Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:57

Die herken je niet meer zeg! :wow:

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 23:24

Hier komt er NOOIT meer metallic verf in huis!!! Wat een rampenverf is dat! :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 23:54

Wat is die schouw mooi geworden zeg!!!

daisy, volgens mij heb je dat soort tafels ook bij de IKEA!?

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 00:20

Marley schreef:

Wat was er zo'n ramp aan dan? Ik vond t prima verf..

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 09:32

Kentaro schreef:

Ik heb die site al bekeken maar kon niet echt iets vinden. Ik zoek dan wel bed + tafel in dezelfde combinatie zegmaar.
Sws heeft ikea naar mijn mening eigenlijk vrij weinig mooie bedden (online).

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 11:01

Kaygee schreef:
[***] schreef:

Wat was er zo'n ramp aan dan? Ik vond t prima verf..

Het was duur! En het zag er niet uit! Het was net een graffitimuur geworden.
We hadden nogal wat potten gekocht en uiteindelijk geen metallic verf op de muren, het komt er ook niet meer ook.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 12:34

karin1985 schreef:
x_spekkie_x schreef:
Ik heb toch een voorproefje voor jullie, van mijn nieuwe huis :)
Dit is uiteindelijk mijn eet/studeerkamer geworden. In de (Expedit) kast moeten nog deurtjes, laatjes en bakken komen.
Vrolijk hè? <3

[ Afbeelding ]

Hou er wel rekening mee dat zo`n deurelement van expedit wel betekend dat je ordners niet meer passen.
Dat was één van mijn onaangename ontdekkingen toen ik die van mij weer in wou richten :+

Echt? :wow:
Het deurelement zit toch alleen aan de zijkant en achterkant vast met een dun extra plankje? Of ook aan de boven en onderkant?
Passen die normale A4 ordners (zoals inderdaad te zien op mijn foto) dan niet meer?
Is op zich niet zo erg, maar moet ik inderdaad wel weten van te voren :)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 12:38

Farjen schreef:
Spekkie, leuk! Maar hoe raar het ook klinkt ( :+ ) ik mis nog wat kleur bij je eet/studeer kamer :D Ik zie eigenlijk enkel wit en (mooi) blauw, maar dat is dan weer snel opgelost met leuke deurtjes in de kast! Wat staat er op de tafel geschreven?

Je mist kleur :D
De deurtjes en laatjes in de kast zullen wit zijn. Bakken kunnen gekleurd. En mijn boeken bovenin zijn natuurlijk gekleurd. Lege vakken ga ik opvullen met leuke prulletjes :+ En boven mijn tafel wil ik nog een of meerdere kleine schilderijen aan de muur :)

Enne, mooie schouw is het geworden!! :)

Nog over mijn tafel, die heb ik met geschilderde letters gekocht via Marktplaats. Heb ik niet zelf geschilderd. Er staat La Dolce Vita in roze letters :)

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 12:41

@ spekkie : je hebt de kubus en die beslaat ook een boven en een zijkant inderdaad, maar dat is geen dun plankje. Ze zijn net zo dik al het deurtje zelf en dat is net genoeg om de ordner niet meer te laten passen. Nou moet ik zeggen dat ik een aantal ordners hebben die wel..net... passen.
Foto-albums e.d. passen in elk geval sowieso niet. Slimste is misschien om een ordner mee te nemen om het te passen.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 12:45

karin1985 schreef:
@ spekkie : je hebt de kubus en die beslaat ook een boven en een zijkant inderdaad, maar dat is geen dun plankje. Ze zijn net zo dik al het deurtje zelf en dat is net genoeg om de ordner niet meer te laten passen. Nou moet ik zeggen dat ik een aantal ordners hebben die wel..net... passen.
Foto-albums e.d. passen in elk geval sowieso niet. Slimste is misschien om een ordner mee te nemen om het te passen.

Waarschijnlijk hebben ze dat na klagen aangepast dan, want toen ik laatst in de Ikea was, waren die plankjes die je in de kast moet vastmaken maar heel dun. En er zat volgens mij ook geen boven of onderkant in.
Kijk hier maar: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/produ ... #/40204929

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 13:13

Dat ziet er inderdaad anders uit. Zou zo te zien geen problemen mogen geven.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 13:40

Farjen, wat is de schouw schitterend geworden!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 13:52

karin1985 schreef:
Dat ziet er inderdaad anders uit. Zou zo te zien geen problemen mogen geven.

Pfew, dat scheelt weer :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 14:05

Farjen, de schouw is nu prachtig!

