Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:35

Hebben jullie voorbeelden qua planning? Ik ben een beetje van alles aan het opschrijven maar word er nog niet echt wijs uit :')

Judith_H

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 21:20

marrianne, wij hebben ook zo'n facebookgroep met bewoners, heeft zijn nut al meerdere keren bewezen :j , en is gezellig!

Wij hebben ook wel wat loze leidingen, maar gelukkig ook een paar die al wel bedraad zijn. Hopelijk gaat het wel goed...

Yankeeboy, gelukkig dat jullie smaken dan nog wel beetje overeenkomen, want anders werd het wel wat lastiger als hij uitgesproken ideetjes heeft :D

@ lestria, oh dat vind ik ook nog een hele goede! Misschien is dat het wel inderdaad.

En mijn vader gaat van de week vragen of die even het bouwterrein op mag :o (hopelijk mag het, als je het vraagt wel even snel), kan die even betere foto's maken en kijken hoeveel palen de rest van het rijtje heeft. Daar kunnen we dan wel meteen uit opmaken wie er ook een uitbouw heeft.

Planning op wat voor gebied? Wat je het eerst moet doen na oplevering? Of wat je eerst moet regelen? Of wat je eerst moet kopen?
Ik hoor het graag, zelf ook nog geen idee _O- ...

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 21:57

Marianne ik hoop dat dat bij ons ook zo gaat. Lijkt me ook leuk om.met elkaar ernaartoe te leven

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 23:04

Planning zodra je de sleutel hebt :)

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 00:12

Bij ons ging de planning als volgt.

1ste dag is de aanemer van de badkamer gestard en heeft vl de spullen voor de badkamer opgebaald.
En de slaapkamer in de voorstrijk.

2e dag gestart met behangen in de slaapkamer. Levering vloer.
3e dag start vloer op zolder.
Gestopt op dag 7.

2e week van oplevering is dr stucadoor gestart. En in de avond uren is de vloer gelegd tot het af was.

Na al het stuucwerk en na de droogtijd de zolder laten spuiten en alle muren geschilderd.

En nu zijn we bezig met de plinten.

Morgen alles soppen en dan t weekend verhuizen jipppyy

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 09:00

Malih hoe goed gaan jullie !!! Dus dat is 3 weken geweest ??

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 10:11

Judith_H schreef:
En mijn vader gaat van de week vragen of die even het bouwterrein op mag :o (hopelijk mag het, als je het vraagt wel even snel), kan die even betere foto's maken en kijken hoeveel palen de rest van het rijtje heeft. Daar kunnen we dan wel meteen uit opmaken wie er ook een uitbouw heeft.
Vragen?!? O:) Niet geschoten, altijd mis toch? Ik ben nu trouwens wel benieuwd naar de foto met tekening, leuk!!!

Collendoorn, wij plannen nu al wat globaal in chronologische volgorde. Hier en daar wat hengeltjes uitgooien. We gaan pas wat strakker plannen zodra de opleverdatum definitiever wordt. Wat voor ons sowieso prioriteiten zal gaan hebben is de begane grond en de slaapkamers van onze meisjes. Het huis wordt dan wel al inclusief sanitair opgeleverd.

Wat!?! Jullie gaan als de brandweer Malih! Wat goed!!! Zijn de andere buren ook al zo ver?

Gister zijn de toekomstige bewoners bij ons op visite geweest, hele aardige leuke mensen. Ze gaan flink breken en bouwen op de bovenste verdiepingen, wordt volgens mij echt heel erg mooi! Nieuwsgierig?

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 11:39

Als je een kopje nieschierig neerzet ben ik veeels te nieuwschierig haha, super leuk huisje !! Wat willen ze allemaal gaan doen dan? Ziet er zo op foto heel netjes uit.

Ik ben nu een beetje per kamer op aan het schrijven hoe of wat er gebeurd moet worden maar echt een tijdplanning gaat het denk ik niet worden.

Ik ga maar een lijstje maken en dat het op die "manier" afgewerkt moet worden.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 11:57

Wat goed werkt is per ruimte een lijstje op de deur plakken (of het raam als je de deur nog moet schilderen) en dan daarop wat er moet gebeuren in die ruimte en op welke volgorde.
Zo weet iedereen wat er moet en lekker wat kunnen afstrepen motiveert vaak ook :P

Daarnaast elke avond de tijd nemen om alles weer op de plek te leggen. Dus alle kwasten bij elkaar (schoon of in een pot), alle gereedschap in de koffer, ff de bezem er door.
Zo houdt je overzicht en verspil je geen tijd aan onnodig zoeken/irriteren.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 13:16

Collendoorn, van wat wij begrepen hebben gaan ze op zolder aan de achterkant een dakkapel over de gehele breedte plaatsen, die wordt gelijk wordt getrokken met de achtergevel. Op de eerste verdieping gaat de muur eruit tussen de 2 kleinste kamers en wordt dat dus 1 grote kamer.

