Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miccamaaike

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 16:57

Die bouwlui gingen gewoon in de bosjes staan plassen tegenover ons huis, want wij hadden ook geen toilet tijdens de verbouwing.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 16:57

Ik heb geen idee hoe die werklui dat gaan doen? Ik heb gezegd dat ik er niet ben... Misschien dat ze zelf een Dixie aan de straat gaan zetten... ?
Als ik met vakantie zou zijn, hadden ze t ook zelf moeten regelen toch?

Ik ben er wel, maar niet heel veel. Ik moet daarom nog wel even goed de planning met ze doornemen over wanneer de toilet echt niet meer functioneert, maar volgens hen zou dat niet super lang zijn

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 17:52

Hier geen ervaring, we hebben nog twee bruikbare toiletten. Wel gaat straks de wc boven eruit, en onze kinderen kunnen niet 's nachts zelf naar beneden. Dus voor nood potje alvast klaargezet :P. Maar de bouwmensen gaven aan dat ze er heel snel wel een voorlopige wc in konden zetten, dus dat we nu niet lang zonder zouden zitten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 09:24

Nou misschien heb ik voorlopig heel geen wc nodig, gezien ze er nu achter komen dat de tegels niet geleverd kunnen worden.. 20 dagen voor de start.. Ik vraag me af waar ze zo snel goede tegels naar mijn smaak vandaan kunnen halen... in ieder geval maar proberen zsm een afspraak te maken.. :roll:

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 09:46

Och jeetje Cer dat is zuur zeg! Raar ook dat ze dat nu pas weten.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 09:51

Cer schreef:
Nou misschien heb ik voorlopig heel geen wc nodig, gezien ze er nu achter komen dat de tegels niet geleverd kunnen worden.. 20 dagen voor de start.. Ik vraag me af waar ze zo snel goede tegels naar mijn smaak vandaan kunnen halen... in ieder geval maar proberen zsm een afspraak te maken.. :roll:

Bij ons werden er gewoon compleet andere tegels geleverd, omdat de door ons gekozen tegels niet leverbaar waren. Fabrikant vond het een goed idee om zonder overleg met winkel of met ons dan maar een willekeurige andere tegel op te sturen. Toen moesten we acuut op zoek naar andere tegels. De winkel waar we de badkamer kochten had zelf geen voorraad, dus we moesten uitwijken. We zijn toen ‘s middags winkels afgegaan met een eigen distributiecentrum in Nederland en hebben daar nieuwe tegels uitgezocht die per koerier direct naar ons huis gebracht zijn. Allemaal op kosten van de winkel waar we de badkamer kochten.
Het was even heel stressvol, maar de nieuwe tegels zijn echt heeel veel gaver dan degene die we in eerste instantie hadden uitgezocht, dus we waren er stiekem wel blij mee.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 09:58

De zaak vroeg ook of ik akkoord was met andere tegels, waarvan een foto bijgesloten was. Nou, dat kan ik niet zien vanaf een foto .. het is een hele coulante winkel dus ik denk dat we er wel uit gaan komen.. Alleen of het allemaal binnen de tijd kan, is vraag twee.
Ik heb ook geen tijd ivm werk, om ineens naar winkels te gaan.. ik heb alles in november uitgezocht :=

Eerst eens kijken of zij zelf nog een goed alternatief hebben..

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 17:26

Bij ons gaan ze over 2 weken beginnen met het toilet. Ik moet alleen nog wel tegels uitzoeken :')
Maar wij willen iets rustig en basic dus dat is vast te vinden. Ga even door het topic bladeren voor inspiratie. Hebben jullie nog tips voor het fonteintje? Met of zonder kastje eronder?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 17:27

Ligt eraan hoeveel ruimte je hebt. Bij ons zou dat niet kunnen.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 18:33

Geen fonteintje persoonlijk omdat ik er een bloedhekel aan heb dat alles nat word als jij je handen in een fonteintje probeert te wassen. Hier krijgen wij 1 wasmeubel met lades zodat niet alles nat word maar daar moet je wel de ruimte voor hebben.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 19:06

Ja het zijn eigenlijk kleine onhandige rotdingen. Het is bij ons een beetje twijfelgeval. We hebben geen enorm toilet ofzo. Eigenlijk doe je het ook alleen voor de visite, ik was m'n handen zelf altijd in de keuken.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 19:17

Wij zijn toevallig nu ook bezig met de wc verbouwing! Wij hebben ook heel lang getwijfeld over een fonteintje maar gaan het uiteindelijk wel doen, vind het toch geen fris idee dat je eerst een paar klinken aan moet raken. Onze wc is ook heel klein maar proberen optimaal gebruik van de ruimte te maken.

