Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 20:51

Njah, maar ik heb ook nog 3 katten...hoe moet dat dan? :')
Denk toch t.z.t. om en om de tredes schilderen en dan maar in ieder geval 24 uur de katten in de woonkamer houden i.p.v. door het hele huis :+

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 20:54

Bedankt allemaal voor de leuke reacties op de slaapkamer!

Leuke rekje hierboven. Ook leuk boven een bureau ofzo :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 20:54

Is ook wel weer heel origineel!!
Allemaal kattenpootjes op de trap! :)* :')

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 21:00

Haha Kentaro :=
Misschien wel geinig, maar dan door mij geschilderde pootjes _O-

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 10:12

_San87_ schreef:
Ceetje_bokt schreef:
Mooie slaapkamer <3 helmaal mijn smaak qua uitstraling. Ik had graag zo'n balkenplafond gewild in ons huis, maar gebrek aan tijd en geld zorgen voor een praktisch recht plafond. Ach, je kan niet alles hebben.
Voor alle trapklussers: als je het nu echt niet meer ziet zitten, wij hebben ook maar gekozen voor een bekleding met tapijt (kwantum) en ik ben er toch blij mee.

Nou, ik zit er stevig over te denken de trap inderdaad maar te bekleden. Maar ik vind vloerbedekking eigenlijk helemaal niks ;(.

Je kan misschien eens kijken voor houten bekleding, soort van traprenovatie is dat. Geen idee of de lijm dan weg moet zijn en wat de prijs er van is.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 10:43

Bij mijn traprenovatie hoefde het lijm er niet vanaf. Het is wel een duur grapje.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 19:07

Het is inderdaad ontzettend duur :j maar het is ook takke veel werk, ervaar ik nu :')

Enfin, hier zit de tweede laag blauw erop en joepie: het dekt!
En heb mezelf nog even extra werk op de hals gehaald, maar ik vind het zo mooi die sierranden:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 19:08

Sierranden zijn idd mooi ! , staat goed zo!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:32

MamaMiesje schreef:
Het is inderdaad ontzettend duur :j maar het is ook takke veel werk, ervaar ik nu :')

Enfin, hier zit de tweede laag blauw erop en joepie: het dekt!
En heb mezelf nog even extra werk op de hals gehaald, maar ik vind het zo mooi die sierranden:

[ [url=m/Zdp3AB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Netjes gedaan :j.

Ik hen vandaag de potplanten naar buiten gezet en waar nodig gesnoeid. Madelief helemaal kort gezet, bij de hortensia alleen de oude bloemen eraf. Zitten al mooie knoppen op, dus dat gaat goed komen. Ik denk dat mijn heide de boel niet overleeft. Maar dat is niet zo'n ramp.

Over een week wordt mijn tuin gedaan *\o/*. En hopelijk wordt het snel mooi weer, dan kunnen we lekker buiten zitten <3.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:45

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 21:13

Nee sorry, het is allemaal geinig maar ik ga het niet doen _O-

Aan het plafond zitten nu alle sierranden. Niet overal even mooie overgangen -O- maar het is ook hartstikke moehluk.
Onderaan, bij de vloer dus, komt ook nog een plint/sierrand, maar die is van hout. Die ga ik maar heel mondjesmaat vastkitten, want in de toekomst wil ik nog wel een nieuwe vloer en dan zou het fijn zijn als ik ze er vlotjes van af kon trekken. Het zijn ook maar steeds hele korte stukjes, op de muren tussen de slaapkamers en de badkamer.

En dan...waar het eigenlijk allemaal om te doen is geweest :') ...volgende week maar eens beginnen aan het lakken van de trap _O-
Laatst bijgewerkt door MamaMiesje op 26-02-17 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 21:14

Nouja zeg , hartstikke hip :))

De tuin :x , begin daar niet over aub :') . Mijn tuin is echt een puinzooi

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:17

Wow veel gepost weer!

leuk idee dat deur-bureau

Trap renoveren heb ik ook ervaring mee. Hij was grenen, niet mijn smaak dus toch besloten aan te pakken. Verschrikkelijke klus :+ Hier gelukig geen lijmresten, maar wel alle oude beits er afgekrapt en alles daarna opnieuw in de beits en lak gezet. Echt een &%* werk. Heb er maanden over gedaan := Wel mooi als het af is :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mooie kleur die evolutie van Histor op de muur. Ik wil ook zoiets in de woonkamer, net nog een tintje donkerder denk ik.

