Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 11:12

Yes dat denk ik ook en dan denk ik ook dat we 'm op eigen grond moeten/ gaan zetten.. Maar goed.. we wachten dat eerst even af, misschien is het zo erg niet := Het zou wel een leuke situatie worden.. Vanaf de voorkant: Stukje groen op het midden, een of enkele schuttingdelen verspringen en dan weer de rest van de schutting weer op het midden. En als dat echt de bedoeling is, dan gaat er dus echt geen groen komen. Dan trekken we wel halve schuttingdeeltjes door op onze eigen grond. Knikkeren ze dat groen maar op hun stuk :))

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 11:27

Het voordeel van op eigen grond plaatsen is dat ze er niet aan mogen zitten. :))
Als je groen doet, dan krijg je misschien weer gezeur over het bijhouden ervan..

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 11:34

Blijft spanning en sensatie he met de buurvrouw ;)

Wij moeten straks sowieso gaan doen:
- alle muren gaatjes dichten en opschuren.
- stucador en spuiter voor alle plafonds.
- muren verven
- opstookprotocol vloerverwarming (2 weken, maar kan ook wel wat tegelijkertijd)
- tegelen en plaatsen sanitair toilet
- voorbereidingen afzuigkap
- wat electra aanpassen voor de stucador
- gietvloer wordt gedaan, maar kunnen we een week niet ons huis in.
- badkamer tegelen en sanitair plaatsen
- tuin laten we meteen doen door iemand, afgraven, ophogen, bestraten, eventueel gras/kunstgras en schuttingen.
- de zolder moeten we nog even doornemen
- vloer eerste verdieping en zolder (wordt vinyl)
- keuken plaatsen.

Dan zijn we er wel aardig geloof ik :')

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:11

Ik zou een schutting met stroomdraad nemen geloof ik :')

Vandaag zijn ze bij ons eindelijk begonnen met de Delftse stoep voor de deur (van die paaltjes met een ketting eraan). Hebben we geen last meer van mensen die zowat tegen je huis aan lopen en naar binnen gluren. Ben wel benieuwd hoeveel herrie die kettingen maken. Elke dag komen er namelijk schoolklassen voorbij, op weg naar de gymzaal :')

Tipje is trouwens wel om alle buurt apps ook na de oplevering te behouden! Zo komen er bij ons nog regelmatig dingetjes voorbii m.b.t. gebreken enzo. Nu hebben we weer dat het riool geen hevige regenval aankan :') van het weekend zat het hele rijtje met stinkende badkamers, borrelende gootstenen en wc's die niet meer door konden trekken. Gaat lekker,hahaha

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 16:39

Hoe zit dat met het opstoken eigenlijk?? Want daar heb ik niks over gehoord

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 16:41

vloerverwarming? Elke dag een paar graden hoger zetten. Als het goed is krijg je een gebruikersboekje mee van uit de bouw?

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 18:49

Hahaha mintgroen, ik vermoed dat het bij mij ook wel eens zo kan gaan lopen, ook al wil ik dat eigenlijk niet. Ik ben wel netjes, maar de rest niet :P

malih, joepie ikea kasten in elkaar zetten! Ik begin er altijd heel vrolijk aan, maar word langzamerhand steeds chaggerijniger :')

Marrianne, dat zijn inderdaad nog flink wat klussen, maar met beetje goed plannen moet er vast wel wat tegelijkertijd kunnen gebeuren.

Oja, ik vergeet altijd dat de vloerverwarming eerst op temperatuur moet komen in een paar weken...
Gelukkig kan dat wel samen met andere klussen.

Ah wieldop;, als je er straks lekker in zit, ben je het zo weer vergeten! Ik roep nu ook regelmatig " nooit meer" , maar weet waar ik het voor doe en zal er straks echt enorm van genieten!
Oh, de lekkages zijn wel echt heel vervelend, snap dat je daar echt enorm van baalt als het al de zoveelste keer is...

