Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 22:59

zonnebloem18 schreef:
Mee eens, de salami van de Lidl is qua smaak zelfs lekker dan Ristorante vinden mijn man en ik. En dan betaal je iets van 3,50 voor 3 pizza's i.p.v. 2,60 voor 1 pizza.

Wat wij ook wel doen is de Pizza Margherita kopen en zelf beleggen.

Ja ik heb 'm namelijk blind geproefd (dacht dat ik een ristorante aan het eten was). Is natuurlijk niet heel gezond maar wel lekker budget zo'n doos :j .

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 23:15

Bij appie heb je ook van die 60 cent pizza's maar die zijn zo verschrikkelijk vies :')

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 23:37

Shaggy09 schreef:
Bij appie heb je ook van die 60 cent pizza's maar die zijn zo verschrikkelijk vies :')

Sommige dingen moet je gewoon écht écht niet van het merk Euroshopper willen hebben (budget merk appie).
:')

Wat ik er al letterlijk weer uit gewerkt heb (sorry, ik ben een ECHTE alleseter hoor....) zijn die pizza's, ook al gooi je er nog zoveel meuk overheen,
en de chocolade :r :r

En de achterham :r :r :r met dikke vetrandjes spier en allerlei zooi.
Brrrrrrr

Vast nog wel meer, maar alleen al van de gedachtes aan sommige producten wordt ik nu ineens kotsmisselijk :D

Edit:
Dankzij Scoupy heb ik nu wel de Finley ontdekt al een tijdje. Ik begon met de gratis scoupy's op de blikjes, maar denk dat ik ook wel aan de flessen ga. Met name de Mojito. Andere nog niet geprobeerd, bloedsinaasappel ed weet ik niet of ik die mag hebben, ik slik nu slaappillen waarbij ik absoluut geen grapefruit(sap) mag, anders gaat de hele combi verkeerd met andere medicatie ook.
Mijn schoonzus vind 'm ook erg lekker. Ik vind het voornamelijk wat voor in de zomer, maar als vervanging van een frisje issie ook lekker.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 23:56

F_inley

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 00:05

Ik hou juist van de dikke pizza's heerlijk!

Heb ook een x de vier voor vier euro van de lidl gekocht tijdens de xxl weken die vond ik wel lekker :j

De verse pizza van de plus en dan de vier kazen die vind ik echt goddelijke <3

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 04:48

Ik kan de verse Ah pizza shoarma echt niet laten liggen in de bonus met 35%. Als die er ‘s ochtends ligt dan eet ik dat als lunch :P

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 08:33

Ik vond vroeger de Vendura pizza van AH huismerk erg lekker maar sinds ze de bodem hebben veranderd in een hard iets die ik met mes of tanden niet door kan krijgen laat ik het liggen. Wel jammer want ik vond het goedkoop en lekker. Ik kan ook nergens anders diepvries pizza Vendura vinden.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 07:25

Bij de AH neem ik af en toe de pizza van het huismerk tomaten mozzerella mee. Die kost net geen euro en vind ik heerlijk als ik een “makkelijke” dag heb qua eten.
Met een salade erbij is het zomers en in de winter prima eten :)

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:06

De allergoedkoopste pizza vind ik ook echt niet lekker. Eentje duurder is al wel ok, maar dan doe ik er zelf nog ingrediënten op :).

Vrijdag weekboodschappen gedaan voor 75- en gisteren nog extra fruit en brood voor 12-. Deze week dus 87- uitgegeven. Voor ons is dat super netjes. 63- in de spaarpot.... :) (in theorie... in praktijk de helft want ik had deze maand meer kosten aan cadeaus ed).

Sinds ik een maaltijdenplanning maak geef ik veel minder uit!

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 15:46

De Margarita van de Aldi is ook lekker. Zijn er 3 voor een paar euro.
Carnaval viel nog mee qua eten. Alleen zondag frietjes gehad.
En vandaag al boodschappen voor volgende week gedaan. Ik had nog veel 'over' van wat er op de planning stond van vorige week dus dat scheelt.
Dus volgende week:
Ma:pizza/ Ik groenten en vlees
Di:agv /eet ik de groenten en vlees mee
Wo:pannenkoeken met soep/ ik alleen soep
Do:pasta/ ik denk soep
Vr:frietjes/ ik salade.
Za:vieren we de verjaardag van de oudste en mij en dan maak ik kip sate en gehaktballetjes in tomatensaus met zachte broodjes voor iedereen. (Valt niet onder bezuinigen aangezien we altijd veel mensen op verjaardagen hebben :+ maar wel altijd gezellig :) )
Zondag restjes.

