Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 00:29

Op de supermarkt van het instellingsterrein waar ik werk met waardebonnen van mijn kerstpakket nog 1 waardebon van 5,- opgemaakt voor brinta, thee en brood. Winkel is belachelijk duur (was 5.50,- kwijt maar bonnen gebruik ik anders toch niet. Scheelt me weer in de boodschappen en het brood is super lekker daar en daar hebben ze sinaasappel thee van pickwick :) !
Ik heb bij de liddle voor 16,60.- boodschappen gedaan en wil nog schoonmaakazijn en 'nep boursin' halen en dan ben ik wel klaar voor deze week :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 08:16

Lidl ;)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:13

Het weekend hebben we buiten de deur gegeten (bij mijn ouders), waardoor ik nog 2 dagen eten over heb voor deze week :)

Verder eten we beetje simpel deze week, zijn erg druk dus wil gewoon binnen 15 min mijn eten op tafel hebben. Dus we eten een dagje soep, dagje een rijstgerecht en dan een keertje nog hamburger met salade ofzo iets :)

Vanavond eet vriendje pizza en ik op mijn werk, dus ook lekker simpel :+

Ga zaterdag weer even naar de markt :)

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:18

Olympia, zou je bijna het boek - 15 minute meals van Jamie Oliver aan moeten schaffen. Echt heerlijke gerechten die erin staan. Heb er nu 5 van gemaakt, binnen 15min (oke, sommige 20 min want ik had nog geen keukenmachine, dus met hand snijden duurt wat langer). Maar echt heerlijk en makkelijk!

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:27

Whaha, de Mac... _O- Was ik dan de enige die er geen seconde bij stil heeft gestaan dat MCD weleens McDonalds kon betekenen? Zal wel komen doordat ik er zelf nooit heen ga, want de MCD als supermarkt ken ik ook niet.

Quiche kan inderdaad erg lekker zijn en niet al te moeilijk. Je kunt er ook eigenlijk alles wel in verwerken, als de smaken maar bij elkaar passen.

Zondag flink de balen in toen ik thuis kwam, want mijn vriesvak leek te ontdooien! :oo Gelijk alles uit de koelkast en het vriesvak gehaald en op het balkon gezet (lang leve het winterse weer) en de koelkast uitgezet om de boel te laten ontdooien. Gevolg is dus wel dat ik nu eerst alles uit de diepvries moet opmaken, maar aan de andere kant is dat natuurlijk wel lekker goedkoop. En gelukkig lijkt de boel nu weer te werken, dus ik hoef geen kapitaal uit te geven aan een nieuwe koel/vrieskast. :)
Verder heb ik ondanks, of misschien juist dankzij, het gebrek aan interessante aanbiedingen gisteren lekker goedkoop boodschappen gedaan. Voor €13,55 was ik klaar bij de AH en Lidl.

- 2kg sinaasappels
- brood
- 1L melk
- 1L yoghurt
- havermout
- toiletblok
- bakpapier
- Hertog ijs
- 2 tomaten
- 1kg wortelen
- blikje makreelfilet
- geraspte kaas
- gezeefde tomaat
- tomatenblokjes
- peterselie
- 6 eieren

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:56

Ik ga vrijdag even naar de markt met een vriendinnetje. verder heb ik (bijna) alles in huis.
Zo uit mn hoofd mis ik alleen de melk nog.
En dan groenten voor het einde van de week/begin volgende week.
Heb gister een voorraad gehakt gekocht (2 kilo, in de aanbieding)en 4 rollen beschuitjes (is vriendje zo gek op) en nog wat kleine dingen. Ohja, 3 tubes OralB tandpasta voor 5 euro.
Stuk voordeliger dan wanneer het niet in de actie is.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:05

Hier komt even weinig van bezuinigen terecht.... allemaal leuke dingen met vriendinnen gepland :)
Ben al paar keer uit eten geweest deze maand, as vrijdag weer + bioscoop met een dinnetje. Dan zaterdag naar de sauna + eten in de sauna + 's avonds cocktails drinken met ander dinnetje.
Maar goed, april wordt misschien wel een iets rustigere maand :) Verder doe ik wel goed mijn best met boodschappen, zit nu steeds onder de 80euro per week zoals ik wilde :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:54

Firefly4 schreef:
Olympia, zou je bijna het boek - 15 minute meals van Jamie Oliver aan moeten schaffen. Echt heerlijke gerechten die erin staan. Heb er nu 5 van gemaakt, binnen 15min (oke, sommige 20 min want ik had nog geen keukenmachine, dus met hand snijden duurt wat langer). Maar echt heerlijk en makkelijk!

