WoW janet, wat een lap grond! ! Het duurt wel even tot het weer als een volwassen tuin oogt, met de intimiteit kom je al een eind als weer wat boompjes staan.
Ik zie wel dat de meesten van meer klassieke tuinen houde ipv strak.
MerelGomez mooi geworden. Met het gras heb je meteen veel kleur. Ik vind je plantenrek wat op een trapje lijkt leuk.
Zo ik meld mij ook even, ik heb een klein tuintje bij mijn hele kleine huisje die flink wat opknapwerk kan gebruiken. Moet binnenkort toch echt beginnen want in hoogzomer een tuin aanleggen gaat ook geen succes worden vrees ik.
Zo janet wat een werk zeg! Pfoei! Moet ook zeggen dat ik meer van gezellige tuinen houd dan van dat strakke... Maar goed idd met begroeiing over paar jaar is het al heel anders!
Leuk geworden destino!
Wij hebben nieuwe investering voor onze tuin, de druppelslang onze nieuwe heg moet vaak water krijgen en daar waren we flink wat uurtjes mee kwijt steeds! Dus erg fijn die slang!
We zitten nu er alleen een beetje mee hoe we onze tuin moeten inrichten... Ik weet goed hoe ik het wil hebben, maar niet Zo goed hoe ik het zo moet krijgen we hebben maar een beperkt budget voor de tuin. Hoeveel ben je ongeveer kwijt aan een ontwerp voor je tuin, iemand een idee hier? Het zelf zo maken kunnen we wel, maar is zo lastig welke planten en struiken/ bomen we waar moeten neerzetten...
rocymax
Geplaatst: 20-05-12 13:05
Destino, dat is gaaf geworden zeg Mooi! En ook van Merelgomez lekker opgeknapt, ik vind de potjes erg vrolijk Janet, idd, ik zou je tuin over een jaar of 5 wel eens willen zien Je hebt wel een heerlijke lap grond, wauw! Roos, fijn zo'n druppelslang, dan verdroogt de haag iig niet, lijkt me wel goed systeem zo. Macchiato, heb je ook fotos
rocymax: Nee nog niet maar het is een tuinje van ongeveer 4x4m en een hoop wildernis. Ook heb ik een gigantisch slakken probleem! Als het hier ook maar iets vochtig is dan barst het van de slakken. Moet wel een budgetproject worden aangezien ik hier maar tijdelijk woon voor mijn studie.
MargreetW
Geplaatst: 20-05-12 13:50
De beste oplossing tegen slakken: ecostyle aaltjes tegen de taxuskever. Waarschijnlijk te bestellen via internet. Ideaal.
Praat vanaf volgende week weer mee hoor maar ben heel druk geweest met o.a. verhuizin, werk en de eigen tuin.
Nic
Geplaatst: 20-05-12 13:51
Ook ik hou van een 'rommelige' of weelderige tuin dus ik vind de 'voor' foto's van Janet iets mooier dan de 'na' foto's Ik hou ook niet zo van betegelde tuinen vooral omdat groen gewoon belangrijk is in een woonwijk, voor de vogeltjes en de vlinders.
Destino's tuin vind ik zo ook een stuk leuker mooie stenen ook Alleen die olijfbomen, pfff hoe ga je die in de winter op een beschutte plek zetten? of dek je ze af?
Ik zal straks eens foto's plaatsen van onze 'tuin' nu. Omdat hij helemaal gerenoveerd gaat worden hebben we er dit voorjaar nog niks aan gedaan. Het is een grote onkruidbol hihi
Roos, ga naar een kweker en laat je goed adviseren. Hebben wij ook gedaan. We hebben er nu voor ongeveer 200 euro planten in staan
Anoniem
Geplaatst: 20-05-12 15:05
Bij deze onze 'tuin', hij is nu zoals hij was toen we het huis kochten. Enkel heb ik alle rozenstruiken van onmeetbare hoogte met dito doorns vorig jaar al verwijderd hihi
We zijn met het plan een heel eind, maar moeten het nog uitwerken. Misschien hebben jullie tips/ideeen?
