E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 12:02

Troi: die zijn wel mooi. Hoewel ik toch nog liever hoesjes (echte covers, geen sleeves) heb die een mooier bevestigingssysteem hebben dan die schuine elastiekjes. Zou kobo geen bevestigingshoekjes kunnen uitbrengen zodat je makkelijker zelf een cover kunt maken?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 12:20

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 12:21

Taartje schreef:
Ik heb de sleep cover en vind m ideaal.
Lees graag op bed en dan kan k mn ereader er mee rechtopzetten(op zn zijkant) zeg maar zodat ik liggend lekker kan lezen.
En vind t ook prettig dat ie t scherm beschermt(neem m vaak mee op pad) en de aura in slaap gaat als je m dichtklapt.
Ik heb m toen bij bcc besteld omdat ie daar toen t goedkoopste was.

Bij Wehkamp is die nu goedkoper. Maar ik denk dat ik ook voor deze hoes ga. Jammer alleen dat de achterkant ook niet van leer is.

Voor mijn Sony heb ik deze: http://www.sony.nl/product/lezer-hoezen/prsasc65g.ww
Dat vind ik echt een hele fijne. Ereader klik je er aan de linkerkant in en de rest blijft goed zitten door de magneetjes. En verder geen flappen, elastieken of andere dingen er aan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 12:42

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 13:18

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 13:35

Huh, nee! Ik dacht altijd dat je dat alleen met het randje erop klikte. Gaat die echt over de hele achterkant heen? Dan lijkt het me wel een prima cover :j
Weer wat geleerd, thanks!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 13:56

Ja hoor, ik dacht eerst ook van huh hoe zit dat vast dan :? Omdat de achterkant er hetzelfde uitziet :P

Maar de achterkant is als het ware gewoon een bakje van glad plastic, met die klemmetjes erop waar je de Aura in legt, en dan sluit die stevige lederen flap er overheen met een magneetje ofzo :)

Ik vind het een mooie stevige hoes.

Merk zelf eigenlijk alleen dat van mij de randen rond het scherm van de Aura wel wat breder hadden mogen zijn, in sommige houdingen zou ik graag wat meer vastgrijpruimte hebben zoals je een boek gewoon vol vast kan pakken met 1 hand weet je wel :P

Het is best vermoeiend voor de grip van je vingers om het bij zo'n randje vast te houden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 14:03

Da's goed om te weten, want als je niets gezegd had, had ik me dat nooit gerealiseerd :)
En verder, dat snap ik ja, sommige andere covers hebben een elastiekje op de achterkant, dat ziet er wel comfi uit. Nou lees ik nu meestal in bed en dan heb ik het niet echt nodig (zet 'm op de zijkant neer), maar ik snap wel wat je bedoelt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 14:25

Ja dat op de zijkant neerleggen is wel fijn ja inderdaad :j

Maar als je hem boven je houdt is het wel wat irritant dat dat tussen je vingertoppen moet en niet gewoon lekker stevig in je hele hand. Bij ene gewoon boek is dat zo fijn om die gewoon met de achterkant in je hand te houden en je duim tussen de beide helften zeg maar, dat je het hele boek in het midden vast houdt, maar bij zo'n reader gaat dat dus niet -O-

Ja, een elastiek erop, waar je dan je hand tussen kan klemmen ofzo...?

Hmm dat is op zich wel een knutsel-pruts-idee om eens in gedachten te houden :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 16:07

Mijn e-reader heeft de vakantie overleefd! :D Heb weinig kans gehad om te lezen. :') Heb maar twee boeken gelezen en ondertussen is m'n e-reader leeg. Toch wel heel erg snel dus! Als hij het echt begeeft binnenkort stap ik over van Sony op Kobo. :D

Sologirl, ik heb veel last van hoofdpijn/migraine maar door het lezen van m'n e-reader nog nooit meer last gekregen. :n
Leest heel anders dan pc-scherm.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 21:40

Volgens mij heb ik een mooie deal gemaakt :D
Heb een kobo e-reader voor 40 incl verzenden met hoesje met lampje net binnen gekregen, ziet er top uit!
Ga er mee aan de slag nu, ben benieuwd :)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 22:20

Undefined schreef:
Volgens mij heb ik een mooie deal gemaakt :D
Heb een kobo e-reader voor 40 incl verzenden met hoesje met lampje net binnen gekregen, ziet er top uit!
Ga er mee aan de slag nu, ben benieuwd :)

Welke kobo heb je heb je?

