Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 23:42

Wat lekker!! Het is wel eens fijn als het even mee zit! Komen vast nog genoeg kosten bij kijken waar je even niet op gerekend had. (als ik alleen al kijk hoeveel geld we uitgegeven hebben aan koffie, koekjes, broodjes voor de 'werkers' :+ )

MMIDV

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 00:24

Raambekleding is duur!
Wij lieten een offerte maken voor houten jaloezieën in de woonkamer. Dat was 7000euro, ben bijna naar buiten gerend! Gek zeg!
Nu hebben we paneelgordijnen voor 300euro ofzo :))

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 00:25

Bedoelden ze niet van die houten luiken?? :')

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 00:25

Kentaro schreef:
Bedoelden ze niet van die houten luiken?? :')

Shutters?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 00:27

Geen idee Kentaro haha! Ik dacht dat ze met goud afgezet waren :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 00:30

Het loont echt wel de moeite om bij meerdere zaken te kijken!! Ik vond het erg raar dat we bij decorette voor IEDER raam plaatsingskosten moesten betalen -O- Dan verwacht ik toch (ging toch om best wat ramen en materiaal) dat zoiets in de totaalprijs zit?!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 00:30

Oef, wij zijn begonnen met verbouwen! Vandaag de vloer en muren gesloopt, wat een werk!
Via mijn onderrschrift kun je zien hoe het was, zo is het na vandaag. Sommige fotos zijn nog met parket, anderen zonder. Wat een werk!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Opgeruimd, zonder vloer:
Afbeelding

Kwamen nog oude kranten tegen, uit 1972!! Zo oud is deze vloer dus, haha.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 00:31

Ja das makkelijk verdienen Kentaro!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 00:34

:j

secricible, wat een werk zeg......
(vind de deur erg mooi, laat het matte glas zo nog een beetje licht door??)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 00:43

Die deur is naar de slaapkamer. Hij laat zeker nog wat licht door. Maar weer niet teveel. Als het licht in het trappenhuis aan is is de gang ook altijd wat verlicht en dat kunnen we prima zien, klein beetje licht in de slaapkamer, maar het is niet alsof we met het kicht aanslapen zo. Doordat we een redelijk kleine slaapkamer hebben is zon deur met glas echt heel fijn!
Naar de kamer hebben we een deur met doorzichtig glas in lood, ook super!

Het is echt een werk, ik denk dat we met 5 man wel 250x die trap op en af zijn geweest, naar de bouwcontainer. Die steenstrips zijn loodzwaar en wat waren het er een hoop! Pff, ben ook echt gesloopt nu. Parket was er in de kamer met 5 min uit, gang is nog niet af, dat lag helemaal verlijmd en geschroeft en om 4 uur was iedereen doodop, dus daar gaan we maandag wel mee verder.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 06:24

Plien91 schreef:
Bedankt voor je tip! Ik vind het op de voorbeeldafbeelding heel mooi, maar ik dat dat bij onze ramen niet heel mooi wordt.
[ Afbeelding ]
Ik wil het liefst voor alle drie ramen hetzelfde. Paneel zou voor het grote raam misschien kunnen, maar dan kan het nooit zo 'open' als een rolgordijn of stoffen gordijn. En voor het kleine raam geldt dat dan ook denk ik.
Misschien toch maar rolgordijn en dan opletten dat we tijdens het koken het gordijn niet dicht hebben.

En luxaflex (of goedkope variant daarvan)? Dat is wel makkelijk afnemen :)
Ik heb in de keuken een rolgordijn van een soort gladde stof, die is ook makkelijk af te nemen.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 09:08

even inspringen hoor....wij hebben ook houten jaloezieen hangen, met 5cm brede lamellen en met ladderband (in elk gewenste kleur). In de woonkamer is hij minstens 2 x 2 meter en dan hebben we nog voor beide slaapkamerramen ook dezelfde jaloezieen besteld. Wij waren ongeveer 500 euro kwijt! We hebben ze via internet besteld....als iemand interesse heeft, wil ik wel terugzoeken waar dat was? Ze zijn echt heel mooi en luxe!

