[VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bagheera_206

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:19

Wat fijn een nieuwe. Kun je meteen weer wat update foto's en filmpjes maken.

Het leuke van panorama's op FB is dat je dan meteen zo een kompasje ziet en je door de foto heen kunt bewegen door met je mobiel van links naar rechts te bewegen enzo.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 23:25

senna21 schreef:
Hutcherson schreef:
Heb er ook 1 besteld voor mijn geliefde. Kan die mooi de track fotos maken en van de paarden.
Dacht toch zeker dat ik hem in NL had besteld (adres stond in amsterdam) maar het komt met de airmail las ik? Als dat maar goed gaat. Wel vet zo die lucht fotos.

Natuurlijk komt een drone 'by airmail' :+

Hahahaha :') hij vezorgt zichzelf. Ik heb m inmiddels ontvangen en subtiel weggesluist. Netjes ingepakt. Nu wachten tot 10 juli.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-20 15:31

Dat is inderdaad grappig met Facebook! Nou ja, een panorama kan je ook prima met software zelf aan elkaar stitchen. Dat doet de app van de drone feitelijk ook. Vaak is de kwaliteit dan ook zelfs nog beter. Maar eerst maar gewoon eens lekker mee vliegen :D

De nieuwe is binnen en lijkt het allemaal goed te doen :D Ben er net weer even mee wezen vliegen, maar het waait nu eigenlijk helaas wat te hard, zodra ik meer dan 15 meter de lucht in ging, gingen de alarmbellen af :') . T' ding weegt ook maar 249 gram. Tja, maar geen risico mee lopen. Daarbij begon het ook wel erg donker te worden en regen kunnen ze ook niet tegen. Hoop dat het weer snel wat beter is! Geloof dat er voor morgen ook de hele dag regen is voorspelt haha. Nou ja, wel weer fijn voor het gras zullen we dan maar zeggen.

Heb nog wel even een paar snelle snapshots gemaakt. Dit is er eentje van. Met geheugenkaartje er in nu is de kwaliteit wel echt énorm veel beter nog :D . Op filmpje kon ik zelfs een vlinder voorbij zien vliegen!

Afbeelding

Haha mooi dat de drone goed is binnengekomen Hutcherson! Irritant dat je nu dan nog weer moet wachten :+

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 16:47

Gave foto! Jullie paarden geven er dus ook niets om? Ook de mini? Die heb ik ook. <3

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-20 16:51

Bagheera_206 schreef:
Gave foto! Jullie paarden geven er dus ook niets om? Ook de mini? Die heb ik ook. <3

Haha nee helemaal niks! Had nog even achter mijn merrie gevlogen, maar die keek alleen maar even achterom van "wat moet dat?" :+ :D
Afbeelding

En dit is inderdaad ook de (DJI Mavic) mini!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 17:07

Stalker!
Je track ziet er zoals altijd uit als een paradijs!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-20 21:09

Ooooh ik ben blij met mijn nieuwe speelgoed <3
De wind ging net een stukje liggen (al dacht drone daar op wat meer hoogte anders over :') ) en de zon kwam nog even door. Vanaf hoogte is het hier net zo magisch als vanaf de grond <3 .

Hoop dat de foto's niet teveel gecomprimeerd worden door de Bokt upload

Afbeelding

Afbeelding

Echt zo gaaf om dit te hebben nu! En helemaal leuk om dit gewoon elk seizoen/na elke grote verandering te herhalen :D

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 21:17

Gave foto's! Ik ga ze maar niet aan mijn paard laten zien, dan wil ze verhuizen. :D

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 21:37

Wauw wat gaaf! Hele mooie plaatjes ook.
Je hebt ook echt een toffe locatie ;)

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 21:53

Ik zag ze op FB, gaaf hoor!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:17

MarliesR schreef:
Ooooh ik ben blij met mijn nieuwe speelgoed <3
De wind ging net een stukje liggen (al dacht drone daar op wat meer hoogte anders over :') ) en de zon kwam nog even door. Vanaf hoogte is het hier net zo magisch als vanaf de grond <3 .

Hoop dat de foto's niet teveel gecomprimeerd worden door de Bokt upload

[ [url=m/au50Bw.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/BoCTPG.png]Afbeelding[/url] ]

Echt zo gaaf om dit te hebben nu! En helemaal leuk om dit gewoon elk seizoen/na elke grote verandering te herhalen :D

Wat gaaf zeg! :D

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:24

Het lijkt wel de tuin van het Louvre :D
Mooi hoor.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 23:05

Het ziet er echt zo ontzettend gaaf uit van bovenaf met die slingerpaadjes! Echt een leuke toevoeging die drone :) helemaal als je straks ziet hoe het in de loop der jaren zal veranderen!

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 08:03

Wauwwww! Heel erg gaaf!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-20 08:41

Maflinger_S schreef:
Gave foto's! Ik ga ze maar niet aan mijn paard laten zien, dan wil ze verhuizen. :D

:D :D

JudithO schreef:
Wauw wat gaaf! Hele mooie plaatjes ook.
Je hebt ook echt een toffe locatie ;)

We hebben het echt zo getroffen met onze plek!!
De vorm van het terrein en de hoogteverschillen die er al in zitten maakt het echt zo veel meer geschikt/makkelijker om er een leuke opzet van te maken! En stiekem ben ik toch ook wel erg blij met de ruimte die we hebben (we keken vanaf 4.000m2+).

senna21 schreef:
Het lijkt wel de tuin van het Louvre :D
Mooi hoor.

