Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 22:20

Aaah oke, dan heb ik niks gezegd. Leuk dat iedereen er zo enthousiast over was en dat je er zelf helemaal tevreden mee bent is natuurlijk het allerbelangrijkste :D

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 22:22

viefdepief schreef:
Aaah oke, dan heb ik niks gezegd. Leuk dat iedereen er zo enthousiast over was en dat je er zelf helemaal tevreden mee bent is natuurlijk het allerbelangrijkste :D

Maar ik snap goed wat je bedoelt hoor.
Heb eens de tip gekregen (ook niet van jou MM?) om de boeken allemaal zelfde kleur te kaften!
Echt een kicken idee, maar ik haat kaften. :P Dus das een 3jaren plan denk ik. :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 22:28

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 22:29

Dag dames! ik kom weer even binnenvallen. Vind het leuk om al jullie projectjes te zien! Beetje jammer dat ik door het klussen/werken en alle 'leuke' verplichtingen geen moment voor mezelf heb. Vanaf vrijdag ook niet thuis geslapen omdat ik dan de auto kon gebruiken van mijn moeder.
Als ik straks over ben ga ik jullie lastig vallen voor leuke decoratieve ideeen en meer reageren!

Mijn laminaat ligt in ieder geval! Plinten is nog een kunst apart. Nieuw systeeem waarmee je blauwe strips tegen de muur moet boren en de plinten erin klikt. Klinkt makkelijk maar het moet precies goed afgemeten zijn en laten de muren van de woning zo oud zijn dat ze niet zo recht en ook door de vele spijkers van de oude plinten lekker snel afbrokkelen :P Heb daarom de oude plinten van de keuken/slaapkamer/hal toch geschilderd en af te werken met plakplinten Kleur match mooi bij de deuren en kozijnen dus is verder netjes. In de woonkamer zitten ze er nu voor de helft tegen aan en mijn slaapkamer moeten ze nog. En dan voor de rest nog de plakplinten

Duuss volgend weekend plinten afwerken, gordijnenrails hangen(Hopen ook dat ik de gordijnen goed heb afgemeten :):) ) en plakfolie en dan ben ik klaar en hoop ik weekend erop over te kunnen! Moet wel werken laat-vroeg dus hoop grote dingen over te kunnen huizen en dan maandag/dinsdag eventueel zelf nog met de auto te rijden. Ben in ieder geval gestart met de eerste dzen in te pakken.

Mootje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 22:32

Plinten is inderdaad een rotklus!
Gaaf dat je bijna kunt verhuizen :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 22:35

:j ja had net bij het inpakken eigenlijk ook gewoon zin om alles n te pakken en morgen te gaan, maarja dat gaat niet natuurlijk :P

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 22:36

Die laatste keuken vind ik gaaf en dat idee van die uien-laatjes is ook echt leuk! <3
Helaas hebben wij een mini-keukentje, dus dat gaat niet lukken hier..

ChantalSmook: Succes nog even met klussen!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 22:38

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 22:48

Oh ja..... plinten moet ik ook nog uitzoeken.
Ze hadden het laminaat niet meer in de vloerwinkel, dus moet nog een keer langs met een plank om een matchende plakplint uit te zoeken :') Vergeet het steeds.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 22:51

Manzano hoe ziet het er bij jou nu uit dan zonder plinten? bij mij is namelijk de muur echt afschuwelijk door de oude plinten. Wi ler niet in voordat die der tegenaan zitten :P .

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 22:53

ChantalSmook schreef:
Manzano hoe ziet het er bij jou nu uit dan zonder plinten? bij mij is namelijk de muur echt afschuwelijk door de oude plinten. Wi ler niet in voordat die der tegenaan zitten :P .

Gewoon niks......
Dat soort details zijn echt laagste prioriteit in de lijst. Er zijn zoveel belangrijker dingen te doen nog.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 22:56

Ja dat scheelt ook wel ntuurlijk. Dit zijn de laatste dingen voordat ik erin kan. Wil ook echt niet gaan boren/zagen e.d. met al mijn meubilair straks. Heb der dan ook geen zin meer in. Kluswerk moet gewoon af zijn voordat ik erin ga.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 22:57

ChantalSmook schreef:
Ja dat scheelt ook wel ntuurlijk. Dit zijn de laatste dingen voordat ik erin kan. Wil ook echt niet gaan boren/zagen e.d. met al mijn meubilair straks. Heb der dan ook geen zin meer in. Kluswerk moet gewoon af zijn voordat ik erin ga.

