Motorrijbewijs, wie ook?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:30

Mag ik mij hier ook melden?
Heb januari 2013 examen proberen te doen, maar werd afgelast door de sneeuw. Dus helaas een gedupeerde hiero van de nieuwe wetgeving! Toch maar mijn A1 rijbewijs gehaald, anders moest ik en theorie en AVB opnieuw halen, en daar zat ik absoluut niet op te wachten. Kan er nog boos om worden als ik erover nadenk maarja.
Zal me er toch bij neer moeten leggen.
Vandaag toch maar gebeld (naar een andere rijschool :') ) en zaterdag me eerste les ingepland staan om te kijken hoeveel les ik nodig heb. Na 13 maart mag ik weer afrijden.

Heb ik april 2013 wel gelijk een motor gekocht, omdat ik toch wilde blijven rijden en omdat ik nu in principe een makkie hebt met opnieuw afrijden. Stelt blijkbaar weinig voor. Beetje wegbepaling, vooruit kijken enz. Net zoiets als toen me AVD. En toen had ik me motor nauwelijks onder controle :+

Raad het mensen wel echt af om voor A1 te gaan. Heb helaas te vaak gevaarlijke situaties meegemaakt dat ik gewoon vermogen te kort kwam. Auto's gaan er ook vanuit dat je harder gaat en kan. Normaal geef je gas om jezelf te redden bij ritsen bijvoorbeeld, maar ik moet nu remmen. Dat verwacht niemand :n
(o en als je het toch wilt, mijn motor is vanaf half maart te koop :+ )

Mijn "racemonster" met het max van ECHT MAX 110 km p/u als ik hem lang rechtuit laat rijden. Normaal gesproken is het een beetje 95/100 km p/u als ik normaal rijdt.

Mijn Yamaha YBR 125:
http://nl.tinypic.com/view.php?pic=mcb1gh&s=8

blackstar

Re: Motorrijbewijs, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 16:34

Ik heb tijdens mijn les ook wel eens op een 125 gereden op de weg. Moest "mijn" motor (500cc) bij de monteur brengen omdat ie stotterde en inhield en daarvandaan een motor meenemen die klaar was met onderhoud. En dat was toevallig een 125. Maar echt je komt vermogen te kort. Gelukkig alleen 60 km/u wegen gereden maar had echt niet de snelweg op gegaan.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 16:54

Mijn rijschool heeft die YBR 125 ook en ik moet altijd lachen om dat ding, de lesgenootje rijdt er op en samen met haar heb ik examen gedaan. Maar serieus, dat geluid wat er uit komt, net een brommer :')
Op zich een leuk ding en ik wil hem ook een keer testen, maar voor t eggie...

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 17:20

Ik ben begonnen op de 125, maar als hij hem nu start voor degene na mij dan denk ik echt aaagooos :+: Zo'n lief prutteltje :))

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 17:23

Welkom leprycorn. succes met je examen. Na jouw verhaal ben ik helemaal blij dat ik gewoon A onbeperkt kon gaan doen. Oplichterij idd zeg.

En die 125 van mijn rijschool is ook zo'n schattig dinkie om te zien :D

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 17:56

Ja Nadia hij heeft ook echt een brommer geluid. Helaas geen stoer brommer geluid :') Ben ook wel eens aangehouden om te kijken of ik niet stiekem een motorkenteken op me brommer had geplakt _O-

Dankjewel! Is ook zeker oplichterij. Niet alleen gevaarlijk maar het kost me ook veel meer helaas.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 18:01

Ik denk dat je nog steeds goedkoper uit bent dan mij _O-
Maar vind het wel heel banketstaaf... Je kan er dan ook echt niks aan doen... pff zou me ook genaaid voelen.

