[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 20:59

Vandaag hebben we gesprek gehad bij de makelaar en een onafhankelijk hypotheek adviseur.... Allereerst bedankt voor al jullie tips!!!
Wat zal ik ervan zeggen... We kunnen ons droomhuis kopen op de voorwaarde dat we : of eerst ons huis verkopen, er komt dan geld vrij waardoor het kan, of we moeten tijdelijk onze ouders vragen om een bedrag te lenen, zodra ons huis verkocht is komt het bedrag vrij om het geleende deel mee af te lossen. Het was dus zeker geen nee! Ons huis staat nog niet in de verkoop.
Dinsdag komt de makelaar hier langs om ons huis te bekijken en mijn vriend is nogal perfectionistisch dat hij voor de verkoop nog wil schilderen en dergelijke. De makelaar komt kijken in hoe verre dit daadwerkelijk ook nodig is. We gaan ons best doen en denken er heel sterk over om de gok te wagen en het andere huis te kopen.

Grietje_1

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 21:07

Hebben jullie een geliefd huis? Gaan huizen snel bij jullie in de buurt? Dan zou je erover na kunnen denken.
Ik durfde het niet, wij hebben eerst ons huis verkocht, voordat we een nieuw huis gingen kopen. Ook nooit kunnen bedenken dat wij ons huis zo snel en voor zo'n mooie prijs konden verkopen. Maar denk dat ik het anders ook nog zo had gedaan. Vindt het toch spannend, twee huizen. Maar dat ben ik he?

Von, hoe gaat het bij jullie, nog nieuwtjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 21:13

Spannend Pien! Succes met het gesprek.

Hier een hoop afspraken staan.
Dinsdag hypotheekgesprek waar huidige hypotheek loopt

Woensdag aannemer 1 in huis om offerte te maken en hypotheekgesprek onafhankelijk adviseur.

Volgende week maandag aannemer 2
Volgende week dinsdag aannemer 3....

Dan moet er nog een 4e aannemer komen ergens volgende week.

Ben benieuwd naar de verschillen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 21:15

Wendy schreef:
Kimberley_ schreef:
Dat zou super zijn als dat bij mij ook zo is.. Kan het eigen geld wel betalen maar minder betalen is natuurlijk fijn ;)

Uiteindelijk betaal je het natuurlijk wel gewoon, plus rente...

Ik wilde het net typen
Maar als je er eigen geld in kunt stoppen , absoluut doen
Alles wat je nu zelf betaald ipv leent
Betaal je 1 keer en "Thats it"
Meer kunnen lenen/minder eigen geld inbrengen klinkt leuk
Maar alles wat je leent betaal je gewoon alsnog zElf maar dan met een schepje extra In de vorm van rente

Wij hadden bijvoorbeeld alle klussen die we willen gaan doen mee kunnen financieren en gelijk kunnen laten uitvoeren , maar dan betaal je het uiteindelijk gewoon 2 a 3 keer Door de tijd heen in de vorm van je hypotheek over 30 jaar uitgesmeerd
Dan zijn het alsnog hele dure dakkapellen en een dure uitbouw

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 21:19

Genoeg in de planning Von, ben heel erg benieuwd.

Bij ons echt een keer geschrokken van de offerte van de schilder. Die was zo absurd hoog.
Wij laten wel een deel mee financieren, zodat het huis grotendeels af is. Vinden wij zelf fijner.
Maar sommige dingen doen we later. Zo doen we volgend jaar de buitenkant van het huis schilderen ipv nu gelijk.

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 21:23

Ja grietje we hebben inderdaad een huis op het oog, eerste huis kijken en gelijk verkocht. We willen het heel graag.
De huizenmarkt hier trekt redelijk aan. Ik vind het ook wel heel spannend om twee huizen te hebben maar dit huis waar we nu wonen is de hypotheek niet zo hoog van (mijn vriend heeft het 10 jaar geleden gunstig gekocht). Mijn vriend durft het wel aan. Ik ben wat dat betreft meer een schijtert. Zeker omdat dit huis nu nog niet te koop staat.
Schilders zijn duur he! Misschien kun je iets op werkspot zetten. Soms zijn daar mensen die geen werk meer hebben of kunnen krijgen die zich daar aanbieden en dan ben je misschien wat goedkoper uit.
Drukke planning Vonneke! Ben benieuwd .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 21:28

Grietje_1 schreef:

Bij ons echt een keer geschrokken van de offerte van de schilder. Die was zo absurd hoog.
Wij laten wel een deel mee financieren, zodat het huis grotendeels af is. Vinden wij zelf fijner.
Maar sommige dingen doen we later. Zo doen we volgend jaar de buitenkant van het huis schilderen ipv nu gelijk.

Schilder is echt te gek.... zo duur.

Wij laten alles kunststof zetten. Af van al dat geschilder.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 21:34

Dat scheelt Pien, dat de kosten niet zo hoog zijn en de markt aantrekt.
Je tip van werkspot is slim, even woe afwachten, waar deze schilders mee komen.

Dat is wel slim Von van die kunststof kozijnen. Bij ons alleen even budget technisch niet mogelijk op dit moment. Zouden ook veel ramen zijn.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 21:38

Wij hebben inderdaad ook een groot gedeelte Bouwdepot, een aantal zaken laten we daar al van maken maar één is maar noodzakelijk.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 21:41

Even vergeten, welke ene er echt noodzakelijk is Kim, sorry.

