Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Luxorvalkje
Berichten: 1947
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:20

Fitzroy schreef:
Lekker hoor, dames! Ik zit helaas in een sector waar salarisverhogingen niet echt soepel verlopen.

Ik heb net geshopt bij Takko. 5 topjes, 1 korte broek, 1 t-shirt en 1 lange zomerjurk voor € 37,- Dat is nog eens lekker shoppen.


Hier heb ik nog nooit van gehoord.
Hoe zijn de pasvorm en kwaliteit?

divided
Berichten: 843
Geregistreerd: 07-03-21

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:39

Kwaliteit is wat je kan verwachten van de prijs vind ik. Vergelijkbaar met (groot deel van) H&M, Primark, New Yorker etc. Zelf kom ik er niet meer maar vroeger kwam ik er wel geregeld voor basics of dingen die ik toch niet zo vaak draag zoals shorts, leuke hebbedingetjes etc.

Over kleding gesproken.

Afgelopen zaterdag weer ervaren dat duurdere kleding niet per se beter is, ik wil graag een zomerjurk en was in een wat duurdere winkel. 190 euro voor een jurk die niet eens fatsoenlijk afgewerkt was en van zo'n dun polyester stofje. Ga nou gauw zeg.

8nnemiek

Berichten: 43536
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:46

Takko heeft best leuk en goedkoop spul inderdaad.
Ik koop zelf vooral bij de C&A, het biokatoen spul vind ik erg fijn voor t-shirts enzo. Iets beter voor het milieu, beetje gezonder voor jezelf, en niet duur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 17:03

Ik heb ook weer gewinkeld vandaag :o maar goed, bijna alles is ook wel werk-proof. Het is nog niet zo makkelijk om iets leuks te vinden met bedekte schouders in een luchtig stofje en wat ook op de fiets nog lang genoeg is om het nodige bedekt te houden. Uiteraard wel alles aan 2+1 gescoord of met korting. Zo zuinig blijven we wel :Y)

Met een mocktail op het terras gezeten ook, heerlijk! En op de fiets gegaan, parkeerkosten en diesel uitgespaard.

Kroatië ben ik ook geweest in 2015, in Pula! Dat ik dat vergeten was haha.

Twijfel of ik morgen met de fiets naar werk ga. Moet op de middag vertrekken (iets over 12) en bijna de hele weg ligt in de volle zon. Zou dan al extra kledij moeten meepakken en op het werk wisselen...

OleJon
Berichten: 2533
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 18:14

Fitzroy schreef:
Lekker hoor, dames! Ik zit helaas in een sector waar salarisverhogingen niet echt soepel verlopen.

Ik heb net geshopt bij Takko. 5 topjes, 1 korte broek, 1 t-shirt en 1 lange zomerjurk voor € 37,- Dat is nog eens lekker shoppen.


Dank u allemaal, zo zat ik bij mijn vorige baas niet in een Cao, maar een huishoudelijk regelement. Hebben toen in 10 jaar 1 keer een loonsverhoging van 1% gehad.

Takko is inderdaad een leuke winkel en heeft wel mooie koopjes.

Gisteren audi weg gebracht voor de keuring en grote beurt. Hij zal sowieso wel 2 nieuwe banden moeten hebben. Verder even afwachten.

Vanmiddag even bananen gehaald bij lidl, hadden ze in de reclame. En nog 2 pakketten roerbakgroenten gescoord in de verspilbak, voor 0.25 cent per stuk mooi in de vriezer gedaan

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 21:45

Pinguïns kijken op de Noordpool? :D dat is echt wel een droomreis want je zult ze erbij moeten dromen, die zitten daar helemaal niet :D

Ik ken wel wat mensen die naar Antarctica geweest zijn. Kan ook echt wel goedkoper! Maar het is uiteraard wel iets exclusief.

Geen geld uitgegeven vandaag dus braaf geweest :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 22:18

Zuidpool, klopt :') Zat nog van de Noordkaap te dromen en dan gooit mijn brein weleens wat door elkaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 22:29

Ik zit ook nog te wachten op de loonsverhoging. Cao verliep vorig jaar juli. Laatste onderhandeling zat op 3%, maar ze willen 5% dus dat is geklapt. Ben benieuwd.. ik vond de voorwaarden al best prima, dus kan enkel beter worden nog.

Mijn ouders zijn begonnen met verre reizen toen ze erachter kwamen dat met de auto 3 weken naar Italië veel duurder is onderaan de streep.

Hier gaat sparen best goed. Boodschappen thuis laten bezorgen werkt heel goed, maar dat compenseren we weer met terrasjes pakken haha.