Wat een goed idee van die briefjes Marlies!!!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:07

Collendoorn t is vandaag idd 3 weken :-D

Noviceh we hebben een aantal buren die er al in wonen ook aan de overkant maar die klussen ondertussen in huis. Als wij er in gaan dan is alles af in principe.

En leuk om ze even te ontmoeten vond t ook leuk om de koper te ontmoeten dan wisten we iig dat het huis goed terrecht kwam hahaa

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:35

Briefjes per kamer is zeker een goed idee !

Okee die mensen maken er dus een complete verdieping bovenop!

Lekker malih! En dan is echt alles gedaan, het is erin en niks meer aan moeten doen?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:42

Klopt. Dan is alles af. Enige wat dan nog gedaan moet worden is de trap een likje verf. En de schoonloop mat er in leggen maar die is besteld. En gordijnen plaatsen maar dat doet het bedrijf waar we besteld hebben.

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 21:24

Malih, mooie planning zo! Jullie moesten nog best veel zelf doen uiteindelijk :) Vind dat jullie dan best hard gegaan zijn +:)+ !

@noviceh, denk dat een pagina eerder mijn foto met "prachtige" tekening nog wel te vinden is...
Maar als er nieuwe "betere" foto's komen, zal ik ze wel hier plaatsen :D

Noviceh, wij hebben ook al globaal wat hengeltjes uitstaan inderdaad. Hebben al een tegelzetter gevonden, zijn nu bezig met offertes voor het renovliesbehang wat op de muren komt.

De keuken en badkamer worden geplaatst. De badkamer tijdens de bouw, de keuken er vlak na.

Dus beneden zouden we niet zo veel zelf hoeven doen.
Wel moet er beneden een boekenkast gemaakt worden van plafond tot grond, dat gaat mijn vader op zich nemen en de gordijnen, lampen etc moeten nog opgehangen worden.

Ligt een beetje aan de prijs of we het hele huis laten behangen met dat renovlies behang, anders hoeven we dat boven zelf ook niet meer te doen.

Boven moeten we dan nog wel een vloer leggen en de badkamer zelf aankleden (lees: wastafel afmonteren en eigen wastafel ophangen). Ook moeten op de bovenverdieping natuurlijk ook gordijnen en lampen opgehangen worden etc...

De tegelzetter verwacht dat die 3 dagen voor beneden bezig is, de keuken zou 1 a 2 dagen gaan duren volgens de keukenboer, de muren duren denk het langst als ze het hele huis moeten doen, dus qua benedenverdieping zou het wel vlot moeten kunnen.

Ik reken ook op zo'n 3 weken ongeveer, maar dat kan nog heel erg veranderen natuurlijk...

@ noviceh, wat ontzettend leuk dat de nieuwe bewoners zijn geweest! Klinkt als flinke plannen wat ze hebben!

@marliesV, wat een goed idee! dat ga ik zeker onthouden tegen die tijd!
Ik zal er de meeste tijd niet bij kunnen zijn, dus kan ik mooi "instructies" achterlaten voor de andere }> (als de oplevering in november word, zal er waarschijnlijk ook een gedeelte geklust moeten worden in december en ik mag december absoluut geen vrij op mijn werk ivm drukte)....

Ik ben wel van de opruim, dus dat met die kwasten etc komt helemaal in orde :D , kan niet echt goed tegen troep...

@ malih, dat is wel het fijnste, erin als alles af is. Is toch lastiger met klussen als je er al half/helemaal woont en dan gebeurd het toch vaak dat het niet helemaal af komt of het duurt een eeuwigheid. Dan maar wat langer wachten tot we erin kunnen, maar dan is het wel helemaal af.

De trap is inderdaad wel een ding wat later moet, dat is gewoon niet handig om dat te doen tijdens verhuizen/klussen, dus dat is inderdaad verstandig om die later te doen.

Wel heel fijn hoor, zaterdag verhuizen :D !!

