Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Re: Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 10:05

Lekker warm. :D

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 10:09

wij hebben ook vloerverwarming, niet met tegels maar met natuursteen. Ik doe het enkel op vloerverwarming, heb geen hangende radiatoren. Het is echt zalig! ik zou niet meer anders willen... het is een hele fijne warmte (heel anders dan radiatoren omdat het van onder naar boven gaat), het verwarmt dus ook overal. Je ziet niet met problemen met kasten en dat soort dingen.

En wat betreft tegels uitzoeken... je zou misschien denken dat natuursteen te duur is maar kijk eens naar een wat onbekende natuursteen! Mijn ouders hadden eerst omwille van de kosten ook tegels uitgezocht, we hadden noorse lij in de gang en dat was toch wat te druk en ook veel te duur. Nu hebben we een natuursteen in lange rechthoekige platen die best wel lijkt op noorse lij maar zelfs nog goedkoper was dan de tegels, omdat het nog een hele onbekende steen is! Nouja, kan ons weinig schelen, het is super mooi en niet duur ;) ( http://94.100.121.248/905800001-9058500 ... _OhZb.jpeg )
Dus kleine tip mocht je natuursteen ook mooi vinden, kijk dan eens rond naar een onbekende natuursteen, die zijn vaak goedkoper dan een beetje een mooie tegel ;)

pullaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 10:12

Als je vloerverwarming wil plaatsen, kan het zijn dat je niet genoeg hoogte ter beschikking hebt,
omdat de vloeropbouw met vv , een dikker pakket is dan enkel vloer he,
ik veronderstel dat je ook de vloer gaat isoleren want anders gaat er heel veel warmte verloren.
Dus rekening houden met hoogteverschil omliggende ruimtes.

En dan het volgende, kan de bestaande verwarmingsketel dit aan, maw is deze voorzien om met vv te verwarmen ?

Dus het is niet snel parket eruit, en andere vloer + vv erin, ga eerst even langs bij een firma welke hier verstand van hebben, want anders zou je misschien onnodig begin breken.

Suces ermee !

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:14

Wij hebben vloerverwarming (ook op de wc hihi) in de woonkamer geen radiatoren en in de hal wel 1 (op een of andere manier vind ik het toch fijn om mijn handschoenen op te kunnen warmen) Kun je je radiatoren niet vervangen door een hipper exemplaar anders;

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 13:37

pullaar: maar vloerverwarming op een betonnenvloer kun je toch gewoon infrezen? Een goede parketvloer is ongeveer net zo dik als tegels + de lijm.
Wij hebben overigens vloerverwarming, plavuizen en eroverheen hout én radiatoren in de woonkamer :')
Het hout hebben we zelf gelegd, omdat we de tegels niet mooi vonden en teveel werk om alles eruit te halen.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 13:44

maar is het dan wel snel warm met de vloerverwarming XoNo? de warmte moet dan een behoorlijke laag door?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:11

Ja, het is wel minder effectief hoor, maar we hebben ook de radiatoren aan, we krijgen het zo wel goed op temperatuur :j

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:25

Ilsemarie schreef:
wij hebben ook vloerverwarming, niet met tegels maar met natuursteen. Ik doe het enkel op vloerverwarming, heb geen hangende radiatoren. Het is echt zalig! ik zou niet meer anders willen... het is een hele fijne warmte (heel anders dan radiatoren omdat het van onder naar boven gaat), het verwarmt dus ook overal. Je ziet niet met problemen met kasten en dat soort dingen.

En wat betreft tegels uitzoeken... je zou misschien denken dat natuursteen te duur is maar kijk eens naar een wat onbekende natuursteen! Mijn ouders hadden eerst omwille van de kosten ook tegels uitgezocht, we hadden noorse lij in de gang en dat was toch wat te druk en ook veel te duur. Nu hebben we een natuursteen in lange rechthoekige platen die best wel lijkt op noorse lij maar zelfs nog goedkoper was dan de tegels, omdat het nog een hele onbekende steen is! Nouja, kan ons weinig schelen, het is super mooi en niet duur ;) ( http://94.100.121.248/905800001-9058500 ... _OhZb.jpeg )
Dus kleine tip mocht je natuursteen ook mooi vinden, kijk dan eens rond naar een onbekende natuursteen, die zijn vaak goedkoper dan een beetje een mooie tegel ;)

Dat is idd mooi ja :j
Wat koste die per M2? Weet je dat nog toevallig?