Hahah :D

Liesje89 schreef:
Het ziet er echt zo ontzettend gaaf uit van bovenaf met die slingerpaadjes! Echt een leuke toevoeging die drone :) helemaal als je straks ziet hoe het in de loop der jaren zal veranderen!

Ja echt tof dat ik het nu zelf zo in beeld kan brengen! Niet meer elk jaar wachten op de luchtfoto van de gemeente of nog langer op de updates in Google maps haha :D En over een paar jaar alle veranderingen achter elkaar is helemaal tof! Als alle begroeiing er eenmaal een beetje is en wat maat begint te krijgen wordt het nog weer zoveel toffer <3

Bedankt allemaal! Ik ben er helemaal over in mijn nopjes haha :D

Zag trouwens later dat de paarden uiteraard net ergens op een pad buiten de foto's staan :') Had er nog eentje wat meer recht van boven (geloof op 80 meter hoogte deze) die ik nog niet heb geplaatst waar ze nog wel in beeld staan.
Afbeelding

Je mag tot maximaal 120 meter hoogte. Met wat rustiger weer ga ik dus ook nog een keer doen haha! Ik gok dat ik dan wel echt alles in 1x in beeld kan krijgen, nu "mis" ik nog net een stukje hier en daar.

Op de laatste foto linksonder is het de bedoeling dat er ook nog een slinger pad komt (welke ik helemaal ga beplanten aan de zijkanten met wilg en misschien nog een enkele Iep). Dit slingerpad gaat dan het stukje rechtdoor vanaf de poel naar beneden vervangen.

Aan de rechterkant van de foto komt er nog een aanpassing aan de onderkant. Net voorbij het pad wat rechtsonder in beeld loopt zit dus nog een meter of 15~20 afgezet waar die oude vervallen schuilstal staat. Ik hoop dat ik daar volgend jaar of het jaar er op wat nieuws neer kan zetten. Daar ga ik dan waarschijnlijk een heuvel voor leggen (ongeveer ter hoogte van de bocht helemaal rechtsonder). En vanaf de roundpen komt dan ook een mini slinger naar beneden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 09:10

Wat gaaf zeg! Ik krijg helemaal vernieuwde inspiratie van jullie :=

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:30

Heel mooi! Ook leuke inspiratie voor bij mij :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:34

Wat cool die foto's van bovenaf! Geeft echt een mooi beeld van jullie perceel. Het ziet er geweldig uit <3

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 14:18

Jaaaa, ziet er zó tof uit!! :D :D :D

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 12:11

@TS, heb jij iets van bestrating oid bij je voerplekken liggen? Hier morsen ze en trappen ze het hooi de grond in. Dat was eerder niet zo'n punt maar we zijn nu de tracks aan het laten keren en dan wil ik de boel wel netjes houden. Het wordt sneller modderig als ze het hooi het zand in trappen...

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-20 12:45

Nee, ik durf bestrating niet aan omdat ik een keer een paard ben verloren die is gevallen op verharding :o

Hier valt het hooi rond de bakken erg mee moet ik zeggen, ze eten gelukkig wel redelijk boven de bakken wat ze uit de netten trekken. En het beetje wat wel valt hark ik vaak bij elkaar tijdens het uitmestrondje.

Voor netten aan palen ga ik denk ik iets met rubber er onder doen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 13:17

Oh ja, als je zoiets meemaakt snap ik dat je dat niet aandurft!

Wij voeren zonder slowfeeder dus dan heb je gelijk een pak meer rotzooi volgens mij. Misschien eerst maar eens kijken of een slowfeeder helpt. Ik twijfel verder tussen rubbermatten en bestrating. Of wellicht toch paddockroosters rond de voerbak, dan trappen ze het er niet in. Zucht, keuzes!! :+

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 13:25

Ik heb in 2 hoeken een hooibar en daar nog geen net/rooster oplossing voor. Zijn L vorm. Ik wilde ervoor wat stenen, maar ze morsen er echt weinig.

Heb 2 bakken op het brede pad staan en daar wel wat, maar weinig op de grond. Is zwarte grond daar.

In de schuilstal hangen netten en daar valt weer veel meer uit. Gaan we vast ook nog anders doen, maar het is bestraat en we houden het netjes.

Ze komen hier ook weleens in galop de schuilstal in denderen en vind het soms wel eng, maar kan dat niet echt afremmen. Ze kunnen er op zand omheen, maar blijkbaar is de stal in rennen als ze me horen heel belangrijk?? Wel allemaal zonder ijzers.

Misschien moet ik wat boomstammen ervoor gaan leggen ofzo

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 13:36

superpony schreef:
Ze kunnen er op zand omheen, maar blijkbaar is de stal in rennen als ze me horen heel belangrijk?? Wel allemaal zonder ijzers.

:D

Bij ons wordt dus wel flink gemorst. Overigens vind ik jouw hoekvoerbak onwijs tof. Staat op het inspiratielijstje hier!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-20 13:58

Je zou dan ook nog netten met een hele grote maas kunnen overwegen. Dan heb je niet echt het slow effect als je dat niet hoeft, maar scheelt volgens mij wel al heel erg tegen het geknoei!

Mijn merrie is er ook zo een die zonder netten gerust eerst de helft uit de bak kiept omdat de onderste helft lekkerder is ofzo :') En dan vervolgens beledigd zijn omdat haar bak zo snel leeg is.