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 16:54

Sannert schreef:
En vandaag al boodschappen voor volgende week gedaan. Ik had nog veel 'over' van wat er op de planning stond van vorige week dus dat scheelt.
Dus volgende week:
Za:vieren we de verjaardag van de oudste en mij en dan maak ik kip sate en gehaktballetjes in tomatensaus met zachte broodjes voor iedereen. (Valt niet onder bezuinigen aangezien we altijd veel mensen op verjaardagen hebben :+ maar wel altijd gezellig :) )
Zondag restjes.

Maar op een verjaardag is het ook belangrijk om te genieten toch ;)

Mijn moeder kwam een grote boodschappentas brengen. Hoef aankomende week niet naar de supermarkt, Superlief van haar.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 17:02

Jtragter schreef:
Sannert schreef:
Dus volgende week:
Zondag restjes.

Maar op een verjaardag is het ook belangrijk om te genieten toch ;)

Mijn moeder kwam een grote boodschappentas brengen. Hoef aankomende week niet naar de supermarkt, Superlief van haar.

Wat lief !
Ja dat vind ik ook ! Ik bezuinig niet met verjaardagen. Iedereen is welkom vanaf 3 uur en we zien wel als ze weg gaan.
We hebben vrienden die vieren verjaardagen van 2 tot 5. Want stel je voor je moet wat te eten maken voor mensen. Of een gehad die vierde de verjaardagen van 2 kinderen samen en doopfeest. Ja daag := de jongste was de 31ste jarig. En ik nu de 24ste en dochter de 29ste. Dochter en ik vier ik wel samen dat is maar 4 dagen ertussen. Maar die van zoon wordt apart gevierd. Als ik zo mn verjaardag of die van de kinderen moest vieren dan deed ik het liever niet.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 17:41

Bezuinigen op verjaardagen doe ik ook niet. Wij boeken meestal een vakantie zodat we niet thuis zijn. _O- Maar ik vind er ook niets aan om de hele dag te rennen en te vliegen voor het bezoek. :o
Zondag is manlief jarig en dan bezuinig ik ook niet. Krijgen gelukkig niet veel bezoek, ik moet de hele dag werken. Vakantie boeken zat er niet in dit keer, krokusvakantie en ons te druk.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 17:51

Ik doe niet echt aan verjaardagen, ben alleen en mijn moeder komt vaak rond die tijd eens langs, dan zorg ik dat we wat lekkers eten (vaak gourmet/fondue/bbq oid), zet een bak met soesjes oid op tafel en wat te knabbelen.

Vroeger maakte mijn moeder altijd een grote pan groentesoep, gooide kipkluifjes in de oven, serveerde er stokbrood met kruidenboter en evt salade (en patat voor de kinderen) bij en iedereen die wilde kon blijven eten.
Ideaal ook omdat je soep en salade makkelijk van tevoren kunt maken én het is relatief gpedkoop.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 17:56

Even een vraagje; ik heb een zakje bistrokrieltjes, Die moeten eigenlijk vandaag op, maar dochter is er niet, zoon is ziek en vriend heeft niet veel gewerkt dus niet zo'n grote honger als normaal en ik eet geen aardappelen. Kan ik die in de vriezer gooien ? Smaken ze nog als je ze dan weer ontdooid ?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 18:01

Ja, je kan ze invriezen. En ze zijn nog prima op te bakken, vind ik zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 18:02

Sannert schreef:
Even een vraagje; ik heb een zakje bistrokrieltjes, Die moeten eigenlijk vandaag op, maar dochter is er niet, zoon is ziek en vriend heeft niet veel gewerkt dus niet zo'n grote honger als normaal en ik eet geen aardappelen. Kan ik die in de vriezer gooien ? Smaken ze nog als je ze dan weer ontdooid ?

Kan prima!

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 18:02

Ja ik gooi ze altijd in de vriezer. Sommige mensen vinden dat ze dan ‘nattig/slap’ worden. Maar daar heb ik nooit last van :) ( ik bak ze gewoon in de pan)

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 18:03

Wat lief een volle boodschappentas!

Verjaardagen bezuinig ik idd ook niet op alles wat overblijft komt wel weer op.

De aardappeltjes kan je gewoon invriezen :j ik ontdooi ze nooit van te voren maar gooi ze gelijk in de pan.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 20:14

Heel "slecht" eigenlijk, maar ik maak dus nooit echt een weekmenu. Ook boodschappen doe ik niet op vaste dagen/tijden. Wel heb ik altijd wel zo ongeveer in mijn hoofd wat ik al op voorraad heb, zodat ik niet ineens teveel van hetzelfde heb staan.

