Fun-da deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rocco_Love12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 09:13

Happinez schreef:
Oostzaan is a little bit of kitsch :')

Leuk afbouwspul voor de handige harry, mooi stuk land er ook bij voor paardjes aan huis <3
https://www.funda.nl/koop/gieten/huis-4 ... lenboom-5/

O wauw, gewoon 2 ton gezakt in de prijs _/-\o_ Nu is het wel de moeite waard om te gaan kijken voor ons.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Fun-da deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 12:01

Ik wou het huis in Gieten net plaatsen!
Echt een leuke kans voor iemand die met deze vraagprijs nog budget over heeft!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 13:35

Rocco_Love12 schreef:
Happinez schreef:
Oostzaan is a little bit of kitsch :')

Leuk afbouwspul voor de handige harry, mooi stuk land er ook bij voor paardjes aan huis <3
https://www.funda.nl/koop/gieten/huis-4 ... lenboom-5/

O wauw, gewoon 2 ton gezakt in de prijs _/-\o_ Nu is het wel de moeite waard om te gaan kijken voor ons.

Laat er wel even een keuring op los. De vochtsporen zijn duidelijk te zien in de balken.
Als dat niet te lang heeft geduurd, is er niks aan de hand maar deze toko is duidelijk iets te lang niet wind- en waterdicht geweest. Wellicht verklaart dat een deel van de prijsverlaging?

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 13:56

En wellicht op zwam checken met zoveel vocht
Mooie plek met veel grond

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 18:11

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 18:23

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 19:15

Laatst bijgewerkt door pillow op 05-02-24 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 19:19

wow wat een locatie in Bergen, zo aan rand van bos/duinen. Voor het mooi had perceel dieper mogen zijn om wat meer van N weg af te kunnen. Maar absoluut wat moois van te maken.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 19:57

EllyC schreef:
wow wat een locatie in Bergen, zo aan rand van bos/duinen. Voor het mooi had perceel dieper mogen zijn om wat meer van N weg af te kunnen. Maar absoluut wat moois van te maken.

Nou, dat!

@pillow: niet iedereen wil groot he? Bovendien is Bergen één van de duurdere plekken in NL, en dat is Drenthe niet bepaald. Zelfs Dwingeloo niet :D

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 20:13

Achterom schreef:
EllyC schreef:

Nou, dat!

@pillow: niet iedereen wil groot he? Bovendien is Bergen één van de duurdere plekken in NL, en dat is Drenthe niet bepaald. Zelfs Dwingeloo niet :D

Ik zeg toch dat Bergen duur is. En ik zet die in Dwingeloo er bij ter vergelijking. Niet om gelijk ofzo te hebben.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 20:13

Bergen :$ :$ :$
Maar de locatie is top!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 20:43

pillow schreef:
Achterom schreef:

Nou, dat!

Ik zeg toch dat Bergen duur is. En ik zet die in Dwingeloo er bij ter vergelijking. Niet om gelijk ofzo te hebben.

Dat is toch appels met peren vergelijken? Dat heeft toch geen zin?

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 21:25

Achterom schreef:
Dat is toch appels met peren vergelijken? Dat heeft toch geen zin?

Oh sorry neem me niet kwalijk.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 23:18

Is geen appels met peren vergelijken, meer een gevalletje ‘voor hetzelfde geld’. Het oogt trouwens alsof dat boerderijtje (wat absoluut charme heeft) beter gesloopt kan gaan worden. Vind het dan alsnog reteduur :o

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 23:32

Moska schreef:
Is geen appels met peren vergelijken, meer een gevalletje ‘voor hetzelfde geld’. Het oogt trouwens alsof dat boerderijtje (wat absoluut charme heeft) beter gesloopt kan gaan worden. Vind het dan alsnog reteduur :o

Slopen? Waarom?

En het idee van "voor hetzelfde geld" is dat je iets beters presenteert toch :?

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 23:37

Achterom schreef:
Moska schreef:

Slopen? Waarom?

Die in Dwingeloo is ook stukken beter toch. Maar jij bent het niet met ons of mij eens, dat is nu wel duidelijk. Einde discussie maar weer.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 23:54

pillow schreef:
Achterom schreef:

Slopen? Waarom?

Die in Dwingeloo is ook stukken beter toch. Maar jij bent het niet met ons of mij eens, dat is nu wel duidelijk. Einde discussie maar weer.

