[VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 13:51

Ooooh ben benieuwd!

Het blijft leuk hoe je iedere keer iets nieuws bedenkt en je perceel zich met je mee ontwikkelt. Heerlijk <3

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 21:17

Ik blijf ook nog leuk volgen. Ik ben nu bezig met nadenken hoe ik esthetisch passive physio in mijn PP kan steken. Ik wil graag een natuurlijke uitstraling, dus autobanden is niet zo mijn ding. Ik heb al boomstammen liggen, maar zou graag nog wat extra willen. Pinterest is je vriend dan hé. ;) Heb jij ook zo'n dingen in gedachten voor jouw PP? Benieuwd welke verrassing er nog aan komt!

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 21:32

Stille volger/meelezer......wat een prachtig plekje <3

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-20 07:45

Robijntjah schreef:
Ooooh ben benieuwd!

Het blijft leuk hoe je iedere keer iets nieuws bedenkt en je perceel zich met je mee ontwikkelt. Heerlijk <3

Dat is zooo leuk zo iets van jezelf hebben *\o/*
Moet ook zeggen dat hoewel ik graag een hele zak geld had gehad om dingen gelijk goed te doen, het ook echt wel voordelen heeft van het zo in stukjes verder opbouwen. Geeft de tijd om rustig over dingen na te denken, nieuwe inspiratie op te doen, te zien hoe het land zich gedraagt etc.

Nog een miljoen plannen in elk geval :D :D

neile schreef:
Ik blijf ook nog leuk volgen. Ik ben nu bezig met nadenken hoe ik esthetisch passive physio in mijn PP kan steken. Ik wil graag een natuurlijke uitstraling, dus autobanden is niet zo mijn ding. Ik heb al boomstammen liggen, maar zou graag nog wat extra willen. Pinterest is je vriend dan hé. ;) Heb jij ook zo'n dingen in gedachten voor jouw PP? Benieuwd welke verrassing er nog aan komt!

Dat esthetische is inderdaad wel een puntje he... Van die autobanden heb ik ook even over nagedacht, maar vind ik inderdaad ook gewoon echt niet mooi. Ik wil het hier inderdaad ook meer doen met boomstammen/dikke takken en nog meer hoogteverschil in gaan werken dan het terrein hier van nature al een beetje heeft. Hoog eten doen ze hier bv al met enige regelmaat om de onderkant van de bomen te snoeien waar ze net aan bij kunnen. Eventueel een klein netje met wat vers geplukt kleefkruid oid (dan heb je niet het stof/kleine deeltjes wat je hooi toch snel wel iets hebt) kan ik ook zo eens ophangen natuurlijk. Voeren op verschillende hoogtes heb ik al door hangend net (boeghoogte) en de palletboxen (net onder borsthoogte ls ze net gevuld zijn en worden vanzelf steeds lager). De nu nog witte bakken hebben de netten echt op de grond liggen.

De slingers hier doen ook veel voor de paarden. En ik wil 1 voerpunt op een heuveltje maken.

Het is in elk geval wel iets wat mij ook bezig houdt ("browsing"), na een dissectie met Sharon May-Davis. Ontzettend interessant allemaal!

Tamara doet op het moment ook online lezingen, wil daar binnenkort eens eentje van meedoen voor meer inspiratie nog :D

huricane schreef:
Stille volger/meelezer......wat een prachtig plekje <3

Dankje <3 Leuk dat je je even meld :D

--

De nieuwe aanschaf moet al weer terug voor garantie -O- Beeeetje jammer. Hoopte vandaag wat te kunnen laten zien :+

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 10:05

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-20 10:38

Hevonen schreef:
In Finland hebben ze vee achter heel mooie traditionele hekken die je gemakkelijk van snoeihout kunt maken
https://depositphotos.com/nl/97277320/s ... e-and.html

Dat ziet er inderdaad heel tof uit! Ik zou met dit type dan wel weer bang zijn voor hoeven tussen de twee horizontale staanders. Maar iets vergelijkbaars met wilg heb ik al wel overwogen. Gewoon wilg planten en als die groot genoeg is er dwarsliggers tegen aan maken. Maar dat zijn dan wel weer van die lange termijn dingen. En geloof dat ik daar toch niet geduldig genoeg voor ben :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 10:49

Je kunt vee-kerende heggen maken. Doe je dat van het juiste materiaal, heb je er een hoop lol en weinig wrk aan.
Zo'n heg kost 4 a 5 jaar om helemaal voor elkaar te hebben.