Lijkt me ideaal als je idd gewoon kan wachten met verhuizen tot alles af is :j

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 23:07

Oh-oh, ik moet nog plinten.. Hoop dat dat makkelijker gaat dan bij jullie, maar zal wel niet :P

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 23:10

Hahahaha, komt vast goed.

Ik weet ook niet wat voor systeem je hebt CM?
Wij hebben voor de staande plinten al wel plinten gekocht. Dat zijn gewoon houten (mdf). In totaal hebben wel geloof ik 82m gekocht haha. Moeten allemaal op maat gezaagd worden (en in verstek in de hoeken) en dan geschilderd. Zijn daarmee nu op de helft denk ik. Zitten nog niet op de muur, maar dat is kwestie van tubes montagekit aanslepen :D
En dan dus op de plek waar je geen opstaande plinten kan, van die platte plakplinten. Misschien zaterdag die maar ff uitzoeken, want die moeten ook nog besteld worden.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 00:31

Voor degene die het vroeg, sticker komt bij "gaaf" uit beverwijk vandaan. Volgens mijn moeder een supergave woonwinkel. Niet ik de volgende keer als ik daar ben ook naar toe.

Mootje dat is mijn eigen keuken ja. Die ladeindeling, super handig en leuk!

Leuk idee met die tak als gordijnroede!

Oh en die foto van de kratten met lichte inhoud, onwijs gaaf! Waar kan je trouwens dat soort kratten krijgen? Lijkt me leuk voor bij mijn openhaard, om hout in te bewaren.

Plinten ga ik morgen halen, rotklus.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 08:09

Jullie zijn hard gegaan... :D
Mo, wat ziet het er gaaf uit bij jou!!
Plaatje van het bed vind ik verschrikkelijk..... Keuken schítterend!

Die kratjeskast vind ik super leuk!!

Die gordijnenroede en hoekkastje van takken vind ik ook super gaaf!! Echt mijn ding :D

Ja wel, eindelijk foto's gemaakt.... Alleen moet ik ze vanavond thuis nog wel even op de computer zetten :P
O.a. ook van mijn 'takken' lamp :D
Gister onze kapstok gemaakt en opgehangen! Had vorig jaar onwijs leuke haken gekocht (soort van hertenpootjes op z'n kop :P ) Maar m'n vriend vond het helemaal niets om tig gaten in de muur te maken... Nu had m'n buurman laatst een hekwerk geplaatst met van de planken boomstam. Vond dat super leuk. Nu hebben we zo'n plank ingekort, haken erop en een super leuke kapstok!

Plinten heb ik lekker overgelaten aan m'n schoonpa en vriendlief }>

Condor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 09:40

hoi!

Ik kom even snel binnenvallen. :+

Ik wil mijn slaapkamer opnieuw gaan inrichten, maar aangezien ik een inspiratieloos monster ben hoop ik dat jullie misschien wat leuke ideeën hebben?
Ik denk toch wel in de richting van beige kleuren .. Of juist iets heel knallends ..

Help. :c

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 09:42

Ik vind dat bed juist waanzinnig gaaf!

Wij zijn ook over.. de schilder is nu de plinten aan het schilderen, de kale plinten waren toch niet helemaal naar wens. Morgen worden de gordijnrails opgehangen, daarna zal ik foto's spammen! Het is trouwens nog wel een beetje kaal in huis.. vooral qua accessoires. Op de slaapkamer moeten nog nachtkastjes komen.. Maar ik weet absoluut nog niet wat ik wil.. dus ik denk dat ik eerst maar even goedkope van de ikea neem: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70121230/

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 09:47

Mooi Mootje!

Plinten hebben wij gelukkig ook meteen gedaan, alleen bij 2 stukjes muur niet omdat we bij een van de twee een kast wilden neerzetten en toen nog niet wisten waar. De kast staat al 3 jaar op zijn plek, maar bij beide muren zijn de plinten er niet alsnog tegenaan gegaan :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 09:48

SuSem, ik vind het nog aardig prijzig voor een 'tussendoortje'.... :=
Zelf zou ik dan eerder even op MP kijken!

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 09:49

Daar kom ik niets tegen wat me aanstaat :n, en ik wil geen afzichtig spul meer in mn huis hebben :n

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 09:53

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 09:55

Das een uur rijden voor mij := ik zoek in een straal van 25 km.. das ver zat..
brandstof + verf (als die kastjes al overschilderbaar zijn) is ook duur ;)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 09:57

}:0
Overijssel/Gelderland klonk in mijn beleving dichterbij...............