Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:45

Mootje schreef:
Beste wensen iedereen!
Hier gaat de boodschappen-broekriem iets aan... niet eens zo zeer qua voedsel maar meer planten, bloemen, tijdschriften en andere prullaria :')

Dat koop ik gelukkig allemaal al niet. Dat scheelt :D
Moet binnenkort wel wat planten kopen overigens, want de meesten hebben de verbouwing niet erg goed overleefd. Niet raar natuurlijk. Maar goed, planten hoef je niet zo vaak te kopen als het goed is :D :+

_bloempje_

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 12:47

Even weinig geweest hier!
Maar ik wens iedereen een gelukkig, gezond, gezellig en vooral een jaar van veel financiele meevallers en bezuinigingen toe!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 13:26

Ook van ons een gelukkig nieuwjaar!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 13:39

Bij ons is de eerste financiele meevaller al binnen.
Gas en electra de eindafrekening gekregen en krijgen ruim 350 euro terug *\o/* gaat mooi ind e spaarpot van de kleine :D
Een mooi begin van het nieuwe jaar :D

Vanochtend voor 48 euro aan boodschappen gedaan.
Had nog een klein beetje op voorraad liggen qua eten (ook voor de hond en katten)

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 14:28

Allereerst natuurlijk voor jullie allemaal de beste wensen! Dat het maar een voordelig, maar bovenal een gelukkig jaar mag worden.

Fijn zo'n meevaller direct aan het begin van het jaar Nienke - dat is een goed begin.
Vanmorgen boodschappen gedaan. Hier ook nog lekker wat voorraad, maar we hebben wel wat extra dingen gehaald omdat ik volgende week voor twee weken het ziekenhuis in ga.
We waren 23 euro kwijt.

Menu's voor de komende dagen:
Woensdag - zuurkoolschotel met appel en puree - veg pittige worst erbij.
Donderdag - hutspot met veg. balletjes en gewoon balletje gehakt
Vrijdag - kapucijnerschotel met rijst
Zaterdag - vleesfondue
Zondag - Ovenschotel bloemkool - zalm en aardappelen

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 14:37

Gatsie Pim :(:) Je bent er toch net pas uit?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 15:01

Hier niet echt bezuinigd rond de feestdagen, maar we gaan vanaf nu weer hard ons best doen, gisteren al bij mijn ouders gegeten, zaterdag vanwege verjaardag van oma uit eten (op haar kosten) en komende dinsdag bij mijn schoonouders eten.
Verder heeft schoonmoeder nog een bak soep voor ons in de vriezer dus met wat brood is dat ook weer een maaltijd.

We werken met een budget van 60 euro per week voor 2 personen, meer krijgen we niet en is voor boodschappen inclusief, schoonmaak- en verzorgingsproducten.
Zo leven we nu al bijna 2 jaar en dat gaat prima we zouden met minder ook prima kunnen leven maar zolang we af en toe nog een beetje luxe hebben maken we daar gebruik van.

Ik heb begrepen dat het weer hamsterweken zijn, dat zijn eigenlijk de enige periodes dat ik naar de albert heijn ga want verder vind ik hem te duur.
Al hebben ze deze week buiten het gehakt niet veel bijzonders in de aanbieding.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 15:04

Jullie ook de beste wensen!

Nien, lekkere meevaller is dat!

Wij gaan ook weer bezuinigen op de boodschappen. Vandaag weer voor 2 weken in geslagen en nog wat voorraad dingetjes :) Waren 65 euro kwijt, maar er komt nog wel wat geld bij voor brood. En voor nog een keertje eten, want ga met vriendinnetje koken zondag, maar nog geen idee wat.
Verder eten we ook paar keer buitenhuis, dus wel lekker :)

Ik kreeg vandaag de nieuwe schattig van de energie, kwam op 85 euro. Verhoog hem wel, krijg liever geld terug dan dat ik moet betalen! Ben ook benieuwd of ik nog geld terug krijg. Zijn namelijk overgestapt en hadden bij Eneco nog maar net 4 maanden betaald na de laatste jaarrekening.

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 15:32

Iedereen de beste wensen *D

Ik heb voor de komende 2 weken zo goed als alles in huis.
Enigste wat ik een keer bij moet halen is groente, fruit en yoghurt.

Eergister een pan kippensoep gemaakt zo'n 1,5 liter. Maar door haast vergeten in de koelkast te zetten, dus kon ik weggooien. Dat vind ik echt zonde. Maar een les voor de volgende keer, opletten wat in de koelkast MOET voordat ik wegga.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 15:40

Dat is een mooie start van het nieuwe jaar Nienke :j ..
Bij ons worden de gas en stroom meters pas volgende week afgelezen .
De stand van de watermeter is al wel afgelezen , want dat loop namelijk via de service kosten .

Jammer van je soep Roxyi....

Vanavond eet ik buitenhuis , ga zo met mijn zus naar "warm winterlicht " in Braamt .
Via perzoneelszaken heb ik daar twee kaartjes voor gekregen .

