[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:03

dan zul je op zoek moeten naar een financieel adviseur al zou een hypotheek verstrekker je ook kunnen helpen.

Zakken qua prijs kan altijd nog, zou ik niet te snel doen tenzij je erg veel haast hebt met verkopen.
bij ons is woensdag het bord in de tuin gekomen vanwege vakantie's moesten we langer wachten dus het kan ook nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:03

Hihi, ik hoor het vaker.. Vind het nog steeds bizar dat er zulke verschillen zijn in NL. Hier zijn ook appartementen voor onder de ton en zelfs tussenwoningen voor rond de ton.
Ook heb je vrijstaande woningen met grond voor 2 ton :D

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:10

miep1979 schreef:
Wat een prijs Relaxed, daar koop je hier nog geen kartonnendoos voor :=

Ongeloofelijk he.. Voor die prijs koop je hier een garage :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:10

Tja... hier (midden tussen Utrecht en het Gooi in) is weer veel werkgelegenheid en hier zijn de salarissen over het algemeen ook hoger... Dus overal is wat voor te zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:13

Ffortuna schreef:
Tja... hier (midden tussen Utrecht en het Gooi in) is weer veel werkgelegenheid en hier zijn de salarissen over het algemeen ook hoger... Dus overal is wat voor te zeggen.

Zal dat zoveel schelen? Kan me niet voorstellen dat dit in verhouding staat met de verschillen in woningprijzen? CAO is landelijk lijkt me?

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:14

Relaxed schreef:
Hihi, ik hoor het vaker.. Vind het nog steeds bizar dat er zulke verschillen zijn in NL. Hier zijn ook appartementen voor onder de ton en zelfs tussenwoningen voor rond de ton.

dat is ook de reden waarom ik bij mijn vriend ben gaan wonen en hij niet bij mij :)) , de woning die wij op het oog hebben staat te koop voor 239.000 , in de randstad (den haag) waar ik vandaan kom betaal je er al snel tussen de 350.000 en 400.000 voor :)) .

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:15

de salarisen maken mekaar niks hoor, of je nu de zelfde functie hier hebt of aan de andere kant van het land. CAO is landelijk bepaald dus het minimum is overal gelijk.

Het grote voordeel van aan deze kant wonen is de rust en vrijheid. toch ook grote sociale controle in de wijken.
en natuurlijk de luxe dingen zijn hier veel goedkoper, stalling voor het paard en dat soort dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:18

calice schreef:
Relaxed schreef:

dat is ook de reden waarom ik bij mijn vriend ben gaan wonen en hij niet bij mij :)) , de woning die wij op het oog hebben staat te koop voor 239.000 , in de randstad (den haag) waar ik vandaan kom betaal je er al snel tussen de 350.000 en 400.000 voor :)) .

Buren van mijn ouders hebben in Den Haag een appartement aan de duinen verkocht en konden daarvoor hier een complete woonboerderij met grond kopen.. :+

Pashon, kan het me ook niet voorstellen dat het zoveel scheelt.. :n Stalling is hier idd ook veel goedkoper.. De buren die ik hierboven noemde betaalden daar 500 euro per paard per maand.. Hier heb je voor de helft al alle denkbare luxe..

Anoniem

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:20

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:27

rond de 2 á 3 miljoen..

Toen ik nog bij mijn ouders woonde betaalde ik op een stal rond de 450,- per maand voor mijn paard.
nu ben ik met 195,- klaar := .

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:38

Ertussen denk ik wel :j

Ondanks dat ik redelijk centraal in het westen woon heb ik betaalbare stallingsprijzen, maar wel exclusief.
Ik betaal 180 euro per maand, zelf mesten, zelf biks, granen e.d. aanschaffen, er wordt gevoerd, de paarden worden gedurende de zomermaanden in het land gezet, er is een longeerkraal maar om te rijden dien je wel apart lid te worden van rijvereniging ;)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:40

hier ligt de max van stallingsgeld echt wel bij de €200/ €225
uiteraard zijn er ook wel stallen die duurder zijn maar die zijn op 1 hand te tellen. bij die prijzen zit wel alles bij in.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:51

waaw relaxed wat een leuk appartement! naar zoiets zou ik dus op zoek gaan. alleen is de prijs van een vergelijkbaar iets hier weer een stuk hoger... ('hier' is Weert)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:56