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:26

Zonde van je vloerverwarming eigenlijk :+
De vloerverwarming hier wordt er idd ingefreest. Valt volgens mij nog wel mee, de isolatie zit er al onder ( zo schijnt het, maar dat wordt nog nader bekeken natuurlijk.)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:41

Ja, maargoed, we wilden een houten vloer. En je merkt de vloerverwarming wel hoor, maar of het genoeg is om het huis te verwarmen betwijfel ik. Wellicht wordt de vloer wel heter als we de radiatoren dichtdraaien, maar ik vind het wel lekker zo :D De houten vloer is lauw en de tegelvloer in de keuken warm. <3

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:45

Ja warme vloer is echt heerlijk. De katten vinden dat ook zo lekker :D

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:53

Onze kat ook, de honden vinden het minder :D Die vinden het te warm :P

pullaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:56

Normaal wordt de vloerverwarming op de isolatie gelegd, zodat er zo weinig mogelijk warmte verloren gaat. Wij hebben de tegels uitgebroken, betonvloer uitgebroken, zand eruit gehaald en daarna een volledig nieuwe vloeropbouw aangelegd, met extra dikke isolatie zodat de warmte enkel naar boven kan.

Zoals bij jouw Xono, kan de vloerverwarming toch nooit rendabel zijn ?
Want hout heeft ook nog eens een isolerende functie, zodat het water dat door je vv gaat wel heel warm moet zijn, wil je er effectief nog warmte uit halen.

Maar ik zou ook niet meer zonder vv kunnen, lekker warm aan de voetjes, ook de kinderen vinden dit zalig als ze op vloer aan het spelen zijn.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 15:51

Ik denk idd niet dat de vloerverwarming bij ons rendabel is hoor, als we alleen vv hadden, hadden we ook nooit een houten vloer gelegd.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 21:02

Dames (heren?) interieurtopic, eens kijken of jullie mij kunnen helpen. Ik ben zelf geen creabea en heb ook best een slechte kijk op kleur e.d. Ik zie hier altijd leuke dingen voorbij komen! Ik ga dinsdag bij mijn moeder de muren van de slaapkamer opnieuw texen, evt. kozijn van de deur nog een ander kleurtje, die is nu beige. Ze heeft een soort antracietgrijze vloer (laminaat) en het slaapkamermeubilair is verder in alle kleurtjes, van grenen tot zwart, Heeft iemand een idee wat voor kleur dan leuk is op de muur? Wel een beschaafd kleurtje. Ik ben zelf meteen geneigd om iets creme-achtigs te kiezen, misschien heeft iemand een ander leuk idee?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 21:29

Als de meubels veel verschillende kleuren hebben zou ik gewoon voor wit gaan, of eventueel (donker) grijs indien de ruimte overdag licht genoeg is.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 21:38

Ik vind tegels ook erg lelijk! Maar gelukkig heb je tegenwoordig ook tegels die op hout lijken!
Afbeelding

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:27

lillytjuh schreef:
Wij hebben vloerverwarming (ook op de wc hihi) in de woonkamer geen radiatoren en in de hal wel 1 (op een of andere manier vind ik het toch fijn om mijn handschoenen op te kunnen warmen) Kun je je radiatoren niet vervangen door een hipper exemplaar anders;

oeee heerlijk vloerverwarming op de wc! uberhaupt vloerverwarming! heb ik nu niet :( maar ja het is dan ook niet een officieel gekocht huisje, eigenlijk gewoon een ouwe stal waar ik in woon hahaha
maar goed, nu weer aan de verf en het schiet op! morgen komt m n bankje :D

