Zo wij zijn vanavond weer op pad geweest. Boven komt toch novulon/novilon geen idee meer hoe je het schrijft! Dag na oplevering komen ze inmeten en 2 weken later komen ze het leggen! Nu nog even kijken welke kleur/motief het gaat worden want er is een berg aan keuze! Heb een hele stapel met stalen meegekregen dus komende dagen ga ik tussen het carnavalsgeweld door proberen me er in te verdiepen!
ja foto van de ramen wij hebben hier 7 meter raam en dus ook 7 meter gordijn.... beetje spijt van het type gordijn maar ja vind het nu ook zonde om de boel eraf te trekken en iets nieuws te kopen.... dan moet er eerst maar geld over zijn hahaha
toch maar wel de tegels en de vloerverwarming Youngster groot gelijk, straks krijg je spijt als je het niet doet
Mijn ouders hebben ook een muur van zo'n 6 meter met 2 grote ramen en in he tmidden openslaande deuren. Het is aan de tuinkant en niemand kan naar binnen kijken. Ze hebben 2 "in-betweens" genomen, dus niet 100% verduisterend maar heel dun geweven stof. Ik vind het wel mooi en het is niet zo massief in huis omdat het rustige gordijnen zijn. Weet niet of dit een optie is? Als je erg op de kijk zit is t misschien wat minder handig.
Voor de mensen die met vloerverwarming stoeien: Solid Floors levert cementgietvloeren, iets goedkoper dan beton laten storten, het is véél sneller droog en tegelbaar (na 24u overloopbaar) en ideaal als je er vloerverwarming in hebt liggen - het geleidt namelijk meer dan normaal beton. én.... je hoeft niet zo'n dikke laag erop te laten gieten. Wij hebben 'm gebruikt en zijn er erg tevreden over.
Als je trouwens een tegel ergens gevonden hebt in een winkel, en je weet het type, dan is het absoluut de moeite waard om even te googlen op leveranciers van dezelfde tegel. Zo hebben wij bij Tegelhuis Montfoort dezelfde tegel als in de winkel gevonden... alleen was deze in de winkel méér dan 20 euro per M2 duurder dan bij hen.
Ik baal er juist van dat er in ons Spaanse huis al een tegelvloer ligt door het hele huis. Het kan hier 's avonds erg afkoelen en de kou trekt flink op vanuit de vloer. Deze week maar eens kijken voor een lekker vloerkleed. Ik snap nu waarom Spanjaarden overal kleedjes hebben liggen, maar ik mis de vloerverwarming hier echt. Maar ja, een vloer uitbreken is wel het laatste waar ik zin in heb.
parouscha
Geplaatst: 06-03-11 09:29
Meld mij ook weer even
Vrijdag de sleutel gekregen Maar was een beetje een weggegooide dag... Kwamen alleen maar nieuwsgierige mensen kijken !
En dus hebben we gisteren zo wat de bovenverdieping af gekregen, alleen de trap moet nog eens een keer. Maar de slaapkamer is vandaag ook af !
Zal wel een foto laten zien van het resultaat
Maar man wat schrik je als zo'n huis helemaal leeg staat, wat een werk zie je dan
Steenbok
Geplaatst: 06-03-11 09:44
hihi dat krijgen wij morgen dus.... Kan ik me vast geestelijk voorbereiden
Ja wij schrokken echt enorm ! Toen het nog aangekleed was, viel 't reuze mee.
Maar nu zie je ook echt de slordige afwerking van mensen. Kwam gisteren nog een buis tegen waar ze gewoon glasvezel over de buizen heen gedaan Lekker handig!
Ir111
Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-11 11:46
parouscha schreef:
Ja wij schrokken echt enorm ! Toen het nog aangekleed was, viel 't reuze mee.
Snel meubels erin zetten, dan lijkt het weer wat.
Maar jullie gaan snel als je in 1 dag de bovenverdieping opgeklust heb? Of begrijp ik je verkeerd?
SpecialPearl
Geplaatst: 06-03-11 11:46
Wat een super leuk topic! Met erg leuke en mooie ideeën. Ik ga zometeen even foto's maken van mijn huisje.. En misschien hebben jullie nog een leuk idee voor iets aan mijn wand.
Gefeliciteerd met de sleutel! Haha tja sommige mensen maken er echt een bende van! Voor ons nog 18 dagen wachten...... (jaja ik ben echt aan het aftellen) Dus zo mijn tas maar weer volproppen en dan richting Oeteldonk! Pfff moet carnavals kleren, werk kleren en gewone kleren meenemen dus mijn auto ligt weer volgepropt dadelijk! Blij als het de 24e is dan is die ellende vast voorbij! Succes met klussen en ik ben reuze benieuwd naar alle foto's!
SpecialPearl
Geplaatst: 06-03-11 12:27
Kamer
Keuken (nog niet af!!)
Slaapkamer
En de wand boven mijn bank waar ik graag iets anders wil, vind dit schilderij niet zo mooi en te vierkant..
