Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aatrox

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 20:57

Ah wat fijn Cynn, gefeliciteerd!!! Wat leuk zeg :-)!

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 21:05

Cynn schreef:
Ons eindbod van vandaag is geaccepteerd :D wij doen voorzichtig een dansje, aangezien het tijdelijke koopcontract (onder voorbehoud financiering) nog ondertekend moet worden natuurlijk. Je hoort tenslotte nogal wat horror verhalen tegenwoordig :=

Wat fijn, gefeliciteerd *\o/*
Klein eentje jaloers op hoe snel het is gegaan bij jullie ;) nee hoor, super fijn!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 21:39

Cynn gefeliciteerd *\o/* *\o/*

Aatrox schreef:
Pittige keuze moet dat ook wel zijn geweest om die gok te nemen.. Ik duim voor je!

Was geen gok Aatrox, hou het maar op laatste strohalm. De verkoop van ons huis heeft gewoon veel te lang geduurd met een verkeerde makelaar enz enz. die ook nog eens een bepaalde koper zat te pushen naar ons toe, waarvan achteraf bleek dat die het hoe dan ook niet voor elkaar zou gaan krijgen. Dat heeft zoveel tijd genomen dat alles wat binnen budget lag met land al verkocht was. En aangezien de prijzen alleen maar omhoog gaan is nu alles met land buiten budget. Deze heb ik ook alleen maar door een gigazoektocht gevonden. En de mazzel dat ze hem echt net in prijs verlaagd hadden. Toen wij liepen te bezichtigen reed er een auto langs, die waren ook aan het kijken of ze het huis wat vonden. En een hele fijne makelaar, die echt koper voor koper wilde afwerken. Wij hadden gewoon 4 dagen om een besluit te nemen. Dan pas was de volgende aan de beurt.

De rest ook thanks, en ik hoop dat de duimen gaan werken :D Met zoveel duimen moet goedkomen toch :P

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 21:45

Cynn, gefeliciteerd!!

Verkopers waren onder de indruk van ons bod, maar verwachten meer te kunnen krijgen. Ze hebben ons bod dus afgeslagen. Hadden we ook wel rekening mee gehouden, maar toch jammer.

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 21:49

Oh dat is wel zuur Rina.. hopelijk dat dit dan gewoon heel goed gaat komen!

En jammer leeslampje, maar in deze markt snap ik hun kant ook goed inderdaad! Op naar het volgende huis?

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 21:54

Gefeliciteerd wat goed geniet ervan
Super nieuws

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 23:27

Spannend, Rina. Ik ga ook duimen voor je. Zuur dat het allemaal zo loopt en de prijzen zo gestegen zijn.

Cynn, gefeliciteerd !

Jammer, leeslampje.

Ik krijg morgen de sleutel *\o/* en dan klussen maar ..

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 23:36

Gefeliciteerd Cynn, wat goed!

Veel klusplezier Fitzroy, leuk vooruitzicht.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 23:45

Gefeliciteerd Cynn!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 23:58

Gefeliciteerd Cynn! *\o/*
En wat spannend Rina! Ik ben gewoon al plaatsvervangend zenuwachtig wanneer ik je bericht lees :=
Hoe moet dat voor jullie dan wel niet zijn :')

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 18:41

Vanmiddag hebben we hier een makelaar over de vloer gehad. De woning is nog meer waard dan wij dachten, Esplendido krijgt waarschijnlijk een rolberoerte :D

Al met al een goed gesprek gehad, binnenkort gaan we foto’s maken. En dan hopen dat er snel een mooie woning voor ons voorbij komt.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 19:10

Nadir schreef:
Vanmiddag hebben we hier een makelaar over de vloer gehad. De woning is nog meer waard dan wij dachten, Esplendido krijgt waarschijnlijk een rolberoerte :D

Al met al een goed gesprek gehad, binnenkort gaan we foto’s maken. En dan hopen dat er snel een mooie woning voor ons voorbij komt.