Rechterkant van de tuin, gezien vanuit de tuindeuren. Het terras blijft op dezelfde plaats. Deze gaat gelegd worden van antracietgrijze vlonders tot aan het gras. zoiets als deze.
Het gras wordt opnieuw gelegd. Hebben eerst getwijfeld over speelkunstgras, maar wanneer de kids groter worden en het gras gaat er weer is, is het wel erg sonde.
De muurtjes tussen de schutting en het schuurtje worden een grijstint, maar welke? Ook de schuurdeur wordt geschilderd.
Langs de schutting wil ik een border maken oid, weet nog niet precies wat.
Linkerkant van de tuin vanuit de tuindeuren gezien. De siertegels en stoeptegels tegen het huis gaan eruit en worden vervangen door grijze 60x60 tegels. De buxushaag gaat eruit, ding is 60 cm hoog... en daar in de plaats komt een nieuwe border met allerlei planten (geen idee wat, wil ook wat moestuin oid?
Het gras willen we doortrekken tot aan de border, geen paadje naar achter dus.
de overkapping naast het schuurtje.. (met een zandbak die we gekregen hebben maar toch echt naar de stort gaat.....) De overkapping word 1.20 verder naar voren gehaald. tot aan de buxushaag. De houten schutting wordt als het ware naar voren gezet. De opening blijft op dezelfde plek (of leg ik het heel onhandig uit?) We gebruiken deze nu om de bakfiets en kliko's in te zetten en dat willen we graag wat ruimer. Ook zou er eventueel een speelgelegenheid van gemaakt kunnen worden voor de tweeling later. Hier natuurlijk ook iets grijs op de schutting en deur, hetzelfde als de schuurdeur
achterkant huis gezien vanuit overkapping hier moeten we wat op gaan verzinnen. Ik wil namelijk niet een extreem groot stuk vlonder voor terras. Ik zat te denken om van hier uit gezien aan de linkerkant eerst een rij 60x60 stenen te leggen, dan 2,5x2,5 vlonderterras en de rest weer 60x60 stenen tot aan schutting. Het huis grijs schilderen, de muren, lijkt jullie dat een verstandig plan? het gaat er namelijk niet meer af natuurlijk. De kozijnen etc worden van het huis nog niet gedaan, dat is 2 jaar geleden door de vorige eigenaren compleet gedaan. Dat laten we dus maar even zo.
de border die vervangen gaat worden Wat is hier slim, een hoge border, lage border, plantjes gewoon in de grond. Dit is het enige stuk in de tuin wat niet de gehele dag in de zon staat.
border die vervangen gaat worden Hier dezelfde vraag. Dit gedeelte zit wel de gehele dag in de volle zon. Wat is hier leuk/slim om te gaan doen?
De zon komt op achterin de tuin bij de schuur en draait dan in de loop van de dag over de tuin naar tuindeuren.
manzano
Geplaatst: 20-05-12 15:09
benangelique schreef:
Roos, ga naar een kweker en laat je goed adviseren. Hebben wij ook gedaan. We hebben er nu voor ongeveer 200 euro planten in staan
Dat valt reuze mee eigenlijk...... was gister voor wat perkplantjes voor 2 (niet grote) potten al 50,- kwijt. Vond er overigens geen reet aan..... het tuincentrum hihi. Alleen de woonaccessoires, maar daar hadden we geen tijd voor. Dus dat scheelt weer een verslaving
rocymax
Geplaatst: 20-05-12 15:11
Ik ben niet zo goed in tips geven, ik moet zoiets eerst zien en visualiseren, kan ik niet via fotos, maar ik weet zeker dat de anderen op het topic je goede tips gaan geven Wat me zo opvalt dat jullie allemaal zo'n heerlijk stuk tuin hebben, jullie zijn bevoorrecht hoor Heerlijk!!
dat is inderdaad waar ba, er zijn ook genoeg bloeiende vaste planten. Vanavond belt de hovenier om een datum af te spreken om met een groep de tuin leeg te halen en weer opnieuw op te bouwen. Moet een hoop zand in, het loopt zo enorm af!