Smartwatch

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 16:05

Garmin Forerunner 55.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 19:51

Mag ik hier even nieuw leven in blazen? Ik zoek een model als een activity tracker maar met gps zonder dat je telefoon nodig is en een hoogtemeter, bestaat deze optie überhaupt? Ik kan het niet vinden met googlen :') liefst ook nog een beetje betaalbaar

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 20:43

Volgens mij zijn er best veel modellen die zonder telefoon kunnen :j De Apple watch kan dat sowieso. Maar die is niet super goedkoop.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 21:13

Ik heb geen iPhone, volgens mij kan dat dan al niet :')

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 09:19

Garmin kan dit ook in bepaalde modellen, kan dan vaak niet bellen zonder telefoon, maar je noemt niet dat je dat nodig hebt.

Mijn vivoactive 4(?) Van al een paar jaar oud houd hoogtemeters en GPS bij tijdens activiteiten. Eerlijk gezegd weet ik niet hoe precies die hoogtemeters zijn, maar je kunt wel zien wanneer ik op de dijk was en wanneer niet.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 14:33

_Jody_ schreef:
Hoi hoi.

Ik zoek een nieuwe smartwatch, maar aangezien er zoveel soorten zijn hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.

Wat zoek ik:
*Whatsapp en sms berichten kunnen ontvangen
*Wandelen, hardlopen, zwemmen en fietsen (evt sportschool) suppen?
*Aangezien ik er ook mee wil gaan zwemmen moet hij ook goed waterbestendig zijn
*Geschikt voor smalle pols
*Zoek niet iets duurs en luxe

Polar Ignite 3.
Kan alles wat je wilt, waterdicht voor zwemmen, geschikt voor zeer smalle pols kan ik zeggen uit eigen ervaring :j
Ik gebruik hem vooral voor paardrijden (altijd buiten), wandelen en outdoor/indoor. Maar zwemmen staat erop, suppen weet ik niet zeker. Zelfs mennen kan je voor kiezen als je zou willen.
Of je hem te duur vind weet ik niet, maar ik wil vooral een horloge om te sporten en diverse metingen te doen, en daar voldoet deze (mijn tweede Ignite nu) ruimschoots aan.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 16:21

Misschien kan iemand hier mij helpen, er is zo enorm veel keuze dat ik het overzicht kwijt raak.

Ik zoek een horloge waar ik een route op zou kunnen zetten (voor Mendurance), iets als een body battery of soort gelijk, appjes lezen, betalen zou handig zijn maar geen must, liefst goede batterij, en niet te groot model ivm dunne armpjes.

Liefst een bekender merk (Garmin, Samsung oid) die goed met Android kan.

Ik zat te kijken naar de Garmin lily 2 (of de active, maar is dat nuttig voor mijn basic gebruik?).

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 14:53

Hoi,ik kom even onder mijn hunebed vandaan....

Ik zal vooraf vermelden dat ik nog nooit eerder een smartwatch heb gehad en soms - vaak- achterloop op het gebied van elektronica :Y)

Geen zorgen,ik type dit op mijn telefoon en niet meer met hamer en beitel. :D

Ook voor mij is de vraag,welke smartwatch past bij mij?

* Paardrijden en de routes bij houden.
* Routes vooraf met gpx erin zetten.
* Is het mogelijk dat die dan onderweg zegt waar je langs moet?

Verder denk ik niet dat ik veel "eisen" heb. Ja het zou leuk zijn als hij je conditie etc bijhoudt maar dat is geen must.

Ik las over de Garmin venu plus 2.
Zou dat een goede keuze zijn voor mij?

( Online zag ik ze voor 200,-) Leuk om mee te beginnen??

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 16:03

8nnemiek schreef:
Volgens mij zijn er best veel modellen die zonder telefoon kunnen :j De Apple watch kan dat sowieso. Maar die is niet super goedkoop.

ik heb toevallig een nep- apple watch 10 gekocht; niet van echt te onderscheiden. Voor 100 euro in Turkije. Nu 2 weken in gebruik. Hij kan veel meer als mn fitbit; meer functies maar ik heb nog niet alles uitgezocht. Hij werkt echt heel goed. En hoef ook niet vaak op te laten ofzo. Ik ben benieuwd of ik er over 6 maanden nog zo tevreden over ben maar tot nu toe is het echt een goede aankoop :D

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-25 09:12

Ik heb geen idee hoe dat precies zit met paardrijden en gpx routes uploaden. Je zit dan denk al meer richting de outdoor horloges als de Instinct en Fenix/Tactix. Instinct is zonder kaartmateriaal en heb je old school lijntje wat je met GPS kunnen volgen als je er gpx route op hebt gezet en je ziet over hoeveel meter je koers moet wijzigen. Ik heb zelf nog een oude Instinct 2s en als je kunt navigeren zonder kaartmateriaal op je horloge is dat een prima goedkope oplossing.

Wellicht dat de nieuwe Venu X1 dat nu ook allemaal kan met kaartmateriaal? Alleen kortere accuduur dan Instinct/Fenix/Tactix.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:19

Mijn Apple Watch 7 is denk ik vandaag overleden. Ik zou graag iets langere batterij duur willen. Gebruikt niet veel smartwatch dingen ervan. Gebruik meer gezondheids en bewegings dingen. Is de Garmin vivoactive 6 dan een goede keus?