Je kerstcadeaus zien er prachtig uit. En je huis is heel kerstelijk aangekleed en sfeervol. Ook voor jullie en iedereen in dit topic, wens ik een fijn Kerstfeest toe. Bedankt voor je sfeervolle verhaal. Liefs Pien
Lekker lezen op kerstavond wat sfeervol bij jullie en wat een mooi kerstpakket zeg. Geniet van al het lekkers, vind het altijd comfort lezen, jouw stukjes over jullie levensstijl. |
Wauw wat ben je weer druk bezig geweest en heb je veel moois en lekker gemaakt!
Hopelijk heeft Sander ook iets moois voor je gefabriceerd en is hij blij met je harde werk
Heb je alles zelf gemaakt van dat kerstpakket voor de boer?? Het ziet er echt geweldig uit!
Myfairytale
Geplaatst: 25-12-24 10:10
Wat een cadeautje om op Eerste kerstdag (en mijn verjaardag) de dag te beginnen met weer een geweldig nieuws stuk van jou! De foto's, het verhaal... genieten!!
Wat ben je toch ongelooflijk goed in het maken van vanalles, zo veelzijdig. Prachtige kleding, het kerstpakketje voor die boer, alles zo knap, zorgvuldig en mooi. Ik twijfel er niet aan dat Sander héél erg blij zal zijn met zijn prachtige cadeaus, ik hoop dat jij ook iets moois/fijns van hem krijgt.
En dan nog het stukje over de gårdsnisse, superleuk om te lezen.
Prettige Kerstdagen!
TheaD
Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-24 20:09
en riktigt god jul! Dat was ik gisteren nog vergeten te wensen aan jullie allemaal
SuzanneF dankjewel , ik vind de Zweedse folklore ook zo intressant.
Ceetje_bokt heel erg bedankt voor alle complimenten Ik vind ook dat het Scandinavische landschap past bij kabouters en bijgeloof, het prikkelt je voorstellingsvermogen. Het voelt bijna natuurlijk dat ze er zouden zijn en wie weet
pien_2010 dankjewel
jeetje77 dankjewel
mysadankjewel
gerlienke heel erg bedankt zo fijn om te horen
pmarena dankjewel alles in het paket zelf gemaakt, ik vind het maken van kadootjes nog leuker als ze krijgen, ik kan er altijd zoveel creativiteit in stoppen. Ontwerpen van etiketten en schilderen van kaartjes, echt genieten.
Myfairytale gefeliciteerd! En dankjewel voor je complimenten. Zo lief
Nog een hele fijne voortzetting van de kerstdagen en ik kom snel weer bij jullie terug
Het ziet er echt ontzettend mooi en professioneel uit En wàt een berg werk is dat, en kostbaarder dan oud als dat van jullie eigen voorraden af gaat qua materialen en tijd zeg maar, en het unieke aspect ervan.
Echt een super gaaf cadeau
Betalen jullie gewoon voor de melk verder of is het een soort ruilhandeltje met een wederdienst?
We betalen gewoon voor de melk. Hetzelfde bedrag wat ze van de melkfabriek krijgen.
maras dankjewel , ik weet niet meer precies waar het stofje vandaan komt, maar ik geloof bij de kringloop. Het was maar een klein stukje maar vond het zo mooi dat ik het wel mee moest nemen. Nu kwam het goed van pas.
Kerstfeest
Het is nog donker als ik wakker word op kerstochtend. Ik gluur door de gordijnen, het is nog steeds mistig. Ergens had ik gehoopt dat het op een wonderbaarlijke manier toch wit was geworden, zo met kerst, maar helaas. Ik trek gauw mijn sloffen aan en sla een sjaal dicht om mij heen. Sander heeft het vuur in de kachel al aan en de kachel begint al een behaaglijke warmte uit te stralen. Ik kijk stiekempjes naar de kerstboom en zie tot mijn verbazing alleen mijn twee pakketjes daar liggen. Het is geen regel dat we kadootjes uitdelen met kerst maar ik had het toch wel gedacht en gehoopt… ik probeer mijn teleurstelling te verbergen en maak snel het ontbijt klaar.
