chanicha schreef:Het zal echt niet zo zijn dat je je klakkeloos kan aanmelden, alhoewel er gekkere dingen gebeuren.
Geloof me, hier gaat gigantisch mee gefraudeerd worden.
En wie kunnen hier weer voor opdraaien? Juist ja, de werkenden.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
chanicha schreef:Het zal echt niet zo zijn dat je je klakkeloos kan aanmelden, alhoewel er gekkere dingen gebeuren.
elnienjo schreef:Dus op basis van hun verbruik in 2021. Dan heeft het meerpersoonshuishouden evenveel voordeel als het eenpersoonshuishouden die ook gewoon z'n huis warm wil stoken. Het grootste stuk verbruik zit in verwarmen heb ik door de app inmiddels gezien.
Telpeva schreef:chanicha schreef:Mijn zus was vanmorgen bij een vrouw uit de buurt die krijgt een uitkering waar de zorgkosten vanaf zijn gehaald en nu nieuw maandbedrag van het energiebedrijf van 600 in de maand. Die vrouw heeft zware suiker, is al op leeftijd maar kan nu geen huur meer betalen en nog minder eten
Verschrikkelijk, en dat voor iemand die juist al zo moet opletten met voeding, en ook altijd wat achter de hand moet hebben als suiker te laag is. Kan ze verder nog hulp krijgen, voedselbank wellicht? Misschien bijzondere bijstand of iets bij de gemeente?
Verder hoop ik dat karma degenen die de komende winter laks en onnodig anderen laten opdraaien voor hun kosten heel, heel hard in de kont bijt.
En aan de andere kant vind ik het ergens ook heel fijn dat zoiets komt, want denk aan alle mensen met pijn, ziektes, en ouderen die gewoon minder kwaliteit van leven hebben wanneer de thermostaat te laag komt... Ik hoop dat het bij hen terecht komt, die extra hulp! Laat het afzien over aan degenen die dat kunnen dragen, die mensen die het niet kunnen moet je imo gewoon ontzien.
Benzz schreef:Het is een fraudegevoelige manier, maar ben blij dat er iets komt voor mensen!! Zelf denk ik ook dat een echt goede niet fraudegevoelige manier niet zo snel als dit geimplementeerd kan worden. Dit is makkelijk en snel te regelen.
Benzz schreef:Juut schreef:quote="chanicha"]
Het zal echt niet zo zijn dat je je klakkeloos kan aanmelden, alhoewel er gekkere dingen gebeuren.
[/quote
Net even gecheckt. Er zit wel een max aan wat je netto mag verdienen, en die is niet hoog.
Hoe kun je dat checken als het plan nog niet klaar is?
secricible schreef:elnienjo schreef:Dus op basis van hun verbruik in 2021. Dan heeft het meerpersoonshuishouden evenveel voordeel als het eenpersoonshuishouden die ook gewoon z'n huis warm wil stoken. Het grootste stuk verbruik zit in verwarmen heb ik door de app inmiddels gezien.
Classificaties gaan bij gas obv het soort huis, voor electriciteit obv de gezinssamenstelling. Volgens mij is dat bij alle maatschappijen zo toch?
DuoPenotti schreef:Het eerlijkste blijft tot x m3 een lage prijs.
Van x tot y een hoge prijs.
Van x tot z exteem hoog.
Welke getallen daar dan bij horen mag nader over nagedacht worden.
Van x tot z exteem hoog.
Zo heeft iedereen er wat aan.
Welk inkomen ook.
Kunnen we samen proberen minder te verbruiken.
MyWishMax schreef:Nou, zo zwart wit is dat niet hoor. Of krijg jij minder salaris als je een cadeau van iemand anders krijgt? Of wanneer je geld moet lenen en dat vervolgens ingehouden wordt op salaris waardoor je 2 keer zoveel geld kwijt bent? Ik denk dat je je enorm vergist op hoeveel dingen sommige mensen met weinig gepakt worden.
Van x tot z exteem hoog.
Welk inkomen ook.
Benzz schreef:DuoPenotti schreef:Het eerlijkste blijft tot x m3 een lage prijs.
Van x tot z exteem hoog.
Welk inkomen ook.
Niet uit te voeren op korte termijn.
purny schreef:Laten ze nou gewoon iedereen helpen ipv een bepaalde groep.
Ik geef niks om chips. Ik wil gezond leven en chips is nou niet bepaald een eerste levensbehoefte.
Laat het kabinet gewoon eens haast maken met het geen wat in het regeerakkoord staat namelijk de btw verlagen op groenten en fruit. Maar zelfs dat schijnt te moeilijk te zijn
Overigens was en is de energieopslag wel ter compensatie van de gestegen energiekosten. Kosten die elke Nederlander tegen zal komen.
En ik blijf het krom vinden dat mensen die ook een inkomen hebben wederom naast de pot pissen.