Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ibbel schreef:Ik heb dat net aan de hand gehad: alle documenten die bij het huis horen (eigendomsbewijs, evt overheidspremies, CV-onderhoudscontracten, boilerhuurcontracten, erfpacht, recht van overpad, de hele reut die evt van toepassing is) moeten naar de makelaar als ze daar nog niet liggen. Die komen als bijlage bij het koopcontract. Die hele reut wordt door beide partijen ondertekend. Er wordt ook alvast een notaris voor de overdracht bepaald, en een gewenste overdrachtsdatum gekozen, want dat komt ook in het koopcontract.
Joolien schreef:Wel bizar, ik heb gister wat rondgebeld naar notarissen en wat een prijsverschil, de een vraagt 1100 en de ander 862 euro. En dat is voor dezelfde handelingen.
Selka schreef:Joolien schreef:Wel bizar, ik heb gister wat rondgebeld naar notarissen en wat een prijsverschil, de een vraagt 1100 en de ander 862 euro. En dat is voor dezelfde handelingen.
Je hebt een of andere site waarbij je jouw "klus" kunt aanbieden en zo hebben mijn ouders maar €400 betaald.. Scheelt echt een bak geld!
Selka schreef:Ik dacht deze site: http://notaristarieven.nl/ maar weet het niet zeker!
Lisette1990 schreef:Hallo allemaal, ik heb dit topic een beetje doorgekeken (niet alles was beetje veel).
Ik ben samen met mijn vriend erover na aan het denken om een huis te gaan kopen. Komende zaterdag gaan we al enkele huizen af tijdens de open huizenroute. De ideale kans om vrijblijvend rond te kijken.
Ook hebben we volgende week een oriëntatiegesprek over hypotheken bij de rabobank (beide zijn klant bij rabobank). Echter vraag ik me af of het niet beter is om naar een hypotheekadviseur te gaan zoals 'De hypotheker'. Wat zijn jullie meningen hierover?
Selka schreef:Ik dacht deze site: http://notaristarieven.nl/ maar weet het niet zeker!
Lisette1990 schreef:Hallo allemaal, ik heb dit topic een beetje doorgekeken (niet alles was beetje veel).
Ik ben samen met mijn vriend erover na aan het denken om een huis te gaan kopen. Komende zaterdag gaan we al enkele huizen af tijdens de open huizenroute. De ideale kans om vrijblijvend rond te kijken.
Ook hebben we volgende week een oriëntatiegesprek over hypotheken bij de rabobank (beide zijn klant bij rabobank). Echter vraag ik me af of het niet beter is om naar een hypotheekadviseur te gaan zoals 'De hypotheker'. Wat zijn jullie meningen hierover?