Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 22:33

hee lieve mensen.

Ik ga vanaf morgen weer flink meelezen, heeft even op een heel laag pitje gestaan :)

Dinsdag voor de tweede keer naar een huis kijken!

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 09:43

Pulaar wat een prachtige kast!

Vonneke; gaaf zeg, ben benieuwd of je het de tweede keer net zo mooi vindt als de eerste keer.

Hier even een tijdje niet gereageerd, zat even in een bouwdipje, maar ik ga er weer flink tegenaan. Deze week wordt de woonkamer geschilderd en ik ga straks weer aan het schilderen. Even flink gas geven, de laatste loodjes :D

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 09:56

Marquez: Heb je al iets van de Ikea gehoord??

Wij gaan hier vandaag het laminaat op de overloop/berging leggen en dan hoeven we alleen de andere slaapkamer nog te doen!! Het is wel lekker dat we er nu gewoon in zitten, dan kunnen we dat gewoon doen wanneer het ons uitkomt! De kat komt hier al redelijk tot rust gelukkig, hij loopt overal op zijn gemak rond nu, behalve in de woonkamer nog niet echt.. Rare kat..

Vonneke: Was dat die tweede woning van het rijtje? Met die opvallende keuken erin? Veel plezier!! Ben benieuwd wat je er de tweede keer van vind!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 10:16

Jeps die met de dblauwe keuken.

Me schoonvader gaat met me mee. Die heeft er veel verstand van dus dat is ideaal. Die ziet veel meer dan wij.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 11:27

Arme kat, gelukkig begint hij wat bij te trekken, hij is straks vast en zeker ook moedig genoeg om in de woonkamer te gaan.

Vonneke, het is altijd goed om meerdere mensen naar een huis te laten kijken, iedereen ziet wel weer wat anders.

Ik heb net de Ikea gebeld. En potjandorie! Het duurt 4 tot 5 weken voordat mijn klacht uberhaupt wordt behandeld!!!!! Bovendien vertelde de dame mij dat de vestiging in Hengelo mij een mail had moeten sturen met daarin alle gegevens die ze nodig hebben o.a. vrachtbrief en foto's. Dat hebben ze dus nooit gedaan {x) .
Nouja zeg, dit wordt februari voordat er uberhaupt iets met mijn klacht gedaan wordt en dan duurt het nog eens 4-6 weken voordat er een nieuw blad is, dus dat is dan op zijn vroegst in April!!!!! :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 17:32

Tjonge dat duurt wel heel erg lang!! Kun je niks met je keuken zo!

Het is idd slim met meerdere te gaan kijken. Mijn vader is meer van t geld, die ga niet mee. Maar mijn schoonvader kan zoveel en die ziet ook veel!

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 17:44

nou we moeten er maar een nood blad in maken van mdf platen of zo iets, zodat ik in ieder geval kan koken. maar de rest kan dan dus ook niet afgemaakt worden; de tegeltjes kunnen niet gezet, het spachtelpoets daarboven niet, en de schouw die om de afzuigkap komt kan niet worden gemaakt.

Dus dan zit ik nog in de rommel als ik er éénmaal in zit ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:23

Tjonge das klote! Weet je wel al zeker dat het vergoed gaat worden?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 21:15

marquez1 schreef:
nou we moeten er maar een nood blad in maken van mdf platen of zo iets, zodat ik in ieder geval kan koken. maar de rest kan dan dus ook niet afgemaakt worden; de tegeltjes kunnen niet gezet, het spachtelpoets daarboven niet, en de schouw die om de afzuigkap komt kan niet worden gemaakt.

Dus dan zit ik nog in de rommel als ik er éénmaal in zit ;(

Jeetje zeg, wat een rotverhaal! :oo Belachelijk dat dat allemaal zo lang moet duren? :?

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 00:06

Ik weet nog helemaal niks. Ze hebben mijn klacht nog niet eens in behandeling genomen. Ik krijg pas over 5 weken antwoordt.

Ik heb net een dikke enveloppe gevuld met foto's en de hele mikmak die ze willen weten. En voor jullie nog even een paar foto's

De keuken bijna in zijn geheel. Links kijk je tegen de kopse kant van twee halfhoge kasten aan
Afbeelding

En aanschouw hier het probleem
Afbeelding

Overigens was het vanavond weer een baal dag. De ZZPér (die wie zijn werk niet heeft afgemaakt ivm verkeerde planning) kwam er later achter dat zijn waterpas stuk was, daar zat een afwijking in. Dus nu zijn alle kozijnen niet haaks. Gevolg is dat werkelijk álle gloed nieuwe deuren moeten worden bijgeschaafd, echt zonde.

-O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 00:15

Wat zonde van het blad!! Kun je niet afspreken dat je tijdelijk het gat op de goede plaats maakt? Dan is je keuken iig bruikbaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 00:17

Vonnie is beetje zenuwachtig voor morgen hihi

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 00:31

Jeetje wat balen zeg Marquez! Dat dat zo lang duurt zeg! Hiermee komt Ikea nou niet echt in een goed blaadje te staan!

