Meubels pimpen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:20

Gaaf hoor! En als je je schoolboeken nou in paar tinten van dezelfde kleur kaft, dan staat dat ook weer wat rustiger :j

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:24

http://www.brocantepost.nl/blog/?p=893

Hier staan allerlei leuke ideen op!!

Ik moet nog een tv-meubel, en die kun je heel leuk maken van veilingkistjes, maar denk dat dat too much fruitkist word in mijn huis! :P

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:24

MamaMiesje schreef:
Gaaf hoor! En als je je schoolboeken nou in paar tinten van dezelfde kleur kaft, dan staat dat ook weer wat rustiger :j

Topidee!! *\o/* _/-\o_

Juut

Re: Meubels pimpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 23:04

Hier eindelijk de puf gevonden weer eens te gaan verven; rode keukenstoel uit de tienerjaren van mn vader staat nu in grijze grondverf. Morgen wordt ie roomwit, met uitzondering van de zitting. Die heb ik blank geschuurd, en dat blijft het

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 08:05

mijn Piano project is afgeblazen, vriendin van me wilde hem heel graag hebben en die speelt er ook op, dat is dus weer een zorg minder want eigenlijk wilde ik hem helemaal niet slopen maar juist als instrument behouden
en nu is ie helemaal op zijn plek...
wat wel in houd dat ik weer kan gaan verzinnen wat er dan voor kast gaat komen :+
de kringloop maar in de gaten gaan houden dus

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 09:00

Even een vraagje aan jullie. Mijn kastje heb ik nu opgeknapt en de deurtjes zijn opgeknapt. Nu moet ik voor 1 deurtje nieuw vastzet klipjes hebben (zodat het deurtje dicht blijft zitten). Het zijn 2 rolletjes die aanelkaar verbonden zijn d.m.v. een veertje, deze bevestig je aan het kastje zelf. Als dan het gevouwen stukje metaal (dat aan het deurtje zit) erin komt, dan klikt ie vast.

Dat dingetje met die rolletjes heb ik dus nodig. Sorry voor mijn wazige uitleg, maar weet dus niet hoe je ze noemt.
Kan iemand mij helpen?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 09:30

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 10:13

Ja dat is em!!! Ik had al op meubelbeslag en deursluiter gezocht, kon niks vinden. Je bent een topper, thnx!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:32

Vanmorgen een rondje Kringloop gedaan. Maar ik weet het niet hoor...er waren delen bij (ze zitten in een nieuw pand) waar bijvoorbeeld de serviesjes heel mooi uitgestald stonden en dan beleef ik plezier aan er rondneuzen.Maar er zijn natuurljk ook delen waar alles -voor mijn gevoel, bij elkaar staat gemikt en ik kan dan niet de wil opbrengen om er écht tussen te neuzen :')
Ik ben te verwend :')

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:33

Ik heb ook een hekel als het een rommel is in een winkel. Ik ga niet tussen spullen lopen graaien en zoeken naar iets leuks! :n Dus ik begrijp je goed!

Ik ben nog nooit bij een kringloopwinkel geweest overigens! :oo

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:42

Oh gelukkig, ik ben niet de enige :')

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:46

Ik ga er regelmatig naar toe, ze kunnen echt leuke spullen hebben voor weinig!

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:04

Hallo allemaal,
Wat een ontzettend leuk topic dit! Heb al heel veel leuke ideeën opgedaan en prachtig gerestaureerde kastjes/tafels bewonderd! Ben van plan om zelf van een oude eiken/grenen tafel een soort riviera maison tafel te maken, maar zit met een aantal dingen waar ik even niet helemaal uit kom.

Ik heb zo'n soort tafel op het oog, die ik graag zou willen veranderen:
Afbeelding

Het is zoals jullie misschien wel zien een grenen tafel, ik ben van plan om te poten licht op te schuren en daarna wit te gaan verfen. Maar het blad vind ik eigenlijk iets te licht en een beetje te rood voor een mooie riviera maison tafel. Zou het goed gaat als ik het blad helemaal opschuur en deze dan in een andere kleur beits of lak? Hoe kan ik dit het beste aanpakken? En is dit haalbaar?

Ik hoop uiteraard op jullie reacties en ga nog eens gauw verder kijken in het topic naar al die prachtige creaties!

Groetjes,
Simone

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:42

Volgens mij moet dat kunnen, maar ik heb er geen verstand van.
Ik probeer het altijd maar gewoon. :oo

Die stoelen kun je heel simpel een superleuke kleur verven met spuitbussen.
Heb ik met mijn moeders rotan stoel gedaan maar die staat nu buiten op het terras. :P

Zo heb ik een kastje 3 maanden moeten laten drogen omdat die blijkbaar een waslaag opzat. Ik had alleen geschuurd en daarna gelijk geverfd. Stomme ding wilde maar niet drogen. :P

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:24

Stille meelezer breekt in.
Ik ben niet aan het klussen op het moment, maar vind het heerlijk jullie projecten te bekojken en ideeen op te doen.