Iemand die je daarbij kan helpen: https://nl.linkedin.com/in/kristianne-v ... aef84a2c49

Zeg maar dat je het van mij hebt.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:18

Klopt, het moet ook wat esthetisch blijven. Je hebt nu zoveel geïnvesteerd in kastanjehouten palen voor het zicht en alles zo natuurlijk mogelijk... Dan werken autobanden niet zo fijn in dat beeld hé? Moest je nog natuurlijke ideeën hebben ga ik me vrij voelen om deze stilletjes te kopiëren. :D

Kan je dan niet gewoon zeggen wat je gekocht had?

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-20 15:49

neile schreef:
Klopt, het moet ook wat esthetisch blijven. Je hebt nu zoveel geïnvesteerd in kastanjehouten palen voor het zicht en alles zo natuurlijk mogelijk... Dan werken autobanden niet zo fijn in dat beeld hé? Moest je nog natuurlijke ideeën hebben ga ik me vrij voelen om deze stilletjes te kopiëren. :D

Kan je dan niet gewoon zeggen wat je gekocht had?

Haha nee precies! Ik heb o.a. in mijn "inspiratie mapje" wat foto's van "extreme trail" staan voor wat ideeën. En de boomstammen is ook al leuk! Alleen weer minder handig qua doorgang met de kruiwagen heb ik al wel gemerkt :')

En kan het inderdaad gewoon wel zeggen/laten zien, maar vond het zo leuk om gelijk wat moois te kunnen laten zien :+ Maar goed, vooruit :D

Sneakpreview;
Afbeelding

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 15:52

Een drone? Cool! Ga je veel lol van hebben!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 15:53

Gaaf zo'n shot van boven ;)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 16:11

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

La_Lune

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 16:11

Ik had het eerst niet door met mn domme hoofd, ik zag niets nieuws op de foto en dacht eerst dat je een grasmaaier had gekocht :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 16:19

Leuk!!!! Als je er zelf eentje hebt, kan je het ook elke keer op zelfde tijdstip doen en dan vergelijken.......

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 16:23

La_Lune schreef:
Ik had het eerst niet door met mn domme hoofd, ik zag niets nieuws op de foto en dacht eerst dat je een grasmaaier had gekocht :')

:D

Heel gaaf!! Maar hij is gecrasht?
Wij willen ook een voor-tussen-eind dronefoto in de hal. De eerste twee zijn gelukt haha.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 17:13

Oh wat gaaf zo! Nu wil ik ook een drone... :))

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-20 17:13

La_Lune schreef:

:') :') :') Hahaha

superpony schreef:
Leuk!!!! Als je er zelf eentje hebt, kan je het ook elke keer op zelfde tijdstip doen en dan vergelijken.......

Ja cool he! Dat was ook mede de overweging om hem toch nu aan te schaffen. Zo leuk om dan over de tijd/jaren heen de verschillen goed in beeld te kunnen brengen :D

Olympia96 schreef:
Heel gaaf!! Maar hij is gecrasht?
Wij willen ook een voor-tussen-eind dronefoto in de hal. De eerste twee zijn gelukt haha.

Gelukkig niet de drone zelf! Maar na de twee eerste oefenrondjes deed de afstandbediening het opeens niet meer en gaf die een "overleden batterij" foutcode. We hebben hem vandaag terug gestuurd, dus met een beetje mazzel en niet teveel vertraging bij PostNL hopelijk eind deze week of begin volgende week een nieuwe :D

Nog een screenshot van (een stuk van) de andere helft van de track, boven de poel :D We hadden het geheugenkaartje nog niet binnen, dus het zijn beide screenshots. Als het goed is, is het met kaartje allemaal nog veel mooier van kwaliteit en kunnen we ook de filmpjes opnemen.