Wel super mooi werkblad overigens! Hebben wij ook in onze keuken <3

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 07:11

Is dat een houten blad?

Wij hebben ook de houten variant van Ikea en daar ben ik helemaal niet blij mee. Je moet het in de olie zetten.

Elk watervlekje/warm bord of beker zie je terug in het blad.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 08:35

Hotchocolat om die reden heb ik dus geen echt hout genomen. Vondt het super mooi en had het in eerste instantie ook uitgezocht, maar de verkoopster wees me er op dat je het inderdaad in de olie zetten en dat je er alles op ziet. Toen was ik snel om.

Vonneke succes met de tweede bezichtiging +:)+

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 13:17

:wave:

Hier zijn we inmiddels aan de slag gegaan! Gisteren heel veel gesloopt in huis, ongeveer alle kamers zijn gestript, behalve de keuken :D haha. Heb me werkelijk waar de pleuris gesjouwd gisteren, al die zooi moest natuurlijk ook naar beneden de container in. Pffffrt, voelde m'n rug & armen gisteren wel hihi. Gisteravond tegels uitgezocht voor in de badkamer. Voor op de vloer middengrijs grote tegel (60x60x) en een strakke witte tegel voor tegen de muur. Moet nog even mozaïek uitzoeken, want achter de douchekraan en tussen de twee wasbakken wil ik een strook mozaïek van boven tot onder om het geheel wat meer smoel te geven :)

Spaaaannend allemaal!! Zo gaaf om je huis zo te zien veranderen! Papa en Cees zijn vandaag aan het klussen verder, ik moest gewoon werken. Maar heel veel kan ik toch nog niet doen. Volgende week dinsdag begint de installateur met de CV-installatie, radiatoren & de badkamer (leidingen & cementen vloer storten).

Heb foto's nog op mijn camera staan, maar die zal ik vanavond eens posten!

Heb wel paar foto's van leuke meubels en lampen die ik had gezien in een woonwinkel hier in Den Haag. Kwaliteit is niet super, is met mn iphone gemaakt:

Ik was helemaal verliefd op deze kast:
Afbeelding

Hele gave grofhouten tafel, mooi lang:
Afbeelding

En leuke salontafel met mozaïek:
http://pic20.picturetrail.com:80/VOL129 ... 279226.jpg

Nog een leuk kastje:
http://pic20.picturetrail.com:80/VOL129 ... 279234.jpg

En een paar kroonluchters die ik heel mooi vond voor boven mijn grote tafel:
http://pic20.picturetrail.com:80/VOL129 ... 279223.jpg

http://pic20.picturetrail.com:80/VOL129 ... 279220.jpg

Marquez wat zonde!!
En wat duurt het belachelijk lang!

Hoe laat ga je vandaag kijken Vonneke? Succes!!

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 13:25

Gods Marquez, alles lijkt wel tegen te komen zitten zeg, sterkte meis.

Renee87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 13:36

:wave:

Ik lees al een hele tijd mee hier en vond het nu wel eens tijd om wat te gaan schrijven ;) Heb al een heleboel gave dingen en ideeen voorbij zien komen!
Ik heb een paar maanden terug een huis in het centrum van Leiden gekocht en krijg 18 januari de sleutel. Spannend!!! Moeten alles verven en half februari/begin maart wordt er een nieuwe keuken geplaatst :D
Ben voornamelijk van de strakke, witte maar gezellige inrichtingen. Vriendlief houdt alleen niet zo erg van strak dus dat is een standaard discussiepunt ;) Nu alvast een beetje spulletjes aan het weggooien en langzaamaan beginnen met pakken. Meubels hoeven gelukkig weinig verhuisd. De grote dingen (bank, eettafelstoelen etc) zijn nieuw gekocht dus worden lekker bezorgd.

Had ergens in het vorige topic geloof ik een trap voorbij zien komen in het bruin/wit van iemand die er een soort ode aan haar oma (meen ik me te herinneren) van had gemaakt door een kantpatroontje op de stootborden te doen. Dat vond ik zo gaaf! Kan alleen de foto nergens meer terugvinden ;( Weet iemand nog van wie deze trap was? Dan kan ik de foto namelijk aan vriendlief laten zien en even op hem inpraten dat wij het ook zo moeten doen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 13:39

heb je al foto's Renee?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 13:41

Centrum Leiden! :oo GAAF!

Hebben jullie een oud pand gekocht of nieuw?? Ben benieuwd, ik vind Leiden leuk! :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 13:43

ik ben er nog nooit geweest hihi

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 13:45

Wat gaaf Renee! Ben benieuwd naar foto's van het huis! Wat voor soort pand is het?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 13:46

vonneke schreef:
ik ben er nog nooit geweest hihi

:oo

Leiden is zo leuk. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 13:47

maar voor mij zo ver :)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 13:48

Je woont toch in NL, dan is alles dichtbij? :D

Als je nou eens een dagje weg wilt kan ik je Leiden aanraden hoor. Leuke winkels, museau, restaurantjes, kroegjes, straatjes, kerken etc etc. Ik heb er 2 jaar gewerkt, dikke pret. Zeker met Leidsens Ontzet, partyyyyy! =:)