Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaplaars

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 16:36

Ja zeker, en dit keer ook echt boerenkool, vorige week had ik de verkeerde kool schoongemaakt, was ook lekker. Hihi. Hier trouwens altijd a merk koffie, in pot en dan in de thermosfles, maar meestal gelijk op.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 16:55

ik drink in mijn eentje zo 80 koppen in de week denk ik (senseo formaat, maar dan uit een gewoon apparaat, )
ik zet een pot en die gaat de thermos in , die is dan voor 10 uur wel op :+
koffie infuus :D
die drink ik gewoon perla, maar voor na het eten in de avond en voor de weekenden ook goeie koffie staan (niet altijd, maar regelmatig )

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 16:56

Zoveel joh, loop je dan niet de hele dag te adhd'en met zoveel caffeine, dat kan roch nooit goed zijn? Slaap je nog wel?

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 17:08

Ik heb een senseo voor visite, drink het zelf niet. Drink op kantoor 1 keer cappuccino op de dag. Dat is genoeg koffie voor de dag.

Wat betreft frisdrank: ik koop voor mezelf blikjes (euroshopper sinas, hmm haha) want voordat ik zo'n fles leeg heb is de prik eraf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 17:22

Ik heb hier op kot een senseo, de oude van mijn ouders want die hebben een koffiemachine gekocht. Nu heb ik als ze hier zijn koffie, vinden ze het niet meer te zuipen :') Ze kochten altijd per doos bij de Marko als het in de aanbieding was, dus ik heb nog een behoorlijke voorraad pads. Momenteel aan de cappuccino pads en perla mokka. Je hebt ook vanille bij de appie, die wil ik ook keer proberen. Maar dat duurt nog even, eerst deze pads opmaken en zoveel koffie drink ik niet. Vooral rond de examenperiode ga ik er meer van drinken (snoepkoffies met slagroom en karamelsiroop :P ) en dan tussendoor weer veel minder.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 17:25

Wooow, dat is wel veel koffie...

Ik drink het zelf niet en alle visite die ik heb gehad blieft geen oploskoffie, of Senseo. Nou ja, dan niet. Dan krijgen ze wel thee!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 17:37

idinn schreef:
Ik heb hier op kot een senseo, de oude van mijn ouders want die hebben een koffiemachine gekocht. Nu heb ik als ze hier zijn koffie, vinden ze het niet meer te zuipen :') Ze kochten altijd per doos bij de Marko als het in de aanbieding was, dus ik heb nog een behoorlijke voorraad pads. Momenteel aan de cappuccino pads en perla mokka. Je hebt ook vanille bij de appie, die wil ik ook keer proberen. Maar dat duurt nog even, eerst deze pads opmaken en zoveel koffie drink ik niet. Vooral rond de examenperiode ga ik er meer van drinken (snoepkoffies met slagroom en karamelsiroop :P ) en dan tussendoor weer veel minder.

Cappuccino pads, zijn die te drinken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 17:48

Ik vind van wel ... de dark roast etc van senseo vind ik niet lekker, dus drink van die altijd de cappuccino pads.

Edit: een huisgenootje van mij heeft vleeswaren liggen nog dicht, maar houdbaar tot morgen. Het is van dat voorverpakte, niet vers gesneden in de supermarkt. Maar is nu denk te laat om nog in te vriezen toch?

ghisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 18:00

saroanda schreef:
85 koppen koffie?? Met hoeveel personen is dat?

Geen idee hoeveel er van de week zijn geweest. Hebben een melkveebedrijf en is soms net de zoete inval met leveranciers,
schoonouders en hebben 2 kuilen ( mais en gras) gestopt mbv de nodige mensen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 18:55

Ik heb een Nespresso-machine (niet budget vriendelijk), maar heb hiervoor een Senseo gehad en vond de Aldi Dark pads ook lekker!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:01

Ik heb een Senseo voor een enkel kopje, Max Havelaar - Bio Mild en een gewoon koffiezetapparaat voor als er visite is.

Een open pak koffie bewaar ik in de vriezer, dan wordt het minder snel oud. :)* Schijnt heel Amerikaans te zijn om je koffie in de vriezer te doen.

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:04

Wij hebben in de keuken wel een Senseo staan, maar die wordt nauwelijks gebruikt. Ik zet altijd heel ouderwets koffie met de hand. Dus water koken en filter op een thermoskan. :oo
Maar.... bij ons bed staat ook een Senseo en die gebruiken we elke morgen. Eerst een Senseo en dan pas opstaan!

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:15

Wat veel koffiedrinkers hier, koffie drink ik zelden alleen af en toe een bakkie op het werk. Thuis vrijwel nooit, heb wel een senseo van moeders gehad omdat ik dat graag wilde. Makkelijk voor die paar bakkies in de week en als er visite is.

Wat ik normaal eet. Jaa tussendoor meer ongezonde dingen zoals een koekje, chipje of een twix etc.
En bij het ontbijt altijd een bruin broodje.
Maar als ik 3 maaltijden eet moet dat toch voldoende zijn, met af en toe een verantwoord tussendoortje?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:15

Echt???? :))

Dat zou bij ons echt geen optie zijn.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:20

Hmm Senseo naast je bed! Wat een briljant idee!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:27

Pimmetje _O-
Sonja, wat veel :oo
Bloempje, om je spijsvertering op gang te houden kun je beter elke 3 uur iets eten. Ik heb s ochtends altijd een stuk fruit en s middags een handje noten ofzo.

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:28

Jaa dat heb ik vaker gehoord inderdaad, dat vaker eten uiteindelijk beter is!

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:54

manzano schreef:

Waarom niet? Het is een heerlijk begin van de dag. Kost misschien 10 minuten tijd. We doen het denk ik al 15 jaar. Eerst met een klein koffiezetapparaatje en zodra de eerste Senseo op de markt kwam stond die bij ons bed.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:55

pimmetje222 schreef:
manzano schreef:

Waarom niet? Het is een heerlijk begin van de dag. Kost misschien 10 minuten tijd. We doen het denk ik al 15 jaar. Eerst met een klein koffiezetapparaatje en zodra de eerste Senseo op de markt kwam stond die bij ons bed.

Omdat wij sowieso niet tegelijk opstaan en die 10 minuten slaap zijn me erg veel waard om 6 uur 's ochtends.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:59

Zooooo die hutspot smaakte goed :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:05

Bij mij staat de senseo gewoon in de keuken, maar voordeel van een studio is dat bijna alles binnen 10 stappen te bereiken is :D
Al begin ik echt nooit met koffie ... veel te bang dat ik straks niet meer zonder kan haha. Doe maar gewoon een kop thee en bij haast een beker water.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:09

Ik eet of drink sowieso niks voor ik op kantoor ben.
Vriendlief ontbijt sinds deze week opeens wel thuis met brood uit het broodrooster. De geur alleen al....... kan ik echt slecht tegen zo vroeg.

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:10

manzano schreef:
Zooooo die hutspot smaakte goed :9

Hoe heb je het klaargemaakt? Iets bijzonders er in gedaan?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:12

Nee dat niet...... gewoon melk en boter en wat witte peper. Maar vind het gewoon super lekker en dit was weer de eerste sinds de zomer :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:19

saroanda schreef:
Zoveel joh, loop je dan niet de hele dag te adhd'en met zoveel caffeine, dat kan roch nooit goed zijn? Slaap je nog wel?

das het erge, nergens last van, volgens mij ben ik cafeïne resistent of heb ik er gewoon echt een hele flinke tolerantie voor opgebouwd :=