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:57

veerledec schreef:
Pashon schreef:
kopen?!!!
Staat helaas nog niet op funda daar is het wachten op, al vind ik het nu wel lang duren :=

http://bentumdragtstra.nl/Nieuw-Amsterd ... enuID=1523

Kan het zijn dat ik niet kan 'doorklikken' op het huis? Of ben ik gewoon te blond...?

dat kan kloppen, je moet je eerst "aanmelden" dan kan je de rest bekijken.
kost niks en je krijgt verder nergens bericht van. daarna kan je het bekijken (alle huizen trouwens)

Marlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 13:17

Ik denk dat het grote verschil tussen noord nederland en de randstad toch echt de werkgelegenheid is. Ik heb zelf in drenthe gewoont, Schitterende omgeving en idd qua prijs niet te vergelijken met de randstad (waar ik nu dus woon) maar werk krijgen daar......was echt drama. Hier in den haag had in 2 dagen werk

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 15:28

Pashon schreef:
de salarisen maken mekaar niks hoor, of je nu de zelfde functie hier hebt of aan de andere kant van het land. CAO is landelijk bepaald dus het minimum is overal gelijk.

Het grote voordeel van aan deze kant wonen is de rust en vrijheid. toch ook grote sociale controle in de wijken.
en natuurlijk de luxe dingen zijn hier veel goedkoper, stalling voor het paard en dat soort dingen.

Voor ons maakt het wel veel uit. Mijn vriend verdiend in zelfde baan, zelfde merk en zelfde functie een stuk minder. Ik zelf verdien ook veel minder en had veel meer moeite werk te vinden en nog...........Voordeel is idd dat je veel meer huis voor het geld krijgt. Pensionstalling is stukken goedkoper en zelfs de autoverzekering bijv.

Ik weet de afstanden tot Emmen wel, maar dat is met de auto. Met de fiets is dat echt anders. Mijn zoon traint zoveel voetbal dat je al 4x per week ook 3 uur van huis bent met de auto dan wel. Als je elke ochtend om 6 uur op moet en om7 uur op de fiets zit, blijft er echt weinig tijd over voor huiswerk en eten. Op tijd naar bed moet dan wel een beetje, maar lukt niet. We ete soms om half 9.

Stadskanaal heeft mooie plekjes ook en het centrum zelf valt wel mee. De Lidl bv is vreselijk, kan je beter Musselkanaal hebben.
Emmen is aardig winkelen, maar daarvoor hoef ik er niet te wonen. De wijken zelf vind ik niet geweldig, maar het zal wel anders zijn als je uit een stad komt. Je wil groen en rust. Nu moet ik zeggen dat ik heel groen woonde in Almere, dat wel, maar rust................nee. Was ook niet echt veilig zeg maar.
Roswinkel, Nw Amsterdam, Erica en Weerdinge kijken we wel, maar liggen de prijzen gewoon hoger als je ruimte erbij wilt.

Dld hebben we ook gekeken. Emlicheim en Twist idd. Ik vind het toch wel weer en stuk fietsen en een echte emigratie ondanks de paar km's.

Mijn familie woont sinds een jaar in Ermelo en ik kijk weleens daar, maar dat is echt duur. Je koopt daar een leuk chalet of recreatiehuisje voor de prijzen van hier een vrijstaand huis. Ze zijn wel mooi en 100% bewoonbaar, maar toch............. ja ik mis het soms bij familie wonen. Woonde eerst op 200m van mijn moeder en 15km van de rest. Nu wonen zij bij elkaar in de buurt en dek ik wel, wat doen we hier eigenlijk???? Maar goed, Drenthe is verder prima.

