem en lekker dat jullie niet ver hoeven te verhuizen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 08:32

Ik geloof dat ik het hier nog niet gezegd had maar wij gaan (na 2,5 jaar in ons huidige huis) de stap ook weer nemen. Alle stukken liggen nu bij hypotheekadviseur dus het is afwachten.
In ons nieuwe huis weinig achterstallig onderhoud maar wel een aantal dingen die wij willen veranderen, we willen de schouw wat kleiner maken en een dakkapel op zolder plaatsen.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 08:32

Ceriline, Herkenbaar, wij willen ook graag nu kopen, maar het is zo moeilijk om er tussen te komen. Zaterdag wel een prachtig huis bekeken. Maar vp is aan de hoge kant en de buurt niet naar onze zin (Haarlem Noord). Maandag iets anders bekeken, moet veel aan gedaan worden, maar ik zag wel potentie. Toch vond ik de buurt niet prettig genoeg.
Zou woensdag ook ergens gaan kijken (was het enige moment dat het kon), prachtig huis, ideale buurt, uiteraard al verkocht :(
We gaan dit weekend een lang weekend weg, daarna ga ik toch contact zoeken met een aankoopmakelaar, zelf lukt het niet zo goed.

Spannend Bloembloem, welk deel van Leiden gaan jullie wonen?

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 09:25

In jullie hoek gaat het helemaal snel Lieke.

Spannend Charaz.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 09:34

Lieke, ook ik herken het. Wij kwamen ook nergens tussen, en konden
alleen bezichtigen tijdens een open huis, wat ik overigens heel vervelend vond.

Je moet er gewoon bovenop gaan zitten! Tot vervelends aan toe belde ik sommige makelaars iedere dag maar weer om te vragen of er wat nieuws aan kwam. 2 huizen hebben we alleen kunnen bekijken.

Onze koop was helemaal dol.... :D :))

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 09:36

BloemBloem schreef:
Huis heeft welgeteld een half uur te koop gestaan :o In een kwartier was de onderhandeling rond.

Lieke ....

:+ :D

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 09:43

:') Ik doe zelfs langer over het kopen van een laptop

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 09:45

Lieke schreef:
:') Ik doe zelfs langer over het kopen van een laptop

Dat dus ....

Maar nu moet ik er wel bij zeggen dat wij meerder huizen in de wijk hadden bekeken, en er op een gegeven moment wel achter waren welk type woning wij wilde. Dat was deze, en ook nog eens op het stuk waar we graag wilde wonen, dus ja, dan is het heel snel beslissen. En dan hebben we ook nog flink van de VP af weten te krijgen en dat is momenteel helemaal een uitzondering, want ze gingen toen, en nu nog, soms ver boven de VP weg :oo

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 09:52

Dat hebben jullie heel snel en goed gedaan zo te lezen Bloem.
Ons huis is ook mega snel gegaan maar niet zo snel en wel ook boven de vraagprijs. Gelukkig bij ons gekochte huis ging het een stuk rustiger en makkelijker.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:30

Lieke schreef:
Ceriline, Herkenbaar, wij willen ook graag nu kopen, maar het is zo moeilijk om er tussen te komen. Zaterdag wel een prachtig huis bekeken. Maar vp is aan de hoge kant en de buurt niet naar onze zin (Haarlem Noord). Maandag iets anders bekeken, moet veel aan gedaan worden, maar ik zag wel potentie. Toch vond ik de buurt niet prettig genoeg.
Zou woensdag ook ergens gaan kijken (was het enige moment dat het kon), prachtig huis, ideale buurt, uiteraard al verkocht :(
We gaan dit weekend een lang weekend weg, daarna ga ik toch contact zoeken met een aankoopmakelaar, zelf lukt het niet zo goed.

Spannend Bloembloem, welk deel van Leiden gaan jullie wonen?

Grappig hoe iedereen wat anders zoekt. Wij zouden juist dolgraag in noord willen blijven, maar de prijzen zijn echt te gek. Je zit zo tegen de 4 ton voor een gezinswoning in de straten waar we zouden willen wonen (noord is wel heel divers, bijvoorbeeld groot deel vogelenbuurt en indische buurt hoeven we niet te zitten en de rest is echt per straatje vverschillend). Al die amsterdamse juppen (haha, autocorrect maakt er steeds kippen van :+ ) die hierheen komen drijven de prijzen echt tot het uiterste...
Schalkwijk zou ik dan weer echt niet dood gevonden willen worden. Het heeft idd mooie delen, maar er hangt toch een 'schalkwijk sfeertje' en je moet toch je boodschappen doen in dat troosteloze winkelcentrum. We hebben een tijd in de van zeggelen buurt gewoond, dat was wel genoeg die kant op en we waren dolblij toen we er weg konden terug naar noord.
We hebben net met zijn tweeën nog eens naar het huis gekeken en besloten niet te gaan bieden. Ten eerste hebben we nog geen zekerheid over wat er nou precies mogelijk is qua overwaarderegelingen van onze ouders etc (schoonvader gaat volgende week met zijn bank praten), ten tweede omdat we het het gewoon net niet waard vinden als het zo ver over de vp gaat, en ten derde omdat we gewoon niet het wauw gevoel hadden.

Spannend bloembloem, lekker aan de planning voor jullie paleisje dus. Dat wordt helemaal naar jullie zin!
En anderen die hun huisjes te koop hebben staan: Heel veel succes! Komt vast goed met deze huizenmarkt.