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 23:37

Haha, opruimen :') ik had op elke verdieping een krat neergezet met ae gereedschappem, benodigdhedem, vuilniszakken e.d... nou, mooi dat het alsnog elke dag kwijt was :P liep echt continu achter iedereen z'n reet aan op te ruimen en alles weer op de goede plek te leggen. Helaas hielp het bij mij niet :(

Lijstjes op de deuren vind ik echt slim! Zo weet je gelijk of er al 2 lagen verf op zitten of nog maar 1 bijv.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 00:03

Lijstjes hebben wij niet gedaan. Ik heb gewoon alles onthouden haha.

Vandaag even snel een kast gehaald bij ikea. Voor de zolder hij gaat uit het assortiment. En in amsterdam was hij al uit verkocht. Dus ritje Amersfoort gedaan.

Morgen worden alle meubels van ikea bezorgt (bureau voor de zolder en slaapkamer van zoontje)

Zaterdag ga ik starten met dr kasten in elkaar zetten met een vriendin. En de mannen gaan sjouwen :-D

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 08:38

Wat fijn dat het dan gewoon af is Malih.

Ik zat ook al te bedenken (ook al duurt het nog een jaar haha) wanneer wij er dan in willen gaan. Ook met het oog op dubbele lasten en het kost allemaal al genoeg..

Noviceh, leuk huis hadden jullie hoor. Flinke verandering hebben de nieuwe bewoners voor ogen!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 09:57

@ Malih, jullie zijn wel echt turbo snel gegaan zeg! Als ik nu allemaal bedankt wat er bij ons moet gebeuren als we de sleutel hebben...

- vloerverwarming
- cementdekvloer
- alle muren reno vlies
- keuken plaatsen
- badkamer tegelen en plaatsen
- toilet tegelen en plaatsen
- overal PVC vloeren leggen
- een extra muur in de slaapkamer maken waar mijn inloopkast komt

pff dat voelt echt alsof dat 3 maanden gaat duren -O-

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 10:09

Dat valt wel mee hoor. Dat kan zelfs allemaal in 1 week gebeuren. Heb je alleen wel een hoop mensen in huis. Maar als jullie nog vloerverwarming zelf gaan leggen. Dat moet vervolgens eerst op temp zijn eer je er een vloer op legt. Anders kan het scheuren.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 10:21

Zo wij zijn eindelijk vrij en komen weer wat tot leven :). Hier is het een keer een nieuwbouw huis nooit meer een nieuwbouwhuis. :')
Wel mee gelezen; sammie wat een leuke buurvrouw. :+ Hoe is het eigenlijk afgelopen of heb ik daar overheen gelezen? Schuurtje in 1 dag geplaatst en toen was het klaar met het gezeur van de buurvrouw?
Malih; jullie gaan echt acls een speer, wat goed! Fijn dat alles voorspoedig gaat :).

Ik leer trouwens wel veel bij. :+
Inmiddels ligt de vloer erin. Ook weer zoiets zei de verkoper in zijn verkooppraatje ' We pakken het aanzicht in de trapkast vaak ook mee.' Maar dat staat dus niet op de tekening, omdat dit later besproken is. Nu is het niet gebeurd en weet hij natuurlijk van niks/zou het niet besproken zijn. Gaat om 1 plankje plaatsen, terwijl ze al terug moeten komen voor het voegwerk(wat niet helemaal strak was). Maar gaat me de volgende keer niet meer gebeuren.

We hebben inmiddels de zoveelste lekkage gehad nu in een gloednieuw meubel, dus die is ook kapot en weer wachten op een nieuw meubel. Stuur je een klacht in dat dit de zoveelste lekkage is, word je niet eens serieus genomen. Terwijl we zelfs van de bouwer een excuus kregen voor hun ongemak.

Het enige wat goed gegaan is, is het behangen van renovlies en het verven van de zolder. Zit er super strak in/op! Zelfs de uitvoerder Vd bouw en een bouwinspecteur maakten er (uit hunzelf) een compliment over. Terwijl ze de goedkoopste prijs boden en ik daar nog op onderhandeld heb. Dus als jullie nog een adresje zoeken :).