En welkom trouwens :)

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 18:45

Zo ik ben weer terug van de motorbeurs! Meteen om 10 uur naar try the bike gestormd zodat ik zeker was van een plekje! Ze hadden de duke 125 ook staan, dus maar even geëist dat ik daarop wilde :Y) de rest van de dag is mn smile niet meer van mijn gezicht verdwenen! Binnenkort de eerste échte les bij de rijschool!
Voor wat betreft geldklopperij, ik ben van plan mijn A1 nu te halen en een nieuwe motor te kopen, maar hem dan tot zijn einde rijden of in ieder geval rij ik ermee door totdat ik 24 ben en dan haal ik direct mn A. Voorlopig zijn het nog allemaal plannen/ideeën, maar ik hoop toch echt dat ik mn rijbewijs kan gaan halen! :D

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 18:54

Nadeel Melisjeee is als je van A1 naar A wilt, dat je dan weer je theorie AVB en AVD opnieuw moet halen voor zover ik weet. Wat iedereen zelf wilt natuurlijk! ;)

heb samen ge lest met mn broertje en deed een dag eerder examen en die ging wel door. Hij is jonger maar mag nu wel onbeperkt rijden. Maarja......

Gelest en afgereden op een KTM Duke. Super gaaf motortje! Vond het zelf zonde van me geld om er zo een te kopen voor 2 jaar maar is echt een mooi ding.

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 19:04

Eigenlijk hoop ik gewoon een beetje dat ze over 6 jaar weer een wijziging maken in de regelgeving :') maar zoveel geluk zal ik wel niet hebben!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:27

NiNa_14 schreef:
Liselot schreef:
Een beetje vermogen is wel lekker hoor Nina, je wil ook wel graag wat extra's hebben als je ineens een dot gas moet geven.
Als je er al op gelest hebt weet je ook hoe de motor zich gedraagt. En je hebt zelf altijd nog de rechterhand op de gashendel :)
Hoeveel zit er in die hornet dan?

600 cc,
vermogen: 98 pk (71kW) bij 12.000 toeren
Koppel: 67 Nm bij 10.000 toeren
drooggewicht: 176 kg

hij is dus vooral sterk/snel in het hoog op toeren rijden. Wanneer je gewoon laag in toeren blijft is er eigenlijk niks aan de hand begreep ik.

Misschien bevalt dit wel heel erg goed hoor..maar nu zie ik het als een motor voor een jaartje :+

Als ik eerlijk ben heb ik eigenlijk mijn hart verkocht aan een MT03, maarja is toch wel een flinke slag duurder en een 1 cilinder wat maakt dat hij nog wel is wat wil bokken.. (nog meer eik aan de hypermotard van mijn vriend maarja das helemaal een andere gradatie haha)
En zoals hier ook wel is wordt gezegd, eerst leren op een oudje en dan pas een nieuwere ;) , eerst ervaring op doen

Een mt03 bokt niet meer denk ik. Vrij licht dingetje dus lijkt me erg vriendelijk, en 1 cilinder is juist gaaf!
Ik heb er toen ook naar zitten kijken, volgens mij een witte met rode streep over het midden :9.
Overigens heeft de hyper even veel pk als die hornet. Dat zegt ook niet alles!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:28

Melisjeee schreef:
Eigenlijk hoop ik gewoon een beetje dat ze over 6 jaar weer een wijziging maken in de regelgeving :') maar zoveel geluk zal ik wel niet hebben!

Een wijziging terug is ijdele hoop vrees ik :(:)

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:30

Welkom Leprycorn. Wat balen dat je net in de nieuwe wetgeving viel! Had een kennis van mij ook door de sneeuw, precies hetzelfde :|.
Ach ja, beter dan helemaal niet rijden toch?! *D

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 21:03

Ook weer thuis van de motor beurs *\o/*
Helaas geen handschoenen kunnen vinden, dus niks gekocht.

