[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 10:42

Wel bizar, ik heb gister wat rondgebeld naar notarissen en wat een prijsverschil, de een vraagt 1100 en de ander 862 euro. En dat is voor dezelfde handelingen.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 10:51

Ibbel schreef:
Ik heb dat net aan de hand gehad: alle documenten die bij het huis horen (eigendomsbewijs, evt overheidspremies, CV-onderhoudscontracten, boilerhuurcontracten, erfpacht, recht van overpad, de hele reut die evt van toepassing is) moeten naar de makelaar als ze daar nog niet liggen. Die komen als bijlage bij het koopcontract. Die hele reut wordt door beide partijen ondertekend. Er wordt ook alvast een notaris voor de overdracht bepaald, en een gewenste overdrachtsdatum gekozen, want dat komt ook in het koopcontract.

Okay, Dat is al wel een beetje duidelijker. Vanmiddag komt hij als het goed is een bord brengen voor de open huizen dag dat we er niet meer aan mee doen. Misschien dat ik hem dan nog zie en even wat dingen kan vragen. Hoe lang heeft het geduurd voor julie weer wat hoorden?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 10:56

Joolien schreef:
Wel bizar, ik heb gister wat rondgebeld naar notarissen en wat een prijsverschil, de een vraagt 1100 en de ander 862 euro. En dat is voor dezelfde handelingen.

Je hebt een of andere site waarbij je jouw "klus" kunt aanbieden en zo hebben mijn ouders maar €400 betaald.. Scheelt echt een bak geld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 10:58

Selka schreef:
Joolien schreef:

Je hebt een of andere site waarbij je jouw "klus" kunt aanbieden en zo hebben mijn ouders maar €400 betaald.. Scheelt echt een bak geld!

Lol dat scheelt zeker!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 11:00

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 11:07

Selka schreef:
Ik dacht deze site: http://notaristarieven.nl/ maar weet het niet zeker!

Oh dat is een handige site, ga ik eens kijken :P

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 11:18

Lisette1990 schreef:
Hallo allemaal, ik heb dit topic een beetje doorgekeken (niet alles was beetje veel).

Ik ben samen met mijn vriend erover na aan het denken om een huis te gaan kopen. Komende zaterdag gaan we al enkele huizen af tijdens de open huizenroute. De ideale kans om vrijblijvend rond te kijken.

Ook hebben we volgende week een oriëntatiegesprek over hypotheken bij de rabobank (beide zijn klant bij rabobank). Echter vraag ik me af of het niet beter is om naar een hypotheekadviseur te gaan zoals 'De hypotheker'. Wat zijn jullie meningen hierover?

Ik adviseer je de Hypotheker, die kon ons een veel gunstigere hypotheek leveren dan de Rabobank destijds.
Ga gewoon naar een aantal aanbieders op gesprek en vergelijk dan thuis rustig de offertes.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 11:25

morgen toch nog twee huizen bekijken met de open huizen dag , 1 doet er wel mee, maar stond er niet bij op funda wat betreft meedoen aan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 12:09

Selka schreef:
Ik dacht deze site: http://notaristarieven.nl/ maar weet het niet zeker!

We willen ook een samenlevingscontract erbij maar dat kan ik dan weer niet kiezen, nou eerst maar kijken hoe t zo gaat.

Edit: t is gelukt :P

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 12:21

Ohh haha nou dan vind ik de bedragen die jij noemt wel weer een beetje meevallen :) wij hebben gekeken naar gp of samenlevingscontract en je bent zo 500€ armer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 12:23

De bedragen die ik noemde waren ook zonder slc :j

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 12:24

Aha oke, nee dan was het weel duur :P

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 13:42

Hebben een openingsbod gedaan!

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 13:45

Zo dat gaat lekker hier. Klinkt goed Jolliegirl!!!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 13:46

De gehele riolering zal door de verkopende partij op orde gemaakt worden en dit word opgenomen in de koopovereenkomst, als we akkoord gaan! :)

Ben benieuwd!!
Ik moet werken vanavond en hoop eigenlijk vanmiddag wel duidelijkheid te hebben :=

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 14:21

Ik vind persoonlijk alleen de keuken leuk haha.
Succes Jolliegirl!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 14:30

Onderhandelingen zijn nu echt bezig..

Lang leven m'n schoonvader!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 15:17

De taxateur komt zo! en ik heb al zon baaldag vandaag!! Alles gaat mis en hoor ik een half uur geleden dat hij er zo aan komt! ach ja haha! Moet er wat voor over hebben om een huis te verkopen ;)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 15:20

Lisette1990 schreef:
Hallo allemaal, ik heb dit topic een beetje doorgekeken (niet alles was beetje veel).

Ik ben samen met mijn vriend erover na aan het denken om een huis te gaan kopen. Komende zaterdag gaan we al enkele huizen af tijdens de open huizenroute. De ideale kans om vrijblijvend rond te kijken.

Ook hebben we volgende week een oriëntatiegesprek over hypotheken bij de rabobank (beide zijn klant bij rabobank). Echter vraag ik me af of het niet beter is om naar een hypotheekadviseur te gaan zoals 'De hypotheker'. Wat zijn jullie meningen hierover?

Wij zijn bij van Bruggen is onafhankelijk en je krijgt echt super goed advies. Geen moeilijke termen. We hebben er onze eerste hypotheek mee afgesloten en nu helpt hij ons weer verder met het krediet dat we op moeten nemen voor de restschuld. Snelle reacties voa de mail maar ook via telefoon

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 16:35

Gefeliciteerd appiesjappie en spannend jolliegirl!

Joolien: probeer ook eens in Hengelo. Daar is op dit moment een prijzenoorlog bezig tussen de notarissen, schijnt daar nu veel goedkoper te zijn

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 16:36

Voor ons gaat het over.
Wij nemen de tegenbiedingen niet serieus... (500 van de vraagprijs afhalen......)

Doeeeii... Zoeken wel verder :wave:

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 17:18

Het gaat allemaal wel snel nu! Alleen maar beter ;) haha hoe eerder wij zeker weten dat het weg gaat en eruit kunnen!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 17:37

nee, dat zou ik dan ook niet echt serieus nemen JG< misschien dat ze zelf weinig ruimte hebben en daarom maar zo minimaal omlaag gaan , maar als je zulke kleine stapjes nar de andere partij maakt, sja, dan is er blijkbaar niet echt iets mogelijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 17:40

Pff nou idd laat maar JG. Balen hoor...

Dank je Miekelien, ik heb idd ook notariskantoren in Hengelo benaderd.