Afbeelding

Goed besturen heeft nog wel wat oefening nodig overigens :D Vooral soepele bochten maken etc is nog wel een dingetje :D

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 17:16

Wat een gave beelden. Zo heb je een mooi overzicht van hoe het er bij jullie "echt" uitziet.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 17:53

Heb er ook 1 besteld voor mijn geliefde. Kan die mooi de track fotos maken en van de paarden.
Dacht toch zeker dat ik hem in NL had besteld (adres stond in amsterdam) maar het komt met de airmail las ik? Als dat maar goed gaat. Wel vet zo die lucht fotos.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 17:54

Leuk, ik ben laatst ook met onze drone aan het spelen geweest. Ik wilde een filmpje op Facebook zetten, maar 3GB was iets teveel voor mijn laptop :')

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 18:05

Hutcherson schreef:
Heb er ook 1 besteld voor mijn geliefde. Kan die mooi de track fotos maken en van de paarden.
Dacht toch zeker dat ik hem in NL had besteld (adres stond in amsterdam) maar het komt met de airmail las ik? Als dat maar goed gaat. Wel vet zo die lucht fotos.

Natuurlijk komt een drone 'by airmail' :+

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-20 07:20

Maflinger_S schreef:
Wat een gave beelden. Zo heb je een mooi overzicht van hoe het er bij jullie "echt" uitziet.

Ja dat is zo tof aan drone beelden! Via foto's is het toch lastig om over te brengen hoe het terrein echt in elkaar zit :D Nu kan ik het straks mooi in 1 beeld bij elkaar brengen :D

Hutcherson schreef:

Ohjee, hopelijk geen dropshipper? Maar tof dat jullie er dan ook eentje hebben straks!

Prairy schreef:
Leuk, ik ben laatst ook met onze drone aan het spelen geweest. Ik wilde een filmpje op Facebook zetten, maar 3GB was iets teveel voor mijn laptop :')

Leuk dat je ook bent wezen filmen! Wel beetje jammer dat de laptop zich er dan vervolgens in verslikt haha! Mijn laptop is ook al wat ouder, dus ben benieuwd hoe die zich gaat redden met de video's haha.

senna21 schreef:
Natuurlijk komt een drone 'by airmail' :+

:')

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 07:59

COOOL! Dat wou ik ook net zo graag! Wel goed ja want het geeft meer inzicht in je perceel.

Btw, ik heb kortere boomstammetjes en in slalom gelegd. Dan kan ik er nog met de kruiwagen door, en kunnen de paarden OF slalommen OF springen. Allebei beter dan lui niets doen, toch?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:59

Gaaf om de voorgang bij te houden met die drone. Je kunt alle foto's dan ook achter elkaar plakken voor zo een stopmotion/hyperlapse achtig filmpje.

Ik heb er sinds dit jaar ook eentje en ben er net dit weekend achter gekomen hoe ik panorama foto's moet uploaden naar feestboek. Heb vanaf het weitje een 180 graden panorama gemaakt en grappig dat je bijna alle paarden kan zien, maar je moet wel enorm ver inzoomen dan. Haha.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-20 21:14

neile schreef:
COOOL! Dat wou ik ook net zo graag! Wel goed ja want het geeft meer inzicht in je perceel.

Btw, ik heb kortere boomstammetjes en in slalom gelegd. Dan kan ik er nog met de kruiwagen door, en kunnen de paarden OF slalommen OF springen. Allebei beter dan lui niets doen, toch?

Haha ik heb het ook in een slalom liggen! Maar denk mede door de dubbelwiel kruiwagen is het toch wat minder handig navigeren haha. Helpt ook niet dat het stukje pad waar ze liggen op die moment smaller is dan ik hem uiteindelijk wil. Ach nou ja!

Bagheera_206 schreef:
Gaaf om de voorgang bij te houden met die drone. Je kunt alle foto's dan ook achter elkaar plakken voor zo een stopmotion/hyperlapse achtig filmpje.

Ik heb er sinds dit jaar ook eentje en ben er net dit weekend achter gekomen hoe ik panorama foto's moet uploaden naar feestboek. Heb vanaf het weitje een 180 graden panorama gemaakt en grappig dat je bijna alle paarden kan zien, maar je moet wel enorm ver inzoomen dan. Haha.

Ja precies, dat is heel leuk uiteindelijk!
Leuk dat jij er ook eentje hebt! Geloof dat deze geen standaard functionaliteit voor een panorama heeft, maar daar moet ik allemaal ook nog even meer in duiken.

We hebben in elk geval een helemaal nieuwe binnen gekregen! Wil even kijken of ik morgen alle software-updates kan doen en dan eindelijk weer kan vliegen, nu mét opslagkaartje er in :D