VanHuisUit

Berichten: 6694
Geregistreerd: 06-01-08
Woonplaats: Fiere Noarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-21 23:19

Hier ernstig in de fout met MacDonalds, had zo'n honger toen ik uit mijn werk kwam en ik kom er langs :P

Wij in de CAO VVT +3%. Zijn afgelopen 2 jaar flink omhoog gegaan. Krijg met ingang van september trouwens een vast rooster, erg fijn, waardoor mijn ORT op 138% uitkomt gemiddeld. Nou dan heb ik best een leuk salaris dus blij :) Er werd ook nog gevraagd of ik meer uren wil gaan draaien maar ik denk dat ik het hierbij laat. Vind het wel goed zo. Heb dan net basissalaris waarmee ik mijn vaste lasten incl boodschappen kan betalen. En alles wat ik extra wil doen haal ik uit mijn extra diensten of lessen die ik geef.

Eindelijk na jaren 'gedoe' rondom banen, uren etc. duidelijkheid en regelmaat. Zo dat geeft een fijn gevoel!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 23:22

Fijn idd!

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 21:35

Hier nog even een gratis tip! Ik werk in het onderwijs en ben dan 6 weken vrij straks. Ik ga dit jaar niet op vakantie en dacht dat het wel leuk zou zijn om betaald op een hond te passen. Ik heb een advertentie op marktplaats gezet voor 20e per dag, nou het regent aanvragen! Hier kun je dus echt mee bijverdienen :')

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 21:46

Ik doe dit ook naast 44u werken :’) ik doe huisoppas (bij mensen met honden bvb), huisbezoeken, honden uitlaten etc. Het is een heel geregel en voor het geld moet je het echt niet doen. Maar wel prachtig om iets terug te doen voor de gemeenschap en er een klein zakcentje voor te krijgen. Ik vind het heerlijk. Juni tot augustus zitten haast vol met 2-5 plekken per dag. Ik blijf overal minstens een half uur.

Bovendien hebben wij geen tuin en op deze manier hebben we de hele zomer een terras of tuin :')

Er bestaat een app voor: pawshake!

Faelynn

Berichten: 3169
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 21:48

Wat een leuk idee Denice! Laat je de hond dan bij jou thuis of ga jij naar die mensen toe?
Ik heb wel 2 uitlaat hondjes, ook heel leuk om te doen en verdien ik inderdaad ook iets mee bij. Nadeel is wel dat ik niet altijd kan ivm eigen werk, maar we overleggen de dagen gewoon altijd van te voren en ze weten ook wel ongeveer mijn vaste werktijden :j
Heerlijk om even je hoofd leeg te maken ook, ik doe er de kleine boodschappen weer van.

Gister en vandaag heeft bij mij een zeer unieke besparing plaats gevonden :') Ik ben met de fiets naar werk geweest, dat is het enige wat ik echt moeilijk vind om op te bespraren, pak met zo veel gemak de auto, heb ook een hekel aan fietsen, maar toch trots op mezelf dat ik het gedaan heb, 22km retour dus toch 44km benzine bespaard deze week. Moet wel bekennen dat ik een beetje gesmokkeld heb, heb wel mijn moeders elektrische fiets geleend, het is hier nog al heuvelachtig haha.

morgen absoluut geen besparing, mag mijn nieuwe kitten ophalen bij de fokker en dus ook gelijk betalen haha, half jaartje op gewacht en morgen is het eindelijk zo ver, een knappe bengaalse dame, kijk er echt heel erg naar uit *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 21:50

Met een elektrische fiets zou mijn auto heel vaak aan de kant blijven...

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 21:56

Knap gedaan Faelynn en wat leuk een Bengaal.

Hier komt vanaf donderdag 10 dagen een Birmaan logeren. Ik kijk er heel erg naar uit om weer een kat in huis te hebben. De onze is in december ingeslapen en hoewel ik een enorm kattenmens ben, is er voorlopig nog geen nieuwe. Even kijken wat er gebeurt als deze hier rondloopt haha.

Faelynn

Berichten: 3169
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 22:10

Varekaj schreef:
Met een elektrische fiets zou mijn auto heel vaak aan de kant blijven...


Ik vind het nadeel toch wel dat je echt veel meer reistijd hebt, daar heb ik niet altijd zin in nog naast een lange werkdag, zeker niet als ik buiten spitstijden werk (waardoor ik met de auto veel sneller ben) of laat klaar ben (zoals soms avond werken tot 21:30 of ochtend beginnen 05:00) maar als ik een elektrische fiets had ipv normale zou ik het wel vaker gebruiken ook voor de kleine dingen, zoals boodschappen, mijn normale fiets in het heuvelachtige gebied waar ik woon is niet grappig, die gebruik ik dus ook zo goed als nooit, dan weet ik gewoon dat het zweten word, en ik vind helemaal bezweet en moe mijn (werk)dag beginnen niet prettig.