Wij doen nieuwe keuken, badkamer en vloer. Daarnaast wat wanden laten stucen. Het liefst nog zoveel mogelijk schilderen. Maar anders zelf daarbij aan het werk.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 21:49

Ik snap dat eigen geld erin stoppen beter is maar ik moet nu zo een 5000 euro zelf inleggen. Het zou gewoon fijn zijn om ongeveer 1000 minder in te leggen zodat ik een extra buffer houd ;)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 21:52

Het dak op de schuur buiten. Daarnaast wordt door het hele huis een grindvloer gelegd, komt er een nieuwe keuken, airco, rolluiken, nieuwe tuinschutting, nieuwe CV ketel en schilderen, maar schilderen doen we zelf. We hebben twee schilders in de familie, dat is wel handig, als er stukken zijn die ons niet lukken schakelen we de hulplijn in.

Moet je nagaan, we wilden eigenlijk helemaal niks doen behalve de tuinschutting en dak op de schuur buiten. Zo'n bouwdepot is dan wel luxe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 22:05

Grietje_1 schreef:

Dat is wel slim Von van die kunststof kozijnen. Bij ons alleen even budget technisch niet mogelijk op dit moment. Zouden ook veel ramen zijn.

Bij ons moet het. Beneden nog ramen zonder kozijn... met de handgreep in het glas. Boven te rot om nog te verven.

Maar 3 kanten ramen, voordeur en uitbouw met lichtstraat... oepsie..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 22:44

vonneke schreef:
Grietje_1 schreef:

Bij ons moet het. Beneden nog ramen zonder kozijn... met de handgreep in het glas. Boven te rot om nog te verven.

Maar 3 kanten ramen, voordeur en uitbouw met lichtstraat... oepsie..

Dat is wel extreem inderdaad! Bij ons zitten er ramen in van 1985, aluminium en met kunstof afgewerkt, maar die zagen er echt nog tiptop uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 22:47

Huis is in '69 gebouwd. Ik denk kozijnen van toen nog er in...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 22:57

Kimberley_ schreef:
Ik snap dat eigen geld erin stoppen beter is maar ik moet nu zo een 5000 euro zelf inleggen. Het zou gewoon fijn zijn om ongeveer 1000 minder in te leggen zodat ik een extra buffer houd ;)

Dat Is ook wel een bedrag wat goed te overzien is idd

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 07:08

Oh hahaha Kim, dat is ook meer dan genoeg wat je moet doen zeg.

Von, dan moet het ook echt, geen keuze. Dan maar gelijk slim en goed. Gelijk heb je hoor.. Maar dat zal wel een aardige kostenpost worden. Vooral die uitbouw lijkt mij niet grappig.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 07:18

vonneke schreef:
Grietje_1 schreef:

Schilder is echt te gek.... zo duur.

Wij laten alles kunststof zetten. Af van al dat geschilder.

Ow wat zonde in zo'n mooi oud huis :o .... bij een oud huis
hoort in mijn beleving gewoon hout :D

Wij krijgen straks geen oud huis, maar wij laten de kunststof deurposten eruit slopen beneden en krijgen dan mooi houten stompe deuren <3 :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 07:26

Het verschil met kunststof en hout is echt niet te zien bij goede kwaliteit kunststof.

En daarbij zijn giedereen hardhouten kozijnen duurder dan kunststof, zit veel onderhoud aan en een stuk minder duurzaam.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 07:31

vonneke schreef:
Het verschil met kunststof en hout is echt niet te zien bij goede kwaliteit kunststof.

En daarbij zijn giedereen hardhouten kozijnen duurder dan kunststof, zit veel onderhoud aan en een stuk minder duurzaam.

En toch zie ik het :o, maar ik snap je keus wel hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 07:33

Het is waar je eigen keuze ligt. Het huis wordt zo duurzaam mogelijk verbouwt.
De deuren in huis worden wel hout. Daar wil ik geen kunstof.

Vanavond naar deen rabobank. Ben bijzonder benieuwd.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 07:36

Vanaf hier alleen maar fijne ervaringen met de Rabobank, voor ons nieuwe huis hebben we onze hypotheek daar weer afgesloten, incl. alle bijbehorende verzekeringen.

Nog 4 weken, dan krijgen we de sleutel! *\o/*

En zo'n beetje alles staat nu in de begroting incl. alle offertes, dus we zullen
over een week of 2 wel echt gaan bestellen. :#!!!!

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 07:41

Wat een leuk vooruitzicht Bloem, leuk leuk..
Hou je ons op de hoogte met foto's?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 07:42

Volgens behoorlijk wat mensen zit de rabobank echt hoog in vergeleken met andere hypotheekverstrekkers.

We hebben ook alles bij Rabobank/hypotheek maar gaan morgen toch ook eens luisteren naar een onafhankelijke adviseur via de makelaar.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 07:45

Grietje_1 schreef:
Wat een leuk vooruitzicht Bloem, leuk leuk..
Hou je ons op de hoogte met foto's?

Goedemorgen Grietje, natuurlijk, ik zal mijn best gaan doen.

Zie er stiekem ook best tegenop hoor :o :=, voordeel is dat we
geen haast hebben, dat scheelt.

Heb ook moeite gehad met al die beslissingen, met een beetje geluk
kies je alleen een nieuwe keuken, maar wij moesten natuurlijk alles opnieuw :oo. Hoop dat ik niet verwend overkom, maar doordat het zoveel was, had ik er soms niet eens plezier meer in :o MAAR ... alles is uitgekozen, desbetreffende bedrijven wachten alleen op ons startsein :D