Oh ik las in bijna alle recensies/reacties dat het echt niet te doen is in 15 minuten........ maar dat valt dus mee?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:04

ik denk dat het wel te doen is, maar dat je wel even in het systeem moet komen :j
dus idd voor je begint even de waterkoker aan enzo...maar 20 minuttjes moet sowieso wel te doen zijn en als je eenmaal een beetje het systeem van zorgen dat de waterkoker aanstaat etc doorhebt het rond de 15 wel te doen moet zijn

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:05

Ik zit zijn programma wel eens te kijken en dan denk ik echt van...yeah right dat kan nooit zo snel als je alles nog moet snijden. Maar wel dus?
Ik heb het trouwens al eens eerder in dit topic gevraagd maar las nu dat ze vandaag in de bus vallen. Als iemand nog een bonnenboekje van lekker in het leven heeft en er niks mee doet dan hou ik me aanbevolen. Verzendkosten worden uiteraard vergoed.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:10

Firefly4 schreef:

Ik kijk dit vaak op TV en denk dat altijd.. Is het wel haalbaar, maar sommige dingen zien er echt lekker uit :9 Dus wellicht ga ik het boek wel kopen :j

Nadeel is gewoon dat we beiden vaak laat thuis zijn (18 uur. half 7) en dan nog moeten eten en ik 1 tot 2x in de week ook nog naar paardje moet..

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:12

Wij koken wel eens bewust voor 2x juist voor de dagen dat we laat zijn. Dan hoeven we het alleen op te warmen.

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:15

Olympia schreef:
Firefly4 schreef:

Ik kijk dit vaak op TV en denk dat altijd.. Is het wel haalbaar, maar sommige dingen zien er echt lekker uit :9 Dus wellicht ga ik het boek wel kopen :j

Nadeel is gewoon dat we beiden vaak laat thuis zijn (18 uur. half 7) en dan nog moeten eten en ik 1 tot 2x in de week ook nog naar paardje moet..

Daarom heb ik het boek dus gekocht. Heb er even door kunnen bladeren. Oke, sommige recepten ben ik iets langer mee bezig. Maar heb sinds kort keukenmachine en dat scheeld gigantisch. Snijwerk is binnen minuutje gedaan. En als je het echt in systeem hebt - waterkoker aan - pannen heet - gaat het echt snel. Is minuutje werk van te voren en dan zo klaar. En is echt super lekker en zeker gezond!

Maar nu sta ik wel veel in de keuken, dus ben multitasken in keuken wel gewend, maar zelfs ik moest even wennen aan alle snelheid in begin. Maar het gaat echt snel! Echt aanrader :D

En wat ook handig is - recepten zijn voor 4 personen, ik maak het dan ook gewoon voor 4 en helft gaat vriezer in en heb je ook weer binnen 15min lekker gerecht op tafel haha!

Maar bij sommige recepten moet je opletten, dan zijn de ingredienten weer duurder, dus voor dit topic - het kan wel zeker, maar hou het in de gaten. Heb laatst varkensmedailions met hongaarse paprika saus gemaakt. Had toevallig nog varkenshaas in vriezer liggen van de kerst, dus dat scheeld weer, maar als je dat aan wil schaffen ben je weer duurder uit.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:17

Ik houd niet zo van opgewarmd eten... Dus daar doen wij ook niet echt aan...

En ik denk dat het inderdaad wennen is aan de snelheid en continu opletten op je eten dan dat het niet haalbaar is..

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:19

ik vind opwarmen ook niet zo super - maar licht aan het recept. Sommige dingen worden vies van invriezen.
Maar zoals die saus (hongaarse paprikasaus) is goed in te vriezen. En dan gewoon rustig opwarmen - niet in magnetron, maar in pannetje - en dan heerlijk smullen. Meestal doe ik er nog wat kruiden weer door, maar prima te eten!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:43

Bij ons is 18:00/18:30 eerder normaal/vroeg dan laat...... Is standaard zo. Ik hou er wel rekening mee of ik 's avonds op een vaste tijd op stal moet zijn (bijv. les), dan eet ik wat makkelijks/snels, maar anders koken we altijd gewoon.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:45

Wij zijn meestal rond 18.00-18.30 thuis, dus vaak voordat we aan het eten zitten is het 19 uur 1930...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:50

Olympia schreef:
Wij zijn meestal rond 18.00-18.30 thuis, dus vaak voordat we aan het eten zitten is het 19 uur 1930...