Ze kosten ook best nog wel wat natuurlijk, dan moet ik wel extreem veel gaan fietsen wil ik die kosten er in verhouding tot benzinegeld weer uit gaan halen, en tegen die tijd is de fiets al weer afgeschreven waarschijnlijk haha. Maar wel beter voor het milieu..
Als ik het geld makkelijk kan missen zou ik ooit nog wel een elektrische mountainbike willen. :j

Escada

Berichten: 3907
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 22:21

Leuk Faelynn een bengaal! Veel plezier ermee :D


Wij doen nu boodschappen met picnic. Het drinken halen we een voorraad bij de Lidl voor zo'n 1 a 2 maanden en de rest bij picnic. Zo ben je wel een stuk bewuster van je uitgaven met de boodschappen vind ik :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 22:30

Ik werk 7km van huis en doe daar nu ongeveer 20-30 minuten over met de auto. Met de fiets is dat ongeveer hetzelfde, zonder tegenwind haal ik gemiddeld 18km/u. Met de fiets kan ik via het jaagpad naast het water en in de winter via de gewone weg. Maar al doe ik het enkel in de zomer, dan nog zou het wel verschil maken. Naar stal idem, ik doe er met de fiets nu 45min over. Met de auto is dat 30min bij vlot verkeer. Als ik met elektrisch rijden die reistijd kan gelijk trekken is dat heel interessant natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 22:41

Hier werk op 5km van huis, dus met 20 minuten fietsen ben ik er. En daar krijg ik dan €35/maand reiskosten voor :')

Mijn fiets was gratis. Mijn schoonmoeder kent veel mensen en altijd wel ergens iemand die iemand kent waar iemand is overleden en of we een gratis fiets willen _O-

Samantha_

Berichten: 10856
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 22:54

Leuk een bengaal!
Ik heb sinds een week of 3 ook een kitten erbij, een Brits korthaar. Super gezellig, ook voor de andere kat die ik al had.

Prairy
Berichten: 9266
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 23:07

poes schreef:
Knap gedaan Faelynn en wat leuk een Bengaal.

Hier komt vanaf donderdag 10 dagen een Birmaan logeren. Ik kijk er heel erg naar uit om weer een kat in huis te hebben. De onze is in december ingeslapen en hoewel ik een enorm kattenmens ben, is er voorlopig nog geen nieuwe. Even kijken wat er gebeurt als deze hier rondloopt haha.

Pawshake is er ook voor katten hè :P

Bengalen zijn mooie katten, voor mij wel iets te vocaal. Ik ben ook een echte catlady :')

Hier ook een elektrische fiets, fantastisch.

En laatst hebben we een zeer goede score gedaan voor een 2e hands elektrische fiets voor mijn man voor 600€. Top fiets en ook nog eens een hele grote maat, ik wist niet eens dat ze zo groot gemaakt werden.

Escada

Berichten: 3907
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 23:35

Wij hadden vorig jaar nog 9 Bengalen :))


Sparen gaat deze maand wat minder, ben elk moment uitgerekend van onze kleine en steeds denk ik oh ja dat moet ik nog kopen, oh ja en een badje :roll:

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 23:51

Prairy: ik snap je niet? :) ik heb idd vooral katten via pawshake? *(hoog)blond* :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 07:54

Ik ga maandagavond naar een infosessie in het vaccinatiecentrum om de hoek, ze zochten nog medewerkers. Normaal hangt daar hier wel een kleine verloning aan vast, dus wie weet schuift dat ook nog een beetje :) (al is de kans klein natuurlijk).

Dit weer is wel ideaal om te besparen op het drogen van kledij. Gewoon hup, over het rekje en het is in no time droog. Zelfs jeansbroeken.

divided
Berichten: 843
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 08:16

Leuk Faelynn! Veel plezier met je nieuwe huisgenoot :D

En mooie aankoop Prairy, dat is ook een leuke prijs.
Ik fiets eigenlijk bijna nooit meer, echt erg. Vroeger deed ik niet anders. Mijn vader was altijd: als je wilt paardrijden prima, maar je zorgt zelf maar dat je er komt ik ga je niet brengen/halen :D

Maar goed, dan zoek je al je verzorgpaarden en andere hobby's op binnen een fietsbare afstand. Ik merk dat sinds ik een auto heb dat ik daar niet meer naar kijk en enkel kijk naar rijstijd. Mijn verzorgpaard is 20 min met auto, 1 uur fietsen als ik m'n racefiets pak. Heb ik nog geen enkele keer gedaan :P.

Ik ben de persoon geworden waar ik vroeger zo op neerkeek. Van die verder gezonde mensen die overal de auto voor pakken :'). Probeer me er iets bewuster van te zijn, vaker de auto laten staan. En ook mijn vriend, die kan er ook wat van. Heeft zelf geen rijbewijs maar als hij in de lunchpauze naar de AH wilt om wat te halen kijkt hij me verbaasd aan als ik zeg dat we lopend naar de AH gaan (20 min wandelen). :+

Een droger heb ik niet. Ook geen vaatwasser. Droger mis ik niet zo, alleen handdoeken zijn soms een beetje hard :+
Vaatwasser heb ik hier geen plek voor maar dat is wel echt zo'n luxe die ik in m'n volgende woning heel graag wil hebben.