Diuodenum, dat kan goed hoor. Wij hebben het ook gedaan met (bijna dezelfde) eetkamer tafel en de salontafel. Onderstel opgeschuurd en matwit geverfd (evt met niet zo sterk verdunde verf voor het effect van kwaststrepen) en hrt blad kaalgeschuurd, opnieuw gebeitst en in de blanke lak (parketlak) gezet. Wij hebben wel de rodere loogkleur beits gebruikt, maar je kunt natuurlijk ook een grijzere tint nemen.

Dit is de salontafel
http://i532.photobucket.com/albums/ee32 ... C02317.jpg

En dit de eethoek

http://i532.photobucket.com/albums/ee32 ... C02848.jpg

* kruipt weer in meeleeshoek.

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:42

@Chaos: Hihi oke dan ga ik de stoute schoenen misschien ook maar eens aantrekken! :)
@Laurabram: Fijn om te horen dat dit kan, dan gaan we project eettafel maar eens starten! :) Prachtig resultaat trouwens van zowel jullie salon- als eettafel!

hippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:43

HAAHAHA LB dat is toevallig.......... ik lees hier ook altijd mee.

Als ik mijn huisje heb kom ik tips bij je halen hoor, ziet er echt TOP uit :j

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:56

Succes Duodenum, ik ben ook op goed geluk met de salontafel begonnen toen en ik ben nog steeds blij met het resultaat (hoewel het blad inmiddels wel wat gebruikssporen heeft 8-) ).

Ha Hippo, thanx. Je bent welkom hoor.

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:18

@Laurabram; dankjewel, ik ga mijn best doen en zal zeker het eindresultaat gaan showen! :)

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 23:25

Ohh ik lees graag mee en bewonder jullie creativiteit! echt supermooi hoe de meubels worden, knap hoor.
Ik heb mn eerste project erop zitten, was erg leuk om te doen en nog geworden zoals ik wil ook :D

Duodenum: Dat wil wel hoor!! Ik heb een grenen tafel vorige week opgefrist... Zie hieronder het resultaat. Wel weten waaraan je begint. Zei men ook tegen mij, maar bah wat een k-werk dat kaalschuren! Was blij dat ie klaar was op een gegeven moment maar ben er nu heel blij mee!
Voor:
Afbeelding
Na:
Afbeelding

Heb verder geen dure verf gebruikt, ik denk dat ik in totaal voor een paar tientjes klaar was.

Nu aan jullie de vraag, wát voor stoelen passen hierbij? Ik wil graag niet te grote stoelen die wel lekker zitten en er leuk bij staan. De tafel is maar 1.20m breed, dus het kunnen geen kolosale stoelen zijn. HELP!! :)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 00:21

Gewone houten stoelen waarbij de zitting en gedeelte van de rugleuning kaal is gehouden. Houd je niet van houten zitting, dan kan je er leuke kussens op leggen.
Tafel is echt gaaf geworden zo!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 03:08

Oude Franse boeren keukenstoeltjes :D .

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 10:04

MamaMiesje schreef:
Ik snap wat je bedoeld, maar hoe het officieel heet weet ik niet :=
Ik denk dat je even moet Google'en op "Meubelbeslag" en/of "deursluitingen" ofzo :)

Kijk, zoiets toch? :
{foto verwijderd}
Website:
http://www.vakantiewereld.com/roltreksn ... -3172.html

Bedankt! Die heb ik nog nodig voor mijn kast (geen pimp-project, maar alleen kapotte rolletjes).

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:57

Royaltjuh schreef:
Ohh ik lees graag mee en bewonder jullie creativiteit! echt supermooi hoe de meubels worden, knap hoor.
Ik heb mn eerste project erop zitten, was erg leuk om te doen en nog geworden zoals ik wil ook :D

Duodenum: Dat wil wel hoor!! Ik heb een grenen tafel vorige week opgefrist... Zie hieronder het resultaat. Wel weten waaraan je begint. Zei men ook tegen mij, maar bah wat een k-werk dat kaalschuren! Was blij dat ie klaar was op een gegeven moment maar ben er nu heel blij mee!

Heb verder geen dure verf gebruikt, ik denk dat ik in totaal voor een paar tientjes klaar was.

Nu aan jullie de vraag, wát voor stoelen passen hierbij? Ik wil graag niet te grote stoelen die wel lekker zitten en er leuk bij staan. De tafel is maar 1.20m breed, dus het kunnen geen kolosale stoelen zijn. HELP!! :)

Prachtig resultaat! Nu nog meer zin in mijn project! Ik heb een tafel voor 20 euro op de kop weten te tikken en ga nu mijn werkplan maken haha ;).

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:13

Grappig, die van mij was niet veel duurder ;)
Succes!!