Eigenlijk bekijk ik per dag wat ik wil eten, waar ik zin in heb, of wat op moet :') :o
Ik hou onwijs van koken, voor mezelf en nog leuker, voor anderen. En veel experimenteren met dingen, recepten en ideeën. Toch volg ik eigenlijk weinig recepten echt nauwkeurig. Meestal zoek ik e.a. op en dan maak ik van tig recepten mijn eigen recept. Dat pas ik dan aan mijn eigen smaken aan, en wat ik toevallig nog heb liggen.

Zelfs kant- en klaar maaltijden gooi ik meestal nog wel wat extra's bij. Mijn favoriete oppimpers zijn bijv. (zee)zout/fleur de sel, diverse gemalen pepers, groentes, ketjap manis/asin, oestersaus/sojasaus/vissaus/maggi

maar ook knoflook(poeder), uien/sjalotten etc. etc.

Als dat betekent dat ik voor mijzelf teveel heb gemaakt (wat meestal zo is) dan bekijk ik per x of het in te vriezen is, of dat ik een paar dagen hetzelfde eet. Een pan macaroni vries ik dan in 1 pers. porties in, maar als ik zin heb eet ik gerust de volgende dag als lunch of avondeten dezelfde macaroni nog een keer.

Ook eet/gebruik ik met regelmaat producten die over datum zijn. Wat ik wel belangrijk vind; ik doe dit alleen voor mijzelf. Ik zet een ander echt niet zomaar dat voor. Daarbij gebruik ik gewoon mijn gezond verstand en al mijn zintuigen.
Heb hier een blik Hak Appel/aardbei moes, tht sep 2017. Ongeopend. Die trek ik vanavond of morgen open; 't ziet er nog goed uit, als 't goed ruikt en smaakt dan eet ik dat gewoon op, liefst warm als toetje, tussendoortje of ontbijt.

Wat mij wel veel geld kost is het roken (ik klik zelf met grote bussen shag en filterhulzen); ik rook erg veel. En ik drink ook veel alcohol, ook dat is duur.
En ik eet grááaág vlees, zoveel en zo vaak mogelijk :o

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 20:26

Oh dat van de tht doe ik ook en leef nogsteeds ja soms ook wel iets wat je proeft en denkt nlegh bah moet een...
Maar nooit ziek van geworden

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 20:32

Ah top ! Dan gooi ik ze in de vriezer.
Zonder weekmenu werkt het hier niet. :+ en mijn vaste boodschappen dag is vrijdagmorgen. Dochter zit dan op school van half 9 tot 12. Kan ik met de jongste rustig boodschappen doen. Eerder deed ik het op zaterdag, Maar als vriend dan moet werken dan moet ik er 2 meeslepen. Dan duurt het 3 keer zo lang. :+
De jongste geef ik of opdrachtjes (zoek dit, pak dat) of hij zit in het karretje.

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 20:51

Maar is toch ook ongezellig als je op een verjaardag zit en het eten is karig.

Dingen over de datum eten doe ik inderdaad ook weleens. Wat ik ook weleens doe is dat ik vlees koop met 35% korting (vaak de laatste dag) en dan leg ik dat in de vriezer. Sowieso is op vlees echt heel veel te besparen door naar de Aldi of Lidl te gaan en door vlees met de folderaanbiedingen te kopen.

Had vandaag trouwens pangasiusfilet van de Jumbo uit de vriezer. Ik vond het echt heel smerig :( Was wel goedkoop maar dus geen aanrader _/-\o_

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 20:58

Oh dat van de tht doe ik ook en leef nogsteeds ja soms ook wel iets wat je proeft en denkt nlegh bah moet een...
Maar nooit ziek van geworden

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 21:04

Ik doe nooit weekboodschappen en zie ook niet hoe dat voordeliger is, eerlijk gezegd. Ik eet juist wat die dag goedkoop is...

Ik heb wel eens een voorraad groenten gehaald omdat ik toevallig met mijn buurvrouw met de auto was (ik ga normaal op de scooter) en uiteindelijk is daar best wat van naar de beesten gegaan. Terwijl als ik gewoon elke dag of op de dag haal waar ik zin in heb, gooi ik nooit wat weg.

Ik heb ook best weinig in de dieprvries omdat ik heb gemerkt dat het een voorraad is die voorraad blijft en uiteindelijk niet meer geschikt om te eten. Dan liever minder erin dat wel opgaat.

Ik maak wel een voorraad hondenvoer als dat in de aanbieding is, maar dat blijft heel lang goed.