Edit; Ik moet ook wel zeggen dat door laksheid van onze hypotheekverstrekker er een fout is geweest in ons hypotheekadvies. Hij geeft zelf deze fout niet toe, maar hier kwamen we een week voor de sleuteloverdracht achter en dit geeft bij op alles bij het huis een heel dubbel gevoel. Ik denk dat als dat niet gebeurd was, ik veel blijer met alles was geweest.
Laatst bijgewerkt door Wieldop op 08-06-16 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 10:27

@ Wieldop, pff dan hebben jullie wel net echt pech gehad.
Wij zien alleen maar voordelen in een nieuwbouwwoning, behalve het feit dat we nu nog een jaar moeten wachten....( wonen allebei nog thuis)
Welke regio wonen jullie? anders ben ik wel benieuwd naar degene die renovlies bij jullie gedaan heeft :o

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 10:32

Dat zagen wij ook! Ik heb even een stuk boven toegevoegd, want de helft van het verhaal is niet eerlijk. :)

Wij wonen regio zuid-Holland, maar ze trekken door het hele land.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 10:39

Neeuuh, het is niet zo spannend op dit moment. Maar je weet maar nooit! Ze hebben die vrijdag het uitgraven gedaan en de bekisting neer gezet. Op maandag gestort, gisteren weggehaald en vandaag gaan ze de schuur dus ontstrippen en opnieuw plaatsen. Of ze 'm dan ook vandaag gaan beitsen weet ik niet.

Verder zitten we met de buurtjes in een schutting app en aan iedereen was gevraagd de maten tussen de huizen door te geven. Alleen wij hadden dat niet gedaan natuurlijk. Dus iemand vroeg: 'volgens mij moet ik nog de meters hebben tussen die en die familie'. Stuur de buuf 'Klopt'. Wij liepen daar dus niet hard achteraan om die berging nog verplaatst moet worden en buuf hebben we er niet over gehoord verder. Dus dinsdagavond is VL onkruid aan het trekken in de tuin, begint ze eerst daar over, vervolgens was t: 'mn man heeft nog gebeld en die wil zo snel mogelijk een schutting ertussen' Tien minuten later was het tot hoever wij de schutting tot voren door willen lopen. Aan de voorkant hebben we nog 2 meter tuin, maar daar een schutting van 1.80m hoog neer zetten (verleidelijk.. maar wel lelijk) is niet echt praktisch. Maar wij willen wel zoveel mogelijk tuin aan de zijkant betrekken bij onze 'achter'tuin, dus de poort zover mogelijk naar voren aan de zijkant van het huis. Want alles aan de voorkant van de poort zullen wij zelden komen. Nu hebben de buren dus een ander type huis en de deur aan de zijkant. Die deur zit ongeveer halverwege onze zijmuur en zij willen hun poort voor die deur hebben (dus dat de postbode gewoon post in de bus kan gooien zonder eerst een poort door te moeten). Maar dan missen wij een stuk tuin als we die hoogte aanhouden dus wij willen 'm verder naar voren hebben. Toen zei ze dus: 'Oh dan kunnen jullie 'm gewoon verder naar voren doortrekken.' (cruciaal zinnetje dat ongetwijfeld vervolgt gaat worden. Toen ging het nog over het deel van de poort naar het voetpad aan de voorkant. Die schutting van 1.80m is niet echt een optie, dus ik zei dat je ook halve schuttingdelen heb. Die zijn een meter hoog ofzo. Eerst vond ze dat een goed idee, vijf minuten later wilde ze een haag of wat 'groen' ertussen. Het boeit mij geen biet en VL vond groen ook niet zo'n probleem. Nu moeten we alleen nog een keer gaan meten := En ik ben benieuwd of het restje schutting a la 'dan kunnen jullie 'm gewoon verder naar voren doortrekken' ook zo bedoeld zoals ik denk dat het bedoelt is :=

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 11:07

marrianne schreef:
@ Malih, jullie zijn wel echt turbo snel gegaan zeg! Als ik nu allemaal bedankt wat er bij ons moet gebeuren als we de sleutel hebben...

- vloerverwarming
- cementdekvloer
- alle muren reno vlies
- keuken plaatsen
- badkamer tegelen en plaatsen
- toilet tegelen en plaatsen
- overal PVC vloeren leggen
- een extra muur in de slaapkamer maken waar mijn inloopkast komt

pff dat voelt echt alsof dat 3 maanden gaat duren -O-

Dit valt wel mee.

Gaan jullie alles zelf doen? Of laten jullie dingen ook doen? Je zit met je vloer qua droging. Pvc vloer is echt een vette aanrader die hebben wij nu pvc door t hele huis en ik vind t geweldig

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 11:08

Lastig hoor zo'n buurvrouw.!Ik zou hem lekker hoog doen en lang doortrekken :+ . Ik denk dat ze bedoeld dat jullie hem mogen betalen; denk je niet?