Dat van de hypotheekadviseur is wel een zure appel inderdaad, dat snap ik wel dat je daar even van moet bijkomen.

Ik ben ook wel benieuwd wie de renovliesbehang bij jullie heeft gedaan. Als het beetje in de buurt zit tenminste..

Oh sammie, je buurvrouw heeft dus misschien wel weer een nieuw onderwerp gevonden waar ze over kan zeuren en zeiken :+ ....
Blijft dus nog even spanning en sensatie :D ..

Esther, flinke lijst. Maar gaat vast helemaal goed komen en wie weet kunnen er dingen tegelijkertijd gebeuren.

Mintgroen, wij houden zeker die groepsapp erin, zitten al met 1 buurtje in een aparte groep en op fb zit de rest van de bewoners ook. Super handig!

Oh jeetje, dus nu moet dat weer aangepast worden bij iedereen, met de riolering?

Wat mij opvalt is dat veel van jullie nog 1 of meerdere dingen met de badkamer moeten doen, zit dat dan niet bij de bouw in?
Of hebben jullie dan de badkamer bij een andere partij aangekocht dan de aangewezen zaak?

Ons klus rijtje uit mijn hoofd:
- gehele huis renovliesbehang (word gedaan)
- vloer leggen benedenverdieping (word gedaan)
- keuken plaatsen (word gedaan)
- boekenkast maken (zelf doen)
- boven verdieping vloer leggen (zelf doen)
- badkamermeubel + douchedeur plaatsen (gaan we zelf proberen)

Optioneel/ latere prioriteit:
- binnendeur woonkamer vervangen
- gordijnen en lampen etc ophangen
- trap bekleden

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 18:55

Maar kan dat ook als de vloer er al ingaat??

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 19:04

Wij moeten de badkamer en toilet nog in z'n geheel laten doen. M'n neef is tegelzetter dus en meer keus en een kleine funfactor

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 19:10

collendoorn schreef:
Maar kan dat ook als de vloer er al ingaat??

Dat weet ik eigenlijk niet... goede vraag om dinsdag even te stellen.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 19:22

Bij ons was een deel van het opstookprotocol al door de aannemer gedaan, wij hebben het uiteindelijk nog 2 graden hoger gezet verdeelt over 2 weken

Wij gaan zaterdag een rondje winkels doen voor onder andere lattenbodems, matrassen, kledingkast, lampen etc.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 19:38

Ik zou opstoken zonder vloer doen. Bij onze gietvloer moet dat sowieso, anders kan het gaan werken, dus scheuren, en ik denk dat je daar met een andere vloer ook last van kan hebben!

Wij laten ook alles casco opleveren, dus niks in de bouw qua sanitair

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 20:15

Opstoken zonder vloer, maar niet tot de max. Afhankelijk van je vloer moet deze ook wennen aan de temp.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 22:09

Mijn hemel wat een gedoe nog! Haha

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 23:19

Wij hadden advies gekregen om de vloer bij ontvangst van de sleutel langzaam verder op te stoken. Een week voor de vloer gelegd zou worden de vloerverwarming uit te zetten en nu de vloer gelegd is, pas weer na 6 weken langzaam opstoken.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 00:32

Wij hoeven helemaal niks te doen. Hebben stadsverwarming valt weinig te stoken :-O

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 08:04

Wieldop schreef:
Wij hadden advies gekregen om de vloer bij ontvangst van de sleutel langzaam verder op te stoken. Een week voor de vloer gelegd zou worden de vloerverwarming uit te zetten en nu de vloer gelegd is, pas weer na 6 weken langzaam opstoken.