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 09:05

Ik denk gewoon de touch, stond er verder niet bij maar zit geen poespas verder op dus ga ik vanuit :)
Heb het even opgemeten en is 6'. Ik vind m erg fijn! Heb er gelijk wat boeken opgezet die ik nog op mijn pc had staan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 10:02

Dat lijkt me best een koopje inderdaad +:)+

Ik zit hier een beetje te twijfelen...wil als cadeautje voor manlief ook een E-reader kopen.

Nu ben ik zelf erg tevreden over mijn Aura HD, dus het zou logisch zijn om er daarvan gewoon nog 1 te kopen, dan weet ik wat ik krijg en dat het goed is :)

Maar...zou het nog voordelen hebben om juist wat anders te doen? Een Kindle Paperwhite ofzo?

Zou hij dan weer andere boeken kunnen downloaden dan ik kan bij Kobo, en we zo samen meer mogelijkheden hebben om verschillende boeken uit te wisselen?

Of zou het juist niet handig zijn om verschillende te nemen?

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:11

Ik heb sinds vandaag een Kobo Touch met een mooi roze hoesje :Y)

Altijd hard lopen schreeuwen dat ik geen Ereader wou maar sinds ik op vakantie die van een vriendin heb geleend ben ik toch om :o

Ik vind alleen het scherm nog vrij donker. Hebben jullie enig idee of die lichter in te stellen is? Of zal het een kwestie van wennen zijn?

Nu nog wat boeken zien te scoren en dan kan ik los :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 10:15

Vanaf volgend jaar komt er een Thuiskopie heffing op Ereaders :) was gister in het nieuws. Misschien ga ik toch nog rond kerst voor een Kobo Aura dan :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 10:15

Debbie schreef:
Ik heb sinds vandaag een Kobo Touch met een mooi roze hoesje :Y)

Altijd hard lopen schreeuwen dat ik geen Ereader wou maar sinds ik op vakantie die van een vriendin heb geleend ben ik toch om :o

Ik vind alleen het scherm nog vrij donker. Hebben jullie enig idee of die lichter in te stellen is? Of zal het een kwestie van wennen zijn?

Nu nog wat boeken zien te scoren en dan kan ik los :)

Touch heeft geen licht in het scherm toch? Dus denk dat het wennen wordt :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 10:18

Debbie: het scherm kan niet lichter. Bij de Glo en de Aura (al dan niet HD) kun je een lichtje instellen, dat heeft wel als gevolg dat de achtergrond lichter is. Maar het is ook zeker een kwestie van wennen. Dat is vaak zo als je begint met lezen: ander lettertype of kleur ofzo, of net iets te grote of te kleine letters, in het begin voelt het verkeerd maar na een tijdje merk je het niet meer op.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 10:23

Zo te lezne wordt de thuiskopieheffing 5 euro per ereader.
Daarvoor zou ik dus niet eerder een ereader gaa kopen dan dat ik van plan was

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 10:35

Was het toch al van plan het binnen nu en een half jaar te doen :) dus kan dan mooi rond de kerstdagen als ik toch niets anders weet te bedenken als cadeau :D scheelt toch weer wat centjes en hoef ik mijn eigen salaris niet direct weer in te leveren :+

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 11:41

Ik neem aan dat je het betaald wanneer je een ereader in de winkel koopt?

De Aura HD bevalt zo goed dat mijn vriend en ik tegelijkertijd willen lezen :')
Gelukkig win ik door te zeggen dat het van mij is en pak ik soms maar een boek zodat hij op de ereader kan lezen :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 11:46

Die heffing komt er altijd bovenop. Ook bij webwinkels. Alleen die betalen hem uit de marge en wordt hij vaak niet apart op se factuur gezet.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 11:55

Ik bedoelde alle soorten winkels :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 11:59

Dan snap ik je vraag niet :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 13:27

Ik krijg hier net een nieuwe Aura binnen, ook 1 voor manlief :o

Lijkt me wel logisch dat je die 5 euro gewoon in je aankoopprijs betaald, zeg maar net als de af te dragen BTW :)