Inwonderland
Geplaatst: 06-03-11 16:26
@ specialpearl, een echte meisjes slaapkamer zou vriendje zeggen... Ik vind het wel leuk. Wat voor iets zou je precies wel willen dan boven je bank? Miss. zelf een canvas laten drukken o.i.d.
Dan het volgende, ik vind dat ik een groot probleem heb. Ik ben bij iemand thuis geweest pas en die mensen hadden een vaas/pot achtig iets staan in de vorm van een huisje. Het dakje zit er los op en dan echt een huisje huisje dus met schoorsteentje enzo met allemaal gaten en dan zat door ieder gat een tulp en in het huisje zat het water. Ik heb me suf gegoogled maar kan hem dus nergens vinden. Heeft iemand een idee? hij is van wit porcelein/steen ofzo..
@ Hedwig, Hij heeft het niet zo gezegd, maar grote kans dat hij dat denkt inderdaad. Iets van een canvas is wel leuk, maar ik wil niet iets van een foto.. Ik heb al zoveel foto's in huis hangen. Dan meer iets van de natuur op canvas ofzo. Iets van een tekst vind ik ook leuk, maar denk niet dat dat boven de bank leuk is.
Klinkt als een leuke vaas! Ik zal ook eens zoeken.
snoeppapier
Geplaatst: 06-03-11 18:44
parouscha schreef:
Maar man wat schrik je als zo'n huis helemaal leeg staat, wat een werk zie je dan
Poeh, erg is dat hè!
Wij dachten ook dat het wel mee viel, maar jeetje, als het dan kaal is dan valt dat vies tegen Uiteindelijk bijvoorbeeld de hele keuken eruit gesloopt en een nieuwe geplaatst, terwijl hij aangekleed best oké leek tijdens de bezichtiging
Maar ach, uiteindelijk wordt het na al die troep toch altijd weer iets moois, zeker als je zelf van goed afwerken bent, zie je dat écht terug
Veel zelf kluswerk van vorige eigenaren is gewoon niet zoals je het zelf zou doen. Wij (eh virendlief) doen ook veel zelf, maar wel alles met tips van een aannemer.
Maandag eens bellen of ze het bankstel deze week kunnen leveren. Dan is opeens de woonkamer zo goed als af. (op een paar kleine verfwerkjes na.)
De vorige bewoners van mijn huis hadden alles in huis zelf gedaan. Zelfs ik als leek kon zien dat ze echt overal, maar dan letterlijk overal, een potje van gemaakt hadden. We hebben hier echt alles opnieuw moeten doen. Ze hebben geprutst met de gekste dingen die je kan verzinnen, we hebben ons rotgelachen om sommige ontdekkingen.
Wel balen uiteraard, je moet het allemaal weer opnieuw doen...
OH wij zijn wel veel langer bezig geweest dan 8 maanden. Heb 3 maanden vanuit oude huis geklust toen moesten we over......... maar toen heb ik nog 3 maanden zonder badkamer en maanden zonder keuken gezeten En toen moest de rest nog
JOh ik woon er ook alweer een half jaar en mijn muur is pas twee weken terug volledig afgestuct, in de woonkamer weliswaar, dus ik ben ook nog wel even bezig
snoeppapier
Geplaatst: 06-03-11 21:21
Poeh, wat ben ik dan blij dat het bij ons met een maandje gedaan was Nou ja, ook niet helemaal waar...we woonden er na een maand in (eind oktober), maar half januari was de keuken bijvoorbeeld pas af...
Wij hebben ook smakelijk gelachen (en soms gevloekt!) om onze vorige eigenaren. Die waren dól op kit in alle mogelijke variaties: ruimte tussen plakplinten opvullen met siliconenkit, alles wat opgehangen moest worden met montagekit. Alleen aanrecht was dan weer niet zo goed gekit, met tot gevolg dat het aanrecht kromgetrokken was
Verfwerk was om te huilen hier, 1 of andere crèmekleur. Is op zich niets mis mee, maar dus wel als de ene deur crème geverfd is en de andere gebroken wit. Dan lijkt dat crème meer op een piskleur
En de wc was toch wel het hoogte (of diepte ) punt. Knalrood, met rozenaccessoires en lelijke leidingen over het plafond. Heb de foto al eens in dit topic geplaatst geloof ik, maar dit is dus voor-na
Maargoed, valt bij ons dus nog reuze mee als ik het zo lees! Pff, 3 maanden zonder keuken en badkamer!
Wij hebben het gewoon opgeknapt, alles laten spachtelen bijvoorbeeld en het grootste was toch wel de nieuwe keuken. Het is ook maar aan appartement, wilden er niet teveel in stoppen
Oh 3 maanden zonder keuken en badkamer lijkt me wel een hel hoor manz
Hebben jullie trouwens ervaring met laminaat? Ik weet niet zo goed welk merk ik moet nemen. Iemand een tip? Quick step vind ik wel heel mooi, maar is dan ook gelijk behoorlijk aan de prijs.
manzano
Geplaatst: 06-03-11 21:43
Wij hebben het dit weekend echt afgemaakt (na 5 jaar )........ vandaag verkoopfoto's gemaakt namelijk