Ik ben een tv-meubeltje aan het opknappen, van donkerbruin gebeitst naar wit gelakt. Eerste plankjes zijn geschuurd en testlaagje witte lak erop en ik schat dat het met 2 lagen prima dekt. Heb geen grondverf gebruikt maar het wil zo volgens mij ook wel :o
Afbeelding

Gisteravond gekeken voor een bank en gordijnen. Bank zijn we over uit, het wordt deze van de Leen Bakker. We gaan straks het trapgat meten (we dénken dat het kan aangezien onderbuurman een soortgelijke bank ook in zijn huiskamer heeft weten te krijgen) maar meten=weten :)). Enige (kleine) nadeel is dat de bank geliefd is en pas medio februari geleverd kan worden. Dan moeten we ter overbrugging maar tuinstoelen neerzetten.

Gordijnen is even wat lastiger. Mijn voorkeur gaat uit naar rolgordijnen voor de slaapkamer (ivm stofallergie) maar als het raam nou een gekke maat heeft wordt dat een prijzig grapje :/. We hadden voor de woonkamer hele mooie gordijnen gezien en toen pas bedachten we ons dat het raam boven het fornuis eindigt. Dus stoffen gordijnen vliegen dan geheid in de hens en rolgordijnen zijn binnen no time vies en vet. Dus daar moeten we nog even iets op bedenken :=

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 14:57

Plien91 schreef:
Gordijnen is even wat lastiger. Mijn voorkeur gaat uit naar rolgordijnen voor de slaapkamer (ivm stofallergie) maar als het raam nou een gekke maat heeft wordt dat een prijzig grapje :/. We hadden voor de woonkamer hele mooie gordijnen gezien en toen pas bedachten we ons dat het raam boven het fornuis eindigt. Dus stoffen gordijnen vliegen dan geheid in de hens en rolgordijnen zijn binnen no time vies en vet. Dus daar moeten we nog even iets op bedenken :=

Zijn paneelgordijnen dan geen optie voor je. Die kun je halen bij de ikea en zelf op maat maken qua lengte. Breedte is 60cm en ze worden standaard 300cm lang geleverd.
Rare maten zijn dan niet zo`n probleem want die panelen kunnen rustig wat overlappen en met het aantal rails bepaal je hoeveel over elkaar kunnen en dus ver het allemaal open kan.
Rails en geleider worden apart geleverd dus je kunt knutselen naar hartenlust en daarnaast ook best veel keuze qua kleur/print.

edit voorbeeld*

Afbeelding

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 16:53

DaisyDarling schreef:
Kentaro schreef:

Ik heb die site al bekeken maar kon niet echt iets vinden. Ik zoek dan wel bed + tafel in dezelfde combinatie zegmaar.
Sws heeft ikea naar mijn mening eigenlijk vrij weinig mooie bedden (online).

Zag toevallig vandaag zo'n tafel bij de Leen Bakker! Ze hebben dezelfde soort bedden. Durf alleen niet te zeggen hoe die kwaliteit is?!
Je zou natuurlijk ook iemand kunnen zoeken die meubels van steigerhout maakt en daar je idee aan voorleggen! (mits je dat mooi vindt natuurlijk :D )

Bij de Trendhopper stond een grijze bank. Daarop een rood (X) kussen en een plaid in het grijs/wit/rood. Echt super mooi stond dat! Ik heb zelf niets met rood, maar vond deze combinatie echt heel mooi en warm!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 17:02

Bedankt allemaal voor de leuke reacties op de schouw :) Het zal nog anders lijken wanneer het tussen de stenen zal gevoegd zijn :)

Spekkie, ik weet het, het klinkt heel raar :D Maar waarschijnlijk is dit helemaal anders ook wanneer je het in het echt bekijkt dan via een foto!
Wel leuk die letters zo op je tafel :j

Plien, ziet er een comfi bank uit! Paneelgordijnen vind ik ook een goede optie, misschien dat ik zelf wel zoiets neem voor de woonkamer :)
Ik heb zelf hele brede ramen overal (2m50 ofzo dacht ik) dus ik weet niet goed hoe ik dat ga oplossen :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 18:37

karin1985 schreef:
Plien91 schreef:

Zijn paneelgordijnen dan geen optie voor je. Die kun je halen bij de ikea en zelf op maat maken qua lengte. Breedte is 60cm en ze worden standaard 300cm lang geleverd.
Rare maten zijn dan niet zo`n probleem want die panelen kunnen rustig wat overlappen en met het aantal rails bepaal je hoeveel over elkaar kunnen en dus ver het allemaal open kan.
Rails en geleider worden apart geleverd dus je kunt knutselen naar hartenlust en daarnaast ook best veel keuze qua kleur/print.

