Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__PSM__

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:49

Jup griep...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:55

Oh bah, beterschap!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:39

Quellian schreef:
Ik was zwáár gefrustreerd met het maken van het bankje. Het zaagblad van de decoupeerzaag vloog eruit, uitgerekend als vriendlief in het buitenland zit. Dus op m'n domst gekeken bij de Karwei en ze hebben dat ding weer erin gezet. Half uur later wéér. Toen kon ik niet meer zagen en moest alles met grof geweld. De poten waren scheef gezaagd, dus naar de Hornbach, poten láten zagen. Hij moet nog een keer in de beits, maar ben er ff klaar mee.

Oh dat is echt réte irritant als een "simpel" project zo veel moeite kost >;)
Ik las laatst wel ergens dat als je van plan was regelmatig aan de slag te gaan met pallets, dan moest je een "Sawzall" kopen:
Afbeelding
Die gaat bijv ook dwars door de spijkers en krammen heen.

Hier een rondje IKEA geslaagd: rolgordijnen voor kind meegenomen en een nieuwe gordijnroede, want die hooligan Stippen hadden nu al voor de 2e keer het ijzeren spandraad waar haar gordijnen aanhingen kapot getrokken >;)
Dus zometeen maar 'even' aan de klus op dat kamertje: die houten lamellen zo goed en zo kwaad als het gaat schoonmaken -die zijn denk ik nog wel aardig verkoopbaar op MP, dan eraf en met wat mazzel (maar het zal wel net niet :') ) komen de boorgaatjes van die lamellen redelijk overeen met de boorgaatjes van de rolgordijnen. Plus de dragers van dat spandraad eraf, dragers van de gordijnroede monteren, roede erop en gordijnen eraan...
En ik wilde al maaaanden die Eivor rolgordijnen in de keuken. Maar ze zijn dus al maaanden slecht verkrijgbaar in de maten die ik wil -O- Vandaag dus maar besloten een andere soort mee te nemen. Had ik een van 60 cm en een van 1.60 nodig. Die grootste moet ik sowieso inkorten, want een maat kleiner was te klein voor het grote raam en die van 60 zou mooi precies passen. Nou..je raadt het al... 60 was er niet, 80 wel :') Dus die moet ik dan ook maar inkorten :')

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:48

Quellian@ Leuk bankje geworden, maar wel zonde dat het een helse klus moest worden.Maar ja het resultaat is er :)

PSM@ dan kunnen wij elkaar de hand geven, ik ben ook weer ziek :(
Ben wel weer aan het werk maar gaat niet van harte.

MM@ Ook zijn fijne klus om die dingen op maat te moeten maken :n
Hoop ook voor je dat het zo klik en play kan zijn met de gaten.(maar helaas is dat vaak niet zo).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:56

@ Quellian , Hij is hartstikke leuk! zal wel hels geweest zijn maar het resultaat mag er zijn

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:59

Beterschap PSM en shantal

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 13:15

Erg leuke gordijnen MM! Lijkt me niet heel makkelijk om dat in te korten?

Dank jullie wel :)
Zal eens googlen op die 'alles zaag'.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 18:38

Valt wel mee hoor. Als je het secuur doet, gaat het prima.
Maaarrrr..... Ik had het ook moeten weten, zoals Nico van Eigen Huis en Tuin vroegah al zei: "Meten is weten!" Ik had één luxaflexje gemeten a 60 cm en was er vanuit gegaan dat ze alledrie 60 cm waren. Nee dus... De derde is 80 cm -O- :')
Nouja morgen maar ff ruilen, had toch ook ophanghaken van de roede over/te veel.
Dus er hangen nu 2 rolgordijnen en de gewone gordijnen (of: "konijnen" zoals mijn bijna 3 jarige dochter dat noemt :') ) hangen nu en alles is weer gepoetst (was ook wel een soort van nodig :o ) en het kind is blij met haar 'nieuwe' kamer ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 18:39

MM Zou zo ik kunnen zijn hahah :')

