Meubels pimpen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:57

Royaltjuh, de stoelen bij onze gepimpte eettafel komen van de Karwei (zie link).
http://www.karwei.nl/assortiment/woning ... -bretagne/

Ze hebben ze ook vergelijkbaar bij Ikea volgens mij, en ik heb ze ook wel eens gezien met de zitting gebeitst en de rest wit.

Ik heb vandaag m'n bistro stoeltje voor buiten wit geverfd met gewone witte latex. Tip van de man van de meubelzaak bij wie ik krijtverf wilde bestellen. Ik moet zeggen, het voelt hetzelfde aan als je het opbrengt. En het is een stuk goedkoper:

Afbeelding

Meteen de smaak te pakken en m'n haltafeltje ook maar gedaan, die was nog van blank hout en het stoorde me al een tijdje dat het niet zo mooi stond tegen mijn chocoladebruine muur.

* Ik kan het dus nu niet meer laten om mee te kletsen, enthousiast geworden door jullie verhalen en projecten, sorry....

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:44

hier boven had iemand het erover dat je rotan stoelen makkelijk kan spuiten?!

hoe ga ik dat doen, kan iemand mij advies geven? ik had een koloniale tafel, die is inmiddels mooi licht, met donkerdere vlekken erdoor heen.. zou ik die rotan stoelen bijv. ook zilver kunnen spuiten?

alvast bedankt :D

Fiebie

Re: Meubels pimpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:50

Ik meld me hier ook even... :o

Er komt een dag dat ik weer op mezelf ga, dan wil ik wel een leuk interieur voor weinig :D
En zelf dingen maken lijkt me geweldig! *\o/*

Fruitkistjes vind ik helemaal top!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:33

Laurabram schreef:
Royaltjuh, de stoelen bij onze gepimpte eettafel komen van de Karwei (zie link).
http://www.karwei.nl/assortiment/woning ... -bretagne/

Ze hebben ze ook vergelijkbaar bij Ikea volgens mij, en ik heb ze ook wel eens gezien met de zitting gebeitst en de rest wit.

Ik heb hier een soortgelijke stoel, is wel antiek tenoemen, aangezien mn vader hem in zijn jongere jaren knal rood had geverfd. Ik heb hem nu inderdaad wit, met de zitting gebeitst

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 00:20

unicumW schreef:

hoe ga ik dat doen, kan iemand mij advies geven? ik had een koloniale tafel, die is inmiddels mooi licht, met donkerdere vlekken erdoor heen.. zou ik die rotan stoelen bijv. ook zilver kunnen spuiten?

Dat was ik. Ik heb de stoel buiten gezet op karton en toen gewoon meerdere bussen erop leeg gespoten. Pakte gelijk en zag er gaaf uit! Blijft tot dusver prima zitten!

Heb mijn rieten kattenmandje ook gedaan! :))
Eerst zilver, maar toen leek het een alien huisje dus heb hem wit over gespoten. :j

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 06:06

Heel creatief zijn jullie allemaal :D .
Na mijn Spanje vakantie wil ik mijn eerste projectje starten en heb dus een paar tips van jullie nodig .

Het gaat om deze spiegel die nog op gehangen moet worden .

Afbeelding

Gezien mijn interieur zou het mooier zijn als die een zilver tint krijgt .
Hij is van hout/ geperst hout ?
Moet ik eerst schuren ?
Welke soort verf ?
Spuiten , met kwast of tamponeren ?

Alvast Thanks voor jullie tips .

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 07:10

Wil je hem in de antiek zilveren stijl? Dus hoe hij nu is?

Zilver spuiten zou ik niet doen bij zo'n spiegel, krijg je een hele koude kleur zilver van.

Kijk hier eens voor mooie effecten. Ik vind met bladgoud/zilver werken altijd heel leuk en een mooi resultaat geven. Vergeet dan niet om je spiegel eerst donkerblauw te verven voor een diepere kleur zilver.

http://www.verftechnieken.nl/vergulden-verzilveren.html

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:06

Leuk topic! Had deze nog nooit ontdekt..
Maar heb al leuke ideeën opgedaan! Super!
En Rinske, jij maakt echt hele mooie meubels!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 11:16

Ahw dank je :o .

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 11:49

Op MP zie je een hoop, maar halen jullie ook veel weg bij kringloop? :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 11:51

ik kom er wekelijks, maar neem vooral boeken mee naar huis :+ en accesoires :j

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 11:57

Wist niet dat je bij de kringloop zulke mooie meubels kon vinden, ben er nog nooit geweest.
Maar dat moet ik maar eens een keer gaan doen, want je kunt ze indd heel mooi maken voor een leuke prijs! Idee met die fruit/aardappelkistjes is ook erg leuk en daar ga ik ook wat mee doen! Heb er al 3 opgetrommeld bij mn ouders. Die fruit/aardappelkistjes zijn al heel oud. Dat heeft ook wel wat! En zien er nog goed uit!
Mn oma gaat aan de groenteboer vragen of hij nog wat te koop heeft.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:02

Ik zat ineens te denken om een roomdevider/scheidingskast te maken voor keuken/woonkamer.

En dan om en om, dus dat je aan beide kanten een functie hebt :)*

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:24

Ik haal meubels overal (als het maar goedkoop en winstgevend is ivm bedrijf ;) ). Kringloop, antiek- en boedelveilingen, rommel- en antiekmarkten, Marktplaats.