Relaxed, leuk hoor Borger. Ik ga alleen even niet meer naar de AH op weg naar stal, want is wel erg druk, hahaha

Ben benieuwd waar Patricia iets heeft gekocht in Almere.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 15:38

Net als superpony zegt: het maakt wel degelijk uit. Een kennisje in Drenthe met dezelfde functie, zelfde eisen, evenvele jaren ervaring, ook een vrouw, verdient echt een stuk minder dan ik. Dat staat wellicht niet in de verhouding tot de huizenprijzen, maar wel tot wat ik aan hypotheek kan betalen. En dan werk ik bij de overheid, zij ook, allebei dezelfde CAO. Maar de extraatjes die je hier krijgt zijn blijkbaar toch royaler. Al zal dat niet overal zo zijn, dit hangt ook af van de instantie waar je werkt natuurlijk (hoewel dit in het bedrijfsleven een stuk meer verschilt dan bij de overheid).

Dat huis in Norg lijkt me ook wel wat :)) hahahaha. Maja, dan woon je in zo'n dorp met niks om je heen..... behalve wat hunebedden ofzo :+ al lijkt het me wel ideaal dat je paard daar in het noorden/oosten goedkoper kan staan en meer weidegang krijgt, hier moet je echt zoeken naar stallen waar ze ook 's winters naar buiten mogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 15:42

Och gut, iemand die denkt dat hier alleen hunebedden zijn :+ Wij hebben de grootste hier onze achtertuin :P Das ook nog echt zo haha! ;) Maar kan me voorstellen dat Norg een beetje saai is als je uit de stad komt..

Misschien is het ook wel logisch dat je in de randstad meer verdient, hier in het noorden wordt je al gauw scheef aangekeken als je met een eisenpakket komt.. Misschien iets te nuchter daarvoor ofzo :j

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 15:46

Kwestie van vraag en aanbod waarschijnlijk. In noorden/oosten zijn meer mensen dan 'leuke' banen, en dus heb je ook minder te eisen. Ik kom uit Zeeuws-Vlaanderen, heerlijk rustig en veel ruimte. Maar echt geen tot bijna geen banen voor hoger opgeleiden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 15:47

Relaxed: oohja hahaha da's waar, daar ben ik nog geweest (Borger) :+
Nee ik ken Drenthe erg goed, we hebben er een 2e huis, nou ja mijn familie dan, niet ik zelf. En 75% van de familie woont er nog. Maar wij maken altijd geintjes dat er enkel hunebedden staan :D

Tja... zelf had ik ook geen eisen, ik heb juist genomen wat me geboden werd :o maar misschien is het zo ontstaan, ik weet het niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 15:48

veerledec schreef:
Kwestie van vraag en aanbod waarschijnlijk. In noorden/oosten zijn meer mensen dan 'leuke' banen, en dus heb je ook minder te eisen. Ik kom uit Zeeuws-Vlaanderen, heerlijk rustig en veel ruimte. Maar echt geen tot bijna geen banen voor hoger opgeleiden.

Nee ik ken idd een jongen die daar is gaan werken en zelfs een subsidie kreeg.. Omdat ze toch meer hoogopgeleiden willen lokken. Maar ja, als ze niks te bieden hebben :+

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 15:54

Echt waar :P? Het schijnt er inderdaad echt leeg te lopen....echt wel zonde, mn vader heeft er een prima stal, bak en flink wat wei, dus ik zou er best graag in de buurt wonen, maar dat is vooralsnog echt geen optie. Ik heb er op het VWO gezeten, en er was laatst ook iemand die onderzoek had gedaan onder studenten uit Zeeuws-Vlaanderen, hoeveel daarvan terugkeerden na hun studie. Dat waren er niet zoveel, en de belangrijkste reden was in die gevallen ook familie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 15:55

Mijn familie van vaderskant komt ook uit Zeeuws-Vlaanderen, de jongeren daarvan wonen nu ook allemaal verspreid over het land...

wel mooi: moeders kant uit Drenthe, vaders kant uit Zeeland... en ik woon in de provincie Utrecht, mooi in het midden :+

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 15:59

Zowel van moeders- als vaderskant komt bij mij alles uit Hulst eo. Wel een hoop neefjes/nichtjes die zijn gaan studeren en dus verspreid wonen. Familie van vriendje woont deels in Enschede, wij in Brabant, dus dat vind ik dan ook wel weer een mooi midden tussen Enschede en ZVL :P.