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:10

Avelienvd schreef:
Beterschap PSM en shantal

Dankje wel

MM@Kijk aan snel gedaan zeg.Wel zonde van de laatste zeg

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 09:37

MamaMiesje schreef:
Valt wel mee hoor. Als je het secuur doet, gaat het prima.
Maaarrrr..... Ik had het ook moeten weten, zoals Nico van Eigen Huis en Tuin vroegah al zei: "Meten is weten!" Ik had één luxaflexje gemeten a 60 cm en was er vanuit gegaan dat ze alledrie 60 cm waren. Nee dus... De derde is 80 cm -O- :')
Nouja morgen maar ff ruilen, had toch ook ophanghaken van de roede over/te veel.
Dus er hangen nu 2 rolgordijnen en de gewone gordijnen (of: "konijnen" zoals mijn bijna 3 jarige dochter dat noemt :') ) hangen nu en alles is weer gepoetst (was ook wel een soort van nodig :o ) en het kind is blij met haar 'nieuwe' kamer ;)

Héérlijk! :D
Belangrijkst is dat kindlief tevreden is, daar doe je het voor!

Zoiets had ik een tijd terug met de gordijnen voor in de woonkamer. Het waren 4 gordijnen van 2.30m lang en ze moesten 1.80 worden. Ik die dingen in de was gegooid, in de droger en daarna op maat gaan knippen. De eerste 3 gingen goed (braaf 1.80 gemeten), tot ik bij de laatste was, toen bedacht ik me dat het misschien makkelijker zou zijn om vanaf de andere kant te meten, want dat was maar 50cm.
Hm... toen had ik ineens een gordijn dat 25cm korter was dan de rest. Ik heb eerst nog zitten vloeken op de Chinezen die niet konden meten, maar ik was volledig vergeten dat ze gewassen én gedroogd waren.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 09:45

:=

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 10:38

*stiekeme meelezer schiet in een lachstuip*
Prachtig Quellian, klinkt echt als een actie voor mij. Vooral dat schelden op die Chinezen. _O-

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 12:37

@ Quellian ook ik vindt het een geslaagd bankje :D

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:43

Iedereen beterschap, zelf ben ik ook ziek maar wel aan het werk.

Quellian, ik vind het toch erg knap hoe je dat voor elkaar hebt gekregen met dat bankje! Mijn geduld was allang op geweest, ik ben erg benieuwd naar het eind resultaat met de letters erop!
Mamamiesje, gelukkig heb je standaard maten voor de luxaflex! Bij mij moet alles op maat besteld worden, want mijn ramen voldeden niet aan de standaard maten :D. Zit nu nog steeds in de etalage als ik in de woonkamer zit, want ze zijn nog niet binnen haha!

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:58

Hahaha handig Quellian.
Gelukkig dat mijn gordijnen gelijk al goed op maat zijn en niet hoeft te knippen.

Noah@ ook nog beterschap.

Ik voel me gelukkig niet meer zo ziek ziek, maar echt 100% ook nog niet, ben wel aan het werk.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:16

Hier nog enorme spierpijn in onderandere mijn nek en armen, oorpijn en soms nog koortsig... Vandaag kwam de bedrijfsziektecontroleur langs, afgesproken dat ik donderdag weer aan t werk ga... Morgen nog een dagje uitzieken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:31

Queilian wat een actie :')

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:13

Ge-inspipikt van iemand anders:

Afbeelding

:D

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:59

wat leuk mamamiesje...:D

Gerlinda123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 23:13

Heeft er iemand ervaring met steigerhout? Wij hebben een tafel gekocht maar omdat het blad niet kaarsrecht is trekt ie de poten omhoog! En nou wiebelt ie!! Wie heeft er een oplossing?!!

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 23:26

Steigerhout werkt sowieso. Ik weet niet hoe scheef hij is getrokken. Wat je er aan kunt doen hangt volgens mij ook af van de constructie gebruikt om de tafel te bouwen.

Wel zuur overigens. Is hij bij een bedrijf gekocht of bij een enthousiaste hobbytimmerman?

Leuk mm, wat is dat links onderin? Ik zie kleertes, schoentjes en een kaartje maar de inhoud van het doosje is me een raadsel.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 06:22

blauwe muisjes?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 07:08

Dat is inderdaad een 'doosje blauwe muisjes', maar het was ook het geboorte'kaartje' van onze zoon ;)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 07:12

Leuk MM!!