De nieuwe zx10r en Z1000 zijn gaaafff <3 :D

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:18

Helemaal niks gekocht? Kan dat? Op dit soort evenementen moet ik IETS kopen, maakt niet uit wat :')

Melisjeee is nu echt om :=

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:21

Nadia schreef:

Dat kan je wel zeggen ja :D
Kom maar door met dat rijbewijs, ik wil hem NU! :+

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:27

Ik ken het wel, ik les nu ivm vakantie de komende 2 weken niet en ik BAAL! Ik wil rijden!!!

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:29

Ik wacht nog op antwoord van de rijschool over mn eerste les, maar ik heb echt geen geduld... Ik kan niet wachten tot ik echt kan gaan rijden, want vandaag stelde natuurlijk niet super veel voor, maar leuk was het wel! :D

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:41

Nadia schreef:
Helemaal niks gekocht? Kan dat? Op dit soort evenementen moet ik IETS kopen, maakt niet uit wat :')

Ik ben vorig jaar ook bijna bezweken onder die druk inderdaad :').
Was op zoek naar specifieke helm, begon al veel minder specifieke helmen te passen :=.
Uiteindelijk wel handschoenen meegenomen, meer voor de mooi ook, maar had ik een hele tijd daarvoor al gezien en ze waren goed afgeprijsd.
Oh jee, ben ik nu smoesjes aan het maken om te verbergen dat ik uiteindelijk toch bezweken ben? :Y)

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:45

:D
Ik wil eigenlijk laarzen hebben, ik rij nu met m'n oude stalschoenen...maar ik heb dikke kuiten, dus worden laarzen een soort mission impossible.
En handschoenen, ik heb nu alleen nog een linker winterhandschoen...ik verdenk m'n rooie kattenborstel er van...

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 23:59

Net terug van de beurs, had mijn zinnen gezet op een nieuwe helm. Blijkt het dat ik een shubert hoofd heb -O-
Wel een mega mooie deal kunnen maken voor het nieuwe model (C3pro women geloof ik) en dus nog voor een beetje schappelijke prijs aan kunnen komen. Maar wat een geld zeg!

Nu maar eens mijn bed opzoeken, we hebben er 7 uur lang rondgestruind :z

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 00:34

Nadia, ik heb ook dikke kuiten en kleine voeten, maar toch geslaagd voor alpinestars stella racelaarzen!

En klinkt leuk allemaal dames. Ik ga volgend jaar

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 09:05

Dankjewel allemaal!

Wil van het weekend ook naar de motorbeurs! Rijd net zoals Nadia altijd op mijn werk/stalschoenen :+ maar ik heb juist hele smalle voeten en de laarzen die me goed zitten vond ik ECHT te duur. Hopelijk is er wat afgeprijsd daar wat ik op de kop kan tikken! :j

Mooi zo Snoevie!

Heb zelf een klein hoofd waardoor ik een XXS helm heb :') Eind van het seizoen vorig jaar een nieuwe helm gekocht. Niet echt naar me zin qua uiterlijk maarja hij zit wel goed. Was meerdere winkels afgegaan in de buurt en was de enige die goed zat. Ook echt te duur naar me zin, maarja... Wilde een systeemhelm maar die maken ze niet in mijn maat (bij de leveranciers van die winkels) dus heb helaas weer intergraal. Maarja moest ECHT een nieuwe helm. Oude was meer dan op.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 09:43

Haa een mede XXS hoofder :') Ik heb 30 helmen opgehad ofzo in meerdere winkels en alleen deze zat goed :+ Ook duurder dan gepland, maarja ik had niet echt een keus...
Ik heb met een nieuw cap ook altijd moeite.... m'n buurmeisje van 4 heeft een grotere cap :')

Ik heb een paar SIDI laarzen via marktplaats op de kop kunnen tikken toen :)
Laatst bijgewerkt door Goldie op 27-02-15 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 09:53

Leuk Nadia! Wie weet zien we je nog!

Ik heb redelijk gangbare maten geloof ik. Ben ik blij mee := zeker als ik het zo lees. Wat lastig zeg om dan goede spullen te vinden.