Nou nee :n
Die in Dwingeloo is zo'n vreselijk grote boerderij met rieten kap in wolvengebied ergens in Drenthe. Met alle respect, maar dat doet wat met de prijs.

De boerderij in Bergen is weliswaar een monument, maar ligt wel in een van de duurste stukjes van Nederland, er is bouwkundig niks mis mee (wat ik zo kan zien) en er zitten mogelijkheden bij om er dubbele bewoning van te maken. Stel dat dat lukt, dan heb je meer dan waar voor je geld.
En dat geldt niet voor die boerderij in Dwingeloo... das gewoon nieuwbouw.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 00:01

Ik bedoelde dat tv programma ‘voor hetzelfde geld’. En slopen, omdat er zo op het oog vochtproblemen zijn, het dak moet vernieuwd en de boel zwaar verouderd is. Maar had niet gezien dat het een monument was. Dat doet ook weer wat met het kostenplaatje van een grondige renovatie.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 00:14

Vochtproblemen? Ik heb nog een keer de foto's doorgeklikt, maar ik zie het niet, sorry :n
En het dak vernieuwen, ja, dat is zeker een optie, maar dan zou je dat moeten doen bij alle huizen van voor ongeveer 1950... Dat hebben we hier ook gedaan dit jaar, kosten vallen best mee. Als je tenminste bereid bent om zelf de handen uit de mouwen te steken.
Ik vind het een beetje vreemde discussie. We hebben het over een oud huis, zo te zien goed gebouwd in één van de duurdere plekken in NL. Ook nog eens met flink wat grond erbij.
Ja, het is duur.
Maar wat verwacht je dan?

Het is geen bouwkavel, verre van. Renoveren is echt een optie, je hoeft niet alles ineens te doen he.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 02:22

Doet wolvengebied ook al wat met de prijs ja?
Daar geloof ik dan weer niet in. Waar blijkt dat uit?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 02:54

Ik vind deze wel bijzonder! Een waltoren uit 1449.. :)
https://www.funda.nl/koop/delft/huis-43 ... straat-94/

Citaat:
- de voortuin werd in het verleden van de gemeente Delft gehuurd, de gemeente heeft aangegeven het huurcontract niet voort te zetten en de grond voor de woning niet te koop aan te bieden.
Toekomstig gebruik door de gemeente is onbekend.

Wel iets om rekening mee te houden :+

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 06:26

Wat een bijzondere plek <3 gek verhaal wel rondom die tuin

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 07:25

Die woning in Bergen <3 . Ik moet echt dringend een stinkend rijke man of vrouw aan de haak slaan, dit schiet niet op.

Die in Delft is echt heel bijzonder. Ook heel sfeervol aan de binnenkant.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 08:02

Cayenne schreef:
Ik vind deze wel bijzonder! Een waltoren uit 1449.. :)
https://www.funda.nl/koop/delft/huis-43 ... straat-94/

Citaat:
- de voortuin werd in het verleden van de gemeente Delft gehuurd, de gemeente heeft aangegeven het huurcontract niet voort te zetten en de grond voor de woning niet te koop aan te bieden.
Toekomstig gebruik door de gemeente is onbekend.

Wel iets om rekening mee te houden :+

Ik vind het echt een heel leuk en uniek pand! Wat moois van te maken. Die voortuin zullen ze wel gaan gebruiken voor verbreding van die vaart. Lijkt ook wat naar voren te komen vergeleken met de graskades. Maar als ze dat netjes aanpassen kan het volgens mij wel zonder en heb je nog zij tuintje.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 09:11

Caesar schreef:
Die voortuin zullen ze wel gaan gebruiken voor verbreding van die vaart. Lijkt ook wat naar voren te komen vergeleken met de graskades. Maar als ze dat netjes aanpassen kan het volgens mij wel zonder en heb je nog zij tuintje.

De voortuin is het stuk grond vóór het huis. Achter het huis (aan het water) valt gewoon onder het kadastrale perceel dat verkocht wordt.
Met dat stuk grond kan de gemeente verder weinig, maar ik vermoed dat ze er geen auto-op-eigen-terrein geparkeerd (meer) op willen hebben :D

Die in Bergen is gezien de ligging en hoeveelheid grond echt spot goedkoop. Als je daar nog een miljoen of wat tegenaan gooit en die stolp tot woonruimte verbouwd heb je qua leefruimte net zo'n groot huis als in Dwingeloo én kan je 'm met een miljoen winst in de verkoop gooien. En dan staat Bergen in de rij.