Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Olikea

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 12:32

Ik meld me hier ook even.. Wij zijn net in ons nieuwe huis getrokken.. de meeste dozen zijn uitgepakt, en nu ga ik me eens rustig op de inrichting storten.
Heb nu nog geen accessoire staan :o

Heb echt al een boel leuke ideeen opgedaan hier.. :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 12:36

Wat een leuk cadeau!!
En super gaaf kooktoestel ook! Keramisch vinden veel mensen waardeloos! Als je melk bijna kookt en je denkt hem zacht te zetten, gaat het er toch overheen... :+

Olikea, geen assesoires??? Hoe is dat mogelijk....... Maar wel heerlijk alles nieuw kopen nu!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 12:44

Olikea, Dat komt vanzelf :j
Ik had de eerste twee jaar ook nog helemaal niets aan de wanden of andere accessoires!
Mooi cadeau, Vank!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 12:48

@ Vankje: Gefeliciteerd *\o/* ! Mooi zo'n etagère, heb je een foto ervan?
@ Olikea: gefeliciteerd met je huis!
@ _Lorette_: Wauw wat een leuke keuken! Idd het rood is misschien niet echt super, maar dat is makkelijker te veranderen dan het blad. En het blad incl. de zwart/wit tegeltjes in de gootsteen en op de vloer, helemaal top (wat kunnen smaken dan verschillen he).
En de vloer eruit... Als ik dit zo zie moet ik gelijk denken aan onze eigen verbouwing pfff...

Inductie koken lijkt mij helemaal niks... Zonder de vlammen van het op gas koken, voelt toch niet aan als echt koken... Als jullie snappen wat ik bedoel. Vind het er ook veel leuker uitzien met de vlammen onder de pannen. :')

Hier zit ik zelf ook nog te twijfelen wat ik ga doen qua tegeltjes in de keuken. Bij mij zit het gasfornuis op het kookeiland en de kraan bij het gedeelte tegen de wand. Zelf zit ik te denken om het stukje bij de kraan te gaan tegelen.. Maarja welke tegels, grootte en kleur? Iemand tips?

Het gaat om deze keuken in het wit met donker bruin blad (die overigens na bijna een jaar geleden besteld te hebben, a.s. maandag geleverd gaat worden!):
Afbeelding

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:35

Vankje gefeliciteerd!
TeeGee schreef:
Edit: 2 van deze gekocht met 50% korting: http://www.iittala.com/web/Iittalaweb.n ... 04_l_black

Deze serie vind ik echt helemaal te gek!
Waar is dat met korting? O:)

Ik heb inmiddels ook (nog wel) tegels langs het fornuis, en omdat wij hier nog aan het verbouwen zijn én de keuken anders willen doen, maak ik het niet zo vaak schoon :o
Maar de voegen zijn nog oké hier hoor, ze zijn wel grijs ipv. wit ofzo.

Wij hebben ook 2 jaar in Lisse gewoond zonder accessoires, omdat mijn vriend toch wel wist dat hij er weg moest en we vonden het zonde van moeite.
Het heeft voor mij nooit als 'thuis' gevoeld, maar met de verkoop was het wel makkelijk.
Veel mensen laten toch nog teveel persoonlijke spulletjes en accessoires staan, vind ik. Of kinderfoto's, dat soort dingen.
Kopers schijnen daar niet echt op zitten te wachten.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:37

Grappig dat mensen daar zo verschillend tegenaan kijken! Ik vind het juist veel fijner aanvoelen wanneer een huis persoonlijke dingen heeft! Uiteraard moet het niet hutje mutje staan, want dan kijk je er niet meer door heen.

Cardy, blijf jij pronken met je schítterende keuken?? :+ :D Ben heel erg benieuwd hoe die er bij jullie uit komt te zien!!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:42

_Lorette_ schreef:
Dit is een stukje van de keuken:

[ Afbeelding ]

We wonen er niet en het is dan ook echt een zooi. De spullen staan allemaal op het aanrecht ipv in de kastjes. Maar het geeft een beeld.

Heel veel mensen zijn helemaal weg van het blad. Het schijnt ook een duur blad te zijn. Ik vind het echt helemaal niets. De stijl past heel goed bij het huis, maar ik heb veel liever een moderne keuken of landelijk-modern, maar in elk geval niet een rode keuken met zo'n blad.
Vervangen kan wel een keer en de kastjes kan ik misschien wel schilderen, maar dat doen we nu niet. Misschien ooit, als we weer wat hebben gespaard, laten we de keuken nog wat uitbouwen. Ik vind het namelijk erg jammer dat er geen eettafel in de keuken past. Wij zitten vrijwel altijd in de keuken, maar dat kan straks dus niet meer.