Ja dat is bij ons ook standaard. Maar ben eigenlijk altijd 18:30 thuis, dus 18:00 is voor mij vroeg haha.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:51

Maar zal het boek van Jamie toch maar weer eens op het lijstje zetten. Momenteel geen boekenbonnen of geld voor, maar misschien keer als kado idee.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:54

Olympia schreef:

Hier ook :j. Vriend is vaak wel iets eerder thuis dus die begint dan wel met het eten.
Maar als ik vroeg weg moet 's avonds is dat wel een gedonder hoor! Wat dat betreft ben ik fan van voor twee dagen koken, op de drukke dag hoef je dan alleen maar op te warmen. Met soep e.d. kan dat prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:54

Ik denk dat als je een keukenmachine hebt het heel goed haalbaar is om het in 15 min te doen :j Ik ga m ook halen en ook de keukenmachine staat op het lijstje :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:02

Ik weet niet zo goed waar ik zo'n keukenmachine moet laten. Elke keer uit de garage halen is ook niet erg praktisch haha.

Zoals vanavond ben ik 18:30 thuis (hoop ik.... je weet het nooit met de NS) en dan eet ik aardappelpurree en schotel van gehakt en witte bonen. Dat is echt met 10 minuten klaar. Ideaal!!! Moet om 19:30 weer in de auto zitten naar stal voor les.

Op andere dagen ben ik dan later op stal. Al moet ik zeggen dat er maar weinig dingen zijn die echt langer duren om te maken dan 30 minuten. Dus rond 19:00 uur eten lukt dan ook altijd wel.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:14

Chanen, bedankt dat je even melde dat je vriezer niet meer vroor.. :=
Ik heb het vriesvak van mijn koelkast die uitslaat als het echt heel koud word (Ik heb geen verwarming maar alleen een gaskachel dus in de keuken is het echt ijskoud..) omdat hij dan denkt dat het koud genoeg is. (misschien ook het probleem bij jou?) Als het weer warmer word vriest hij weer. Bdacht me dat ik die nu het weer warmer was gevuld had. Stonden nog 3 maaltijden kofta, afbakbroodje, soep en diepvriesgroente in.. 2 maaltjes nog ingevroren in mijn tafel model diepvriesje omdat het half bevroren was nog. Hopen dat het nog te eten is. Soepgroente weg gegooid en de soep het het broodje eet ik straks maar als lunch en ander maaltje kofta maar voor morgen ipv de brocollisoep. Zonde :=
Wat zijn veel mensen hier tegen diepvriesmaaltjes trouwens. Ik vind het erg makkelijk, wel iets minder lekker maar ideaal met bewaren/weinig tijd en veel dingen maakt me echt niet uit. Doe er dan vaak nog wat verse sla bij of rijst/pasta vers koken.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:17

Marley schreef:
Hier komt even weinig van bezuinigen terecht.... allemaal leuke dingen met vriendinnen gepland :)
Ben al paar keer uit eten geweest deze maand, as vrijdag weer + bioscoop met een dinnetje. Dan zaterdag naar de sauna + eten in de sauna + 's avonds cocktails drinken met ander dinnetje.
Maar goed, april wordt misschien wel een iets rustigere maand :) Verder doe ik wel goed mijn best met boodschappen, zit nu steeds onder de 80euro per week zoals ik wilde :D

Tsja ik doe ook gewoon leuke dingen hoor! Lijkt me dat andere dat hier ook doen? Ook een sauna dagje gepland, ga naar het terras, stappen en lunchen etc. Probeer wel niet alles in 1 maand te proppen. Sauna bv maar gepland na mijn salaris van deze maand omdat ik een paar extra kosten had deze maand. Maar doordat ik op de boodschappen let hou ik gewoon extra over waardoor ik dat weer bij zulke dingen kan bijleggen of toch wat over hou voor mijn spaarrekening :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:20

Komend weekend ga ik volop paardenvlees inslaan, dat gaat ook allemaal de vriezer in en kan ik weer even vooruit :D