Zoiets zou prima uitkomen van de zomer!! Ik wacht het nog wel even af, we zullen vast instructies krijgen

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 10:51

Klopt zei de vloerenman ook :)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 13:11

Even snel tussendoor reageren, Wieldop; kan je mij een pb sturen met gegevens van de behangman?? En ook toevallig een prijsindicatie van jullie huis? Ik ben op zich wel geïnteresseerd.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 13:19

Ik hou hiervan! Haha vloerenman, behangman. Al die mannetjes ! Wat moeten we toch zonder "mannetjes" :')

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 13:34

Wehehe dan was een nieuwbouwhuis een stuk kaler geweest zonder al die mannen.

Hier even lekker niksen. Morgen word de keuken bezorgd ;-D

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 18:53

malih schreef:
Wij hoeven helemaal niks te doen. Hebben stadsverwarming valt weinig te stoken :-O
Maar met stadsverwarming moet je toch ook 'stoken'?

Wel spannend dat de keuken morgen komt Malih! Ben heel benieuwd! *-:)

Dat van die Ikea kasten heb ik nou ook altijd Judith!!! :D

Wij gaan morgen eindelijk het definitieve contract tekenen bij de notaris! *\%/*

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 21:16

Hier zijn die mannen ook allemaal boeren. Badkamerboer, keukenboer haha.

Bij ons zitten de palen in de grond! Ik vind het nu al mega leuk om de vorderingen te zien ookal is het nog niks haha. Buren van ongeveer tegenover (flat) gesproken. Hun zeiden dat ze een brief hadden gekregen dat de bouw eind november klaar is. Voor ons staat dat op februari haha maar we zullen het wel zien.
Ze begonnen ook vast over de achterburen. Daar staat een boom op de erfgrens die denken ik wel 4 meter hoog is. Dan konden we meteen de rijdende rechter wel bellen :') ik dacht juist ja. Nu staat de boom recht achter de buren naast ons dus ik heb gezegd dat het dan hun pakkie an is en als ik er last van heb bel ik daar eerst wel ff aan om te vragen of we dat op kunnen lossen. Typetjes haha

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 22:40

@ marrianne, Dat is fijn dat er al een gedeelte was opgestookt. Dat scheelt aanzienlijk in tijd denk ik, want al die tijd moet je wachten met de vloer leggen dus...

@ wieldop, dat is ook een langzaam proces dan.. Ik wou er eigenlijk wel zo snel mogelijk in, maar zie al dat dat door de vloer wel eens langer kan gaan duren dan ik wil :( ...

Echt maar eens vragen dinsdag, misschien kunnen ze daar al wat nuttigs over zeggen in de fabriek.

Malih, stadsverwarming, wat houd dat precies in? Heb er wel eens van gehoord, maar weet niet precies hoe het werkt.

hahah, ja die mannetjes zijn van onschatbare waarde voor mensen zoals wij hier met een nieuwbouwhuis :D , echt heel fijn al die mannetjes!

@ malih, Spannend, morgen de keuken! Word die dan ook meteen morgen geplaatst of doen ze daar langer dan 1 dag over?

Noviceh, veel plezier morgen! Weer een mijlpaal dichterbij je huis *\o/* ! Gek idee dat je dan eigenaar bent van een huis wat er nog helemaal niet staat. Wij vonden dat wel een apart gevoel.

Sjeempie *\o/* , jeej ook bij jou de palen erin! leuk he, al die hele kleine vorderingen! Ook eind november klaar, dat van ons ook :D , heb je traditionele bouw of prefab? Anders kan het best, maar anders zou ik toch wel op later rekenen misschien...

hahaha, nou als ze daar nu al over beginnen... Jeetje zeg, er moet eerst nog gebouwd worden. Zou het voorlopig lekker even aankijken inderdaad en anders is het sowieso de buren hun pakkie an, toch....

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 22:57

Judith, je krijgt warmte en warm water via een speciaal netwerk. Dat gaat centraal je hebt geen cv ketel

We hebben bijv ook geen gas. Koken op gas kan dus ook niet.
Er valt weinig te stoken omdat het in huis al erg warm is. Wil ik kunnen op stoken moet ik de thermostaat naar 35 graden draaien :-0