Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:30

Ohoh Jolien, paardenvlees?! :oo Ghehe, lekker hè? Althans, de paardenrookvlees die we vroeger wel op brood aten vond ik altijd heeerlijk. Snap niet dat mensen er zo'n punt van maken.

@ Chantal: Haha, jij zat dus met hetzelfde probleem? Zou bij ook zomaar eens aan de kou kunnen liggen trouwens. Want ik was dit weekend bij mijn ouders, dus had de verwarming thuis uitstaan, maar de bovenramen wel open. Was inderdaad goed koud toen ik zondagavond thuis kwam. Ondertussen staat de verwarming wel weer aan, omdat ik het anders zo koud krijg als ik in de keuken sta te koken of mijn brood sta te smeren. Geen wonder dus dat ie het nu dan wel weer doet. Wist helemaal niet dat ie bij kou afsloeg, goed om te weten. :)

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:32

Heerlijk! En paardenbiefstuk is ook goddelijk, is naast hertenbiefstuk mijn favoriet en is echt goedkoop! En idd verse paardenrookvlees mmmm!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:18

Wij hebben dat ook 2x gehad, een ontdooide vriezer... Bij ons bleek het idd te liggen aan de kou, het was in de berging zo koud geworden dat hij was afgeslagen en toen het weer warmer werd ging hij natuurlijk niet meer automatisch aan. Onze oplossing: De koel/vriescombi in de buurt van het kacheltje zetten en deze op standje 1 zetten als de winter begint. Dan blijft het net warm genoeg om de vriezer zijn werk te laten doen :D

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:26

Chanen nou goed om te weten dus :P Zorgen dat of de verwarming aan blijft of zorgen dat er niks in ligt met die vrieskou.
Joyce fijn dat dat voor jou helpt! Ik heb alleen besloten geen elktrische kachels meer aan te zetten om de hoogte van mijn energie rekening te sparen. Of bedoel jij gewoon de verwarming? Vorig jaar ruim 200,- bijbetaald in mijn oude anti kraakhuisje en nu liep mijn rekening weer belachelijk op := Ze gaan ook als het goed is later dit jaar verwarming maken en anders sowieso volgend jaar. Dus hoop dat dit mijn laatste winter met de gaskachel is en ook laatste jaar met belachelijke hoge rekening voor mijn eniergieverbruik. :=

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:29

Ja we hebben daar gewoon zo'n kleine radiator hangen ;)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:32

oh haha, vandaar!

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:56

Citaat:
Heerlijk! En paardenbiefstuk is ook goddelijk,

Lekker hè, en t scheelt per kg-prijs best veel.

Ik heb ook de boeken van Jamie : de 15 minuten en 30 minuten variant.
15 minuten red ik niet ,want ik sta zelf nog te snijden omdat mijn oude keukenmachine kaduuk is.
Er staan heerlijke recepten in. Vanavond maak ik de franse doperwten uit de 30 minuten variant.

Voor de mensen die echt geen tijd hebben : een ovenschotel voorbereiden die je zo de oven in kunt mikken.
en soep is altijd razendsnel, lekker broodje en kruidenboter of salade erbij.......

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:08

Hier de 30 minuten versie van Jamie. Meestal scheelt het als alles is voorbereid, maar anders ga je het mooi niet redden. Ben gek van Jamie zijn recepten. Lekker vers en zo lekker! Heerlijk!

Wat we vanavond eten weet ik nog niet. Geen zin om schappies te doen dus moet het doen wat in huis is :')

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:11

Kaatje schreef:
Lekker hè, en t scheelt per kg-prijs best veel.

Ik heb ook de boeken van Jamie : de 15 minuten en 30 minuten variant.
15 minuten red ik niet ,want ik sta zelf nog te snijden omdat mijn oude keukenmachine kaduuk is.
Er staan heerlijke recepten in. Vanavond maak ik de franse doperwten uit de 30 minuten variant.

Voor de mensen die echt geen tijd hebben : een ovenschotel voorbereiden die je zo de oven in kunt mikken.
en soep is altijd razendsnel, lekker broodje en kruidenboter of salade erbij.......