edit voorbeeld*

[img]http://www.hewo.nl/panelenbatistdelaine.JPG[/img

Bedankt voor je tip! Ik vind het op de voorbeeldafbeelding heel mooi, maar ik dat dat bij onze ramen niet heel mooi wordt.
Afbeelding
Ik wil het liefst voor alle drie ramen hetzelfde. Paneel zou voor het grote raam misschien kunnen, maar dan kan het nooit zo 'open' als een rolgordijn of stoffen gordijn. En voor het kleine raam geldt dat dan ook denk ik.
Misschien toch maar rolgordijn en dan opletten dat we tijdens het koken het gordijn niet dicht hebben.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 20:29

Vind de schouw erg mooi geworden, heel chique!

Vandaag gekeken bij de roobol voor jaloezieën, brede witte luxaflex van hout. Voor de woonkamer en slaapkamer kost dat €5000! Even sparen nog hahaha! Dan maar nette gewone gordijnen en kunnen we later nog die dure luxaflex kopen.
We hebben wel een mooie laminaatvloer gevonden!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 20:40

Wat een geld zeg :P
Je zou ook eens voor zoiets op internet kunnen kijken! Een collega van m'n vriend wilde shutters. Die hebben ze aanzienelijk goedkoper via internet kunnen kopen.

plien, weet niet of je plissees wat vindt?? Allerlei soorten stofjes, wel of niet licht doorlatend, wel of niet isolerend en je hebt de stof ook brandvertragend! Je zou een systeem kunnen kiezen die alleen van boven naar beneden dicht gaat, maar ook een die ook andersom kan, zodat je ook alleen het onderste gedeelte dicht zou kunnen doen. Je hebt er zijgeleiding voor, zodat het ook op opengaande ramen kan.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 20:42

Ja belachelijk hè! Een vriend van ons koopt zonwering in, daar gaan we ook nog eens navraag doen, ik ben erg benieuwd :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 20:44

Er zit wel verschil in! Dat wat die collega via internet heeft, 'hangt' toch een klein beetje door. Het valt niet echt op, maar ergens moet er toch verschil in zitten :P
Vind sowieso dingen die je op maat laat maken/besteld behoorlijk prijzig.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:07

Plien91 schreef:
Bedankt voor je tip! Ik vind het op de voorbeeldafbeelding heel mooi, maar ik dat dat bij onze ramen niet heel mooi wordt.
[ Afbeelding ]
Ik wil het liefst voor alle drie ramen hetzelfde. Paneel zou voor het grote raam misschien kunnen, maar dan kan het nooit zo 'open' als een rolgordijn of stoffen gordijn. En voor het kleine raam geldt dat dan ook denk ik.
Misschien toch maar rolgordijn en dan opletten dat we tijdens het koken het gordijn niet dicht hebben.

Je kunt de paneelrails aan het plafond bevestigen en als je 2 of 3 rails gebruikt dan kun je in feite alles naar links schuiven als je gaat koken of het gewoon open wilt hebben. Dan ben gegarandeerd van spetters en dampen op je gordijnen af :P.

Ik zat voor mezelf ook aan panelen te denken. Ik heb alleen geen ruimte naast de ramen dus ik zou ze nooit helemaal voor het raam weg kunnen schuiven. :(

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:12

Je zou een oogje naast het raam kunnen maken, en ze dan met band/koord o.i.d. naar de kant kunnen hangen?!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 22:27

Noah, whuuuuuut wat een duur grapje, die luxaflex :=

Kentaro, ik denk dat dat (of rolgordijnen) nog het meest praktisch is. Vriendlief vindt gewone gordijnen het mooist en aangezien ik al best veel mijn zin heb doorgedreven :o laat ik de keuze hierbij volledig aan hem over. Ik heb geen voorkeur zolang het maar een beetje schoon te houden is.

Zo, ik krijg toch een aanbod aan eetkamerstoelen n.a.v. een berichtje op facebook! Van m'n ex-schoonmoeder kreeg ik eerst al een tip en nu mailt mijn tante dat ik gratis 4 leatherlook stoelen van haar kan krijgen. Scheelt weer aanzienlijk in de kosten :) Mijn ouders doen een flinke bijdrage voor onze bank en van mijn schoonouders hebben we een combimagnetron gekregen. Het lijkt erop dat we toch nog met een spaarpotje achter de hand (*klopt af) straks in ons appartementje zitten. Toch een fijn gevoel!