De dag begint zoals gewoonlijk. Na het ontbijt doet Sander de stalklusjes en ik het huis. Het wordt maar langzaam licht vandaag en een lichte motregen maakt het wel wat treurig. Het gras maakt een soppig geluid als ik met een schaaltje klokhuizen naar de kippen breng. De kippen schrokken de appelstukjes naar binnen of ze in geen weken eten hebben gehad en om de laatste stukjes moet worden gevlochten. De bijna volwassenen kuikens krijsen alsof er een vos in het hok zit, als de oude kippen hun wegjagen bij het eten. Gezellig stelletje bij elkaar…
Kijk, wat vind je ervan? Sander laat mij de mestvork zien. De oude steel was pas afgebroken en nu ziet hij er weer uit als nieuw. Ik bewonder de steel, het is echt een stukje vakmanschap en geef de vork terug. “Hier heb ik de afgelopen dagen steeds aan gewerkt“ zegt Sander. Even komt de gedachte in mij op dat hij de tijd ook aan een klein kadootje had kunnen besteden maar dat onderdruk ik snel. Het is immers belangrijker om goed te kunnen werken dan aan kadootjes te werken. Als ik naar hem op kijk en zie iets ondeugends glinsteren in zijn ogen. Wat ben jij van plan, vraag ik mij af…
Ik zet de ketel op het vuur voor de thee en alle verschillende soorten versnaperingen liggen netjes op een bord.
Wat is Sander blij met zijn kadootjes en het past ook allemaal. Altijd spannend als je iets maakt zonder tussendoor passen. We drinken onze thee en genieten van de koek en er wordt geen woord gesproken over een verrassing. Misschien had ik het mij toch verbeeld. Het was ook wel heel vol met werk de afgelopen tijd….
Ik zit lekker genesteld op mijn comfortabele stoel en werk aan mijn lappendeken. Het vorderd langzaam maar nog twee bloemen en dan kan ik eindelijk beginnen aan de buitenrand. Ik hoop de toplaag deze winter af te hebben zodat ik het onder de zomer kan quilten tot een complete deken. Ik zit diep in gedachten verzonken als ik opeens wordt opgeschrikt doordat iets of iemand op de achterdeur staat te beuken. Het is Sander met een KERSTKADO!
pien_2010
Geplaatst: 27-12-24 16:11
die laatste zin ik lig hier helemaal te gieren van de lach. Ik dacht echt blij :" de ontknoping komt". Jij vies ding....en ik vind het heerlijk dit. Spanning om iemand anders haar cadeautje.
Hahha wauw, ik heb zojuist van dit topic het begin en laatste deel gelezen. Maar wat een cliffhanger. Wel fantastisch dit, net of ik aan een heel goed boek ben begonnen!!!
pien_2010
Geplaatst: 27-12-24 17:38
jeetje77 schreef:
Oh wat een cliffhanger.... Geduld Pien (en ja ik vind dit ook zo jammer ).
Weer énorm genoten van wat je schreef en dan die foto's erbij deden me helemaal wegdromen.
Had stiekem ook niet anders verwacht dan dat Sander ook wel een cadeautje voor jou zou hebben.
Enne.. het is al vaker gezegd, maar je bent echt een geweldig schrijfster!! Deze cliffhanger ook weer. Geniaal en net als de anderen kijk ik weer uit naar het vervolg, hopelijk ben jij ook zo blij met het cadeau van Sander. Het is je van harte gegund in ieder geval. Vond het ook heel bijzonder hoe eerlijk je je teleurstelling in eerste instantie beschrijft.
Wat een cliffhanger . Hopelijk laat je ons niet te lang wachten.
Ik vind een zelf gemaakt cadeau geweldig. Ik heb mee gedaan aan een Secret Santa hier op bokt voor honden. En daar heb ik ook een zelf gemaakt cadeau gekregen, een prachtige mand voor mijn oude chihuahua. Mijn Santa heeft met zoveel zorg warme zachte stoffen gekozen en het mandje gemaakt, daar kan niets uit de winkel tegenop.
Oehhhhh ik zit ook helemaal in spanning! Ik zit nu lekker op 3e kerstdag op de bank bij te lezen en dacht dat ik mooi door even te wachten tot dit moment het hele verhaal kon lezen maar pech voor mij haha!
Heeft Sander zijn cadeau’s al aan op de foto? Vind het echt prachtig gemaakt! Ik hoop dat jullie fijne kerstdagen hebben gehad