Before:
Afbeelding
Nu:
Afbeelding
Afbeelding
Onze tegels:
Afbeelding
(Min dat witte tegeltje)
Boven het reservoir ter hoogte van de ductape komt een grote nis waar we het bruinige tegeltje visgraat gewijs willen leggen. Verder trekken we het reservoir gelijk aan de afvoerpijp en wordt dat verborgen achter 1 wand, daar winnen we nog 4 cm mee. Daarnaast is ons inbouwtoilet sowieso minder diep dan opbouw dus in totaal gaan we we best wat op vooruit in zo'n klein hokkie.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 23:53

Hier geen wasbakje op de wc boven. De badkamer zit er direct naast.

Mooie tegels Elsea. Ik zie alleen geen bruinige tegel?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 08:27

Ik heb ook niet een heel grote toilet.. maar er komt toch een wasbakje.. ik gebruik dat zelf ook niet, maar het is ook met het oog op ooit verkopen weer. Dan zit de leiding en de afvoer etc gewoon al waar het moet.

Ik heb nu in de toilet een HUE met bewegingssensor en geen lichtschakelaar meer... ik moet nog heel hard denken hoe ik dat met de nieuwe tegelwanden ga doen.. aansluiting weg laten metselen (want hue) of een afdekplaatje en dat achter de spiegel 'verstoppen'. Alle mannen zeggen "gewoon wegmetselen, een volgende bewoner kan weer breken", ik zeg 'plaatje achter spiegel want weg is weg en als er wat is kan je er niet meer bij'... Ik ga voor 2 denk.

En, ze gaan eerder beginnen (thats a first) waardoor ik nog een weekend zonder toilet zit, dus toch maar voor de optie 'bij vriendje gaan wonen' gekozen.. dat is uiteindelijk t eenvoudigst.
Mits ik morgen wel vervangende tegels kan vinden..

maar verder is alles peachy... supercool zo'n kleine verbouwing.. doe je er gewoon ff bij joh, waarom niet.. %) :')

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 09:35

Wij hebben op het toilet boven geen wasbak maar wel op de slaapkamer ernaast. In het toilet zelf was niet echt plek. En op die slaapkamer heb je dan een 'toiltervrije' wasbak. Nu toevallig echt ideaal want met dat thuiswerken hebben we een kantoortje boven erbij gemaakt en daar kan ik dus mijn waterkoker vullen zonder dat ik op de wc sta.
Heel ouderwets blijkbaar tegenwoordig, een wasbak op de slapkamer. Maar ik ben er blij mee (oh ja, wij hebben dat badkamer dus beneden)

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 09:56

Ik heb geen fonteintje in het toilet beneden en vind dat super irritant. Bij de verbouwing beneden (hopelijk volgend jaar := ) gaan we dat zeker veranderen. Of wel een fonteintje in het toilet of er net buiten. Onze toilet is in de berging, dus misschien wel een wat grotere wasbak in de "berging" die dan meer bijkeuken wordt. Ik vind het smerig dat mensen nu hun handen wassen in mijn keuken, ook terwijl ik sta te koken :o

Wij hebben inmiddels tegels uitgezocht voor de badkamer boven. Heel simpel, licht grijze vloertegel 60x60 die ook tegen de achterwand van de douche komt en witte glanzende tegel 60x30 tegen de wand. Er komt een eikenhouten plank met een witte waskom. Een compact inbouwtoilet van geberit met een eikenhouten plank erboven en een inloopdouche. Hopelijk zonder douchedeur, maar mocht uiteindelijk blijken dat het toch te ver spettert in onze kleine badkamer, dan komt er een vouwdeur in.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 10:07

Cer schreef:
Ik heb ook niet een heel grote toilet.. maar er komt toch een wasbakje.. ik gebruik dat zelf ook niet, maar het is ook met het oog op ooit verkopen weer. Dan zit de leiding en de afvoer etc gewoon al waar het moet.

Ik heb nu in de toilet een HUE met bewegingssensor en geen lichtschakelaar meer... ik moet nog heel hard denken hoe ik dat met de nieuwe tegelwanden ga doen.. aansluiting weg laten metselen (want hue) of een afdekplaatje en dat achter de spiegel 'verstoppen'. Alle mannen zeggen "gewoon wegmetselen, een volgende bewoner kan weer breken", ik zeg 'plaatje achter spiegel want weg is weg en als er wat is kan je er niet meer bij'... Ik ga voor 2 denk.

En, ze gaan eerder beginnen (thats a first) waardoor ik nog een weekend zonder toilet zit, dus toch maar voor de optie 'bij vriendje gaan wonen' gekozen.. dat is uiteindelijk t eenvoudigst.
Mits ik morgen wel vervangende tegels kan vinden..

maar verder is alles peachy... supercool zo'n kleine verbouwing.. doe je er gewoon ff bij joh, waarom niet.. %) :')

Waarom laat je er geen slimme schakelaar in zetten?
Dan werkt de schakelaar als nog, en is er ook geen probleem met de hue. Die kan je gewoon ‘in’ de domme schakelaar monteren, is een klein apparaatje van Phillips :j

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 10:12

Ik heb nu een bewegingsmelder, dus eigenlijk geen schakelaar nodig..
In andere kamers heb ik die dimmerswitch dingen, dus die zet je dan wel gewoon aan.