Ik zou de kastjes juist wel schilderen, in off-white ofzoiets.
Dan komt het blad en de spoelbak ook veel mooier uit, dat staat dan echt mooi! vind ik.

Kentaro schreef:
Grappig dat mensen daar zo verschillend tegenaan kijken! Ik vind het juist veel fijner aanvoelen wanneer een huis persoonlijke dingen heeft!

We werden door de makelaar geadviseerd om alles weg te halen. Ja een bosje bloemen dat soort dingen juist wel, maar té persoonlijke dingen, dan zien mensen zichzelf niet in dat huis wonen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:47

Klopt hoor!! Dat zei onze makelaar ook! maar ik doelde meer op hoe IK het zie/voel.
Ze had ook wel weer een punt 'Je verkoopt je huis en niet je inrichting' :P

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:48

Ik vind het moeilijk hoor, om spulletjes uit te zoeken. Ik heb een onwijs gaaf schilderij/canvas doek gevonden. Maar ben bang dat het vloekt met de rest, voor de rest kan ik heel weinig leuks vinden.....

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:51

Kentaro schreef:
Klopt hoor!! Dat zei onze makelaar ook! maar ik doelde meer op hoe IK het zie/voel.
Ze had ook wel weer een punt 'Je verkoopt je huis en niet je inrichting' :P

Nouja, in mijn geval is het dus zo, ik heb niks met kinderen.
Dus als ik een kinderkamer uitgebreid op de foto zie dan denk ik meteen bleeeeh :o ik kan er niks mee...

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 14:06

MyWishMax schreef:
Ik vind het moeilijk hoor, om spulletjes uit te zoeken. Ik heb een onwijs gaaf schilderij/canvas doek gevonden. Maar ben bang dat het vloekt met de rest, voor de rest kan ik heel weinig leuks vinden.....

Wat voor stijl heb je? En nu ben ik ook wel benieuwd naar het doek wat je gevonden hebt. Ik ga morgen, voor het derde weekend op rij, bij een galerie kijken, ik wil graag een ets van de betreffende kunstenaar, maar ik kan niet kiezen..... -O-

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 14:08

Merel, Dat komt vanzelf denk ik... Bij mij is het nu pas 1 geheel (na 4 jaar) en nogsteeds verander ik dingen :')
Lorette, Ik kan jouw foto's niet zien, dus daar reageer ik vanavond op!
Cardy, Ik ben benieuwd naar hoe de keuken er straks bij jullie in huis uit ziet. Wanneer hopen ze hem geplaatst te hebben?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 14:08

Als wij in de woning zitten ga ik zo snel mogelijk op zoek naar passende accesoires... vind het zo kaal zonder zeg..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 14:13

Ik zou wel graag een echt schilderij willen, maar daar is ons budget niet helemaal naar. Wat voor stijl wij hebben? Ehh, dat is moeilijk? Niet echt een stijl, maar gewoon vanalles door elkaar. Ik vind van die lantaarns erg leuk, maar dan een beetje strakker dan hoe je ze nu ziet. Dat is meteen het moeilijke, alles wat ik zie is het net niet voor ons, maar wat ik wel wil weet ik niet :D

Ik wil bijvoorbeeld op de eettafel een leuk stukje met nepbloemen enzovoorts, maar daar heb ik serieus hulp bij nodig om er iets leuks van te maken _O-

Deze vonden we erg leuk. Ik had op een andere website een nog gavere gezien, dat was ook geen echte afbeelding, maar dat was dik 400 euro voor een 4 luik :D
http://xenos.posterwebshop.com/upload/i ... 35/big.jpg

Die keuken hierboven vind ik echt super mooi, die is al vaker langsgekomen toch?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 14:23

Merel, Bij de intratuin draaien ze in het kunstbloemengedeelte video's van hoe je nou precies zo'n stuk samenstelt :)
Op de website van de intratuin hebben ze ook korte instructievideo's voor een vensterbank, salontafel, terras enzo...

De woonstore in Capelle aan de Ijssel is ook een leuke winkel en over het algemeen leuk geprijsd!
Laatst bijgewerkt door Mootje op 22-06-12 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 14:24

Kentaro schreef:
Cardy, blijf jij pronken met je schítterende keuken?? :+ :D Ben heel erg benieuwd hoe die er bij jullie uit komt te zien!!

Sorry Sorry :o :Y) .. Ben er erg verliefd op en misschien wisten jullie niet meer welke keuken het was/welke indeling.

Mootje schreef:
Cardy, Ik ben benieuwd naar hoe de keuken er straks bij jullie in huis uit ziet. Wanneer hopen ze hem geplaatst te hebben?