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:30

Margriet_ schreef:
Ik vind tegels ook erg lelijk! Maar gelukkig heb je tegenwoordig ook tegels die op hout lijken!
Afbeelding

Sja het is wel mooi, maar als je zo graag hout wilt, kan je beter hout neerleggen :D
Ik wil graag tegels, dus dan ga ik geen tegels neerleggen die op de houtenvloer lijken.
Maarrrr zoveel mensen zoveel smaken gelukkig :j

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 23:45

Margriet_ schreef:
Afbeelding

Op deze manier worden tegel's weer wat aantrekkelijker. Vind het altijd zo sfeerloos aan doen tegels. Hout maakt het echt warm en sfeer vol :j

Maar inderdaad smaken verschillen gelukkig :D

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 23:53

Bergje schreef:
Dames (heren?) interieurtopic, eens kijken of jullie mij kunnen helpen. Ik ben zelf geen creabea en heb ook best een slechte kijk op kleur e.d. Ik zie hier altijd leuke dingen voorbij komen! Ik ga dinsdag bij mijn moeder de muren van de slaapkamer opnieuw texen, evt. kozijn van de deur nog een ander kleurtje, die is nu beige. Ze heeft een soort antracietgrijze vloer (laminaat) en het slaapkamermeubilair is verder in alle kleurtjes, van grenen tot zwart, Heeft iemand een idee wat voor kleur dan leuk is op de muur? Wel een beschaafd kleurtje. Ik ben zelf meteen geneigd om iets creme-achtigs te kiezen, misschien heeft iemand een ander leuk idee?

Als er zoveel verschillende kleuren in staan zou ik het rustig houden, witte muren, wit houtwerk. Of toch iets grijzigs toevoegen misschien. Is het een idee om het grenen te schilderen zodat de kleuren van de meubels beter bij elkaar kleuren.

Als je alles wit, grijs en zwart hebt zou je met het dekbedovertrek en wat assecoires kleur kunnen aanbrengen. Bij grijs/zw/wit vind ik aqua, of frisgroen mooi. Roze, paars en rood enzo vind ik al snel een beetje ordi worden als je niet goed oppast. :)

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 20:57

Wij hebben gekozen voor vloerverwarming met PVC dat lijkt op een houten vloer. Voordelen van de vloerverwarming maar toch de warmte die een houtenvloer uitstraalt. Wij hebben gekozen voor een vloer van TFD, maar Mflor staat ook erg goed bekent. Dit kan je in allerlei designs krijgen, dus allerlei soorten/kleuren hout, maar ook als tegel.

Wat hebben jullie voor een gordijnen? Dat is ons volgende puntje. Wij hebben een achterwand van 6m meter daarin openslaande duren en 2 langwerpige ramen tot de grond (Plafondhoogte is bijna 3m). Vriendlief wil over de hele lengte gordijnen, dat lijkt mij te massief. Ik wil 2 vouwgordijnen voor de ramen en 'normale'gordijnen voor de openslaande deuren. Maar dat wil hij absoluut niet. 3 losse gordijnen vind hij ook niets, dus eigenlijk weet ik het niet zo goed meer wat dan wel.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:37

Ik heb dus wel 3 losse gordijnen besteld. Heb ook een "loos" raam in de kamer. Maar om daar niks voor te hangen vind ik ook niks. :n
Heb je een foto van je ramen?

Steenbok

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:45

Inderdaad, heb je n foto? Ik ben ook met gordijnen bezig. :)

Maandag krijgen wij de sleutel! *\o/*

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 22:06

Schiet op steenbok :D

Gordijnen had ik al vrij snel uitgezocht moet ik zeggen :j
Morgen gaan we een poosje de kamers witten. De granol laten we boven maar zitten, heb echt geen zin om dat eraf te peuteren en we willen toch die tegelvloer dus willen we liever het geld daarin steken in plaats van boven te stucen!