Die slaapkamer is ook echt mooi geworden.

Wij hebben eindelijk nieuwe stoelen in de keuken

Afbeelding

En in de 'hondenberging' de muur blauw geverfd. Vond het zo'n wit hok. Daarop foto's van de honden met als thema seizoenen. Er hangen er nu nog maar 3, want ik had nog geen mooie foto voor 'zomer'. die moet ik komende zomer nog even maken :+

Ook een bankje van steigerhout getimmerd. Moeten nog ff handgrepen maken aan de voorkant, dan kan je die naar voren trekken en kunnen daar de laarzen/schoenen in. Dan kijk het wat opgeruimder en kan je meteen op het bankje zitten om je schoenen aan/uit te trekken.
niet de beste foto, maar toch voor het beeld:

Afbeelding

En als ik dan toch bezig ben. Deze kleur heb ik nu in de keuken. Kleur vertekend hier een heel klein beetje. Ik geloof dat hij camouflage groen heet van flexa

Afbeelding

Keuken is trouwens ook zelf geschilderd. Was eigenlijk donker eiken.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:24

Mooi gelukt zeg, die trap. +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:25

Wauw heel gaaf ! , vind het boven ook enorm mooi met die spijlen! (Hangt hier een lelijk Luik voor de cv voor het hek zo jammer)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:29

Mooi huis Loulou :j En die trap is héél chique!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:32

Thanx :D Ben zelf ook heel blij dat ik het toch gedaan heb. Ondanks dat iedereen zei dat ik er echt niet aan moest beginnen, omdat het zo'n rotwerk was.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:36

Tell me about it :')

2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:55

Loulou, jou eetkamerset <3 <3 mag ik vragen waar je de stoelen en het bankje vandaan hebt? En de tafel? Echt supermooi

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:56

Mooi je trap Loulou!!!
Daar kun je wel trots op zijn :)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 23:06

Dank jullie :D

2009 schreef:
Loulou, jou eetkamerset <3 <3 mag ik vragen waar je de stoelen en het bankje vandaan hebt? En de tafel? Echt supermooi

Thanx :D

de stoelen en bankje bij Dick van Casteren in Oss. Hij heeft deze sets regelmatig voor flink onder de normale prijs. Zitten soms iets meer vlekjes in het leer dan eigenlijk wenselijk is. Maar ik vind dat bij dit soort leer niet storend. Op marktplaats kan je vinden wat hij te koop heeft staan. Hij koopt volgens mij steeds partijen op, voorraad wisselt dus steeds. http://www.marktplaats.nl/verkopers/825840.html
We hebben ze eerst gezien bij robuustetafels.nl in utrecht, maar daar waren ze echt veel duurder.

De tafel bij http://www.eikentafel.nl uit Schijndel. Waren daar ook veel goedkoper dan andere zaken die wij hebben gezien. En de tafel bevalt echt super goed. Is mooi mat behandeld, waardoor je niet ziet dat hij afgelakt is, maar je wel de bescherming hebt. Onderzetters voor koffie en thee enz zijn niet nodig. Ze hebben flink wat voorbeeld tafels in de showroom staan.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 06:48

Hihi meelezer kruipt onder steen vandaan.

Wat leuk dat je bij dick wat gekocht hebt! Leuke man en goede vriend van mijn moeder :D

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:25

Dat is toevallig :D

Het wereldje is klein. :D Bleek ook toen we daar waren. Al pratend kwamen we erachter dat zijn dochter en ik bij dezelfde vereniging zitten. Alleen zij dan nog bij de pony's en ik bij de paarden.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 11:49

Ik heb toch die witte Eames stoelen gekocht. We kunnen namelijk twee dingen doen:
-de tafel ophogen door de poten eraf te halen en dan onder het blad blokjes bevestigen. Door de rand onder de tafel zie je dat niet
-een stukje van de stoelpoten afhalen. Voor de prijs waarvoor ik ze heb, durf ik dat wel aan. Dan wordt de zitting net zo hoog als de zitting van de huidige stoel.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 12:12

Oh wauw Loulou wat is jou trap super mooi geworden zeg! Dat is het harde werk zeer waard!