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 16:15

Weer zuinig boodschappen hebben er hier een paar gedaan!

Nienke dat is helemaal een financiele meevaller, goed begin van 2013!

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 19:14

Mootje schreef:
Gatsie Pim :(:) Je bent er toch net pas uit?

Yep, ik heb in november ook een operatie gehad. Dat was een soort voorbereiding voor de operatie die nu op het menu staat. Ik krijg een verstijving van mijn enkel, maar omdat er een schimmel actief is in Voet moet dat met een externe fixateur. Jammer vooral is dat ik dan pas weer mag belasten als er botgroei zichtbaar is, dus ik rolstoel nog wel een maand of 3 vrees ik. :(

Ik heb net de vriezer geinspecteerd, voor manlief staan er genoeg maaltijden in voor de tijd dat ik er niet ben - worden heel voordelige weken! Dat worden dus voordelige weken. *\o/*

Jammer van je pan soep Roxyi, het is mij ook meermaals overkomen.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 19:27

Oeps! spul in koelkast vergeten te zetten ken ik ja! niet leuk! :(:)

Wij gaan hier de financien eens heel erg onder de loep nemen, we zijn op huizenjacht geweest en overwegen een huis te gaan kopen (wordt pas ergens in 2014 opgeleverd). Maar ja dan moet er ook flink wat geld zijn voor het huis en de tuin.
Heb eens gekeken op onze boodschappen/tank rekening, daar wordt iedere maand 520euro op gestort en we komen nooit uit.... dat moet dus anders!
Ik wil nog maar 1x per maand hoeven tanken (dus meer met de fiets gaan doen) en een echte max van 80euro per week voor eten en drinken (dus ook de extraatjes als lunch buiten de deur en nieuwe glazen enz.).Het geld voor de boodschappen wil ik iedere week gaan pinnen en dus zonder pinpas op pad voor de boodschappen. Hoop dat het lukt, dan zou er denk ik 100euro per maand op die rekening over moeten gaan blijven.
Verder hebben we natuurlijk onze eigen rekeningen ook nog, dus even een kledingstop (bummer hihi) en ik wil morgen de kelder en mijn kledingkast gaan uitruimen en marktplaats vol gaan zetten :D
heb er wel zin in hoor, dit is een hele goede stok achter de deur om echt te gaan besparen, die hadden we eerder niet :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 20:27

Mar, Mijn boodschappen-tank rekening is hoger en ik ben alleen :oo
Ik heb hem nu van 600 naar 500 teruggeschroefd (ben zeker 200 kwijt per maand aan diesel).
Pim, Externe fixatuur is niet leuk :n Ik heb drie maanden in het zh in tractie gelegen met een grote pen door mijn knie, waardeloos!
Roxy, Zonde van de soep inderdaad!

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:07

Mootje schreef:
Mar, Mijn boodschappen-tank rekening is hoger en ik ben alleen :oo
Ik heb hem nu van 600 naar 500 teruggeschroefd (ben zeker 200 kwijt per maand aan diesel).
Pim, Externe fixatuur is niet leuk :n Ik heb drie maanden in het zh in tractie gelegen met een grote pen door mijn knie, waardeloos!
Roxy, Zonde van de soep inderdaad!

Jij weet dus echt wel wat het is. Was dat ook een paardrelateerd ongeval?
Maar ok, ik ben uit de kost. :j Zoek de zonzijde.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:10

Ja, gebroken heup en kop van mijn bovenbeen. Ik bleef hangen in een veiligheidsbeugel en paard trapte mij weg.... Het is al wel 20 jaar geleden trouwens (ik word oud :+ )

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:26

Ik ben gelanceerd, paard schrok draaide 180 graden en ik ben er aan de rechterkant afgevallen met mijn linkervoet nog in de beugel. Die heb ik dus 'meegenomen'. Paard heeft niet geslagen (Goddank) want dan was ik er niet meer geweest. Ca 25 meter meegesleept tot ik met mijn rechtervoet de beugel los kon trappen.
Ik was niet oud - 56 jaar, maar ben wel erg grijs geworden de afgelopen anderhalf jaar.... :P
Ik heb al die tijd gezegd: ik heb ca 45 jaar schadevrij gereden, het moest een keer gebeuren, maar zo heftig was niet nodig. En... ik stap weer op zodra het kan en mag en blijf het hele geval positief benaderen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:28

Leuke hobby hebben we toch.......

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:35

Haha, paardrijden is sowieso geen hobby meer van mij :')

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 22:24

Marley schreef:
..Heb eens gekeken op onze boodschappen/tank rekening, daar wordt iedere maand 520euro op gestort en we komen nooit uit.... dat moet dus anders!
..