Ik wil in de wc dat mensen niet aan een lichtknop hoeven zitten.. zou jij dan het slimme switch plaatje wel monteren maar dat achter de spiegel laten vallen, of hoe bedoel je dat? (dus in plaats van het afdekplaatje achter de spiegel, of niet eens achter de spiegel ?)
(als ik het goed zag, kan dat ronde knopje van het plaatje af, waarschijnlijk hetzelfde magnetische systeem als de dimmerswitch?)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 10:20

Cer schreef:
Ik heb nu een bewegingsmelder, dus eigenlijk geen schakelaar nodig..
In andere kamers heb ik die dimmerswitch dingen, dus die zet je dan wel gewoon aan.

Ik wil in de wc dat mensen niet aan een lichtknop hoeven zitten.. zou jij dan het slimme switch plaatje wel monteren maar dat achter de spiegel laten vallen, of hoe bedoel je dat? (dus in plaats van het afdekplaatje achter de spiegel, of niet eens achter de spiegel ?)
(als ik het goed zag, kan dat ronde knopje van het plaatje af, waarschijnlijk hetzelfde magnetische systeem als de dimmerswitch?)

Nee zonder schakelaar heeft die niet zo veel zin. Het maakt dat de schakelaar én lamp nog steeds werken ook al zit bezoek eraan, maar als je niet wil dat bezoek die aan/uit zet dan zou ik hem zonder 'slimme' switch achter de spiegel verwerken achter een afdekplaatje idd

Edit: deze bedoelde ik!
https://www.philips-hue.com/nl-nl/p/hue ... 9514318021

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 10:23

Nja het enige wat zou schelen als ik wel dat plaatje monteer maar de knop wegleg, is als de bewegingsmelder niet zou werken en mn app de lichtbron niet kan vinden omdat de wifi eruit ligt.. (mijn afwijking is dat ik altijd 3x een backup plan ergens voor wil :') Ik wordt ook naar bij het idee dat de stortbak straks niet meer bereikbaar is, doordat deze ingemetseld wordt.. :+ )

Wel bedankt voor het meedenken !! :j

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 10:27

Wij doen het lichtknopje aan de buitenkant, zodat mensen na een toiletbezoek met schone handen aan die knop zitten.

Ik heb helaas te vaak zwaaiend op een toilet gezeten om de bewegingssensor te activeren en daarnaast wil ik nachts niet in een volle bak licht zitten.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 12:38

Weer nuttig om jullie tips en overwegingen te lezen! We gaan denk ik spreek voor een ruim fonteintje waar je goed je handen in kunt wassen, maar zonder kastje zodat je niet met je knie tegen het kastje zit. Verder zit ik nu te denken aan een mooie grijze betonlook tegel, misschien met iets contrasterends tegen de achterwand van het toilet, een dan tot 120 hoog ongeveer. Daarboven sauzen.
Heeft iemand van jullie ook ervaring met badkamer coating? Ik zag dat van Vestingh en dat ziet er prachtig uit. Maar blijft het ook zo mooi?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 13:00

Urona447 schreef:
Wij doen het lichtknopje aan de buitenkant, zodat mensen na een toiletbezoek met schone handen aan die knop zitten.

Ik heb helaas te vaak zwaaiend op een toilet gezeten om de bewegingssensor te activeren en daarnaast wil ik nachts niet in een volle bak licht zitten.

Dat vind ik juist het voordeel van Hue... die gaat snachts op nachtlampje (of iets anders wat je zelf leuk vind) :j En ik hoef in het donker niks precies te raken.. ik kan gewoon de deur opendoen en dan gaat er een heel bescheiden lampje aan snachts ..
En met schoonmaken doe ik de vollebakkenTLlichtstand aan :j

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 13:47

akishino schreef:
Ik heb geen fonteintje in het toilet beneden en vind dat super irritant. Bij de verbouwing beneden (hopelijk volgend jaar := ) gaan we dat zeker veranderen. Of wel een fonteintje in het toilet of er net buiten. Onze toilet is in de berging, dus misschien wel een wat grotere wasbak in de "berging" die dan meer bijkeuken wordt. Ik vind het smerig dat mensen nu hun handen wassen in mijn keuken, ook terwijl ik sta te koken :o
Ik adviseer dan toch het fonteintje in het toilet te doen.
Ik heb ook geen fonteintje in het toilet. Maar ik heb wel, echt direct achter de toiletdeur een grote gootsteen (bijkeuken). Daar sta je letterlijk naast als je de deur dicht doet. En alsnog staat bezoek in mijn keuken de handen te wassen.
Mijn situatie:
Afbeelding

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 14:23

Ooh serieus?! Sommige mensen willen het dus niet snappen :) . We twijfelen heel erg over het fonteintje in de toilet op de begane grond omdat mijn man heel graag een urinoir wil. Het kan niet beide. Maar als ik dit hoor ga ik toch het fonteintje doordrukken. Maar voor beneden hebben we nog even. Eerst in de zomer de badkamer boven.