Ben ik zelf ook erg benieuwd naar! Weet nog niet precies.. Sowieso gaan we em zelf plaatsen (scheelt weer :$ ), maar de wanden moeten nog geschilderd worden.. En dat kan pas als het stucwerk helemaal droog is _-:( ...

MyWishMax schreef:
Die keuken hierboven vind ik echt super mooi, die is al vaker langsgekomen toch?

Als je de mijne bedoelt.. Dat klopt :o :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 14:25

Mootje schreef:
Merel, Bij de intratuin draaien ze in het kunstbloemengedeelte video's van hoe je nou precies zo'n stuk samenstelt :)
Op de website van de intratuin hebben ze ook korte instructievideo's voor een vensterbank, salontafel, terras enzo...

De woonstore in Capelle aan de Ijssel is ook een leuke winkel en over het algemeen leuk geprijsd!

Draaien ze video's bij de intratuin??? Dat heb ik al die keren nog niet gezien _O- Thanks voor de tip!

Woonstore zijn we al geweest, maar meeste was het net niet. Maar ze wisselen daar wel vaak met vanalles, dus ga binnenkort weer langs.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 14:27

Ja, Als je vanuit het tuingedeelte naar binnen gaat en dan links in de hoek staat een tafel met een grote televisie waar instructiedemo's worden gedraaid.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 14:28

:= Nooit opgevallen...

Op de site kan ik die video's ook niet vinden.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 14:30

Die filmpjes waren volgens mij van de site van intratuin, maar het zou heel goed ook een ander tuincentrum kunnen wezen O:)

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 14:35

MyWishMax schreef:
Ik zou wel graag een echt schilderij willen, maar daar is ons budget niet helemaal naar. Wat voor stijl wij hebben? Ehh, dat is moeilijk? Niet echt een stijl, maar gewoon vanalles door elkaar. Ik vind van die lantaarns erg leuk, maar dan een beetje strakker dan hoe je ze nu ziet. Dat is meteen het moeilijke, alles wat ik zie is het net niet voor ons, maar wat ik wel wil weet ik niet :D

Ik wil bijvoorbeeld op de eettafel een leuk stukje met nepbloemen enzovoorts, maar daar heb ik serieus hulp bij nodig om er iets leuks van te maken _O-

Deze vonden we erg leuk. Ik had op een andere website een nog gavere gezien, dat was ook geen echte afbeelding, maar dat was dik 400 euro voor een 4 luik :D
http://xenos.posterwebshop.com/upload/i ... 35/big.jpg

Mooi schilderij wel ja...
Echt hoeft niet heel duur te zijn, ik heb 4 schilderijen, 1 van 75, 1 van 13 en 2 samen voor 50 euro en ik vindt ze serieus heel mooi.
De galerie waar ik heen ga voor die etsen http://www.galeriezuid.nl heeft ook hele betaalbare kunst, daarnaast wisselende exposities met kunst in verschillende prijsklasses. De etsen komen op de website niet evengoed uit als daar, maar ik ben van een aantal verschillende etsen helemaal weg.

Volgens mij is er wel vaker betaalbare kunst te koop, toevallig hebben mijn ouders vorige week tijdens de kunstroute in een dorp in de buurt een schilderij gekocht voor weinig. Daar verkochten de kunstenaars voorraad voor weinig. Beetje zoeken en marktplaatsen kan soms nog hele mooie dingen opleveren.

Heb je foto's van je interieur / van dingen die je mooi vindt?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 14:46

MWM, weet niet of het ergens voor jou in de buurt is, maar bij tuincentrum Osdorp (Amsterdam) hebben ze hele mooie 'nep' stukken! (ik koop zoiets graag kant en klaar, want vertrouw er niet op dat ik zelf iets moois in elkaar kan zetten... :o )

Vaak hebben ze bij meubelzaken ook mooie schilderijen tussendoor hangen!
En weet zo even haar naam niet meer :o (was een tijd terug hier in het topic) maar maakt ook mooie schilderijen naar wens! (dus dan kan je zelf iets verzinnen dat je geschilderd wilt)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 14:54

Mijn ouders slepen altijd de mooiste spullen voor weinig weg bij garage-sale's in België, maarja, dan moet je net toevallig wel in de buurt zijn. :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 14:56

:D Inderdaad, als ik er voor naar belgie moet rijden, wordt het niet echt goedkoop meer...

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 16:14

Weet zo niet meer vroeg maar die Ittala mokken heb ik gekocht bij de Ittala winkel in de Leidschestraat. Ze hadden ook borden en bakjes.