Afbeelding
Afbeelding

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 10:32

Kentaro, ik had alleen maar all-in prijzen, zowel voor vloer, behang en gordijnen.
Dems, mooi zo! Vriendin heeft ze bij multimate vandaan, maar wat een butwinkel is dat.... zehebben er door verschillende fouten van hun kant bijna 4 of 5 maanden op moeten wachten :')

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 10:35

@x_spekkie_x...Gaaf geworden je studeerkamer :j , lekker fleurig .

@Farjen ...Gelukkig hebben jullie voor de renovatie van de schouw geen halfbakken
oplossing gekozen .Wat een plaatje is het nu +:)+

@secricible : Jeetje wat een verbouwing , ik ga zo eens in je onderschrift kijken hoe het was .

@Plien91:Ik zou plisee gordijnen voor je ramen gaaf vinden , en dan die die je naar boven en beneden in kunt instellen.

Mijn nieuwe plafonniere hangt in de hal ...

Afbeelding

Afbeelding

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 11:27

Ditano, die is echt heeeel gaaf! Waar komt hij vandaan?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 14:33

Plien91 schreef:
Misschien toch maar rolgordijn en dan opletten dat we tijdens het koken het gordijn niet dicht hebben.

Karwei verkocht laatst voor enkele euro's brandvertrager.
Wij hebben momenteel de keukendeur (waar het gordijn komt) ook (nog) naast het gasfornuis, dus dat heb ik ook aangeschaft.

Mijn toekomstige keukengordijn *D

Afbeelding

En mijn nieuwe dekbed, ook erg blij mee. Had al pas een dekbed van HnL (hekkert & van Leen) besteld en vond die zó mooi dat ik ook een zomerversie wou.
Bij V&D liepen ze kortingsbonnen uit te delen.
(foto van de verpakking)
https://picasaweb.google.com/lh/photo/k ... directlink

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 14:36

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 14:37

Komt ie bij Lamp en Licht vandaan? Daar hebben ze namelijk ook zulke leuke lampen.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 14:41

wat een gaaf dekbed!!!!!! 'en dat keukengordijn is ook helemaal lief en landelijk!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 14:41

Volgens mij kwam hij bij Woonexpress vandaan, toch Ditano?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 14:52

Secricible, ik ga je onderschrift straks bekijken. Wat een werk is er al verzet zeg! Lijkt me idd heel vermoeiend werk om te slopen en met zwaar materiaal de trap af te moeten. Vorige week heb ik bij een vriendin geklust, zij heeft ook een opknaphuis gekocht. Daar was gelukkig het sloopwerk al gedaan en moest alleen nog wat hout naar beneden worden gesjouwd voordat we konden gaan sauzen.

ditano schreef:
@x_spekkie_x...Gaaf geworden je studeerkamer :j , lekker fleurig .

@Farjen ...Gelukkig hebben jullie voor de renovatie van de schouw geen halfbakken
oplossing gekozen .Wat een plaatje is het nu +:)+

@secricible : Jeetje wat een verbouwing , ik ga zo eens in je onderschrift kijken hoe het was .

@Plien91:Ik zou plisee gordijnen voor je ramen gaaf vinden , en dan die die je naar boven en beneden in kunt instellen.

Mijn nieuwe plafonniere hangt in de hal ...

[img]http://i216.photobucket.com/albums/cc35/ditanoh/home/DSC01342.jpg[/im

[img]http://i216.photobucket.com/albums/cc35/ditanoh/home/0012-1.jpg[/im

Wauw, echt een prachtige lamp <3

Nicolletje schreef:
Karwei verkocht laatst voor enkele euro's brandvertrager.
Wij hebben momenteel de keukendeur (waar het gordijn komt) ook (nog) naast het gasfornuis, dus dat heb ik ook aangeschaft.