Stille maar enthousiaste meelezer meldt zich even :) Betalen jullie van die rekening ook voer voor eventuele huisdieren, kleding, kapper en uitjes ed? Dat doe ik wel, maar dan weet ik niet precies hoeveel ik voor boodschappen kan gebruiken. Een grote zak kattenvoer koop ik bv eens in de twee maanden. Maar om er nou 3 rekeningen op na te houden, of 4 of 5 :')

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 09:47

Gelukkig nieuwjaar allemaal!
Pimmetje, heel veel sterkte met je operatie alvast! Klinkt wel als een mooie besparing, alles al klaar hebben liggen voor je man. Ik denk dat eens in de zoveel tijd boodschappen doen en dan zoveel mogelijk invriezen sowieso een besparing is. Dat iedere keer naar de supermarkt is niet goed voor mij, ook met nieuwjaar, 'even een zak oliebollen halen' en meteen weer 14 euro lichter aan ander lekkers.
@Marley, dat is zeker een mooie stok. Wij hebben nog een poging gedaan om voor 2013 een huis te kopen, maar de verkoper wilde helaas niet genoeg zakken in prijs. Zat echt nog met een voor de crisis prijs in haar hoofd, huis in 2008 gekocht er bijna niks in geïnvesteerd en dan bijna niks van de prijs af willen doen die ze toen betaald heeft (terwijl er geen hoge hypotheek op zat, ze kon het zonder restschuld verkopen). Dus dag voordelige hypotheekvoorwaarden.
Moet zeggen dat een huis kopen mij juist een besparing lijkt. We gaan, zelfs met de 2013 voorwaarden, namelijk geen cent meer betalen dan nu voor ons huurappartement. Oké komt natuurlijk wel onderhoud en ozb belasting bij, maar we hebben dan een eengezinswoning met tuin ipv een appartement met minibalkon én we 'sparen' iedere maand 300 euro aan aflossing. Die huur voelt iedere maand zo als geld weggooien. Maarja met nieuwbouw moet je inderdaad vaak wel wat investeren ja, wij kijken ook of naar een goedkope opknapper of naar een huis wat instapklaar is maar dan met vloer en keuken die naar onze smaak is of makkelijk aan te passen is, zodat ik geen luxe keuken van 2 jaar oud weg moet doen omdat ik 'm lelijk vind. Kun je als het huis doorgaat niet bv. bij een van de ouders in hun tuin alvast plantjes opkweken met stekjes enzo? Kan veel schelen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 09:50

Dat er geen hogere hypotheek opzat, betekent niet dat er geen eigen geld in het huis zit... Mijn hypotheek is ongeveer 45% van de waarde van mijn huis, maar dat betekent niet dat ik akkoord zou gaan met zo'n lage prijs :n De rest is namelijk allemaal eigen geld... Dat is dan wel geen restschuld, maar wel eigen geld dat je kwijt bent!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 10:36

Ja maarja, als je een huis precies op de top hebt gekocht, het 4 jaar later in crisistijd weer wil verkopen, de prijzen voor een eengezinswoning in dezelfde regio gemiddeld met 15% zijn gedaald, de voorspelling er is dat het komende jaar nog zo'n 10% gaat dalen, en je wilt dan maar 6% van de prijs die je er in 2008 voor betaald hebt af doen. Wil je dan verkopen in deze tijd, of gewoon je huis te koop zetten in de hoop dat je het kwijt raakt aan iemand die er verliefd op wordt en teveel betaald?
Natuurlijk is er eigen geld in gestopt, en heeft zo iemand de kosten koper er amper uit, maar dat heeft niets met de huidige waarde van het huis te maken.
Ik ga niet veel teveel betalen en straks misschien zelf flink 'onder water' zitten met een hypotheek of met een grote restschuld omdat een ander op een rotmoment gekocht heeft en nu zijn/haar investering perse terug wil hebben. Dan houden ze dat huis maar lekker en moeten ze afwachten ze of er dit jaar iemand komt die het er wel voor wil geven. Overigens zijn exact dezelfde huizen ernaast in 2002 en 2004 ook voor veel minder verkocht en we zitten nu ongeveer weer op het prijspeil van toen.
Wij wilde zo'n 10% van de 2008 prijs af (die 2008 prijs was de vraagprijs) en ik denk dat we daarmee een heel redelijk eindbod hebben gedaan. Wel heel jammer hoor, maar er staat genoeg te koop en er zijn genoeg verkopers die wel willen zakken naar een wat meer realistische prijs.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 11:05

Ik wou net zeggen, er is genoeg te koop en je kunt meestal flink onderhandelen. Sommige mensen moeten hun huis kwijt zien te raken dus die dalen wel als t moet....
Dat is ook een beetje het dubio met het nieuwbouwhuis wat wij zouden willen, je kan niet onderhandelen. Of in elk geval niet zoals met een particulier die er vanaf moet.
Deze huizen zijn nog niet gebouwd dus bij te weinig animo gaan ze ook gewoon niet bouwen.....

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:40

Weet je wel in welke staat het was toen het destijds gekocht werd dan??? Wellicht is er toen zoveel aan verbouwd dat er eerst een enorme waardestijging is gecreeerd......