Nu wil ik wel graag een pb O:) ik ben natuurlijk helemaal niet nieuwsgierig

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 20:41

Ik meld me ook, lees al een tijdje mee.
Wonen nu 5,5 jaar in onze eerste woning, maisonnette beneden woning van twee verdiepingen. Kleine tuin van denk 6 bij 4,5.
Toe aan iets groters dus al een tijdje funda aan het afstruinen.
Gisteren bij de hypotheker geweest en dat viel prima uit.
Vandaag een afspraak gemaakt voor maandag as bij een leuke woning.
Helaas erg weinig aanbod binnen ons eisen pakket.
Ik ga trouwens het liefst naar Gelderland maar Vriendlief wilt hier in de regio blijven.
Het wordt dus Vlaardingen en omstreken, waar we nu ook wonen.
Zijn ons eigen huis nu verkoop klaar aan het maken.
In een vd drie kamers moeten de muren en de vloer nog en de trap moet nog geverfd worden.
Zodra dat klaar is schakelen we een makelaar in.

Spannende tijd door het karige aanbod en het eerst kopen waarschijnlijk en dan verkopen.
De huizen hier in de straat gaan wel als een speer dus dat scheelt.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 20:50

Dat is natuurlijk altijd goed nieuws, nadir!

Hier vanmiddag een woning bezichtigd met weet ik hoeveel anderen. Makelaar liep lekker de kantjes er vanaf. Wist helemaal niks over t huis en werd doorverwezen naar een website.
Voor mij viel t huis wat tegen, dus nog even goed over nadenken of we wel een bod gaan doen.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 21:59

Voor degene die al gesprekken hebben gehad bij bijvoorbeeld een Hypotheker.. kwam hier nou qua max. te lenen bedrag nog iets anders uit dan uit de vele ‘bereken je maximale hypotheek’ tools op de sites van banken / Hypotheker / etc. Of geven die tools wel een redelijk realistisch beeld? :o

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 23:20

De tools geven alleen inzicht in een hypotheek op basis van je inkomen. Daar komt natuurlijk nog wel meer bij kijken. Heb je al een lopende hypotheek, evt een deel aflossingsvrij, dan verandert dat de zaak ook. Heb je overwaarde in je huidige woning, heb je nog spaarpotjes, erfenissen/schenkingen, voor welk soort hypotheek ga je enz. Wij konden iig veel meer hypotheek krijgen dan alleen de berekening van zo’n site.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 23:30

Ik kon ook meer krijgen door een of ander 'trucje' waarbij een klein deel van de lening op een korte (minder dan 5 jaar) looptijd werd gezet. Mijn max lag wat lager door m'n studieschuld, dus deze extra ruimte was wel fijn.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 23:35

Goed om te weten :) Binnenkort toch maar eens een afspraak ergens maken, dan kun je daarna toch iets specifieker kijken. Ik heb natuurlijk wel een idee, maar niet exact.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 23:36

Inderdaad wat Debbie zegt. Ook is het fijn uitleg te krijgen in de bestedings ruimte van je overwaarde. Zo gaan ze van 90% uit van de te verwachte overwaarde, indien je woning nog niet verkocht is. De overige tien procent krijg je na oplevering van je huis.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 23:37

de tools online gaan uit van de laagste rente, de hypotheekadviseurs kunnen via een berekening rekenen met de ideale rente hierdoor kan het te lenen bedrag hoger uit komen dan online. Maar het zal vaak niet ineens 20.000 schelen of zo.

Maar wat hier boven gezegd wordt speelt ook zeer zeker een rol. Hoeveel heb je al aan hypotheek staan en welke vorm heeft deze hypotheek.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 23:38

Bij mij was het juist flink lager dan online tool. Enige dat echt zekerheid bied is met alle info naar een adviseur gaan,

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 09:29

En als je situatie wat minder regulier is, kan het ook nog wel eens heel flink verschillen. Bij ons was het verschil in wat we konden lenen ruim 150.000 tussen twee grote banken.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 09:33

Bij ons zat er niet veel verschil in. Maar dat komt denk ik omdat wij de meest eenvoudige situatie hebben. Beide fulltime in loondienst, geen schulden en geen bijzondere spaarpotjes :+
Maar ik zou sowieso altijd naar de adviseur gaan. Een eerste gesprek is gratis, dus het kost je alleen maar wat tijd. Wij zijn er zelfs naar drie geweest om te vergelijken: de rabo, sns en een onafhankelijke.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:48

Bij ons gaf de online tool een ander beeld dan advies van de hypotheekadviseur. Vooral vanwege studieschuld.

Wij hebben net als Queelens ook bij 3 adviseurs gesprekken gehad. Uiteindelijk bij de laatste een heel goed gevoel dus die hebben we nu in de arm genomen.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 15:41

Yeahh hier ook goed nieuws
Huis is voor ons
Super blij hier