Mijn toekomstige keukengordijn *D

[img]https://lh5.googleusercontent.com/-uBCqxWkRxKk/UPGad2AoYfI/AAAAAAAAAus/DTieZHQWZ98/s512/DSC_0397.jpg[/i

En mijn nieuwe dekbed, ook erg blij mee. Had al pas een dekbed van HnL (hekkert & van Leen) besteld en vond die zó mooi dat ik ook een zomerversie wou.
Bij V&D liepen ze kortingsbonnen uit te delen.
(foto van de verpakking)
https://picasaweb.google.com/lh/photo/k ... directlink

Goede tip van de brandvertrager, ik ga er naar kijken :)

Mooi dekbed!! Wij hebben gisteren een simpele van de Ikea gekocht, deze.
Lampen moeten we ook nog een beetje over nadenken en vanavond kijken wat we aan het plafond kunnen hangen. Voor de boekenkast hebben we al een lampje gekocht die van bovenaf de kast verlicht. En we hebben de Ikea lamp die iedereen heeft :Y) voor op het tv-meubel. Ik heb thuis nog 2 van die lampjes in het roze en voor de rest zullen we nieuwe lampen moeten aanschaffen.

Ik ben trouwens erg blij met dit topic en de tips die worden gegeven :D!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:02

O Ditano, die lamp is zeker gaaf!!! Wilde na de eerste foto zeggen die geeft vast gaaf licht, maar die foto stond eronder :')

nicolletje, super schattig, je keuken gordijn!!

dems, wat ziet het er mooi uit bij jou!

secribible, ik wil de deur van de huiskamer naar de hal ook heel erg graag vervangen door een ander en dan met glas in lood!! Sowieso is de hal best donker nu en ik vind het ook heel erg mooi. Maar wij hebben houten kozijnen gekozen beneden i.p.v. stalen. De meerprijs was aanzienlijk. Maar ik vind ze écht niet mooi..... Heb er echt spijt van... Heeft echt totaal geen meerwaarde met m'n deuren en kozijnen op de boven verdieping -O-
Dus om er nu direct al nieuwe deuren in te hangen. (buren verderop hebben het wel gedaan, maar die hoeven ook niet echt op geld te letten :D )

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:03

secricible @ Zo flink in de verbouwing,maar vaak word het eind resultaat wel mooi.
En kan je toch trots zijn dat je het gedaan heb.

dems75 @ Wat een leuk huisje heb jij.

ditano @ Hij is echt super leuk,ook hoe die brand.

Nicolletje @ Hihihi leuk zo dat gordijntje,moet dan aan een client denken die op een boederij woont,maar die heeft het in het rood.

Wat een geld allemaal voor die shuuters,jaloezien zeg.
Ik heb de mijne uit de woonkamer bij de kwantum vandaan,heb 2 stuks gekocht.
Zodat ik bij het raam precies de breedte heb als ik hem open wil doen.
En in de slaapkamer heb ik wel brede maar dan van de action vandaan,die hangen toch altijd naar beneden open gedraaid en is zomers voor de zon een beetje tegen te houden.

Ik heb in de woonkamer ook leuke gordijnen hangen,waar ik blij mee ben.
Maar ze hangen nog steeds niet zoals ik het eigenlijk wil :(
Ik wil ze eigenlijk in een boogje hebben hangen,maar dan hangt de onderkant zo raar vanwege nu me radiator ombouw :(
En zat al te denken om de gordijnen voor de ombouw te plaatsen maar denk dat dan weer me huiskamer kleiner word (en is al niet zo groot)
Of hebben jullie nog een idee hoe ik het anders zou kunnen oplossen?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:07

Heb jij gordijnen tot op de grond??

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:10

Jupz
Zal wel ff de foto opzoekne/maken.