Voor markten ga ik zelfs naar Frankrijk, Engeland, België.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:21

Oh jij hebt er je eigen bedrijf in! :D
Wat goed zeg..... Leuk joh! :):)

Als ik fruitkistjes aan elkaar wil bevestigen, wat is dan het handigste en minst opzichtige?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:54

Weet ik nog niet. Je bent al verder dan ik.
Ik heb er van de 10 pas 2 helemaal geschuurd :')

Mijn zijn van 1960-1978 veilingkistjes van veiling zetten en zevenaar. Dat staat er nog op, haha.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:58

Oh nee ik ben vast aan het brainstormen hoe het moet hoor :D
Ik heb nog geen eens kistjes :')

Waar heb jij je kistjes gekocht als ik vragen mag? En zijn ze duur? Kom verschillende prijzen tegen namelijk.... :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 14:01

Ik heb heel lang gezocht.
Had er een paar bij mijn moeder, maar dat waren er te weinig en heb nu een heel iets ander model.

Ik heb ze uiteindelijk via Marktplaats gekocht.
Groothandels vragen zonder blikken of blozen 17.50 PER kistje. De marktplaats adverteerder vroeg 5€ per kist en had er 10. Ik heb er uiteindelijk 40€ voor betaald.

Mijn moeder heeft ze jaren geleden voor 2.50€ gekocht maar voor die prijs ben ik ze nog niet tegengekomen. Of het was er maar 1.

Nu heb er 10 van dezelfde veiling en 3 van mijn moeder die ook hetzelfde zijn. :j

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 15:02

Ik heb hier helaas nog nooit resultaten geplaatst en waarschijnlijk gebeurt dat ook niet snel... tenminste dat dacht ik tot gisteren aangezien ik nu in een vrij strakke woning zit en mijn antieke meubels hier helemaal niet passen. Die staan dus in de opslag en de zin om er mee aan de slag te gaan ontbreekt volledig.

Gisteren kwam ik echter een kast tegen die ik eigenlijk niet kan laten staan... Maar het is weer een antiek ding. Hij bestaat uit twee delen. Onderin zitten twee deurtjes en een grote lade en bovenin twee deurtjes met glas. De gehele kast is van notenhout en heeft een flinke opknapbeurt nodig (deurtje klemt wat, hij heeft veel oppervlakkige krassen en enkele planken in de kastjes ontbreken). Hij is mooi 'vloeiend' van vorm (ronde hoekjes etc.) maar heeft geen tierlantijntjes. Nu twijfel ik of ik deze kast zal kopen. In eerste instantie zou ik willen kijken of ik hem op mijn slaapkamer kwijt kan. Ik ben echt bang dat hij niet op mijn slaapkamer staat in zijn huidige kleur en dat ik hem dus zal moeten verven... voor mij heel lastig omdat het notenhout is. Als dat echt niet staat zou ik hem ook kunnen verkopen. Wat zouden jullie doen? Raak ik de kast ongeverfd ook nog kwijt of is daar te weinig markt voor? Hij is overigens onder de 100 euro, mocht dat nog van invloed zijn op het antwoord.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 17:49

niet verven.
zonde zonde zonde.

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 19:12

Chaos schreef:
unicumW schreef:

Dat was ik. Ik heb de stoel buiten gezet op karton en toen gewoon meerdere bussen erop leeg gespoten. Pakte gelijk en zag er gaaf uit! Blijft tot dusver prima zitten!

Heb mijn rieten kattenmandje ook gedaan! :))

thanks voor je antwoord.. wat voor spuitverf heb je gebruikt? en ook niet ersr schuren?
Eerst zilver, maar toen leek het een alien huisje dus heb hem wit over gespoten. :j

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:20

Moest even zoeken naar wat jouw reactie was. Maar heb niet geschuurd gewoon erop gespoten. En had spuitbussen van de action. Whaha. Goedkoop dus. Maar tot dusver lijkt het best heel mooi! Ken ook mensen die ze hebben zwart gespoten ook heel leuk!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 22:04

malenka, mooi notenhout zou ik ook echt niet verven , zonde om dat weg te stoppen achter een laag verf , die markt is er echt wel
ik ben nog steeds op zoek naar de juiste notenhouten of teakhouten kast . probleem is dat ze of te hoog, of te breed zijn

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 23:36

Ik heb besloten dat ik in ieder geval morgen nog even ga kijken of de kast er nog is. Als hij er nog is dan koop ik hem. Ik kijk eerst of hij zo mooi staat op mijn slaapkamer. Als dat zo is kijk ik of hij door mij nog te redden is. Dan houd ik hem dus 'kaal'. Mocht ik het niet kunnen redden of hij staat niet in mijn slaapkamer dan zal ik hem te koop aan bieden. Mocht hij te lang blijven staan schilder ik hem alsnog.

Mijn voorkeur gaat er ook naar uit om notenhout niet te schilderen. Maar hem naar een restaurateur brengen kan financieel ook niet uit.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 06:24

Rinske schreef:
Wil je hem in de antiek zilveren stijl? Dus hoe hij nu is?

Zilver spuiten zou ik niet doen bij zo'n spiegel, krijg je een hele koude kleur zilver van.

Kijk hier eens voor mooie effecten. Ik vind met bladgoud/zilver werken altijd heel leuk en een mooi resultaat geven. Vergeet dan niet om je spiegel eerst donkerblauw te verven voor een diepere kleur zilver.

http://www.verftechnieken.nl/vergulden-verzilveren.html

Thanks voor je antwoord , de spiegel moet idd het liefst in een antiek zilveren stijl . :j

Je link is erg handig !

Is een mooi klusje voor mijn tweede vakantie week ....
Moet nog 1 dagje werken , en stap zondag in het vliegtuig voor een weekje zon . 8-)