Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Suzanne F. schreef:Tancreda4 schreef:
Lekker zeg! Dan hoef je eigenlijk ook geen nieuw maandbedrag te betalen of nog wel?
Mijn maandbedrag staat op 2 euro, dat wordt niet afgeschreven ivm admi kosten. Ik spaar 't nu zelf in een apart potje.
2 euro?
meggiemeg schreef:Ben de laatste tijd ons verbruik ook eens in de gaten gaan houden.
Volgens de slimme meter hebben wij er dagen tussen zitten dat we totaal geen gasverbruik hebben, andere dagen staat het op 1 m3, tijdens onze vakantie was volgens de slimme meter het verbruik ook 1 m3 per dag, nu de afgelopen 2 weken hebben we er uitschieters tussen zitten van 3 of zelfs 5 m3 per dag. De CV wordt voor nu alleen gebruikt met elke dag douchen ( 2 personen max 5 min. p.p.p.d.) warm water pakken voor de kleine hand afwas, we pakken dagelijks gas voor eten koken. De thermostaat staat op 15 graden. Dus voor verwarmen is de CV nog niet aangeslagen, als we het koud vinden in huis gaat de houtkachel aan. De temperatuur op de thermostaat is ook nog niet onder de 19 graden gekomen.
Dan blijf ik de uitschieters toch vreemd vinden en het verbruik in de zomervakantie ook.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Yv_ schreef:Jeetje Listinglistje, daar kun je toch om janken. Ik kreeg ze van de week ook door van Oxxio: 2,89 gas en 0,86/0,63 voor stroom, inderdaad ook per 30 okt. Hoop zo dat dat plafond toch doorgaat, anders is toch half NL failliet volgend jaar?
Esther_ schreef:meggiemeg schreef:Ben de laatste tijd ons verbruik ook eens in de gaten gaan houden.
Volgens de slimme meter hebben wij er dagen tussen zitten dat we totaal geen gasverbruik hebben, andere dagen staat het op 1 m3, tijdens onze vakantie was volgens de slimme meter het verbruik ook 1 m3 per dag, nu de afgelopen 2 weken hebben we er uitschieters tussen zitten van 3 of zelfs 5 m3 per dag. De CV wordt voor nu alleen gebruikt met elke dag douchen ( 2 personen max 5 min. p.p.p.d.) warm water pakken voor de kleine hand afwas, we pakken dagelijks gas voor eten koken. De thermostaat staat op 15 graden. Dus voor verwarmen is de CV nog niet aangeslagen, als we het koud vinden in huis gaat de houtkachel aan. De temperatuur op de thermostaat is ook nog niet onder de 19 graden gekomen.
Dan blijf ik de uitschieters toch vreemd vinden en het verbruik in de zomervakantie ook.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
De standen bij de slimme meter worden afgerond. Dus als het bijv: 0,9 is wordt het 0. Dus de dag erna zit je dan hoger dan de p1 meter aangeeft, omdat de 0,9 erbij geteld wordt.
Meert schreef:Yv_ schreef:Jeetje Listinglistje, daar kun je toch om janken. Ik kreeg ze van de week ook door van Oxxio: 2,89 gas en 0,86/0,63 voor stroom, inderdaad ook per 30 okt. Hoop zo dat dat plafond toch doorgaat, anders is toch half NL failliet volgend jaar?
Daar moet je dan nog wel de energiebelasting en ODE bij optellen. Voor gas wordt dat dan €3,38 per m3.
November en december gaan dure maanden worden.
Meert schreef:Yv_ schreef:Jeetje Listinglistje, daar kun je toch om janken. Ik kreeg ze van de week ook door van Oxxio: 2,89 gas en 0,86/0,63 voor stroom, inderdaad ook per 30 okt. Hoop zo dat dat plafond toch doorgaat, anders is toch half NL failliet volgend jaar?
Daar moet je dan nog wel de energiebelasting en ODE bij optellen. Voor gas wordt dat dan €3,38 per m3.
November en december gaan dure maanden worden.
MyWishMax schreef:En 190 euro korting op de termijnbedragen van november en december.
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... ijsplafond