Dat is een goede, dat kun je de dag van tevoren bijv al maken, af laten koelen en in de koelkast zetten voor de dag erna, is het iig vers! Hier snij ik meestal begin middag de aardappelen en zet ik alles klaar, zodat ik het in de avond alleen nog aan hoef te zetten, gezien ik vaak alleen met twee kinderen ben.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 18:07

Iemand een tip waar je goedkope(re) bloemkool kan kopen ?

Net bij Appie 2,79 voor 1 bloemkool.. Vond ik echt te duur dus ik heb laten liggen, maar vind het zo lekker... Dus baal er wel een beetje van -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 18:12

Babsiej schreef:
Iemand een tip waar je goedkope(re) bloemkool kan kopen ?

Net bij Appie 2,79 voor 1 bloemkool.. Vond ik echt te duur dus ik heb laten liggen, maar vind het zo lekker... Dus baal er wel een beetje van -O-

De Coop heeft t nu in de aanbieding :j
Ik zit te kijken en ze staatn niet zo op de site, was bij onze supermarkt wel in de aanbieding.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 18:37

Of gewoon een andere groente nemen! Nee, flauw...

Ovenschotels vind ik fijn om te maken, weinig handelingen en toch heel lekker, maar ze kosten wel veel 'thuisblijftijd' en die heb ik helaas niet zo vaak :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 18:49

Moet je wel tijd hebben om voor te bereiden of klaar te maken :')
Als ik een avond thuis ben ben ik blij dat ik dan voor die dag kan koken. Ovenschotel ga ik dan echt niet staan maken.
Overigens moet mijn oven vaak 10min opwarmen en de schotel er toch zeker wel 20 min in. Eet ik alsnog laat.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 18:50

Het is nu geen bloemkool-tijd geloof ik. Bij Dirk waren ze ook zo duur.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 18:59

Bloemkool uit de diepvries ipv vers geen optie?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:01

Oh das een goeie om eens te bekijken. Eet nooit groente uit de vriezer.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:04

Wij hebben net lasagne op. Maken dat dus nooit maar naar aanleiding van dit topic toch maar eens gemaakt. Was lekker! :9

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:24

Ik heb bloemkool en broccoli eigenlijk altijd uit de vriezer.
Pak van die 750grams zakken bij de Lidl en dan pak ik telkens wat ik nodig heb eruit en kan de rest fijn in de vriezer blijven en dan heb ik altijd wat op voorraad. Het is niet hetzelfde als echt Vers maar qua vitaminen e.d. komt het wel het dichtst in de buurt van verse groenten.

Lasagna mislukt hier altijd.. Geen idee wat ik fout doe haha..
Ik vind bechamelsaus alleen niet lekker, weet iemand of ik dat ook eruit kan laten?
En gewoon alleen rode saus kan gebruiken? en dan wel bovenop een laag gesmolten kaas

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:31

Ja hoor dat kan best. Ik doe dat ook vaak. Wij zijn ook niet dol op bechamel.

Bloemkool hebben wij uit eigen tuin een deel daarvan vriezen we in en ik koop in de periode dat het echt heel goedkoop is in de winkel een extra voorraad, ook om in te vriezen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:38

Wij hebben 9 van de 10x ook bloemkool en broccoli uit de vriezer. Niets mis mee :D

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:56

Ja heb dus wel andere groente genomen..

Hier helaas geen coop. Heb een vomar, deen, deka of appie...

Hopelijk volgende week weer wat goedkoper :')

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:01

manzano schreef:
Moet je wel tijd hebben om voor te bereiden of klaar te maken :')
Als ik een avond thuis ben ben ik blij dat ik dan voor die dag kan koken. Ovenschotel ga ik dan echt niet staan maken.
Overigens moet mijn oven vaak 10min opwarmen en de schotel er toch zeker wel 20 min in. Eet ik alsnog laat.

Kan jouw over op een tijdklok?

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:28

Wij eten een paar keer in de week een ovenschotel, ik vind dat ideaal omdat je het zo goed kan voor bereiden. Nu hebben wij wel een AGA - dus altijd warme ovens klaarstaan, geen opwarmtijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:29

Net weer Durum gegeten, wat is dat tochh lekker zeg :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:31

I love ovenschotels ..... <3

In de voorbereidingstijd warmt de oven op .
Als de schotel in de oven staat ga ik lekker rustig douchen en omkleden .